Aihe: Putkinupista linjaan?
1 2
Hughes
23.02.2005 23:22:55
Vanhasta marsun putkinupista linjaan, miten? Onko olemassa väliin joku verme ja paljon semmonen maksaa jos o?

Vai meneekö mikittämisiksi?

Kiitos!
MoParit on ihana asia.
pardy
23.02.2005 23:29:09

Vanhasta marsun putkinupista linjaan, miten? Onko olemassa väliin joku verme ja paljon semmonen maksaa jos o?

Vai meneekö mikittämisiksi?

Kiitos!

Mjaa, onko siinä efektilenkkiä? Jos on, niin siitä kun otat vaikka di-boksiin piuhan niin saat etuasteen soundin. Jos haluat sen päätemörinän mukaan niin keinokuorma. Niitä tuolla torillakin pyörii aika taajaan. Maksaa apaut 200-400e ehkä...
Basisti.
Niskamies
23.02.2005 23:38:34
Eikö mikittäminen käy päinsä? Jos tossa ei ole DI-out liitäntää, niin hommaa keinokuorma, josta saat vedettyä saundin linjaan. Tai sitten hommaat jonkun putkivahvaria matkivan di-boksin, vaikkapa Sansampin bass driverin.
Meitsi on meshissä.
Heikki L.
24.02.2005 02:52:27

Tolla homman pitäis hoitua:
http://www.americanmusical.com/item--i-HUG-REDBOXPRO--brand-127.html

En mene kyllä takuuseen, mutta ton voi vissiin laittaa nupin ja kajarin väliin.

Ja Radialilla oli kai jotain vastaavia vermeitä:
http://www.tonebone.com/
Shack!
chief
24.02.2005 04:15:42
Countryman DI-boxilla onnistuu myös.

http://www.fullcompass.com/Products/pages/SKU--8814/
Häh?
Hughes
24.02.2005 22:29:21
Mjaa, onko siinä efektilenkkiä? Jos on, niin siitä kun otat vaikka di-boksiin piuhan niin saat etuasteen soundin. Jos haluat sen päätemörinän mukaan niin keinokuorma. Niitä tuolla torillakin pyörii aika taajaan. Maksaa apaut 200-400e ehkä...

Hmmmmmm. Keinokuorma? Mikäs härveli semmonen on?
MoParit on ihana asia.
Niskamies
24.02.2005 23:02:06
Hmmmmmm. Keinokuorma? Mikäs härveli semmonen on?
http://www.uraltone.com/kauppa/inde … id=b3fbc3e188d92387128a78bbc84c08fa
Meitsi on meshissä.
Keny
25.02.2005 08:38:20
Tuota oon ihmetelly kun hommataan joku putkinuppi missä ei ole di out ja sitten laitetaan basson ja nupin väliin DI boxi ja vedetään siitä linjaan.Eli pa:sta tulee täys trankkusoundi eikä ollenkaan sen kallin putkinupin murinaa mitä halutaan.
Isoilla lavoilla ei sitten siitä rantasaunasta kuule kun ite ja yleisölle mennee sen DI-boxin soundi????

Mikitämällä tietty saa mutta sillonkin saattaa kannut vuotaa pahasti siinä.
Voi olla et oon täysin väärässä.....oikaiskaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
hollstro
25.02.2005 08:54:32

Tuota oon ihmetelly kun hommataan joku putkinuppi missä ei ole di out ja sitten laitetaan basson ja nupin väliin DI boxi ja vedetään siitä linjaan.Eli pa:sta tulee täys trankkusoundi eikä ollenkaan sen kallin putkinupin murinaa mitä halutaan.
Isoilla lavoilla ei sitten siitä rantasaunasta kuule kun ite ja yleisölle mennee sen DI-boxin soundi????

