Aihe: Biisintekijöitä?
1
Intohimo
06.03.2003 18:47:42 (muokattu 07.03.2003 10:06:29)

Oiskohan jotain suomalaisia (hyviä) säveltäjiä, jotka tekevät
biisejä tai joille kandeis laittaa demoa postissa?
Jotka ihan oikeasti alkaisivat tekemään biisiä/biisejä?
Luvattu on monesti, mutta mitään ei oo tapahtunu.
Vai meneekö ne aina suhteilla (siltä itsestäni tuntuu).
Itsekin olen koettanut kappeita tehdä, mutta tosiasia
on, että ammattilainen tekisi parempaa jälkeä ja
voisi tehdä nimenomaan yksilöllisesti laulajan äänelle sopivan biisin.
Kun olin englannissa töissä,ni siel ääntäni kehuttiin
verrattiin mm. Neil Tennantiin (Pet shop boys). Yks ihan kuuluisiakin bändejä (2unlimited, ministry of sound) miksannut dj sol kehui (mutta ei tietenkään alkanut auttaamaan, kuinkas muuten.. Bändeihin
ei sitten pääse kun kaikki hakee rock-laulajia, kun
ääneni on kirkas ja puhdas eihän sitä sitten pääse
niihinkään.
Jotenkin minusta tuntuu, että suomessa ei arvosteta ohut äänisiä (lyyrisiä tenoreita) laulajia vaan dramaattinen ääniala tai baritoni on se jota haetaan tai jollakintapaa "paksu" ääni pitää olla. Kummastuttaa kun tuottajat eivät tykkää ja kilpailuissa ei pärjää, vaikka ääntä kehuttu aina kun oon laulanu karaokessa oulussa ja lontoossakin. Mitä levy-yhtiöt hakee? Mitä säveltäjät hakee??
"Hyvä itseluottamus lähentelee röyhkeyttä".
Intohimo
09.03.2003 19:50:11

No, monologiksihan tämä taas meni... Parasta kai jatkaa
omaa kivistä taivalta yksin ja leikkiä säveltäjää.
att0r
11.03.2003 09:26:23
Oiskohan jotain suomalaisia (hyviä) säveltäjiä, jotka tekevät
biisejä tai joille kandeis laittaa demoa postissa?
Jotka ihan oikeasti alkaisivat tekemään biisiä/biisejä?
Luvattu on monesti, mutta mitään ei oo tapahtunu.
Vai meneekö ne aina suhteilla (siltä itsestäni tuntuu).
Itsekin olen koettanut kappeita tehdä, mutta tosiasia
on, että ammattilainen tekisi parempaa jälkeä ja
voisi tehdä nimenomaan yksilöllisesti laulajan äänelle sopivan biisin.
Kun olin englannissa töissä,ni siel ääntäni kehuttiin
verrattiin mm. Neil Tennantiin (Pet shop boys). Yks ihan kuuluisiakin bändejä (2unlimited, ministry of sound) miksannut dj sol kehui (mutta ei tietenkään alkanut auttaamaan, kuinkas muuten.. Bändeihin
ei sitten pääse kun kaikki hakee rock-laulajia, kun
ääneni on kirkas ja puhdas eihän sitä sitten pääse
niihinkään.
Jotenkin minusta tuntuu, että suomessa ei arvosteta ohut äänisiä (lyyrisiä tenoreita) laulajia vaan dramaattinen ääniala tai baritoni on se jota haetaan tai jollakintapaa "paksu" ääni pitää olla. Kummastuttaa kun tuottajat eivät tykkää ja kilpailuissa ei pärjää, vaikka ääntä kehuttu aina kun oon laulanu karaokessa oulussa ja lontoossakin. Mitä levy-yhtiöt hakee? Mitä säveltäjät hakee??

