Aihe: Tatuointi ranteeseen?
1 2
Godless
24.02.2005 13:52:25
Meinasin hakkauttaa ittelleni ranteeseen jonku tribalin tai jonkun muun vähän kapeamman HIENON kuvatuksen, kysymys kuuluu että onnistuuko se?Ranteessa on kuitenkin "se" luumöhkäle jossa ei oo kovin paksu nahka, pysyyköhän siinä edes se väri?
Pitkavirta
24.02.2005 15:18:30 (muokattu 24.02.2005 15:21:09)
Meinasin hakkauttaa ittelleni ranteeseen jonku tribalin tai jonkun muun vähän kapeamman HIENON kuvatuksen, kysymys kuuluu että onnistuuko se?Ranteessa on kuitenkin "se" luumöhkäle jossa ei oo kovin paksu nahka, pysyyköhän siinä edes se väri?

Ainakin sattuu varmasti enemmän kuin moneen muuhun paikkaan. Mut kipu on sivuseikka :) Siitä vaan, kyllä noita pahempiinkin paikkoihin tehdään.

Edit:
Niinku itekin varmasti tiesit, se on sitten helvetin vaikea piilottaa se ranne. Siis jos sitä tarvii jossain piilotella. Tosin jos ei tarvi niin siitä vaan! :)
32788
24.02.2005 15:24:19
Tarkotatko sä semmosta ohutta vähän niinku rannerengasta tatuoituna? Siis semmosta mitä ne kasvomaalaajat joskus tekee? Semmonen tatuointi vois olla aika siisti...
© Tiluman, kaikki lukijat pidätetään. MÄOONMAAILMANPARASKITARISTI #1
kirjoittelija
24.02.2005 21:00:12

En usko että värin pysyvyydessä on ongelmaa, lähinnä ehkä voi muodostua ongelmaksi että jos tatska menee luun päältä niin siinä kohti iho liikkuu tietyllä tapaa selkeämmin joten kuva voi näyttää usein siltä kuin se olisi vääristynyt tai vinossa. Siksi itse ehdottaisin että vedät tatskan luun ylä- tai alapuolelle (yläpuolen saa paremmin piiloon, suosittelen miettimään tätäkin kantaa koska saatat olla tatskasta eri mieltä 20 vuoden päästä).

Ranteen sisäpuoli ainakin tekee aikast kipeää, ulkopuolesta ei kokemusta.
On kivaa olla kiva.
Godless
24.02.2005 23:46:16 (muokattu 25.02.2005 00:12:44)
Niin no mulla on ollu jo sellaset 5 vuotta pari tatskaa eikä kaduta yhtään.. tavallaan sinut niitten kanssa.
Hmm.. joku tosi siisti erikoinen tribaali ois hyvä, tai sit jotain pikkilankazydeemiä; korttipakan maat alle ja piikkilanka päälle kulkemaan..eli vähä niinku rannerengas... saa nyt nähdä mitä vielä keksii.
kirjoittelija
25.02.2005 08:03:20
Niin no mulla on ollu jo sellaset 5 vuotta pari tatskaa eikä kaduta yhtään.. tavallaan sinut niitten kanssa.
Hmm.. joku tosi siisti erikoinen tribaali ois hyvä, tai sit jotain pikkilankazydeemiä; korttipakan maat alle ja piikkilanka päälle kulkemaan..eli vähä niinku rannerengas... saa nyt nähdä mitä vielä keksii.

Jep, aika harvahan sitä sitä yhtäkkiä alkaa vanhemmalla iällä kattomaan että mikäs perkele mulla tossa ranteessa - TAUTOINTI!?! Mistä se on siihen tullut aaaaghh!!

