Aihe: Korvaako takuu?
1 2 3 4 5
Groovi
16.02.2005 22:35:50
Eikös EU:n myötä tullu se takuu uudistuskin. Että kaikilla tuotteilla on siis EU:n sisällä 2 vuoden takuu. Näin itse olen asian ymmärtänyt ja kaikki kauppiaat tekevät siinä virheen ja sanovat että vuoden takuu, mutta uuden lain mukaanhan se ei pidä paikkaansa. Valaiskaa joku asiasta enemmän tietävä. Tällänen käsitys mulla ja kyllähän tuon pitäis takuuseen mennä selvästi.

laki vaatii että tuote kestää kohtuulliseksi katsotun ajan (tuotekohtaista). Kuitenkin tämä aika on osoittautunut olevan 6kk minkä käytännössä tuotteen ON kestettävä.

Kannattaa huomata että tehdas yllättävän pitkälle pystyy haarukoimaan mikä on valmistusvirhe ja mikä ei.
Hehän loppujenlopuksi valmistavat tuotteen ja luonnehtivat laadun.

Jos asia menee kuluttajaneuvojan kautta jopa kuluttaja-asiamiehelle, on se taho joka voittaa käytännössä aina jos asiaa viedään lakiteitse eteenpäin. Pitää vain muistaa että joskus kuluttaja-asiamies on valmistajan puolella.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
uiypph
18.02.2005 11:05:20
Saako haitsunpeltejä rikki mitenkään muuten(soittamalla),kuin pitämällä yläpeltiä liian kireällä soittovoimakkuuteen nähden?
Itelläni on ollut Zildjian k 14"(Yli 15vuotta),Sabian HH 13" Fusion(yli 5vuotta)ja viimeisen 13kk ollut kokoaikaisessa käytössä Stagg DH medium.On lyöty lujaa ja hiljaa ja vaikka miten,eikä ole mennyt rikki.
Crashit hajoavat samasta syystä,jos ovat hajotakseen.
Mr. Sly
19.02.2005 15:31:19
Tuntuu nuo Stagg:it menevän aika monella rikki tuosta samasta kohdasta. En oikein jaksa uskoa että kaikki joilta pelti on hajalle mennyt löisivät jotenkin virheellisesti. Taitaa vain laadunvalvonta olla kiinassa hieman heikkoa.
Mulla oli Meinlin 18" Byzance crashissä halkeama sorvausten suuntaisesti. Huomasin sen kahden päivän kuluttua ostamisesta. Palautin liikkeeseen ja kahden päivän päästä oli uusi pelti maahantuojalta toimitettuna.
"Keep it simple, stupid!"
moderndrummer88
20.02.2005 13:32:03 (muokattu 20.02.2005 13:34:05)
Tuntuu nuo Stagg:it menevän aika monella rikki tuosta samasta kohdasta. En oikein jaksa uskoa että kaikki joilta pelti on hajalle mennyt löisivät jotenkin virheellisesti. Taitaa vain laadunvalvonta olla kiinassa hieman heikkoa.
Mulla oli Meinlin 18" Byzance crashissä halkeama sorvausten suuntaisesti. Huomasin sen kahden päivän kuluttua ostamisesta. Palautin liikkeeseen ja kahden päivän päästä oli uusi pelti maahantuojalta toimitettuna.

näin sen pitääkin olla... voi olla tosiaan että se laadunvalvonta olisi tosiaan vähän jotain sinnepäin, kauppias sano että ennen tekivät nuo staggit usassa mistä johtuu niiden kallis hinta siellä mutta sitten valmistus siirrettinn kiinan,oisko sitten tässä vaiheessa laatu heikentynyt(?) en kyllä ole täysin varma tästä tiedosta vaikka paikallinen musaliikkeen myyjä semmosta puhuikin
Tärbä-tärbä-kosh
moderndrummer88
20.02.2005 13:32:41 (muokattu 20.02.2005 13:33:25)
joo tuli sama teksti vahingossa kahdesti
Tärbä-tärbä-kosh
Bacchus
20.02.2005 14:16:25
näin sen pitääkin olla... voi olla tosiaan että se laadunvalvonta olisi tosiaan vähän jotain sinnepäin, kauppias sano että ennen tekivät nuo staggit usassa mistä johtuu niiden kallis hinta siellä mutta sitten...

