Aihe: Marshall model 1965a 4x10
1
MKK
19.08.2004 21:55:33
Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä kaapista, vertailua esim marsun isompiin kaappeihin?
MrGuitarist
31.08.2004 20:50:54
Itse hommasin vasta Marshallin 1965b-mallin, eli alakaapin. Etsin aluksi 2x12" kaappia, mutten oikein käytettynä löytänyt budjettiin sopivaa. Sattumalta paikalliseen musiikkikauppaan saapui käytetty 4x10 jopa kohtuulliseen hintaan (maksoin 200e) ja se tarttui sitten haaviin.

Hankala vertailla 4x12" kaappin, kun en ole samalla vahvistimella vierekkäin kokeillut, mutta jotenkin tuntuu että tämän kanssa pitää vahvistimesta ajaa paljon middleä verrattuna joihinkin 4x12" ämyreihin, joita olen soittanut (mutua..). Ylä-, ja varsinkin alapäätä löytyy ainakin omaan käyttööni tarpeeksi. Bassotoisto on jopa yllättävänkin muhkea.

Muutenhan tämä on ihan peruskauraa, 120w tehonkesto, sisällä 25w celestionit. Kaappi on yllättävän roudausystävällinen nimittäin ei ole paljoa painoa kertynyt lootalle.
makeRiot
24.02.2005 21:15:27
itellä on just tollanen kiikarissa, ja tiedossakin... onkos kellään kokemuksia miten huutaa/pelittää 50 wattisen jcm-kasisatasen kanssa? tiedossa oleva yksilö lähtis vähä alle 300 euron, liekköhän ylihintainen...tuntuu ihan kohtuulliselta
lahticityskatepunkrockers http://www.viceroyband.tk
MrGuitarist
25.02.2005 08:07:13
itellä on just tollanen kiikarissa, ja tiedossakin... onkos kellään kokemuksia miten huutaa/pelittää 50 wattisen jcm-kasisatasen kanssa? tiedossa oleva yksilö lähtis vähä alle 300 euron, liekköhän ylihintainen...tuntuu ihan kohtuulliselta

En keksi yhtään syytä miksei se toimisi. Ei siinä tietysti ole yhtä "iso" soundi kun 4x12"-kaapissa, mutta en väittäisi että se olisi yhtään huono asia kun mökää, mölyä ja botnea löytyy tästäkin. 200e maksoin omastani, jota pidän kohtuuhintana.
JuSu
25.02.2005 08:29:25
i300 euron, liekköhän ylihintainen...tuntuu ihan kohtuulliselta

Vähän tuossa on mielestäni ylihintaa. Yli kahdensadan ei paljon kannata lähteä makselemaan.

Mulla oli jonkun aikaa tuollainen myös (kun halvalla sain, 90 e), mutten tykännyt. Siinä oli ylämiddlessä joku ärsyttävä korostus, jota ei saanut equtettua pois. Saattoi olla yksilövika.

Eli jos mahdollista, niin testaa ensin.

JuSu
Minä olen myyrä.
Spez
25.02.2005 19:40:22
Siinä oli ylämiddlessä joku ärsyttävä korostus, jota ei saanut equtettua pois. Saattoi olla yksilövika.

Haha, ominaisuus tuo on, ja varsin tyypillinen sellainen.
"A lot of people use the tremolo bar when their brain or their heart quits thinking about the music." - Jake E. Lee. Jason Becker määrää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)