Lähinnä tarkoitin sitä että kun itse otin ranteeseen olin vielä "nuori ja tietämätön" enkä ajatellut sitä tosiasiaa että vielä nykypäivänä kokoajan näkyvillä oleva tatuointi voi olla esim. työpaikkaa hakiessa huonompi juttu. Joskus mietin että hakisinko lentoemännäksi mutta epäilen ettei Finski olisi katsonut kovin hyvällä tatuointia joka näkyy kokoajan. Eli mielestäni kannattaa miettiä sitä saako tatskan piiloon vai ei, ellei sitten ole täysin 100% varma ettei ikinä elämässään tule tekemään mitään konservatiivisempia hommia.
On kivaa olla kiva.
Jani The Rock
25.02.2005 08:37:46

Eli mielestäni kannattaa miettiä sitä saako tatskan piiloon vai ei, ellei sitten ole täysin 100% varma ettei ikinä elämässään tule tekemään mitään konservatiivisempia hommia.

Mulla ei oo ollut ikinä mitään ongelmia työnsaannissa vaikka kuvitusta on näkyvillä paikoilla. Enkä oo duunissa missään raksalla. (Huom. ei millään pahalla ko. ammattien harjoittajia kohtaan, ulkonahan tässä kärvisteltäisiin jos teitä ei olisi).

Itse asiassa mä olin sellasella akateemisten työnhakuvalmennuskurssilla tossa puolitoista vuotta sitten, ja siellä tuli puhetta tästä asiasta. Kurssin vetäjä oli samaa mieltä kuin mäkin, että työnantaja ei voi olla niin tyhmä että jättää hyvän työntekijän palkkaamatta sen takia että tällä on tatuointi. Eli jos oot hakijoista paras, niin kyllä sä sen paikan saat. Tai sitten työhönottaja on dorka.

Mutta asiat asioina, tietenkin. Jos otsassa lukee tatuoituna "nymfo" tai "HIV +", niin voi olla että duunit jää saamatta. Mutta kyllä mä olen kelvannut kuvieni kanssa ihmisten lapsia hoitamaan. Tosin mulla ei ole tollasia tekstejä. Sieviä tähtiä, ruumisarkkuja ja sensellaisia vain.
The road never ends for me, kid.
peltikojootti
25.02.2005 10:37:21
työnantaja ei voi olla niin tyhmä että jättää hyvän työntekijän palkkaamatta sen takia että tällä on tatuointi. Eli jos oot hakijoista paras, niin kyllä sä sen paikan saat. Tai sitten työhönottaja on dorka.

Sama pätee kasvoilla olevissa lävistyksissä.
Itsellänihän on muutamia lävistyksiä, eikä ne töihin pääsyäni ole estäneet. Työskentelen laboratoriossa jossa huolehditaan erittäin tarkasti puhtaudesta..koomista:) mutta tämä ooli vain pieni esimerkki siitä miten ulkonäkö ei ole este työpaikansaantiin jos on vain pätevä alallansa.
Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla.
Godless
25.02.2005 11:42:04
Jep, aika harvahan sitä sitä yhtäkkiä alkaa vanhemmalla iällä kattomaan että mikäs perkele mulla tossa ranteessa - TAUTOINTI!?! Mistä se on siihen tullut aaaaghh!!

Lähinnä tarkoitin sitä että kun itse otin ranteeseen olin vielä "nuori ja tietämätön" enkä ajatellut sitä tosiasiaa että vielä nykypäivänä kokoajan näkyvillä oleva tatuointi voi olla esim. työpaikkaa hakiessa huonompi juttu. Joskus mietin että hakisinko lentoemännäksi mutta epäilen ettei Finski olisi katsonut kovin hyvällä tatuointia joka näkyy kokoajan. Eli mielestäni kannattaa miettiä sitä saako tatskan piiloon vai ei, ellei sitten ole täysin 100% varma ettei ikinä elämässään tule tekemään mitään konservatiivisempia hommia.

Laittaa kellon ranteeseen kun menee työpaikkahaastatteluun ;)
kirjoittelija
25.02.2005 11:48:12
mutta tämä ooli vain pieni esimerkki siitä miten ulkonäkö ei ole este työpaikansaantiin jos on vain pätevä alallansa.