Mun tietääkseni Staggit on aina ollut halpoja, ja aina valmistettu Kiinassa. Mutta en mene vannomaan.
-
Remo
20.02.2005 15:28:22
Mun tietääkseni Staggit on aina ollut halpoja, ja aina valmistettu Kiinassa. Mutta en mene vannomaan.

Samaa käsitystä on täällä päinkin. :)
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
JanneO
25.02.2005 09:14:43
Yleensä takuu kattaa tuotteen valmistusvirheet, ei käytöstä johtuvia hajoamisia. Tässä kuluttajasuojalaki ja valmistajan tulkinta aina menee ristiin. Kuluttajasuojan mukaan jokaisella tuotteella on olemassa jonkinlainen oletusaika tuotteen kestävyydelle. Taas valmistajat painottavat tuotteen käyttäjän vastuulle aika monet asiat. Se ei välttämättä ole parhainta mainosta kuitenkaan itse tuotteelle tai merkille ja sillä mielummin korvaavat rikkoutuneen tuotteen, kuin alkavat asiasta vääntämään.
Harva liike itsessään antaa takuuta, vaan se on tuotetta valmistava taho, mutta monesti yksittäisissä tapauksissa kirjaavat homman omaksi tappiokseen. Maahantuojatkin ovat välillä aika pahassa asemassa noissa tapauksissa itse tehtaan kanssa. Ja nyt en puhu pelkästään stagg, tai mistään muusta peltimerkistä, vaan ihan yleisesti kaikesta myytävästä hyödykkeestä tai vastaavasta.

Jotkin peltimerkit taas ovat saaneet laaduntarkkailun sille tasolle, että valmistusvirheet ovat minimissään ja voivat näin luvata tuotteelle vuoden tai puolen vuoden takuuajan, joka kattaa kaikki rikkoutumiset, näin taitaa olla ainakin zildjianilla??

Ja mitä Staggin amerikkalaisuuteen, niin tuotemerkki Stagg on jenkki, mutta esim symbaalit valmistetaan nousevan auringon maassa. Staggin tuotemerkin alla on roimasti muutakin tavaraa ja niitä saatetaan valmistaa vaikka missä.
www.staggmusic.com ja sieltä products
Mörre
28.02.2005 13:08:18
Iselläni ainakin tuli Sabianin B8pron Chinan mukana kuitti, jossa luki, että takuu 1 vuosi. Kyllähän periaatteessa suurimmalla osalla tuotteista on takuu, mutta valmistajat voivat tietenkin sanoa että pelti hajosi käytöstä johtuvan kulumisen takia. Kuitenkin tunnetuimmat merkit eivät tätä tee, eivätkä yleensä edes kysele rikkoutumissyytä, koska tuotteen korvaaminen pitää yhtiöiden positiivistä imagoa yllä melko hyvin. Varsinkaan jos pelti hajoaa alta vuoden. Staggista en tiedä. Itselläni on yksi 14" China ei vielä mitään isompaa ongelmaa ole ollut, paitsi että reikä ei ole ihan keskellä peltiä, mutta ei 35e voi hirveästi odottaakaan.
"Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla vitusti säröö!!!" -Matti Heikkilä
markkuliini
28.02.2005 14:34:57

Ja mitä Staggin amerikkalaisuuteen, niin tuotemerkki Stagg on jenkki, mutta esim symbaalit valmistetaan nousevan auringon maassa.

