Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Lyriikka »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: -Tarina ikuisesta rakkaudesta-
1 2
MrTorture
17.03.2003 09:51:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Tarina ikuisesta rakkaudesta-
 
Tuuli vettä tanssittaa.
Aurinko sammuu metsän taakse.
Ilta yöksi viilenee.
 
Aika kuljee madellen.
Kello kädessäni ei jaksa enää pyörähtää täyttä kierrostaa,
Mikään ei voi enää pahentaa tätä tarinaa jota elämäni kirjoittaa.
Jälleen yksi yö ilman sinua.
 
Viima tuottaa kylmiäväreitä.
Halla tekee tuhojaan.
Se yrittää tuhota elämää.
 
Mikään ei enää voisi pahentaa tätä tunnelmaa.
Kukaan ei voi auttaa minua.
Sitä yötä jolloin jätit minut.
On mahdoton unohtaa.
 
Ei elämä valittamalla parane.
Sanovat ne viisaat jotka eivät ole koskaan edes eläneet.
Ei asiat itkemällä paremmaksi muutu.
Väittävät ne jotka eivät ole kyyneltäkään vuodattaneet.
 
Sinä jatkat elämääsi.
Vanhat taaksesi unohtaen.
Naarmu sydämmesäni haavaksi repeää.
Vain sinä tiedät sen.
 

 
©M.W Kuolehmainen
 
..no mitäs tuumaatte.. rakentavaa palautetta kiitos.
 
Renki
17.03.2003 10:57:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä aika tasapaksua löpinää.teksti ei tavoita mua.
Mitähän genreä tämän on tarkoitus edustaa?
 
Kynä vie miestä, ei mies kynää.
retard
17.03.2003 11:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei elämä valittamalla parane.
Sanovat ne viisaat jotka eivät ole koskaan edes eläneet.
Ei asiat itkemällä paremmaksi muutu.
Väittävät ne jotka eivät ole kyyneltäkään vuodattaneet

 
tosta kohdasta tykkäsin... muuten kyllä ei oikeen sano mitään...
 
kommari
17.03.2003 11:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta taas tuo oli runon ainoo heikko kohta. Tykkäsin kovasti.
 
Naura itkussanaura perkele!
noir
17.03.2003 13:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika perinteinen ja koluttu aihe, silti ihan hyviä kohtia ja oivalluksia. Välillä rytmi, ainakin minulta, hukkuu, mutta tulee kuitenkin takaisin. Ei välttämättä huono; riippuu tietysti monesta seikasta.
 
Mutta viime aikoina lukemistani niitä parempia.
 
No pain, no delight.
NORTON
17.03.2003 14:38:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmmm. Mitäpä sanoisin. Aihepiirin käsittely ei ollut oikein mun makuun. Rakkauden menetystä ei sovi itkeä; se on raasumaista. Asioista ei tarvitsisi aina puhua niin suoraan. Tämäkin aihepiiri on jokaiselle varmaan niin tuttu että hienovarainen viittaus tapahtumien kulkuun riittäisi. Kuulija voisi siten itse rakentaa tarinan arvelujensa pohjalta.
 
Parasta oli se että olit kuitenkin tarttunut näin perustavanlaatuiseen kokemukseen.
 
PS. Olitko muuten mies vai nainen ? Jos olet nainen niin siinä tapauksessa aihepiirin käsittely tuntuukin oikeastaan ihan luontevalta.
 
Nimismies
17.03.2003 15:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


tosta kohdasta tykkäsin... muuten kyllä ei oikeen sano mitään...

 
Mie myös. Muuten aika perinteinen.
 
Norton, miksei rakkauden perään muka voisi itkeä ja olla raasumainen. Jos oikeasti rakastaa jotakin ja hänet menettää, itkee.
 
"Ei kannata miettiä muotoja kun ei ehdi. Reisien vai reisten? Keksin sen seisten." - T.Liimatta
NORTON
17.03.2003 16:56:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sehän on tietysti makuasia. Minun mielestäni asia menee niin, melankolinen kun olen, että mikään ei kestä ikuisesti. Vaikka rakastaisi jotain ihmistä kuinka paljon tahansa, niin silti pohjimmiltaan tietää, että se ei kestä loputtomiin. Se on elämään sisäänrakennettu tragedia. Ei siis pidä luulla omakseen mitään, joka on vain hetken lainassa.
 
