Aihe: Avatar kaapit
1 2
Niskamies
26.02.2005 12:57:29
Kattokaapa www.avatarspeakers.com. Järjettömiä hintoja, kun ottaa huomioon että kaikissa kaapeissa on Eminencen elementit, ja melkein jokaista kaappia on tarjolla useina versioina. 4x10":äkin on tarjolla NEO:na, ja painoa ei ole kuin n. 30 kiloa.

Onko kenelläkään kokemusta näistä? Hintaa tulee tietysti lisää postikulujen takia, niitä juuri selvitän tässä. Olisi aika miehekäs tollanen 2x12"+4x10" setti, eikä hintakaan päätä huimaa. Ei varmaan jenkeissä paljon mene kaupaksu Behringerin kaapit;)
Meitsi on meshissä.
möhköfanttimies
26.02.2005 13:03:59
Kattokaapa www.avatarspeakers.com. Järjettömiä hintoja, kun ottaa huomioon että kaikissa kaapeissa on Eminencen elementit, ja melkein jokaista kaappia on tarjolla useina versioina. 4x10":äkin on tarjolla NEO:na, ja painoa ei ole kuin n. 30 kiloa.

Onko kenelläkään kokemusta näistä? Hintaa tulee tietysti lisää postikulujen takia, niitä juuri selvitän tässä. Olisi aika miehekäs tollanen 2x12"+4x10" setti, eikä hintakaan päätä huimaa. Ei varmaan jenkeissä paljon mene kaupaksu Behringerin kaapit;)

Oho.. Aika edullisia. Vois ostaa 4x10 alle tommosen
B115H NEO.
"If bullshit was music, that fellow would be a brass band." Paddy Crosbie.
M.Hanski
26.02.2005 13:04:56

Joo-o, halpoja ovat, mutta kannattaapi heittää Davea maililla ja kysellä rahtikuluista. Saattaa tulla suru puseroon, vaikka laittaisi halvimmalla mahdollisella toimitusvaihtoehdolla, ja luonnollisesti joutuisit maksamaan tullin ja ALV:n. Tämän takia Avatarin komeroita ei ole tietääkseni juurikaan vanhalle mantereelle eksynyt.

Eminencen elementeissä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä eikä legendaarista. Hinnat ovat todennäköisesti kohdallaan komerovalmistajille.
Niskamies
26.02.2005 13:07:27
Joo-o, halpoja ovat, mutta kannattaapi heittää Davea maililla ja kysellä rahtikuluista. Saattaa tulla suru puseroon, vaikka laittaisi halvimmalla mahdollisella toimitusvaihtoehdolla, ja luonnollisesti joutuisit maksamaan tullin ja ALV:n. Tämän takia Avatarin komeroita ei ole tietääkseni juurikaan vanhalle mantereelle eksynyt.

Eminencen elementeissä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä eikä legendaarista. Hinnat ovat todennäköisesti kohdallaan komerovalmistajille.

Mä lähetin mailia ja kyselen toimituskuluista. Jos vaikka 500 olisi toimituskulut 2x12" ja 4x10" Pro kaapeille, niin ei tullin+alv:n jälkeenkään hinnaksi tulisi kuin n. 1000 euroa. Mutta enpä sano mitään ennenkun saan tietää toimituskulut.
Meitsi on meshissä.
Wil-J
26.02.2005 13:11:15
Mä lähetin mailia ja kyselen toimituskuluista. Jos vaikka 500 olisi toimituskulut 2x12" ja 4x10" Pro kaapeille, niin ei tullin+alv:n jälkeenkään hinnaksi tulisi kuin n. 1000 euroa. Mutta enpä sano mitään ennenkun saan tietää toimituskulut.