Ai Japanissa vai? Nipo, nipo. Heheheheee
Aegis
25.03.2005 18:48:45
Juhuu! Oikeus on voittanut! Sitkeiden neuvottelujen päätteeksi koko paska korvattiin ja sain uudet haikat (!) vanhan yläpellin tilalle. Mariseminen kannattaa ja periksi ei pidä antaa. Jeah.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
riqu
26.03.2005 09:32:02
onneks olkoo
hollmi-5
26.03.2005 23:46:03
Staggit kannatta haudata kukkapenkkiin. Lopullisesti. Ei tule raklamointiongelmaa.
Mika Hollström
Niskamies
26.03.2005 23:56:37
Staggit kannatta haudata kukkapenkkiin. Lopullisesti. Ei tule raklamointiongelmaa.

Aika vahvasti provosoit. Millä perusteella haukut Staggit? Kuinka kauan olet Staggeja soitellut, kun suoraan sanot noin?

On olemassa soittajia, kuten minä, jotka valitsevat symbaalit sen perusteella miltä ne kuulostavat, eivätkä sen perusteella minkä merkkisiä ne ovat ja kuinka suuri maine niillä on. Valkkasin Staggilta pari crashia, haikan, ja riden koska en löytänyt muilta merkeiltä sen kuuloisia kuin halusin. Nyt tulee Zildjianilta toinen haikka ja splash koska ei Staggilla ollut sopivan kuuloisia.

Mulla on myöskin ollut omat Staggit n. vuoden nyt, eikä ole ollut ongelmia keston kanssa. Vaikka huonosti soitankin rumpuja, sen tiedän että miten niitä kuuluu lyödä etteivät ne mene paskaksi. Kyllä niitä Paisteita ja Zildjianejakin on rikki mennyt. Ja vaikka ne "ovatkin" niin ylivertaisia, niin silti niitä haudataan kukkapenkkeihin.

Joten jos sulla ei ole pidempikestoista kokemusta Staggeista, älä tule urputtamaan paskaa siitä mitä niille pitäisi tehdä. Mee sä soittamaan sun Sonoreilla ja Zildjianeilla, ei sun oo pakko ostaa/soittaa Staggeja. Eikä mun ole pakko ostaa Zildjianeja, vaan niitä minkä saundista mä tykkään. Kaikki symbaalit kestävät jos soittaja tietää miten niitä soitetaan.

Älä provosoi jos sä et oikeesti tiedä asiasta mitään. Vituttaa vaan muita ja annat itsestäsi kusipäisen kuvan. No, ehkä se oli tarkoituskin...

Mutta, mä meen soittamaan settiä missä on pelkkää Staggia, ja uskon että mä voin soittaa niitä jatkossakin ilman kontaktia jälleenmyyjään.
Meitsi on meshissä.
ToMi88
26.03.2005 23:59:35

Aika vahvasti provosoit. Millä perusteella haukut Staggit? Kuinka kauan olet Staggeja soitellut, kun suoraan sanot noin?

On olemassa soittajia, kuten minä, jotka valitsevat symbaalit sen perusteella miltä ne kuulostavat, eivätkä sen perusteella minkä merkkisiä ne ovat ja kuinka suuri maine niillä on. Valkkasin Staggilta pari crashia, haikan, ja riden koska en löytänyt muilta merkeiltä sen kuuloisia kuin halusin. Nyt tulee Zildjianilta toinen haikka ja splash koska ei Staggilla ollut sopivan kuuloisia.

Mulla on myöskin ollut omat Staggit n. vuoden nyt, eikä ole ollut ongelmia keston kanssa. Vaikka huonosti soitankin rumpuja, sen tiedän että miten niitä kuuluu lyödä etteivät ne mene paskaksi. Kyllä niitä Paisteita ja Zildjianejakin on rikki mennyt. Ja vaikka ne "ovatkin" niin ylivertaisia, niin silti niitä haudataan kukkapenkkeihin.

