Aihe: Dimarzio vai Basslines?
1 2 3 4
Niskamies
24.02.2005 20:08:46
Eli olisi tarkoitus tohon Jassoon hommata uudet mikit. Vaatimuksena on että mikit ovat hurinattomat. Kun kuitenkin suurimman osan ajasta soittelen pelkällä tallamikillä, niin toi hurina kyrsii. Ajattelin vaihtoehtoina Dimarzion Ultra Jazzeja ja Basslinesin Hot for jazzeja. Kummat itse laittaisitte nauhattomaan jassoon, vai laittaisitteko jotain muuta?

Ajattelin bestbassgear.com:sta tilata, joten vaihtoehtoina olisi ainakin astetta kalliimmat Lindy Fralinit ja Norstrandit. Mitä ehdottaisitte?
Meitsi on meshissä.
pardy
24.02.2005 20:15:47

Eli olisi tarkoitus tohon Jassoon hommata uudet mikit. Vaatimuksena on että mikit ovat hurinattomat. Kun kuitenkin suurimman osan ajasta soittelen pelkällä tallamikillä, niin toi hurina kyrsii. Ajattelin vaihtoehtoina Dimarzion Ultra Jazzeja ja Basslinesin Hot for jazzeja. Kummat itse laittaisitte nauhattomaan jassoon, vai laittaisitteko jotain muuta?

Ajattelin bestbassgear.com:sta tilata, joten vaihtoehtoina olisi ainakin astetta kalliimmat Lindy Fralinit ja Norstrandit. Mitä ehdottaisitte?

Molemman merkin mikkejä on bassossa ollut kiinni, ja voin molempia suositella. Hmm, sen verran mitä sinun soundimieltymyksistä oletan tietäväni, niin noita Marzioita voisin ehkä ennemmin suositella. Tosin noista kyseisistä Basslainsseista ei kokemusta ole, vain QP-setistä. Ja noista DiMarzioistakin vain tuosta DP123-setistä. Poppamiehellähän taitaa olla juuri kyseinen Basslines-setti jassossaan kiinni, joten hän voinee kertoilla niistä enemmän. En nyt osaa välttämättä kummemin sanoa, sen tiiän että kummatkin on hemmetin hyviä mikkejä, et varmasti mene vikaan ostitpa sitten kummat tahansa.

Nin ja tuli mieleen että ondelle kun myin nuo DP123-mikkini, niin hänhän asensi ne myös jassoon, häältä voisit myös saada jonkin sortin tietoa siitä miten Marziot yleisesti toimii jassoissa.
Basisti.
Incarnation
24.02.2005 20:17:09
Puun takaa:
Bartolini
Rest in peace Dime
Niskamies
24.02.2005 20:17:53
Puun takaa:
Bartolini

Mä ottaisinkin mielellään bartolinit, mutta ne ei näytä hyviltä IMHO jassossa mustien kuorien takia, joten jätän noi väliin.
Meitsi on meshissä.
pardy
24.02.2005 20:23:36

Mä ottaisinkin mielellään bartolinit, mutta ne ei näytä hyviltä IMHO jassossa mustien kuorien takia, joten jätän noi väliin.

Hoho, first things first. :)
Basisti.
Incarnation
24.02.2005 20:23:59

Onko aivan varma ettei niitä saa muun värisillä kuorilla. Jossain muistan nähneeni jotain muitakin värivaihtoehtoja... Voin muistaa väärin.
Soundi se merkkaa! ;)
Rest in peace Dime
Typhus
24.02.2005 20:37:27
hyvä aihe! ... ostin vasta MIM 5-kielisen jazzarin joka on loistoyksilö! mutta tahtoisin paremmat mikit siihen... itsekkin olen noita DiMarzioita katellu ku ei oikeen muita löydy 5-kieliseen :/ bartolinit vois kans olla hyvä vaihtoehto. ideoita?
"Vita est vitae"
M.Hanski
24.02.2005 20:40:50

Jos olet pudottamassa Bartolineja pelkän ulkonäön takia, maalaa kuoret haluamallasi värillä ja piirrä hopeatussilla feikki-polepiecet.
Wil-J
24.02.2005 20:46:01
Jos olet pudottamassa Bartolineja pelkän ulkonäön takia, maalaa kuoret haluamallasi värillä ja piirrä hopeatussilla feikki-polepiecet.

Toi hopeatussi oli loistava ehdotus!!! :D

Mutta muakin on alkanut kiehtoa ajatus uusista mikeistä mun jazzariin. Ei vaan ole tällä hetkellä rahaa kun kaikki menee tsekkeihin. Mutta jos kesäduunin sais niin voisi Bartolinit hommata kun niitä on niin ahkerasti hehkutettu ympäri maailman!
N_Bates
24.02.2005 20:59:17

Eihän noi duncanin hotit oo hurinattomat, vaan ihan perinteiset jassomikit hieman ylimääräisellä käämillä.

Noita dimarzion perusjatseja voin suositella lämpimästi. Ainakin mun jassosta saa mahtavan tallamikkimurinan. Tosin siinä on saarnirunko ja 70-luvun speksien mukaisesti tallamikki vähän lähempänä tallaa, joten paha mennä sanomaan minkä verran soundi on mikeistä kiinni. Kuumat noi ei kyllä ole, mutta sitä varten on gain-potikka vahvistimessa. Itsekkin diggailen tota tallamikkikurnutusta kotona soitellessani, ja just siks arvostan noita mikkejä niin paljon koska ne ei oikeasti hurise yhtään.
dumdidum dum dum
Niskamies
24.02.2005 21:01:35
Eihän noi duncanin hotit oo hurinattomat, vaan ihan perinteiset jassomikit hieman ylimääräisellä käämillä.