No tämä on tietysti vain oma näkemykseni, enkä mä silti normaalisti ole mitenkään ahdistunut tyyppi. Kaippa tämä on vain romanttis-estetisoiva suhtautuminen elämään. Rakkauden päättyminen on suuruudessaan kauniinpaa kuin itse rakkaus.
 
MrTorture
17.03.2003 17:07:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä aika tasapaksua löpinää.teksti ei tavoita mua.
Mitähän genreä tämän on tarkoitus edustaa?

 
Kaitpa tuosta voisi balladintapainen syntyä.
 
MrTorture
17.03.2003 17:09:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PS. Olitko muuten mies vai nainen ? Jos olet nainen niin siinä tapauksessa aihepiirin käsittely tuntuukin oikeastaan ihan luontevalta.
 
Tuohon saat käyttää omia hoksottimiasi... ei pitäisi olla liian vaikeaa. :)
 
Todella mielenkiintoinen huomata, että tämä jakaa milipiteitä ja herättää ajatuksia. Kiitos teille.
 
miän vain
19.03.2003 10:02:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kylmiäväreitä ei ole yhdyssana.
 
Ei muuta sanottavaa - tasapaksua ja monta kertaa kuultua, eikä edes rytmi hallussa joka kohdassa.
 
O jee! *NAX*
Nimismies
19.03.2003 17:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sehän on tietysti makuasia. Minun mielestäni asia menee niin, melankolinen kun olen, että mikään ei kestä ikuisesti. Vaikka rakastaisi jotain ihmistä kuinka paljon tahansa, niin silti pohjimmiltaan tietää, että se ei kestä loputtomiin. Se on elämään sisäänrakennettu tragedia. Ei siis pidä luulla omakseen mitään, joka on vain hetken lainassa.
 
No tämä on tietysti vain oma näkemykseni, enkä mä silti normaalisti ole mitenkään ahdistunut tyyppi. Kaippa tämä on vain romanttis-estetisoiva suhtautuminen elämään. Rakkauden päättyminen on suuruudessaan kauniinpaa kuin itse rakkaus.

 
En halua uskoa tätä. Koska tiedän syvällä sisimmässäni tämän olevan totta.
 
"Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään ja uudet tuodaan" - Absoluuttinen Nollapiste
Bardi
19.03.2003 20:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekstissä on 6 kpl täysin erilaista säkeistöä peräkkäin. Se on runo, mutta ei sanoitus, josta voisi tehdä sävelmän. Musiikissa pitää olla toistoa, mutta tästä tekstistä sellaista ei löydy.
 
noir
19.03.2003 22:46:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekstissä on 6 kpl täysin erilaista säkeistöä peräkkäin. Se on runo, mutta ei sanoitus, josta voisi tehdä sävelmän. Musiikissa pitää olla toistoa, mutta tästä tekstistä sellaista ei löydy.
 
Mutta mielestäni väite 'musiikissa pitää olla toistoa', on hutunpöllyä. Totta on, että musiikissa on usein toistoa, mutta eihän se ole välttämättömyys. Helppo musiikki on laiskoille.
 
Vaikka joku Tom Waits - tyylinen pianoballadi...
 
No pain, no delight.
Nimismies
20.03.2003 17:22:41 (muokattu 20.03.2003 17:24:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekstissä on 6 kpl täysin erilaista säkeistöä peräkkäin. Se on runo, mutta ei sanoitus, josta voisi tehdä sävelmän. Musiikissa pitää olla toistoa, mutta tästä tekstistä sellaista ei löydy.
 
Tiedätkö, Bardi, tuo sun kuiva akateemisuutesi vituttaa meikäläistä välillä aikatavalla rajattomasti. Keskittyisit edes yhden kerran sisältöön, se on tärkeämpi kuin muoto.
 