Laittaisitko sikaan säkissä noin paljon rahaa? Ja mistä ihmeestä kiskot tota rahaa? Onko joku pappa betalar linja päällä vai? Ei mun mielestä ihan jokaisella pojan koltiaisella ole varaa Sadowskyja ja kaappeja ym jatkuvasti tilailla.
chief
26.02.2005 13:36:03 (muokattu 26.02.2005 14:10:37)
Ja mistä ihmeestä kiskot tota rahaa? Onko joku pappa betalar linja päällä vai? Ei mun mielestä ihan jokaisella pojan koltiaisella ole varaa Sadowskyja ja kaappeja ym jatkuvasti tilailla.

Tuo ei MITENKÄÄN liitty tähän aiheeseen. Kyse on jokaisen henkilökohtaisista asioista joita ei välttämättä kannata tällä palstalla vatvoa. Pikaviestit toimii ehkä paremmin tälläisissä asioissa.

Niin, ja kyllähän töistä rahaa saa. Että töihin vaan!
Häh?
M.Hanski
26.02.2005 13:47:51 (muokattu 26.02.2005 13:58:59)

Yhdelle komerolle saattaa helposti tulla hintansa verran toimituskuluja. Mokomat ovat niin isoja, ettei ainakaan tavallisena pintapostina (USPS) voi laittaa. Noh, Dave-setä varmaan vastaa sulle pikapuoliin.

Edit: Avatarilla näytääkin olevan joku kikkailukuljetushässäkkä eli hinta ei välttämättä olekaan älytön, mutta toimitusaika saattaa olla hyvinkin pitkä.
Niskamies
26.02.2005 13:49:47
Yhdelle komerolle saattaa helposti tulla hintansa verran toimituskuluja. Mokomat ovat niin isoja, ettei ainakaan tavallisena pintapostina (USPS) voi laittaa. Noh, Dave-setä varmaan vastaa sulle pikapuoliin.

Sain vastausta että Avatar ei itse hoida USA:n ulkopuolisia lähetyksiä, mutta sain yhden tyypin sähköpostin joka vastaisi sitten lähetyksistä. Että uutta sähköpostia kehiin ja vastausta odottelemaan.
Meitsi on meshissä.
balzary
26.02.2005 13:57:01

juu, usps ei halunnu mulle roudata edes 1x12 kaappia (oli just avatar), niin en sitten ostanu. kaapin hinta olis tuplaantunu muilla vaihtoehdoilla.
Why be in when you can be out?
absqua
26.02.2005 14:06:20
Ei varmaan liene kuin ajan kysymys koska Eurooppaan pölähtää joku edullinen kaappivalmistaja.

Kaapit on kuitenkin siinä määrin low-tech-kamaa että oikealla mitoituksella ja rakenteella sekä valmistajalta hyvään hintaan ostetuilla elementeillä homma on aika pitkälti ns. siinä.

PA-kamojen puolellahan on esim. nuo Tsekeissä koottavat, Usa:ssa suunnitellut KV-Audio-setit ovat tehneet aika selvää jälkeä. Loistava soundi, riittävästi tehoa, hyvä design (kahvat ja pyörät oikeissa paikoissa), pieni paino (neo), edullinen hinta ...ei kysyttävää.

Kyllä joku tsekinmaan tai puolan poika kohta huomaa oikosenaan ammottavan markkinaraon myös bassokaappien puolella.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
chief
26.02.2005 14:25:02 (muokattu 26.02.2005 14:25:24)
Oho.
Häh?
sirdickyj
26.02.2005 14:46:52
Kaapit on kuitenkin siinä määrin low-tech-kamaa että oikealla mitoituksella ja rakenteella sekä valmistajalta hyvään hintaan ostetuilla elementeillä homma on aika pitkälti ns. siinä.

Onkos ne nyt sitten kumminkaan ihan niin low tech? No, puutahan ne on ja sit vähän jotain tilpehööriä, että sikäli. Mutta miks noi Edenit sun muut Acmet maksaa niin perkeleesti tai EBS:tkin? Statusko se maksaa, vai onkos niissä nyt kumminkin just oikeen mittasta putkea oikeassa paikassa ja elementit aseteltu sillee kivasti?

Tietenkin se suunnittelutyö maksaa, sehän on selvä, mutta ei kai toi nyt kumminkaan mitään avaruusteknologiaa ole, eli ei bassokaapin suunitteluun kovin montaa miestyövuotta ole ikinä käytetty. Hartkejakin alko tulla Kiinasta ja kaappien hinnat laski rutosti, tuskin se taso kumminkaan sitten ihan niin paljoa.

Mutta en ole myöskään missään tapauksessa sitä mieltä, että se kaapin teko on jotani "vaneria vaan ja elementit ja naulapyssy niin kyl kato 8*10 on ihan yhtä hyvä ku Ampekki".
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Wil-J
26.02.2005 14:47:30
Tuo ei MITENKÄÄN liitty tähän aiheeseen. Kyse on jokaisen henkilökohtaisista asioista joita ei välttämättä kannata tällä palstalla vatvoa. Pikaviestit toimii ehkä paremmin tälläisissä asioissa.

Niin, ja kyllähän töistä rahaa saa. Että töihin vaan!

Noh, pahoittelen jos urkin liikaa, mutta kyllä mun mielestä vetää huomiota puoleensa tuollainen.

Kyllä mä tiedän että töistä saa rahaa, mutta en mä oo ainakaan ikinä niin paljon saanut että tuollaisiin hankintoihin kykenisin.
Teijo K.
26.02.2005 15:01:35

Onkos ne nyt sitten kumminkaan ihan niin low tech? No, puutahan ne on ja sit vähän jotain tilpehööriä, että sikäli. Mutta miks noi Edenit sun muut Acmet maksaa niin perkeleesti tai EBS:tkin? Statusko se maksaa, vai onkos niissä nyt kumminkin just oikeen mittasta putkea oikeassa paikassa ja elementit aseteltu sillee kivasti?

Tietenkin se suunnittelutyö maksaa, sehän on selvä, mutta ei kai toi nyt kumminkaan mitään avaruusteknologiaa ole, eli ei bassokaapin suunitteluun kovin montaa miestyövuotta ole ikinä käytetty. Hartkejakin alko tulla Kiinasta ja kaappien hinnat laski rutosti, tuskin se taso kumminkaan sitten ihan niin paljoa.

Mutta en ole myöskään missään tapauksessa sitä mieltä, että se kaapin teko on jotani "vaneria vaan ja elementit ja naulapyssy niin kyl kato 8*10 on ihan yhtä hyvä ku Ampekki".

Sehän siinä on, että nuo perinteiset mallit on nimenomaan tehty tyyliin "vaneria vaan senverran että elementit mahtuu". Se perinteinen soundi syntyy sillälailla helpolla. Näin Marshall ja varmaan Ampegkin.

Vahvasti uskon myös, että iso osa noiden merkkikajareiden hinnasta on brändiä. Sen huomaa siitäkin, miten äkkiä ne hinnat tietyillä merkeillä kolhti alas kun se muoti-ilmiöksi laskettava alkuhuuma meni ohi.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
absqua
26.02.2005 15:13:09
Noh, pahoittelen jos urkin liikaa, mutta kyllä mun mielestä vetää huomiota puoleensa tuollainen.
Kyllä mä tiedän että töistä saa rahaa, mutta en mä oo ainakaan ikinä niin paljon saanut että tuollaisiin hankintoihin kykenisin.

Tavallaan olet ihan oikeassa tuossa, koska onhan se päivänselvää ettei lukioikäisen omat kesätyötulot yms. voikaan olla kovin kummoiset, mutta totuus on myös se ettei muiden ihmisten raha-asioiden ruotiminen tällaisella julkisella forumilla ole erityisen kohteliasta. Joten anteeksi myös omasta puolestani.

Jokainen porskuttaa eteenpäin omista lähtökohdistaan. Joillakin se voi olla juurikin pohjalta "No men fyrk finns och pappa har mera!", toisilla taas jotain ihan muuta ja hyvä niin. Ei mua ainakaan vituta yhtään, vaikka omalla perheelläni ei ollut rahaa juuri mihinkään, vaan kaikki harrastusvälineet yms. piti hoitaa ihan itse omalla rahalla. Niillä preseteillä sitten mentiin.
sirdickyj
26.02.2005 15:13:33
Sehän siinä on, että nuo perinteiset mallit on nimenomaan tehty tyyliin "vaneria vaan senverran että elementit mahtuu". Se perinteinen soundi syntyy sillälailla helpolla. Näin Marshall ja varmaan Ampegkin.

