Aihe: kotistudion uudistus.
1
miksu__
26.02.2005 12:51:53
Tarkoitus olisi saada kotistudio kesäksi vähän parempaan kuntoon eteenkin vokaalien nauhoitusta ajatellen. Tälläiseen ratkaisuun ollaan päädytty tällä hetkellä, mutta ennen kuin tilaus lähtee. olisi erittäin hyödyllistä kuulla vielä muidenki mielipiteitä.

Eli mikiksi Rode NT2A 359e

Etuvahvistimeksi
BEHRINGER VX2496 Ultravoice Digital 99e
Onko tästä mihinkään? tarkoitus ostaa lähinnä phantom virran takia, mutta täyty katsoa millaiset eq:t ja kompressorit tässä on. Halpa hinta epäilyttää kyllä.

Äänikortti tulee olemaan ilmeisesti M-Audion delta 1010? 225e
Huono puolihan tässä on se että kaikki liittimet ovat takana yhdessä kimpussa, niin kysynkin että mikä mahdollisuus amatöörikolvaajalla on tehdä liitäntä boksi pöydälle kortin takaa ilman hurinaa. Onko jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon tässä?

Mikin valinta on ollut erittäin vaikeaa kun ei oikein ole päässyt kuulemaan erilaisia mikkejä. Olen tuolla rodella itsekin joskus äänitellyt, niin se ei ainakaan valittamista ollut. Toinen vaihtoehto olisi ollut akg 3000, tai 4000, joskin 4000 on ehkä liian kallis.
CryptoFib
27.02.2005 13:08:10
Äänikortti tulee olemaan ilmeisesti M-Audion delta 1010? 225e
Huono puolihan tässä on se että kaikki liittimet ovat takana yhdessä kimpussa, niin kysynkin että mikä mahdollisuus amatöörikolvaajalla on tehdä liitäntä boksi pöydälle kortin takaa ilman hurinaa. Onko jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon tässä?

Ootko miettiny muita kortti vaihtoehtoja? Esim samalta firmalta löytyy tosi hyvä "kortti" nimeltä Ozone. ite käytän sitä ja oon ollu erittäin tyytyväinen. Siinä on midikiippari ja 8 knoppia, pitchpend, modulator, slide ja se PHANTOM sekä myös insturmentti- että mikkilinjalle. US 2.0 -liitäntä. XLR-liitin, jakki ja liuta liittimiä mille mulla tuskin on koskaan käyttöä. hyvä asio 2 tuki myös. Hinta on kohtuullinen ~ 300e.
miksu__
28.02.2005 15:02:44
Siis tietty patch bay tollaiseen tapaukseen... mitä oikein mahdoin ajatella:)

Rode NT2 alkaa olla aika varma valinta tässä vaiheessa. Sen verran itse osaan sanoa, että kuulostaa vokaaleissa huomattavasti paremmalta omaan korvaan kuin shure 58 tai akg:n 1000, mutta se nyt lienee itsestään selvää.

Kaverilla on tuo äänikortti 1010lt äänikortti ja siitä on vain hyviä kokemuksia, jos ei lasketa konttamista koneen takana, mutta siitä pääsee eroon patch bayllä. Tuo ozone tuskin on sopiva tarkoitukseen, kun ei sisäänmenoja ole oikein tarpeeksi ja muutenkaan syntikalle ei ole tarvetta.

Mikkietusesta kaipaisin kommenttia edelleen, senkin läpi nauhoitettua akg 4000:sta olen kuullut ja taaskaan ei ollut mitään valittamista, mutta en ole itse mikään kultakorva. Miten paljon yleensä etuasteella merkitystä loppupeleissä. Olisi tossa tietty behkun eurorack mikserikin josta sen phantomin saisi.

Monitoreiksi mietimme behkun truth:n passiiveja. Sitten satsaisi parempiin, kun oppii sen verran studiotyöskentelystä että siitä on hyötyä. Mitäköhän käyttöä keksisi rolandin vs-880 mikserille, kun sitä ei myydäkään viitsi. Olen vaan kyllästynyt siihen kompelöön raidan kopiointiin ja toistuviin uudelleen nauhoituksiin kun efektejä ei ole kuin 2, niin siksi siirtyminen tietokoneeseen.
Risk
28.02.2005 15:13:50
Itse hankkisin mieluummin vaikka ART Tube MP Studion (95 €) kuin tuon Ultravoicen. Vähemmän ominaisuuksiahan siinä on mutta oletan että se on muuten laadukkaampi laite. Efekti/dynamiikkaprosessointiahan voi tehdä sitten vaikka softalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)