EDIT: Vai sanotko tyttöystävillesikin "Joo, mitä mukavin ihminen mutta huono perse ja paita on väärän värinen. Ei tule mitään".
 
"Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään ja uudet tuodaan" - Absoluuttinen Nollapiste
Bardi
20.03.2003 19:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Tiedätkö, Bardi, tuo sun kuiva akateemisuutesi vituttaa meikäläistä välillä aikatavalla rajattomasti. Keskittyisit edes yhden kerran sisältöön, se on tärkeämpi kuin muoto.
 
EDIT: Vai sanotko tyttöystävillesikin "Joo, mitä mukavin ihminen mutta huono perse ja paita on väärän värinen. Ei tule mitään".

 
En keskity sisältöön, jos muoto ei ole kunnossa. Sanoittamisen alkeet pitää opetella ensin. Eniten minua ihmetyttää, että porukka julkaisee täällä runojaan, kun tämä on kuitenkin musiikin tekijöille tarkoitettu palsta. Pelkät runoniekat menkööt omille palstoilleen.
 
Tyttöystävälläni on oikein mallikas peppu ja hän pukeutuu erittäin tyylikkäästi. Lisäksi hän on mitä ihanin ihminen.
 
Nimismies
20.03.2003 20:38:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


En keskity sisältöön, jos muoto ei ole kunnossa. Sanoittamisen alkeet pitää opetella ensin. Eniten minua ihmetyttää, että porukka julkaisee täällä runojaan, kun tämä on kuitenkin musiikin tekijöille tarkoitettu palsta. Pelkät runoniekat menkööt omille palstoilleen.
 
Tyttöystävälläni on oikein mallikas peppu ja hän pukeutuu erittäin tyylikkäästi. Lisäksi hän on mitä ihanin ihminen.

 
No joo,anteeksi. Olin vähän vittuuntunut ylipäätään kaikkeen. Puhut totta. Mutta minusta on kiva lukea runouttakin. Hyvä,että palstalla on edes jotain lyriikkaa kun sanoitukset ovat aikatavalla vähissä.
 
Ja mitenkään asiaan liittymättä totean että samoin ovat asiat minun tyttöystäväni kanssa.
 
"Kun sinua tarvitaan, siviilivaatteesi viedään ja uudet tuodaan" - Absoluuttinen Nollapiste
MrTorture
21.03.2003 08:57:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


Mutta mielestäni väite 'musiikissa pitää olla toistoa', on hutunpöllyä. Totta on, että musiikissa on usein toistoa, mutta eihän se ole välttämättömyys. Helppo musiikki on laiskoille.
 
Vaikka joku Tom Waits - tyylinen pianoballadi...

 
Totta puhut. Toisto on vain mielikuvituksen puutetta. ;D
 
Renki
21.03.2003 09:16:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten minua ihmetyttää, että porukka julkaisee täällä runojaan, kun tämä on kuitenkin musiikin tekijöille tarkoitettu palsta. Pelkät runoniekat menkööt omille palstoilleen.
 
No mutta hei. Kumminkin "runot" ja lyriikka kulkee aika käsikädessä. Monet jotka kirjoittaa Lyriikkaa kirjoittaa myös runoja ja näin ollen Lyriikkapalstallakin on lukijoita/kirjoittajia joilla on yhteiset intressit ja minun mielestä se on tarpeeksi hyvä syy julkaista runoja täällä.
 
Kynä vie miestä, ei mies kynää.
noir
21.03.2003 13:08:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


No mutta hei. Kumminkin "runot" ja lyriikka kulkee aika käsikädessä. Monet jotka kirjoittaa Lyriikkaa kirjoittaa myös runoja ja näin ollen Lyriikkapalstallakin on lukijoita/kirjoittajia joilla on yhteiset intressit ja minun mielestä se on tarpeeksi hyvä syy julkaista runoja täällä.

 
Jep. Monet runot ovat päätyneet ainakin yhtä moniin lauluihin sanoituksiksi. Mielestäni sanoituksia voisi pitää tavallaan runojen sivutuotteena (vrt. bensa).
 
No pain, no delight.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «