Aihe: Keikkaliksat ulkomailla? 1 | |
---|---|
![]() 26.02.2005 02:29:43 | |
Onko heeboilla tietoo bändien keikkaliksoista ulkomailla? Siis ulkomaalaisten bändien? Siis omassa kotimaassa? Siis tällasten tavallisten "pas**jen" amatööri bändien.. Meillä 800 €/ keikka + 0,40 € km + miksaaja + PA- kalusto erikseen, jonka hintaa en edes tiedä (jotain500 €/ keikka) suomessa.. USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? | |
![]() 26.02.2005 10:34:32 | |
Onko heeboilla tietoo bändien keikkaliksoista ulkomailla? Siis ulkomaalaisten bändien? Siis omassa kotimaassa? Siis tällasten tavallisten "pas**jen" amatööri bändien.. Mulle on jäänyt käsitys, että homma menee US-UK osastolla aika lailla "pay to play", elikkä bändi joutuu maksamaan jonkinlaisen kynnysrahan päästäkseen keikalle, ellei oo todella iso nimi. Siellähän toi rahanjakautuminen menee erilailla kuin koti-Härmässä, eli keikoista ei tuu fyrkkaa mutta levyistä tulee - lisäksi levy-yhtiöt sponsoroivat keikkailua, koska keikkailu koetaan vain ja ainoastaan levymyynnin edistämisenä. Muualla Euroopassa kuvio on kai aika lailla sama kuin Suomessa, sillä erotuksella, että vaikka liksat olisivat huonompia, tarjoilu on parempi. :-) Meillä 800 €/ keikka + 0,40 € km + miksaaja + PA- kalusto erikseen, jonka hintaa en edes tiedä (jotain500 €/ keikka) suomessa.. Teitä nyt ei oikein voi pitää vertailukohtana missään mielessä, koska a) Suomessa raha tulee keikoista ja b) Suomessa show-bändit (kuten te) ovat vahvoilla keikkamyynnissä. Kuvittelepa tilanne, jossa Prof Heikkerö, Turos Hevi Gee, Jean S ja Zetor saisivat rahaa ainoastaan levymyynnistä - ja levymyynnistähän saa aina eniten se joka biisit tekee, näin on kaikkialla maailmassa. Poikkeuksena tietysti yksityistilaisuudet, firmajuhlat, oktoberfestit ym. jotka ovatkin showbändien ominta alaa kaikkialla. Näin mä olen ymmärtänyt, ja tuskin kovin väärin... "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 26.02.2005 12:56:08 | |
Näin mä olen ymmärtänyt, ja tuskin kovin väärin... Lisätään tohon paitamyynti ja (jos olet siinä asemassa) lämmittelijöiden maksamat kynnysrahat, niin siinähän se. Mäkin aikoinani neljännesvuosisata sitten ihmettelin ulkolaisten klubivierailijoiden hyvinorganisoitua merchandisea, kun siitä ei Suomessa tiedetty mitään, kunnes kävin itse ekaa kertaa Euroopassa "tienestihommissa" ja huomasin, mistä se raha tulee. Tai siis, mistä se jäi silloin tulematta. Toi on muuten Kivi niin, että takahuone on niin ulkomailla kuin Suomessakin osa liksaa. Kukaan ei juo "ilmaisia bissejä" vaan ihan omia ne on. Paitsi jos järkkäri on niin höveli, että tarjoaa omistaan. Ne takahuoneleivät ja bisset saa useimmiten myös ruokarahana, jos niin haluaa. Mutta kivaa ulkomailla on, koska voi liikkua kulttuureissa, joissa paitsi soittajat, myös roudarit ovat ihmisiä. Se on kuulkaas paljon se. | |
![]() 26.02.2005 15:11:25 | |
Mäkin aikoinani neljännesvuosisata sitten ihmettelin ulkolaisten klubivierailijoiden hyvinorganisoitua merchandisea, kun siitä ei Suomessa tiedetty mitään, kunnes kävin itse ekaa kertaa Euroopassa "tienestihommissa" ja huomasin, mistä se raha tulee. Jep, tää on kyllä tiedossa. Unohtui vain mainita. Toi on muuten Kivi niin, että takahuone on niin ulkomailla kuin Suomessakin osa liksaa. Kukaan ei juo "ilmaisia bissejä" vaan ihan omia ne on. Paitsi jos järkkäri on niin höveli, että tarjoaa omistaan. Joo kyllä, mutta esimerkiksi just takahuonebisset ja voileivät, hedelmät ym. "hospitality raider" -kama on vähän veteen piirretty viiva siinä, että vaikka se on periaatteessa osa liksaa, ne kuitenkin pyydetään yleensä "liksan päälle", eikä niitä voi suoraan muuttaa rahaksi, kun se lämmin ruoka on sit erikseen - sen voi kyllä vaihtaa ateriaetuun rahassa. Eli ne on vähän niinkuin sitä, että jos ostaa kitaran kaupasta, siihen tinkii plektroja ja hihnan päälle. Ne kyllä saa, mutta ei oo mahdollista sanoa, että: "en mä otakaan niitä, voitsä vähentää ne tästä kitaran hinnasta?" :-) Ne on sellainen osa liksaa, jota ei mitata rahassa, vaan 'goodwillissa', hyvässä tahdossa. Eikä kyllä oo jäänyt se toinen kaljakoppa jossain Saksassa saamatta, vaikka sopparissa puhuttiinkin vain yhdestä, jos nätisti pyytää. Tavastialla saa olla aika hyvä meno, että jääkaappi pysyy täynnä sulkemisaikaan asti... No, poppari on poppari vaikka voissa paistaisi, kansallisuudesta viis. Aina pärjää. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 26.02.2005 16:58:54 | |
Jep, tää on kyllä tiedossa. Unohtui vain mainita. Tottakai sä sen tiedät, mutta tää olis juttu, mikä musta kannattaisi opettaa myös muille. Hyvä, joskin työläs tapa, undergroundbändeille on myös se, että pitää kaikki oikeudet itsellään, jolloin myös levyjä ja videoita sun muita saa myytyä keikoilla. Niistä tulee yllättävästi rahaa, kun se keikka on sivistysmaissa alkuillasta, jolloin jengi ei ole vielä dokannut rahojaan... Joo kyllä, mutta esimerkiksi just takahuonebisset ja voileivät, hedelmät ym. "hospitality raider" -kama on vähän veteen piirretty viiva siinä, ... Niinno tää nyt oli mun puoleltani vain kuittaus siihen, että aina puhutaan "ilmaisista kaljoista" sun muista vaikkei semmosia oo olemassakaan. Tavastialla saa olla aika hyvä meno, että jääkaappi pysyy täynnä sulkemisaikaan asti... Aina siihenkin auttaa jos muistaa kohdella viiniä viininä eikä halua kokista lantringiksi. Ei vaan, jos hoitaa hommansa, niin kyllä Merimaa ja Görman aina myös hoitavat oman osuutensa. Eikä se jääkaappi tietenkään voi pysyä täynnä jos se on aina auki ja se aukaisija on kaikille tuntematon ja niitä "se" -nimisiä henkilöitä on takahuone tulvillaan. Siteeratakseni Marko -vainaata: "Paskasakki vittuun, rokkitähdet rupee snorttaan." Noo, nythän tää meni jo offtopiciksi, bannia vaan! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)