Aihe: apuvaaa..
1
izzi....
24.02.2005 19:05:09
yks ystävä sanoi, etten mä osaa laulaa..
no tosin, en kai mä osaakaan..
tosin on jokunen sanonut, että osaan..
ota sitten tosta selvä=)
no se on menneen talven lumia..
ajattelin ottaa laulutunteja, koska tykkään laulaa muuallakin kuin vain suihkussa..
no onhan asia tosin niin, ettei kukaan pysty laulaa kaikkia lauluja, toiset menee niin peevelin ylös ja toiset taas alas..
JOTEN!
kukin laulaa niin kuin osaa ja mielellään sellaisii kappaleita mitkä sopivat ääni lajille=)
sen olen minäkin oppinut..tosin vasta selvinpäin!
T:izzi
Kirjoitus virhe
25.02.2005 08:24:04
ota sitten tosta selvä=)
ajattelin ottaa laulutunteja, koska tykkään laulaa muuallakin kuin vain suihkussa..
no onhan asia tosin niin, ettei kukaan pysty laulaa kaikkia lauluja, toiset menee niin peevelin ylös ja toiset taas alas..
JOTEN!
kukin laulaa niin kuin osaa ja mielellään sellaisii kappaleita mitkä sopivat ääni lajille=)

Reeniä, reeniä. Kunhan itelle tulee hyvä olo laulamisesta niin kaikki on hyvin.
Kautta Super Marion tulikukan
Hot RedX
25.02.2005 09:39:44
ota sitten tosta selvä=)
JOTEN!

Jotkut kyllä osaa lannistaa!
mut toisaalta jos joku ois joillekkin Idolsin osaanottajille kertonut totuuden niin oltais jääty paljosta paitsi..

nykytekniikka on huimaa.Kuka vaan pystyy laulamaan nuotilleen ja muuttamaan äänenkin siedettäväksi.
So What? Who Cares?
StJerky
25.02.2005 11:43:25
ota sitten tosta selvä=)
JOTEN!

Minulle sanoi ystävä aikanaan ensimmäisen laulamani keikan jälkeen, että minun kannattaisi jättää laulaminen muille. En kuitenkaan halunnut lopettaa. Kannattaa vain harjoitella ja kuunnella nauhalta mikä kuulostaa hyvältä ja korostaa niitä asioita. Etsi oma laulutyylisi, äläkä yritä väkisin kuulostaa joltakin muulta. Myöhemmin olen joskus saanut oikeinkin hyvää palautetta laulusta, vaikka en vieläkään omasta mielestäni kovin erinomainen ole.
d-iivil
25.02.2005 13:16:45
Onkohan muuten muillakin laulajilla samaa vikaa kuin itsellä... välillä iskee kauhee masennus ja sitä manaa oman laulunsa syvinpään helvettiin ja päättää että nyt loppu musahommat. Välillä taas diggailee omasta soundistaan oikein paljonkin ja elämä maistuu.

On se vaan perkele tämmöistä vuoristorataa. Helpolla pääsis kun löis hanskat tiskiin :P
Keke Urlaub
25.02.2005 22:01:28

Onkohan muuten muillakin laulajilla samaa vikaa kuin itsellä... välillä iskee kauhee masennus ja sitä manaa oman laulunsa syvinpään helvettiin ja päättää että nyt loppu musahommat. Välillä taas diggailee omasta soundistaan oikein paljonkin ja elämä maistuu.

On se vaan perkele tämmöistä vuoristorataa. Helpolla pääsis kun löis hanskat tiskiin :P

Jotenkin nykyään ääni ei tunnu aukeavan niin kuin ennen, pitäisi kaiketi vähentää maitotuotteiden syöntiä ja muutenkin muuttaa elämäntapoja. Aikaisemmin tuli kyllä laulettua aivan mielettömän paljon. Pitäisi löytää lisää harjoitusmatskua.
komposti
26.02.2005 11:02:53
Mites se maitotuotteiden syönti sitten siihen vaikuttaa?
muikkuja, perkele!
Max-X
26.02.2005 12:27:08

joo. varsinkin keikan jälkeen, kun riittää selkään taputtelijoita ja äänen kehujia, tuntuu aika usein hyvältä.
sitten kun seuraavana päivänä kuulee itse jonkin tallenteen kyseisestä keikasta, niin tipahtaa sieltä yläilmoista ja miettii itsekseen, "että ei vittu !"
tuntuu, että me laulajat kasaamme helvetilliset onnistumispaineet itsellemme ja ollaan muutenkin välistä liian itsekriittisiä.
"This is the best party I've ever been to... Don't let me die with that silly look in my eyes"
Keke Urlaub
26.02.2005 13:33:03

Mites se maitotuotteiden syönti sitten siihen vaikuttaa?

Maitotuotteista tuntuu muodostuvan sellainen sitkeä lima mitä sitten saa köhiä pois.
Sertzo S
26.02.2005 17:44:22
ota sitten tosta selvä=)
JOTEN!

Mähän sanoin rehellisesti, että tunneille siitä, kun on noin upea äänimateriaali !!!
Sertzo S
27.02.2005 09:52:02

nykytekniikka on huimaa.Kuka vaan pystyy laulamaan nuotilleen ja muuttamaan äänenkin siedettäväksi.

Niinpä niin studiossa, kun on autotune kehissä, mutta mitenpä käy livenä. Kaikista ei ole kaikkeen!
Hot RedX
27.02.2005 15:00:02 (muokattu 27.02.2005 16:27:08)
Niinpä niin studiossa, kun on autotune kehissä, mutta mitenpä käy livenä. Kaikista ei ole kaikkeen!

niin joo totta, vaan kyllähän sitä vois sit heittää keikkaa playbackinä? ;)
So What? Who Cares?
Sertzo S
27.02.2005 16:50:35 (muokattu 27.02.2005 16:51:40)
niin joo totta, vaan kyllähän sitä vois sit heittää keikkaa playbackinä? ;)

Mutta siitä elävästä musiikista puheenollen siis... No joo, Reijo Kallio on tokaissut tietääkseni seuraavaa, kun kampanjoitiin lauseella" Vaadi elävää musiikkia" seuraavanlaista:"Milloin sait viimeksi elävää soittajaa?"
Kohderyhmänä olleet suurilta osin uskoakseni naiset. :)
hoffe
27.02.2005 18:09:59
Onkohan muuten muillakin laulajilla samaa vikaa kuin itsellä... välillä iskee kauhee masennus ja sitä manaa oman laulunsa syvinpään helvettiin ja päättää että nyt loppu musahommat. Helpolla pääsis kun löis hanskat tiskiin

Kyllä! Aivan samoja tuntoja usein. Välillä ei tunnu menevän mikään putkee mutta toisinaan jostain pienestäkin onnistumisesta saa tarvittavaa lisäpotkua. Monesti myös on tuntunut että helpompaa olis elämä ilman musaharrastusta..:)
"Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)