Aihe: Maadoituksessa(ko) vikaa?
1
32788
26.02.2005 14:18:39 (muokattu 26.02.2005 14:26:50)
Eli kun soittelen kitaraa, niin välillä alkaa kuulua semmoinen kohina ja erilaisia ääniä :) (en saanut juuri ääninäytettä, mutta laitan, kunhan se taas alkaa..)

Potikoihin koskettaessa alkaa kuulua hurinaa, ja äänet loppuvat vasta, kun lyö kieliä vähän voimakkaammin..

Haulla etsiessäni kaikilla loppui äänet koskettaessa potikoihin, mutta tuossa kitarassa alkaa kuulua outoa kohinaa ja muita ääniä.. Ja jotkut käskivät vaihtamaan aktiivimikit, mutta mulla on jo sellaiset.

Äsken ilman paitaa soitellessa sain jostain kitaran takana olevasta ruuvista pienen sähköiskun, samaan aikaan noiden äänien kanssa.

Selostus on hieman sekava, mutta yrittäkää saada selvää, ja kysykää ihmeessä

EDIT: Täällä on maadoittamattomat pistorasiat, ja tuo multiefekti jonka läpi tässä soittelen on kiinni 6-paikkaisessa maadoitetussa jatkojohdossa.
© Tiluman, kaikki lukijat pidätetään. MÄOONMAAILMANPARASKITARISTI #1
LassiÖ
26.02.2005 15:08:04
Niin, tuota oon miettiny itekin. Jos laite on kiinni maadoitetussa jatkojohdossa, joka on kiinni maadoittamattomassa pistorasiassa, niin maadoitus ei vissiin toimi sillon, vai kuinka?

Ei kai toimi koska mistäs se maahan menee?
Syö, ja testaa uudestaan IMIK #26 kalamies#17 >-)))>
SoulMan
26.02.2005 16:07:15 (muokattu 26.02.2005 16:08:38)
Käänä töpseli toisin päin seinässä.
Joskus ongelma poistuu sillä.

Itse asun vanhassa talossa jossa on vielä maadoittamattomat pistorasiat. Tietsikka studio hurisi ja pärisi homona.

Käänsin pistokkeen toisin päin ja hurina puolittui. Kokonaa pääsin hurinasta eroon vasta kun laitoin kuoritun sähköpiuhan tietsikan takaosan metallista vesipatterin runkoon kiinni.

Nyt on niin hiljaista ettei uskalla edes pieraista.
Minds are like parachutes. They only function when they are open.
32788
26.02.2005 16:34:55
Käänä töpseli toisin päin seinässä

Kiitos, pitääpä kokeilla.
© Tiluman, kaikki lukijat pidätetään. MÄOONMAAILMANPARASKITARISTI #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)