-J 12.03.2003 14:29:39 | |
---|
Minulla olisi tiedossa otsikonmukainen JCM 800 lead series 100W combo. (2x12"). Laite on täysputkikone ja kaksikanavainen malli. Käytetty. Itselläni on aikaisemmin ollut Marsun 100W JMP putkinuppi + JCM800 kaappi jotka menin rahapulassa myymään. Jäi kaivertamaan niin perkeleesti, ja "uusi" putkimarsu olisi poikaa. Onkohan kenelläkään käyttökokemuksia/kommentteja tuonlaisesta jiiseeämmästä? Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois! |
-J 16.03.2003 21:54:29 | |
---|
On muuten sitten viimeisen päälle kone! Raahasin tuollaisen kotiin perjantaina ja nyt kyllä kelpaa soitella. Lämmin ja tanakka putkisoundi ei jätä kylmäksi. Ainoa miinus on sen helvetillinen paino, mutta painava on myös soundikin. Tykkään henkilökohtaisesti! Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois! |
Vilhelmus 16.03.2003 22:03:29 | |
---|
No se on aina hienoa kun sopiva vehje löytyy! Onnea uuteen vahvistimene :) Born of black wind, fire and steel |
KooAa 16.03.2003 23:39:03 | |
---|
Mulla on pari viikkoa ollut suurinpiirtein sama kokoonpano. Rock ! |
85423321 17.03.2003 00:05:18 | |
---|
Heitä pieni ääninäyte. Niitä on aina kiva kuunnella. "I think the first eating contest ever started out as a crapping contest."
-? |
Hammer Of The Gods 17.03.2003 07:48:38 | |
---|
Varmaan tulet vielä ikävöimään tuota JMP:tä. Itselläni on JMP, ja täytyy sanoa, että kokeillessani JCM800 olin yllättynyt kuinka "tuhnu" ja "kuollut" saundi siinä oli JMP:en verrattuna. Eihän JMP:stä tietysti etuastesäröä saa yhtä paljoa, mutta muuten saundi on mielestäni miellyttävämpi, lämpimämpi, eikä semmonen honotus. Ei sillä että JCM:n saundi huono olisi, ei ollenkaan. JMP vaan on niin hunajaa... It's hard to rock without rolling... |
-J 17.03.2003 12:40:35 | |
---|
Varmaan tulet vielä ikävöimään tuota JMP:tä. Itselläni on JMP, ja täytyy sanoa, että kokeillessani JCM800 olin yllättynyt kuinka "tuhnu" ja "kuollut" saundi siinä oli JMP:en verrattuna. Eihän JMP:stä tietysti etuastesäröä saa yhtä paljoa, mutta muuten saundi on mielestäni miellyttävämpi, lämpimämpi, eikä semmonen honotus. Ei sillä että JCM:n saundi huono olisi, ei ollenkaan. JMP vaan on niin hunajaa... Kyllä tuossa JCM:ssä mielestäni ihan oiva kirkas soundi löytyy, mutta vaikuttaahan siihen myös se, että JMP:n kanssa minulla oli 4x12" umpinainen kaappi ja tämä on combo, 2x12" takaseinä avoinna. Silti joo...myönnetään että ei olla IHAN JMP:n tasolla, mutta jos verrataan vaikkapa väliaikaisena vahvistimenani toimineen 30W Behringer GX110 telkänpöntön soundimaailmaan, niin se on kuin vertailisi Ladan ääntä Corvetteen ;) Eli ei puhuta saman päivänä, ei sitten millään! Ääninäytteestä...hm...nyt ei ole mahdollisuutta siihen, mutta katsotaan sitten joskus :) Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois! |
Egi 17.03.2003 13:33:11 | |
---|
Täällä on mp3 muodossa kyseisellä marsumallilla tehtyä tallennetta. http://www.boulder.fi Valitse "musiikki" siellä levyt 1. tai 3. Vertailuna voi kokeilla 2.levyä joka on soitettu Fender combolla. juu,ei. |
-J 17.03.2003 20:43:14 | |
---|