Niin, eihän se signaali kulje sen vahvistimen kautta PA:lle jos se haaroitetaan DI-boksilla linjaan. Vanhoissa Marsuissa signaalin saa ulos myös vierekkäisestä inputista, eli sieltä vaan piuhaa eteenpäin jos ei ole DI-boksia. Tässäkään tapauksessa signaali ei kulje vahvistimen kautta, eli se saundi on sama kuin basolla suoraan pöytään. DI-Boksi on kyllä parempi, se sovittaa impedanssin mikserille sopivammaksi.

Mun Marsussa (2001 vuodelta 1980) on DI-out jossa on ground-lift. Sillä saa hurinat pois kokonaan.

Mikittämisestä sen verran että jo kohtuullisella volyymilla kannut ei kuulu läpi. Halutun ja häiritsevän äänen ero on niin suuri että sillä ei ole käytännön merkitystä.
M.Hanski
25.02.2005 09:09:39
Juu ok.Sentakia varmaan noita välillä näkeekin mikitettynä noita rantiksia.
Fafnerista onneks saa DI:n niinkun varmaan suurimmasta osasta nykyajan nupeista ja tyytyväinen oon soundiin ollu niinkun myös miksaajat sekä yleisö.

Onkos sun Fafnerin DI-lähtö yleensä pre- vai post-EQ?
Keny
25.02.2005 09:30:44
Onkos sun Fafnerin DI-lähtö yleensä pre- vai post-EQ?

Oikosulku tuli ku aina sotken noi kaks mutta siis niin että fafnerin oma EQ on mukana.Miksaajat ainakin ovat tykänneet sillai kun oon kyselly mutta riippuu varmaan mestasta ja miksaajasta et miten haluuvat.
Mulle toisaalta sama kunhan soundi on ok ja sen takia mulla yleisössä aina joku tuuttu hyvillä korvilla joka seuraa soundtsekkii.
Ite kun ei ikuna pääse kuuleen et miten PA:sta tulee.
Johannes_t
25.02.2005 09:46:24

Äänimies Esa Tuohimäki filosofoi minulle, että miksaajan tehtävä on "soittaa" sitä bändiä. Näin ollen olen antanut miksaajien vääntää bassolinjan EQ:n mieleisekseen. Notta Fafnerini säädöt kuuluvat vain lavalla.
Keny
25.02.2005 09:49:58
Äänimies Esa Tuohimäki filosofoi minulle, että miksaajan tehtävä on "soittaa" sitä bändiä. Näin ollen olen antanut miksaajien vääntää bassolinjan EQ:n mieleisekseen. Notta Fafnerini säädöt kuuluvat vain lavalla.

Juu samoilla linjoilla.Porissa vaan miksuujat on tykänny niin et fafner EQ päällä mut muuten yleensä kysynkin et miten haluuvat.
Teijo K.
25.02.2005 11:26:35

Jos tavoitteena ei ole übertarkka hihi-soundi, niin pieni vuoto ei merkkaa mitään. Vuotaahan sinne rumpumikkeihinkin sbassoa. Se vain parantaa soundia, kun tekee siitä perinteisemmän. Siis jos perinteisempää soundia halajaa. Ja aika moneen tilaan ei tarvitse sbassoa PA puoleen ollenkaan. Päklaini riittää.

Taas on ihan siitä kiinni mitä haetaan. Esimerkiksi viime Projekti.Live jossa oli Kätyrit ja pari muuta. Olihan sbassossa DI -Mutta sbassokanava ei ollut kertaakaan edes päällä koko keikan aikana. Kun se kuulosti hyvältä suoraan vaffarista niin miksi olisin yrittänyt sotkea sinne sekaan PA kamoilla? Olisi pitänyt mennä selittäämään soimanneille ensin että "stäkkiä hiljemmalle" ja sitten olisi saanut säätää pöydästä soundia ja... Kun se oli jo valmiiksi siinä niin...
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
PL
25.02.2005 11:36:23
Itse kysyn aina soittajalta kuinka hän haluaa basson otettavaksi. Miltei aina vastaus on suoraan linjaan, poikkeuksina tapaukset joilla on käytössä jotakin purnukoita sekoittamassa soittimesta tulevaa signaalia.

