Aihe: Hyviä mikkejä yamaha pacificaan.
1
Migo
24.02.2005 18:53:57
Eli nyt kaikkia hyviä vinkkejä saa antaa. Eli mikitys tuossa on h-s-s. Musiikki tyyli on hieman rankempaa ja siltä väliltä. Mikit saisivat kyllä olla monipuoliset. Kiitos.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
trih
24.02.2005 18:59:32
Näitähän riittää. Onko vahvistimesi monipuolinen? Mikit pelkiltään eivät hirveää monipuolisuutta tuo.
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Migo
24.02.2005 19:05:24
Näitähän riittää. Onko vahvistimesi monipuolinen? Mikit pelkiltään eivät hirveää monipuolisuutta tuo.
Näitä mikkikeskusteluja toki riittää... Tällä hetkellä vahvistimena on line6 spideri mikä vaihtuu keväämmällä randallin vahvistimeen. Mutta nuo vakio mikit ovat todella huonot en tykkää... Eikä nuo oikein missää vahvistimessa anna hyvää tulosta MINUN korvaani.
Niq
24.02.2005 19:19:29

Kaverilla on pacifican tallassa dimarzion superdistortion ja ykskelasina fender noiselessit. Toi tallamikki on aivan loistava tuossa kitarassa, parempia hevisoundeja ei lähde sitten mistään. Varsinkin tuo perinteisempi heviosasto taittuu todella nätisti.

Ne ykskelasetkin on tosi nättisoundiset varsinkin cleaneilla, eikä jää tuon superdistortionin jalkoihin millään lailla, mutta silti mieluiten soittelee vain tuolla tallamikillä kun se vaan kuulostaa niin hyvältä juuri tuossa kitarassa.

Eli siis Dimarzio superdistortion tallaan, niin et voi paljoa erehtyä.
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
Migo
24.02.2005 19:28:52
Kaverilla on pacifican tallassa dimarzion superdistortion ja ykskelasina fender noiselessit. Toi tallamikki on aivan loistava tuossa kitarassa, parempia hevisoundeja ei lähde sitten mistään. Varsinkin tuo perinteisempi heviosasto taittuu todella nätisti.

Ne ykskelasetkin on tosi nättisoundiset varsinkin cleaneilla, eikä jää tuon superdistortionin jalkoihin millään lailla, mutta silti mieluiten soittelee vain tuolla tallamikillä kun se vaan kuulostaa niin hyvältä juuri tuossa kitarassa.

Eli siis Dimarzio superdistortion tallaan, niin et voi paljoa erehtyä.

Joo kiitoksia vinkeistä. Täytyy alkaa katselemaan.
JLM
24.02.2005 20:27:59

Ootko ajatellut pitää yksikelaiset yksikelaisina vai ehkä pistää kaulaan esim. hot railsin? Se vois olla myös yksi optio jos rankempaa musaa soitat tai muuten sooloja tiluttelet.

Tallamikiksi DiMarzion Super Distortion on ihan hyvä ehdotus. Jos Seymour Duncan Custom sattuu jostain halvalla eteen niin sitäkin kehotan harkitsemaan. Hyviä vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla...

Muista muuten ostaa f-spaced mallinen mikki...
Migo
24.02.2005 20:54:08
Ootko ajatellut pitää yksikelaiset yksikelaisina vai ehkä pistää kaulaan esim. hot railsin? Se vois olla myös yksi optio jos rankempaa musaa soitat tai muuten sooloja tiluttelet.

Tallamikiksi DiMarzion Super Distortion on ihan hyvä ehdotus. Jos Seymour Duncan Custom sattuu jostain halvalla eteen niin sitäkin kehotan harkitsemaan. Hyviä vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla...

Muista muuten ostaa f-spaced mallinen mikki...

