Aihe: Yamaha oak custom
1
JanneeBDB
12.03.2003 19:00:12

Hep.
Olenpa tässä miettinyt, että millainen tuo yamahan uusi sarja mahtaa olla. Niinpä ajattelin, että joku täällä olisi niitä päässyt testaamaan ja osaisi sanoa millaiset saundit pöntöistä lähtee?!
Hintahan ei ole kovin korkea, jos vertaa stageihin, niin kovin suurta hinta eroa ei tule. SC ja OC:n perussetin hintaero reilu 300e drumsonlyllä.
Että ei muutakun kokemuksia ja mielipiteitä tulemaan.

Kiitokset.
JS.JJS.JJJS.
sakkemule
17.03.2003 16:08:11 (muokattu 25.03.2003 19:07:35)
Moro.
Omistan kyseisen rummuston. koot on:
10"x8
12"x9
13"x9
14"x14
16"x16
17"x24
Soundi on kovempi kuin muissa seteissä mihin olen törmännyt. Setti sopii siis hyvin livesoittoon ja studiossakin se on kerran ollut, ja mielestäni toimi sielläkin oikein hyvin.
Kuten näet basari on aika miehekkään kokoinen ja soundi on MAHTAVA.
Kelluvat Yamahan YESS kiinnikkeet toimivat loistavasti. Setin mukana tuli tomikiinnikkeitä riittävästi eli 2 kpl 3 reikäisiä ja pallonivellisiä tuli 4 kpl. eli 1 ylimääräinen, mikä oli ihan hauska yllätys.(!?). Muita telineitä ei siis mukana tullut.
Setti on ollut minulla jo noin 5 kuukautta, eli sain sen 1.11.2002. Luulisin sen olevan ensimmäinen Oak Custom suomessa. (tai tiedän sen olevan) Päivääkään en ole katunut. Että osta pois vaan.

Halpaan hintaan kuulemma vaikuttaa se, että Tammi on hieman halvempaa puuta maailmalla kuin suomessa. Ehkäpä koska sitä ei täällä kasva mutyta koivua kasvaa...
Hardwarehan on aivan samaa kuin muissakin Yamahan Custom malleissa. Samoin lakkaus jne. Rummut tehdään "käsityönä" Japanissa.

Setti on muuten aivan jumalattoman hieno. Kyllä kiiltää.
Sitä tilatessani ei ollut valmiina vielä muita värejä kuin se keltainen Honey Amber. Sellainen se siis on...
(Yksi syy muuten sellaisen ostamiseen oli se, että ei ainakaan kovin monella muulla ole sellaista... )

Jouduin tilaamaan ulkomailta, koska Koti suomesta niitä ei saanut, tai niitä ei suostuttu minulle myymään. Yritin kyllä.
Sitä paitsi sain setin vajaassa kuukaudessa, kun olisin kuulemma ehkä joutunut odottamaan sitä tähän päivään asti, jos sen Suomesta olisin ottanut...Lisäksi olisi luultavasti joutunut maksamaan hieman enmpi noita euroja...
Mikäli haluat lisätietoja, niin vastaan mielelläni. sakke.koivula@postikaista.net
Kulkunen
17.03.2003 16:48:39
sakkemule, ei sulta irtoais kuvia tuosta setistä, kuulostaa meinaan taas lääh lääh -tavaralta :)
Hän o Kyrp.
Buusteri
17.03.2003 18:50:04

kerroppa tähän palstalle mistä nuo tilasit ja miten se onnistuis kaikille muille.. kiinnostaa tietää. ihmeen halvathan nuo on että vois jopa ostaakki
laiturilla haitari soi, haita se harmitti, haita risoi..
sakkemule
17.03.2003 21:56:16
Tilasin liikkeestä nimeltä J & M Musikland.
Saksassahan se sijaitsee, misääpä muualla...
Thomanilta sain myös tarjouksen mikä oli noin 300 euroa enemmän.
Niin, täytyy itsekin myöntää että halvathan nää oli.... kuvia setistä saa lähettämällä osoitteen. oma osoitteeni siis on tuossa ekassa viestisäni.
Palaillaan asiaan.
manix
18.03.2003 08:28:19

no niin, laitoin kuvan tänne sivustoon, joten klikkaa mun nicknamea, niin näet....

On kyllä saakelin nätit kannut. Onneksi olkoon vaan :-)
"Strangelove, dance the Dividing Line" - Dark Tranquillity
JanneeBDB
18.03.2003 08:36:26

Jees, kiitoksia vastauksesta. Kyllä luulen, että nuo tulee ostettua ehkäpä ensi kesänä. Onko muuten se oak customien virveli millainen? Ajattelin vaan ostaa maple custom absoluten virpan, mutta kun noin noita kehuit, niin :)

Tuo sun setin kuva ei muuten auennut 'isoksi' ollenkaan, että jos viitsit niin lähettäisitkö sen kuvan vaikka mulle mailiin?
JS.JJS.JJJS.
sakkemule
18.03.2003 10:45:30 (muokattu 25.03.2003 19:08:24)
Kiitoksia vaan palautteesta.
Tässä muutama oiva linkki jossa on vastaavasta setistäö kuvia:

Tuosta kun kelaa alas, niin näkee Dave Weclin soittamassa samanlaista settiä:

http://www1.dragonet.es/users/musicasa/messe2002/yamaha_oak_custom.htm

Tuolta löytyy infoa:

http://www.giles.com/yamaha1/pr/mus/drum/oak_cus_0202.html

TÄÄLTÄ LÖYTYY KUNNON ESITE MILLAISTA EN OLE EDES SUOMESSA NÄHNYT!:

http://www.drumcentral.com/drumsetpics188.htm

Tuolla drumcentralissa on varmaankin kaikki se tieto mitä setistä tarvitsette.

Jos tilaatte setin, niin kommentoikaa täällä!
Palaillaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)