Ok, itse olen kuullut että mm. kosmetologeille, kampaajille ja ravintola-/hotellityöntekijöille on joissain paikoissa sanottu että ei tuon näköisenä asiakaspalveluammattiin vaikka olisit miten hyvä. Sen takia mun mielestä tuokin pointti kannattaa pitää mielessä.
On kivaa olla kiva.
peltikojootti
25.02.2005 14:53:42
Ok, itse olen kuullut että mm. kosmetologeille, kampaajille ja ravintola-/hotellityöntekijöille on joissain paikoissa sanottu että ei tuon näköisenä asiakaspalveluammattiin vaikka olisit miten hyvä. Sen takia mun mielestä tuokin pointti kannattaa pitää mielessä.

Niin, riippuuhan se todellakin alasta. Eihän varmaankaan kirkkoon palkata pappia jolla on ristiväärinpäin rinnassa ja iso kirkkovene perseessä..
Avainrengas on kätevä pikku härveli, jonka ansiosta voit hukata kaikki avaimesi kerralla.
ltg
25.02.2005 15:08:21

Mulla on vähän ranteen yläpuolella kysymysmerkki. Semmoinen vönkäre, jonka humalapäissäni tökin itse neulalla siihen. Konetta en viitsinyt käyttää. Hyvin pysyy väri, mutta saisihan tämä olla vähän paremmin hakattu.
Varpunen lensi kuin paskaparvi.
Henko
25.02.2005 16:22:17

Niin, riippuuhan se todellakin alasta. Eihän varmaankaan kirkkoon palkata pappia jolla on ristiväärinpäin rinnassa ja iso kirkkovene perseessä..

No jaa, tuskin pappi työhönottohaastattelussa tai töissä näyttää paljasta rintaa tai persettä. Jos se väärinpäinristi on otsassa ni on jo eri juttu.
Muusikoiden netin sääntöjen mukaan heviä ei voi soittaa yksikelaisilla mikeilä.
Godless
25.02.2005 17:12:03
Sehän oiski sitten rasismia jos ei tatuointia hyväsytä.. ja rasismiahan ei suomessa ole, eihän... mun unelma-ammmatti on teurastaja ja jos ei tatuoinnin takia saa paikkaa niin vitut sitte, aivan sama.
Viceroy
25.02.2005 21:08:19

Sehän oiski sitten rasismia jos ei tatuointia hyväsytä.. ja rasismiahan ei suomessa ole, eihän... mun unelma-ammmatti on teurastaja ja jos ei tatuoinnin takia saa paikkaa niin vitut sitte, aivan sama.

Saat tatskoista varmaan bonuspisteitä tollaseen ammattiin ;)
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
enema
26.02.2005 00:03:36

Kuulostaa kohtalokkaalta..
Aina ei voi voittaa, mutta aina voi hävitä!
ultra
26.02.2005 15:44:24

Pitää paikkansa. Oon itte duunissa kansainvälisessä hotelliketjussa enkä rekrytoi ihmisiä, joilla on kasvolävistyksiä tai näkyviä tatskoja. Hiuksia joutuu tuijottamaan kanssa. Eikä tää johdu siitä, että olisin jollain tapaa rajoittunut ihminen vaan kyseessä on puhtaasti yrityksen politiikka.
I'm a gooner
Henko
26.02.2005 18:32:13

Rasismi on rotusyrjintää.
Muusikoiden netin sääntöjen mukaan heviä ei voi soittaa yksikelaisilla mikeilä.
kirjoittelija
26.02.2005 21:38:16
Eikä tää johdu siitä, että olisin jollain tapaa rajoittunut ihminen vaan kyseessä on puhtaasti yrityksen politiikka.

Aivan. Ja jos haluaa kapinoida tatuoinneillaan tätä vastaan niin mikäs siinä, muttei sitten kannata itkeä että olisin maailman paras receptionisti muttei kukaan mua palkkaa. Varmaan 100 vuoden päästä tällä asialla ei ole enää mitään merkitystä mutta nykymaailmassa vielä on.
On kivaa olla kiva.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)