Ainakin Marshall on kyllä ihan fiilispohjalta hutaistu kasaan, ja meitsin 4*10:ssä tuntuis olevan puolet liikaa tilavuutta, kun EBS saa ne samat 4 elementtiä 1/3 pienempään tilaan. Silti toimii oivasti tuo Marsukin.

Mutta kyllä kai sillä kotelorakenteella on kuitenkin merkitystä, kun jotkut esim EBS Neot (vei mitä ne nyt on) on kaiketi aika tykkejä pienestä koostaan huolimatta. Vaan eivät rakettiteknologiaa nekään, vaikka hinnoista niin voisikin päätellä...

Vahvasti uskon myös, että iso osa noiden merkkikajareiden hinnasta on brändiä. Sen huomaa siitäkin, miten äkkiä ne hinnat tietyillä merkeillä kolhti alas kun se muoti-ilmiöksi laskettava alkuhuuma meni ohi.

Brändiä jep, ja tottakia pienet valmistusmäärät nostavat hintaa. Mutta eihän noita hi-end kaappeja kyllä esim. Suomeen kukaan tuokkaan.

Niin, ja kyllähän muuten Ampegissakin maksaa merkki, ei se rantasaunan parin tonnin hinta millään muulla selity.
absqua
26.02.2005 15:17:00
Sori Sirdickyj, mutta multa meni sun pointti vähän ohi. Olitko kanssani a) samaa b) osittain samaa C) osittain eriä d) täysin eriä e) osallistun jokeriarvontaan mieltä?

Mun pointti oli siinä että kun se kaappi on kerran suunniteltu niin itse tuotanto on varsin low-techiä.
sirdickyj
26.02.2005 15:27:42
Sori Sirdickyj, mutta multa meni sun pointti vähän ohi. Olitko kanssani a) samaa b) osittain samaa C) osittain eriä d) täysin eriä e) osallistun jokeriarvontaan mieltä?

Mun pointti oli siinä että kun se kaappi on kerran suunniteltu niin itse tuotanto on varsin low-techiä.

Jouduin itsekin lukemaan oman kirjoitukseni uudelleen, ja tosiaan; enhän mä itse asiassa ollut tuosta asiasta mitään mieltä! Eli tää on mun osalta kyllä vain ja ainoastaan julkista pohdintaa.

Toi on vähän sellanen asia, mikä jaksaa aina ihmetyttää toi kaappihomma, kun ihan kärjistettynä esimerkkinä jos otetaan semmonen juttu että yhet frendit aikanaan rakensi ite kaappeja, joihin tirvasivat samat Celestionit sisään kun mitä Marshallissakin ja yrittivät muutenkin specsata ne samalla tavalla, niin yllätys, yllätys, ei soundannut kumminkaan läheskään samalla.

Ja muistankon väärin, vai olitkos se sinä, Absqua, jolla oli kerran BassoJani myynnissä? Sehän on helvetin hyvä esimerkki siitä, kuinka se kotelorakenne, matsku ja hyvä elementti sekä sopivan mittainen putki yhdessä pelaavat. Meidän kitaristilla on KitaraJani, ja kun siihen rinnalle pistetään A/B testiin mun (sinänsä ihan hyvä) Peavey Classicin lisäkaappi, niin ei jää epäselväksi, kumpi on A ja kumpi B. Holmi vie voiton 22-0.
absqua
26.02.2005 15:34:19
Joo, mulla oli Bassojani pari vuotta sitten. Mainio kaappi oli! Sehän oli muutenkin noin niinku tuotteena selkeästi aikaansa edellä: pieni koko, hyvä soundi, hyvä tehonkesto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)