Noita dimarzion perusjatseja voin suositella lämpimästi. Ainakin mun jassosta saa mahtavan tallamikkimurinan. Tosin siinä on saarnirunko ja 70-luvun speksien mukaisesti tallamikki vähän lähempänä tallaa, joten paha mennä sanomaan minkä verran soundi on mikeistä kiinni. Kuumat noi ei kyllä ole, mutta sitä varten on gain-potikka vahvistimessa. Itsekkin diggailen tota tallamikkikurnutusta kotona soitellessani, ja just siks arvostan noita mikkejä niin paljon koska ne ei oikeasti hurise yhtään.

Onkos noi sun mikit Ultra Jazzit?
Meitsi on meshissä.
omarklah
24.02.2005 21:23:41

Mulla oli Fenkun MIM-bassossa Ulltrajazzit - sopivat varmaan paremmin nauhattomaan kuin Basslinesit. Niissä on mielestäni enemmän Fendermäinen soundi. Ja ovat hurinattomat. Suosittelen !!!
Nykyisessä bassossa on Quarter Pounderit ja niissä mielestäni on jonkun verran "modernimpi" soundi... ...siis kirkkaampi, terävämpi tms.
Tää sit sanois tälleen...
mr.bungle
24.02.2005 21:47:41

Soundimieltymyksistä vielä sen verran, että haluaisin suht kuumat mikit. Tallamikkimurina on mun juttu.

Mä en joskus jazzarissa saanu Dimarzion Model J:stä sellaista kireetä saundia, mitä säkin varmaan Jaco-fanina haet. Liian löysä alamiddle.
bassolla hanuriin
N_Bates
24.02.2005 21:50:05

Onkos noi sun mikit Ultra Jazzit?

Käsittääkseni nää on noi perinteisemmät model J dp123:t. Tosin nää on vanhat eikä näissä ole mitään merkintöjäkään, mutta noiksi mä nää oletan. Ainakin ulkonäkö ja speksit täsmää. Ultra jazz on niin uus malli ettei se ois ees ehtinyt näin komeasti kellertymään kun mitä nää on.
dumdidum dum dum
Niskamies
24.02.2005 23:03:24
Taidan noihin Dimarzioihin päätyä, mutta Sadowsky leimalla:) Kun tilaan Sadowskyltä muutenkin kamaa niin en tule ylimäärästä tilausta ja hintakin on suurinpiirtein sama.
Meitsi on meshissä.
turson
25.02.2005 00:17:49

Lindyt saat suomestakin:

http://www.custom-sounds.com
Keny
25.02.2005 08:18:16
Käsittääkseni nää on noi perinteisemmät model J dp123:t. Tosin nää on vanhat eikä näissä ole mitään merkintöjäkään, mutta noiksi mä nää oletan. Ainakin ulkonäkö ja speksit täsmää. Ultra jazz on niin uus malli ettei se ois ees ehtinyt näin komeasti kellertymään kun mitä nää on.

Ne 123 mikit erottaa muista helposti eli niissä on kuusiokoloruuvit napoina mitkä on säädettävät ja ne vanhemmat tosiaan oli valmiiks sellaset kellertävät.Uudemmat on sitten mustilla kuorilla niinkun ultra jazzitkin.

123 malli murisee keski ääntä paremmin kun ultra jazzit ja onkin aika suositut nauhattomissa ainakin mitä oon lukenu noita ulkomaan keskusteluja.

Ultrat taas sopii paremmin esim peukkuhommiin.Mulla sellaset millerissä kiinni ja ihan jees ovat.Toisessa millerissä taas on usa classic mallit ja ei niissä ny mikään hirvee ero ole.Dimarziot tosin ei hurise mutta ei noi vakkari jasso mikitkään pahasti hurise ellei nyt seiso ihan styrkkarin luonna kiinni.

Muita en olekkaan sitten kokeillu.Fralinit on kuulemma hyvin orkkismikkien kaltaiset.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
poppamies
25.02.2005 09:34:00 (muokattu 25.02.2005 09:34:31)

... tosin ei hurise mutta ei noi vakkari jasso mikitkään pahasti hurise ellei nyt seiso ihan styrkkarin luonna kiinni...

Tai sopivassa kulmassa suoraan loisteputken alla.
Kyllä jazzikin huresee niissä olosuhteissa vaikka onkin käämitykseltään humcancelling (humbucker).
Itse laitoin viime vuoden puolella bassooni Semour Duncanin vintaget ja olen ollut tyytyväinen.
"G-strings are for strippers"
Keny
25.02.2005 09:41:58
Tai sopivassa kulmassa suoraan loisteputken alla.
Kyllä jazzikin huresee niissä olosuhteissa vaikka onkin käämitykseltään humcancelling (humbucker).
Itse laitoin viime vuoden puolella bassooni Semour Duncanin vintaget ja olen ollut tyytyväinen.

Nii juu tohon loisteputki juttuun en oo ite törmänny mutta kuullu kyllä.Mitenhän nää nykyajan halogeenit suhtautuu.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)