Joten jos sulla ei ole pidempikestoista kokemusta Staggeista, älä tule urputtamaan paskaa siitä mitä niille pitäisi tehdä. Mee sä soittamaan sun Sonoreilla ja Zildjianeilla, ei sun oo pakko ostaa/soittaa Staggeja. Eikä mun ole pakko ostaa Zildjianeja, vaan niitä minkä saundista mä tykkään. Kaikki symbaalit kestävät jos soittaja tietää miten niitä soitetaan.

Älä provosoi jos sä et oikeesti tiedä asiasta mitään. Vituttaa vaan muita ja annat itsestäsi kusipäisen kuvan. No, ehkä se oli tarkoituskin...

Mutta, mä meen soittamaan settiä missä on pelkkää Staggia, ja uskon että mä voin soittaa niitä jatkossakin ilman kontaktia jälleenmyyjään.

Juuri näin! Saat tästä ihan plussan:D
moderndrummer88
27.03.2005 14:08:36 (muokattu 27.03.2005 14:10:47)

tarkoitin sitä että usassahan nuo stagit on huomattavasti kalliimpia kuin euroopassa koska siellä tunnetumpi merkki jo pidemmän aikaa kauppias sitä sano että niitä ois joskus tehty ammeriikassa, itsekin sitä vähän epäilin mutta vois olla yllä ihan pätevä selitys niiden hinnalle siellä
Tärbä-tärbä-kosh
samantien
27.03.2005 19:08:13 (muokattu 27.03.2005 19:09:20)
en sano, että remu olis mun mielestä mitenkään hyvä rumpali (tai rumpali ollenkaan), mutta näyttipäs silläkin olevan stagg vintage bronze ride setissä, kun aamulla katselin telkkaria :)
kyllä mun mielestä staggit on loistavia peltejä.. semmosia persoonallisen kuuloisia ainakin. ja halpoja tietty.
hollmi-5
28.03.2005 00:22:31 (muokattu 28.03.2005 08:38:47)

Älä provosoi jos sä et oikeesti tiedä asiasta mitään. Vituttaa vaan muita ja annat itsestäsi kusipäisen kuvan. No, ehkä se oli tarkoituskin

Melko heikko ja tunteella paahdettu esitys. Ottako päähän enemmän se, että minulla on paremmat vehkeet ja enemmän niitä? Vaiko se, että itse pitää vetää nillä Staggeilla?

Minä en osta mitään hintalapun ohjaamana. Ihan sama, mitä maksaa. Halpakin käy, jos on hyvä. Stagg on halpa. Ei hyvä. Tosin moni kalliimpi on Staggia huonompi.
Mika Hollström
DimensionZ
28.03.2005 01:01:23

Minä en osta mitään hintalapun ohjaamana. Ihan sama, mitä maksaa. Halpakin käy, jos on hyvä. Stagg on halpa. Ei hyvä. Tosin moni kalliimpi on Staggia huonompi.

No eikös se nimenomaan ollut Niskamiehen pointti? Itsehän mies sanoi että osti Staggit koska ei löytänyt vastaavia muilta merkeiltä, ja nyt on tulossa Zildjianit kun taas Staggilta ei löytynyt sopivia. Lisäksi Niskamiehellä sattuu olemaan useita tuhansia euroja pelkissä bassokamoissa kiinni, ei se todellakaan ole siitä rahasta kiinni, muutama sata sinne tänne. Eikä täällä muutenkaan kukaan varmasti vittuile toisille kateudesta kun on paremmat kamat, varsinkaan jos ikäeroa on paljon ja soittovuosia vähemmän. Ja olet oikeassa, Stagg ON halpa, ja jotkut Staggit ovat kertakaikkisen kamalia, mutta sieltä löytyy oikeasti hyviäkin yksilöitä joissa on nimenomaan todella personallinen ja erillainen soundi, ei niitä ole valtamerkkien kopioiksi tarkotettukaan, ainakaan niin asiaa ei pitäisi ajatella. Ja niinkuin itse sanoit, moni kalliimpi on Staggia huonompi, eli Stagg on monissa tapauksissa kannattavampi vaihtoehto.
''He jumped right out of a building!!''
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)