Joo kattelinkin tossa thomanilla kun oli tuo superdistortion f-spaced ja ilman. Täytyy muistaa. Kiitoksia
kulmahiomakone
24.02.2005 21:51:25
Nuo Yamahan omat alnico V:t ovat varsin hyviä mikkejä. Ehdotan sellaisia. Tai osta uudet ja myy ne Yamahat mulle. Vielä parempi...
kjh
25.02.2005 10:40:44
Yksi edullinen vaihtoehto yksikelaisiksi olisi Fenderin texmex setti Thomannilla 88e.
Migo
25.02.2005 22:08:35
Nuo Yamahan omat alnico V:t ovat varsin hyviä mikkejä. Ehdotan sellaisia. Tai osta uudet ja myy ne Yamahat mulle. Vielä parempi...
No paljonkos tarjoat ?
Migo
28.02.2005 19:47:06
Mitäs ehdotuksia olis noille singlemikeille?? Tuo dimarzion tallamikki rupesi kiinnostamaan mutta vielä olisi nuo singlet. Pitää vaihtaa koko mikkiarsenaali.
Migo
11.04.2005 19:12:42
Uppista... Niin löytyiskö esmes Dimarziolta hyviä single mikkejä??
Gimba
11.04.2005 19:24:24

Samaa mieltä siitä, että Pacifican (ainakin 112J:n) tallamikki on aivan luokaton. Sitä vastoin kaulamikki on omaan korvaani harvinaisen hyvä; esimerkiksi Tokain vastaaviin verrattuna.
Ze Kink
11.04.2005 20:56:36
Samaa mieltä siitä, että Pacifican (ainakin 112J:n) tallamikki on aivan luokaton. Sitä vastoin kaulamikki on omaan korvaani harvinaisen hyvä; esimerkiksi Tokain vastaaviin verrattuna.

Omassa vm.80 Tokaissani on ainakin juuri tallamikki huono (singlecoil siis), tai ei oikeastaan huono, minulle vain liian kirkas. Jotkuthan niistäkin tykkää nääs. Kaulamikki ja keskimikki taasen ovat niin hyviä, että en todennäköisesti niitä tule koskaan vaihtamaan.
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
Migo
11.04.2005 21:07:30
Itseäni ei oikein miellytä nuo mikit..Mutta ainakin täytyy toi tallamikki vaihtaa..
Listen
13.04.2005 13:38:29
Taannoin kokeilin 112:a musaliikkeessä, minun mielestäni siinä oli vakionakin yllättävän hyvät mikit. Itse olen viime aikoina miettinyt Pacifican ostamista.

Viikonloppuna heitin Harley Bentonin Straton roskiin (oikeastaan vain sen huonosti soivan vaneribodyn), joten nyt on ylimääräisinä Kent Armstrongin Texas Vintage kaula- ja keskimikit. Eli noita itse suosittelisin yksikelaisten tilalle.

Jos joskus tuon Pacifican hommaan ja tallamikin vaihdan, tallamikiksi voisi tulla just joku Super Distortion, JB tai Duncanin Custom, joka kuulemma toimii hyvin leppärunkoisissa kitaroissa kuten Pacifica. Tai sitten KA:n PAF.
Mies, joka tekee työtä, menettää kallisarvoista aikaa. -Cervantes
Migo
13.04.2005 13:43:08
Taannoin kokeilin 112:a musaliikkeessä, minun mielestäni siinä oli vakionakin yllättävän hyvät mikit. Itse olen viime aikoina miettinyt Pacifican ostamista.

Viikonloppuna heitin Harley Bentonin Straton roskiin (oikeastaan vain sen huonosti soivan vaneribodyn), joten nyt on ylimääräisinä Kent Armstrongin Texas Vintage kaula- ja keskimikit. Eli noita itse suosittelisin yksikelaisten tilalle.

Jos joskus tuon Pacifican hommaan ja tallamikin vaihdan, tallamikiksi voisi tulla just joku Super Distortion, JB tai Duncanin Custom, joka kuulemma toimii hyvin leppärunkoisissa kitaroissa kuten Pacifica. Tai sitten KA:n PAF.

Itselläni on nyt kyseinen yamaha myynnissä. Tuuli uudet visiot mieleen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)