Ei perkele, tuli moka. Rupesin oikein muistelemaan ja mun edellinen marsu olikin mallia JPM, 100w täysputkikone silti ja ihan kivan kuuloinen. Pahoittelen levittämääni väärää informaatiota! :) (taas pointti, joka varmasti kiinnostaa jokaista palstan lukijaa!) Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois! |
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös JPM ole se räkkietuaste? It's hard to rock without rolling... |
Fortune 17.03.2003 20:48:50 | |
---|
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös JPM ole se räkkietuaste? JPM on John Petrucci Model, Ibanezin kitara. JMP-1 on räkkietuaste, JMP on myös Marshallin mainio vanhempi putkivahvistin. |
Hammer Of The Gods 17.03.2003 20:52:00 | |
---|
JPM on John Petrucci Model, Ibanezin kitara. JMP-1 on räkkietuaste, JMP on myös Marshallin mainio vanhempi putkivahvistin. Niin, itelläni on JMP. Ikinä ei muista, että onko se JMP vai JPM. Se JMP kai tulee sanoista Jim Marshall Power, siitä oon yrittäny muistaa.
It's hard to rock without rolling... |
-J 17.03.2003 23:17:40 | |
---|
Perkules, kun mulla on mielestäni suhteellisen tarkka muistikuva tuosta ikävöimästäni vahvistimesta, että se olisi juurikin tämä mystinen JPM -malli. Tiedän toki, että kyseisen mallista marsua löytyy yleisimmin räkkiputkietuasteena ja sitä yhteyttä tuolloin kummastelinkin. Katsoin joskus laitteen sisään ja siellä kerrottiin lappusessa vuosimalliksi 1986. Vahvarissa on neljä inputtia joita saattoi yhdistellä välipiuhalla. Yksittäistä master -volumea ei ollut, vaan perinteiset kaksi volume-potikkaa. Ulkoasultaan sellainen vanhemman mallinen, "pyöreärunkoinen"... Virtakytkin + standby olivat muoviset, "nykyaikaiset" keinukytkimet merkkivaloilla. Itseasiassa sen verran tein tuossa myyräntyötä uutisryhmien puolella, että sellaisesta vahvarista kyseltiin tietoja...ja jollakulla sellainen taisi jopa ollakkin. Marsun webbisaitilta ei löydy mitään, eikä oikeastaan paljoa muualtakaan netistä. Noh, tämä jäänee pienehköksi arvoitukseksi, mutta pääasia että on nykyäänkin marsu! (todellakaan mitään muita vahvistinmerkkejä aliarvioimatta) ;) Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois! |
wilo 18.03.2003 12:04:45 (muokattu 18.03.2003 12:06:12) | |
---|
Oisko se ollut Marshall JMP 100W Super Lead? Mallinumero on muistaakseni 2204 (sama kuin Zakk Wylde -malli?). Tiukka soundi on kun heittää crossarikaapelin ja nuppia kaakkoon... =) Ai niin - JMP tarkoittaa Jim Marshall Product/Production. |
-J 18.03.2003 12:29:25 | |
---|
Kyllä edelleen jaksan sitkeästi pysyä siinä muistikuvassa että tuon nupin etupaneelissa luki ainoastaan JPM :) Mielenkiintoista sano... Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois! |
Tompsi 18.03.2003 14:26:17 | |
---|
Oisko se ollut Marshall JMP 100W Super Lead? Mallinumero on muistaakseni 2204 (sama kuin Zakk Wylde -malli?). Eikös se Zakk Wylde -malli ollut ihan tavallinen JCM 800 2203/2204? |
ForSakeN 18.03.2003 16:29:02 | |
---|
Mitähän tosta jcm 800 nupista sais maksaa vois olla vaihtoehtona myös 2205 malli Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ!
(siis se plugi) :o |