varmasti olet poikkeuksellisen hyvä
Intohimo
14.03.2003 13:52:26

No, kiitos..varmaan..:) Jos itseään saa kehuu olen hyvä lauluja (mutta eihän sitä koskaan valmis ole laulajan hommassa), mutta eihän sitä kaikkia voi miellyttää. Varmaan menestystä joskus tulee kun aika on kypsä ja oikeat ihmiset osuvat kohdalle. Täytyy jaksaa. Musahommissa pitää jalostaa kärsivällisyys huippunsa,
ni se helepottaa elämää. (Helpommin sanottu kuin tehty).
Hermot menee!
Nuages
15.03.2003 16:21:09
No, kiitos..varmaan..:) Jos itseään saa kehuu olen hyvä lauluja (mutta eihän sitä koskaan valmis ole laulajan hommassa), mutta eihän sitä kaikkia voi miellyttää. Varmaan menestystä joskus tulee kun aika on kypsä ja oikeat ihmiset osuvat kohdalle. Täytyy jaksaa. Musahommissa pitää jalostaa kärsivällisyys huippunsa,
ni se helepottaa elämää. (Helpommin sanottu kuin tehty).
Hermot menee!

Näköjään olet soittanut kitaraakin jo 6 vuotta. Senkus alat itse vaan piisejä kirjotteleen=)
Kaukana väijyy ystäviä...
Intohimo
17.03.2003 16:38:03

Näköjään olet soittanut kitaraakin jo 6 vuotta. Senkus alat itse vaan piisejä kirjotteleen=)

Joo. Kyllä teenkin, mutta kun tässä maassa on varmaan
10 000 ihmistä jotka tekis saman homman paremmin...:)
6 vuotta sinänsä on hauska käsite. Ehkä parempi olisi sanoa,
olen omistanut kitaran 6 vuotta..;) Että, liian laiska oon
ollu sen suhteen. Oikeestaan se menee niin et ku yrittää opetella montaa soitinta, ni on vaan yhtä huono kaikissa niissä..
No, mun täytyy kantaa itse vastuu ja koettaa tulla paremmaksi. Jos heittäytyy täysin muitten armoille laulajan ominaisuudessa, että odottaa et joku tekee biisit, niin on
vaara, että saa odottaa lopun elämäänsä.

On loistavaa, että on tämmönen foorumi, jossa keskustella
hengenheimolaisten kanssa, kun kaveripiirissä eivät ole
ollenkaan kiinnostuneet musiikista.
Intohimo
19.03.2003 13:12:39

Olis voinut kiinnostaa, mutta meikäläinen ei osaakaan sitten tehdä haluamasi linjan biisejä. Toivottavasti joku biisintekijä löytyy, joko itsestäsi tai muualta!

No, kaipa se etsivä joskus löytää. Mut koetan näin aluksi
löytää sen säveltäjän itsestäni.. Tai oikeestaan on yks
kaveri joka tekee, mut se on di-insinööri ja ei sillä oo sitten
aikaa. Laitan sitten jossakin vaiheessa omia kipaleita
nettiin, heti kun uskallan..
Finlander
04.02.2006 10:59:20
En löytänyt ääninäytteestäsi kuin miks-sivuston, jossa ei varmaan kaikki ole sun tekemiä?

Suomessa on paljon pitkän linjan puurtajia jotka ei pääse kovin pitkälle kuten ilmeisesti sinä. Halu jatkaa silti tekee musan tekemisestä nautinnon. Nöyrä on oltava, pelkkä laulutaito ei riitä mihinkään, itse se on biisit pakerrettava ja uskottava omaan asiaan. Kukaan ei tee sitä sun puolesta. 1052 päivää on pitkä aika - tee siitä biisi. Suomessa siis on tosi paljon lahjakkuuksia mutta ne vaan odottaa että joskus onnaaaaa
Slowhand
Koivulahti
15.02.2006 00:04:08

Näin se menee..

Sen ohella että omat edellytykset ratkaisee, niin ratkaisevat myös muotivirtaukset ja se kuinka esillä olevaan genreen haluaa itse sijoittautua. Itse lähtisin sinun kohdallasi (jos aikaa n kulunut jo noinkin paljon) laajentamaan osaamista myös muille aluaille. Pyrkisin huoraamaan vaikka iskelmäkentällä ja liittyä johonkin Rokkibandiin englanninkielisen pop musiikin sijaan.

Tällätavalla pääsisit ainakin eteenpäin ja tutustuisit mahdollisesti sellaisiin ihmisiin jotka voisivat sinua auttaa alalla eteenpäpäin.

Sitähän sanotaan että ensin pitää näyttää olevansa hyvä ennenkuin voi olla hyvä. Sitten kun pääset jollekin tasolle niin sitten voit ruveta luovimaan kohti niitä todellisia päämääriäsi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)