Kuitenkin haaroituspaikka on jokaisen soittajan mietittävä kamojaan sunnitellessa. Tuota Post-EQ:ta vältetään yleensä sen hymynaama-korjauksen takia eli miksaaja saa aivan jumalattomasti ala- ja yläpäitä joita sitten joudutaan vaimentelemaan pöydän EQ:lla.

Monta kertaa paras soundi on ollut suora linja, pöydästä EQ pois päältä, ei kompuraa ja rokki soi...
Keny
25.02.2005 11:59:16
Jos tavoitteena ei ole übertarkka hihi-soundi, niin pieni vuoto ei merkkaa mitään. Vuotaahan sinne rumpumikkeihinkin sbassoa. Se vain parantaa soundia, kun tekee siitä perinteisemmän. Siis jos perinteisempää soundia halajaa. Ja aika moneen tilaan ei tarvitse sbassoa PA puoleen ollenkaan. Päklaini riittää.

Taas on ihan siitä kiinni mitä haetaan. Esimerkiksi viime Projekti.Live jossa oli Kätyrit ja pari muuta. Olihan sbassossa DI -Mutta sbassokanava ei ollut kertaakaan edes päällä koko keikan aikana. Kun se kuulosti hyvältä suoraan vaffarista niin miksi olisin yrittänyt sotkea sinne sekaan PA kamoilla? Olisi pitänyt mennä selittäämään soimanneille ensin että "stäkkiä hiljemmalle" ja sitten olisi saanut säätää pöydästä soundia ja... Kun se oli jo valmiiksi siinä niin...

Juu näin on mutta välillä on kiva hakee balanssii siihen koko soittoon pa:n kautta.
Nyt tosin aikasemmin tarkoitinkin isoja paikkoja sekä ulkoilma lavoja jolloin kaikki tulee PA:sta ja päkkline sillai ei oikeen kuulu riittävästi.
Teijo K.
25.02.2005 13:22:22

Juu näin on mutta välillä on kiva hakee balanssii siihen koko soittoon pa:n kautta.
Nyt tosin aikasemmin tarkoitinkin isoja paikkoja sekä ulkoilma lavoja jolloin kaikki tulee PA:sta ja päkkline sillai ei oikeen kuulu riittävästi.

Niin no se on tietty, mutta realiteetti varmaan monille täälläkin on se, että niitä isoja ulkoilmakeikkoja on hintsunlaisesti. Eli ennenkuin ne alkavat todenteolla niin turhahkoa niitä liikaa murehtiakaan ja thdä kompromisseja niihin kamoihin jotka pikkukeikoilla on oivimmat.

Ja onhan tuo minunkin esimerkkini varmaan Jyväskylän kolmanneksi isoin esiintymispaikka...
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Keny
25.02.2005 13:56:37
Niin no se on tietty, mutta realiteetti varmaan monille täälläkin on se, että niitä isoja ulkoilmakeikkoja on hintsunlaisesti. Eli ennenkuin ne alkavat todenteolla niin turhahkoa niitä liikaa murehtiakaan ja thdä kompromisseja niihin kamoihin jotka pikkukeikoilla on oivimmat.

Ja onhan tuo minunkin esimerkkini varmaan Jyväskylän kolmanneksi isoin esiintymispaikka...

Pitää täysin paikkansa ja oonkin ihmetelly et miks ittelläkin on niin isot kamat;-)

Nykyään soittelen himpessä tyttären GK MB 150 pikku combolla ja kivaa on.....vaikka ei ookkaan EBS.
vanttera
26.02.2005 08:08:08 (muokattu 26.02.2005 08:08:39)
Mä oon ajatellu balansoitua XLR:ää. Eikös sillä?

E: Siis balansoitu output, XLR-liittimellä.
Taidan olla ihastunut, tai ainakin kovasti panettaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)