Dumb 25.02.2005 13:01:15 | |
---|
Ostaa päräytin tuossa sitten viimeinkin Mesa/Boogien Single Rectifier nupin viikolla. Kova peli, kyllä. Soundikin alkaa pikku hiljaa löytymään kun potikoita on tässä muutaman päivän aikana ruuvaillut eri asetoihin. Mutta yksi juttu nyt varjostaa hieman onnea. Eli, tuon nupin takanahan on se bias-kytkin, jolla valitaan, onko käytössä 6L6 vaiko EL34 pääteputket. 6L6:set on käytössä, mutta bias-kytkin on mielestäni EL-34 -asennossa!? Siis, niin, että se liikuteltava osa on EL-34:sen puolella ja "tyhjä tila" 6L6:sen. Onko tuo normaalia, vai voisiko olla, että tehdasasetuksena olisivat laittaneet tuon asetuksen väärin? Nuppi haettiin suoraan Levytukun varastosta mulle, joten kaupassa sitä valitsijaa ei ainakaan ole kukaan päässyt räpläämään. Kjukka ym. Recton omistajat, auttakaa! |
askomiko 25.02.2005 14:26:27 | |
---|
Haa, Dumbulakin ostanut lopulta vahvarin! Mie muistelen että se oli jomminkummin päin vähemmän vaarallista tuo virheasento. Mutta jokatapauksessa manuska sanoo että tulee ydinräjähdys jos nappi on väärin. Eikös siinä pala valo notta kumpi on käytössä? Mut se liuska niinkun osottas siihen suuntaan kumpi putki on käytössä. |
Dumb 25.02.2005 17:55:12 | |
---|
Haa, Dumbulakin ostanut lopulta vahvarin! Joo, näinhän siinä pääsi käymään. Vaikka olen kyllä siltikin edelleen myös mallintavien ystävä; PODxt Pro on myös hankinnassa. Oli kyllä aikamoinen järkytys huomata, miten paljon joutuu soittoaan parantamaan kun tuo Recto reagoi soittoon niin eri lailla mallintavaan nähden. Eikös siinä pala valo notta kumpi on käytössä? Mut se liuska niinkun osottas siihen suuntaan kumpi putki on käytössä. Valoja ei ole. Taitaa olla Road Kingissä ainoastaan? Mutta soitin Levytukkuun ja sanoivat sieltäkin, että se liikutettava osa (joka on nyt EL-34:sen puolella) pitäisi olla juuri käytettävän putken (6L6) puolella. Eli pitää vaihtaa se oikeaan asentoon kun tuossa treenikämpälle menen. |
Oli kyllä aikamoinen järkytys huomata, miten paljon joutuu soittoaan parantamaan kun tuo Recto reagoi soittoon niin eri lailla mallintavaan nähden. Juu, vaan kunhan siitä selviää ni sit on rok! Lisää vaihtoehtoja soittoon pelkästään ranteen asennosta = progressive. Jos soittelet pelkästään tuolla vaikka puol vuotta ni sit huomaa mallintavissa sen karamellisoundin ja reagoimattomuus alkaa ahdistaa. |
drlecter 25.02.2005 20:56:04 | |
---|
Minä olen myös tullut putkiuskoon! Ero on kuin yöllä ja päivällä. |
Jormaz 25.02.2005 21:08:40 | |
---|
Ostaa päräytin tuossa sitten viimeinkin Mesa/Boogien Single Rectifier nupin viikolla. Alat miehistyä. Alkoholit-on-vaihtoehto |
Ossi 26.02.2005 01:21:00 | |
---|
Oli kyllä aikamoinen järkytys huomata, miten paljon joutuu soittoaan parantamaan kun tuo Recto reagoi soittoon niin eri lailla mallintavaan nähden. Ulkona aiheesta: Askomiko jo heittikin tuohon oivan kommentin jonka sisältöä mäkin olen tainnut tahkota täällä suht'koht m-netin alkuajoista saakka. Tosin tietoisesti matalalla profiililla, kun jokainen saa tietysti soitella millä tykkää. Hyvät soittovehkeet eivät Luojan kiitos ole pelkästään on-off tyyppistä digitavaraa vaan niistä löytyy nyansseja. Siis semmosta musikaalisuutta. Ymmärtääkseni olet siinä määrin asiaan vihkiytynyt heppu, että etsit ja löydät ne hienoudet ilman muuta, ennemmin tai myöhemmin. Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?"
Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western." |