Prowleri 26.02.2005 14:11:36 | |
---|
Huomasin tuossa että T-kauppa on ottanut entistäkin halvempia kontrantapaisia myyntiin. Hinta alkaa olla 500e tuntumassa, aitoa vaneria! Mutta silti mietityttää että tekisiköhän tuolla minkälaista saundia.. :) Värivaihtoehdot musta/valkoinen/natural. Kai näillä rokabilimies ekan keikan vetää. http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-177367.html"Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri |
Yks kaveri vetelee rokkapiliä tollasel thomann bassolla. Yhdellä keikalla olen ollut eikä mulla ainakaan ollut valittamista. Eikä kyllä soittajallakaan. |
sirdickyj 26.02.2005 14:49:22 | |
---|
Kaikkihan on käyttötarkotuksesta kiinni, mie ku en tuota kontraa osaa sitäkään vähää soittaa ku vaakabassoa, niin voisin kernaasti tommosella harjotella. Makee vehje, kai tollaki pesää sais? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Teijo K. 26.02.2005 15:05:22 | |
---|
Kaikkihan on käyttötarkotuksesta kiinni, mie ku en tuota kontraa osaa sitäkään vähää soittaa ku vaakabassoa, niin voisin kernaasti tommosella harjotella. Makee vehje, kai tollaki pesää sais? Jaa'a, luulen että Toyota Mark II erikoisvanteilla ja ralliratilla olisi tehokkampi. Mutta kondratreenailuun tuo voisi tietty passata ihan kivastikin. |
sirdickyj 26.02.2005 15:16:22 | |
---|
Jaa'a, luulen että Toyota Mark II erikoisvanteilla ja ralliratilla olisi tehokkampi. Mutta kondratreenailuun tuo voisi tietty passata ihan kivastikin. Oletko muuten toi läppäri vai tyhjä lasi tuossa kuvassasi? Tästä löytynee syvempää symboliikkaa... Mutta penkinpäällisethän ne sen pesänsaannin sanelee! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Sir Attila 26.02.2005 15:28:38 | |
---|
Rockabillyyn sopivaa slappisoundia hakiessa ei oo niin väliä onko se kontra vaneria vai puuta. Yleensä on käytössä piezomikkejä, esim. kaksipalainen tallamikki+otelaudan alla yksi poimimassa sitä nakutusta. Akustista ääntä ei oteta talteen lainkaan. Eli halpis-vaneri-kontra ajaa varmaan sulla ihan saman asian kuin kalliimpi puinenkin, tilaus vaan vetämään. Säästyneillä rahoilla ostat soittimellesi kunnollisen kuljetuspussin (ilman sitä kontra on aika v...mainen roudattava) sekä käytät sen soittimen jossain soitinrakentajalla trimmatavana. Vanerikontran hyvä puoli on myös siinä että ne ei halkeile kovin helposti suomen vaihtelevissa säissä. Nyt kun on taas jopa eteläisessä suomessa pitänyt pakkasia ja ilmankosteus on olematon, saa hysteerisenä täyttää ilmankostutinta. Mun kokopuinen on kerran liimattu kasaan ja homma maksoi lähes tollaisen vanerikontran hinnan. Jos hakee sitä, että akustinen soundi on hyvä ja että vahvistimen kautta basso kuulostaa samalta kuin ilman, se onkin taas ihan eri juttu, silloin kokopuiset pesee noi vaneriaskit mennen tullen. Mutta slappaykseen ja ekaksi harjoitusbassoksi halpisbasso hyvin trimmattuna on OK. Ja kyllä, kontralla saa aina paremmin pesää kuin vaakabassolla! |
Teijo K. 26.02.2005 15:35:04 | |
---|
Oletko muuten toi läppäri vai tyhjä lasi tuossa kuvassasi? Tästä löytynee syvempää symboliikkaa... Mutta penkinpäällisethän ne sen pesänsaannin sanelee! Mie olen se sotku niitä keskeneräisiä piuhoja siellä taustalla. Läppäri on esillä vain tuon tekemäni disco-modauksen takia. ;) |
Puavali 26.02.2005 23:28:19 | |
---|
Jaa'a, luulen että Toyota Mark II erikoisvanteilla ja ralliratilla olisi tehokkampi. Mutta kondratreenailuun tuo voisi tietty passata ihan kivastikin. Ralliratti ja erikoisvanteet puuttu, mutta sinne kai saisi kondrankin kyytiin? Jaahas, poro-jektit odottaa tekijäänsä auto- ynnä soitinmaailmassa. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
chief 27.02.2005 00:13:30 | |
---|
Hemmo jolta oman kontrani ostin hankki sen aikanaan ilman koteloa tai pussia. Noh, ostipa hän sitten halvalla sellasen pikku-Daihatsun kontrakoteloksi. Oli pyörät alla ja kaikkea. Hyvin kulki. Ja maksoikin varmaan saman verran kuin kunnollinen pussi kontralle. Kyllä, sitä on vi**umaista kuljettaa huonossa pussissa. Häh? |
NYdoll 27.02.2005 11:37:49 | |
---|
ois aika ilkee... Mitenkäs tollasen mikittäminen onnistuu? metalli sykkii... |
scribbling 07.03.2005 08:05:33 | |
---|
"Yleensä on käytössä piezomikkejä, esim. kaksipalainen tallamikki+otelaudan alla yksi poimimassa sitä nakutusta. Akustista ääntä ei oteta talteen lainkaan." Itse olen ruvennut olemaan sitä mielipuolta, että nuo mikit eivät läheskään aina saa napattua sitä parasta antia kontrasta. Hyvää puubassoa on nautinto kuunnella, mutta ne erot eri viulujen välillä kapenevat, kun signaalit pyöritetään luoja ties minkä vehkeiden läpi. Keikkatilanteessa sen akustisen äänen ottaminen on kyllä sen verran ongelmallista, että itse taidan tyytyä jatkossakin ruuvailemaan mahdollisimman luonnollista soundia pöydästä. Studiossa taas kehottaisin ainakin kokeilemaan sen akustisen soundin äänittämistä. Saattaa olla hyvinkin palkitsevaa. Enkä siis itse ole basisti laisinkaan, vaan ihan vain toisinaan miksailen rockabillyä. |
Heikki L. 07.03.2005 12:12:17 | |
---|
ois aika ilkee... Mitenkäs tollasen mikittäminen onnistuu? Studiossa hifistellessä voi kokeilla seuraavaa: Isokalvoisella mikillä otetaan muhkeeta saundia basson edestä, suuntaavalla konkkamikillä äänitetään otelaudalta sorminapsua ja jos bassosta löytyy pietsot, voi niillä lisätä saundiin vähän sustainia. Tulee hyvä saundi. Mutta koko läjän ymppääminen muun bändin sekaan onkin sitten hankala juttu... Shack! |