onde 24.02.2005 17:48:48 | |
---|
Olin 23.2-05 Nosturissa kattelemassa Glenn Hughesin keikkaa.Huomiota näin basistina kiinnitti lämppäri bändi Lizardin basistin basso. Aikani selattua nettiä kyseinen basso löyty. Kyseessä oli Foderan Imperial 6-kielisenä.Taitaa olla ainakin suomessa harvinainen kapistus vai onko? Aika hauskan näkönen peli! http://www.fodera.com/But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
"G-strings are for strippers" |
Wil-J 24.02.2005 18:19:27 | |
---|
Eipä noita varmaan Suomessa monta ole. Johtunee siitä että hinnat ovat aika kalliit. |
rattledad 24.02.2005 23:03:15 | |
---|
Ei ole pitkäkään aika, kun torilla kaupattiin 6- (tai 5) kielistä foderaa. Ei tainnut kylläkään olla singlecut. Olikos foderalla - muuten näin off-topic - Ken Smithin kanssa jotain yhteistä? Kitarapajallahan on näyttänyt olevan kaupan oikea smithin 6-kielinen. Ehkä sama jota kuulin pari vuotta sitten Tuppu Orrenmaa bändin soittaessa järvenpäässä ja soundi oli kyllä aika lailla kohdallaan. " How would broken find the bones?" - Lucinda Williams: World Without Tears |
sirdickyj 24.02.2005 23:07:52 | |
---|
Olin 23.2-05 Nosturissa kattelemassa Glenn Hughesin keikkaa.Huomiota näin basistina kiinnitti lämppäri bändi Lizardin basistin basso. Se muuten soittikin sitä aika tyrnästi, eikö? Rondinellin kanssa oli äijillä groove kohdallaan. Hugheskin oli hyvä, vaikka kiljui liikaa. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Hullu basisti 25.02.2005 08:16:55 | |
---|
Eikös Wootenillakin ole oma Foderamalli. Yhdessä taitaa olla tremolotallakin. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Keny 25.02.2005 08:29:24 | |
---|
Eipä noita varmaan Suomessa monta ole. Johtunee siitä että hinnat ovat aika kalliit. Kulemma 10-15 foderaa suomessa.Strandbergilla on esim yks emperor malli missä kaks jasso bartoliini mikkiä.Oon yrittäny ostaa mut ei viel myy....hurmpff. Hyvä soundi siinä ja helppo soittaa sekä hiton hyvin tehty. Tosiaan hinnat on ainakin jenkeissä 6000 ylöspäin paitsi se monarch pulttikaulanen mikä oli noin 4000 paikkeilla. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 25.02.2005 09:13:40 | |
---|
Anthony Jackson on pitkään ollut kova Fodera mannekiini... Anthony väittää "keksineensä" koko 6-kielisen basson. Itse soittaa/soitti singlecutilla vaikka allamainittu on hänen nimikkomallinsa. http://www.bassnw.com/Special%20Ord … a_anthony_jackson_burl_chestnut.htm Jackson on ristiretkellä "ultimaattisen" soittimen löytämiseen ja on ollut jo 70-luvulta lähtien. Aluksi teki yhteistyötä Carl Thompsonin kanssa ja sittemmin Foderan. Väliin taitaa mahtua jokunen muukin valmistaja. Kuitennin tästä ainaisesta etsimisestä johtuen noita Jacksonin nimikkomalleja on ties kuinka monta eri mallia. Ja uusin on singlecutti.. Mitä veikkaatte löytääköhän patu koskaan sitä mitä etsii... "Itse panostan laatuun" -Niskamies |
onde 25.02.2005 13:26:04 | |
---|
Se muuten soittikin sitä aika tyrnästi, eikö? Rondinellin kanssa oli äijillä groove kohdallaan. Hugheskin oli hyvä, vaikka kiljui liikaa. Joo kyllä mun mielestä Rondinelli on maineensa veronen ja homma toimi miehillä erinomaisesti. Kaveri oli sen verran eturivissä että oli näkevinään Hughesin lopussa käyttämän basson olevan Shecter vaikka taakaa katsottuna vaikutti Jatsilta. But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
chief 25.02.2005 13:27:49 | |
---|
Mitä veikkaatte löytääköhän patu koskaan sitä mitä etsii... Ei se perillepääsy vaan se matka... Häh? |
Karlsson 25.02.2005 13:29:13 | |
---|
Ei se perillepääsy vaan se matka... "Matka on aina elämys!" "Itse panostan laatuun" -Niskamies |
Keny 25.02.2005 13:52:22 | |
---|
Ei se perillepääsy vaan se matka... Niinmpä....zen ja ja täydellisen bason löytäminen. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
sirdickyj 25.02.2005 14:50:19 | |
---|
Joo kyllä mun mielestä Rondinelli on maineensa veronen ja homma toimi miehillä erinomaisesti. Kaveri oli sen verran eturivissä että oli näkevinään Hughesin lopussa käyttämän basson olevan Shecter vaikka taakaa katsottuna vaikutti Jatsilta. Jos se oli Scheter Jazz? Siinä oli muuten kaula ansiokkaasti niin notkolla, että sen näki ex-pulveripään kääntyessä sivuttain. Slennillähän oli uus lelu, se envelope filter tai sen kaltainen, jota polki aina sillon tällön. Mitä mieltä Hughesista basistina? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
onde 25.02.2005 23:52:29 | |
---|
Jos se oli Scheter Jazz? Siinä oli muuten kaula ansiokkaasti niin notkolla, että sen näki ex-pulveripään kääntyessä sivuttain. Slennillähän oli uus lelu, se envelope filter tai sen kaltainen, jota polki aina sillon tällön. Mitä mieltä Hughesista basistina? Mun mielestä sillä oli toi lelu käytössä jo vuosi sitten HTP:n keikalla jolloin Glenn veti basso soolon käyttäen tota vehjettä. No kyllä mun mielestä Glenn on ihan OK basisti ja kyllähän se äijä laulaa osaa korkeelta ja kovaa! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
2541 26.02.2005 05:11:16 | |
---|
Mitä mieltä Hughesista basistina? Hyvä basisti ja vielä kun saisi pidettyä sen laulun aina kurissa. Parhaimmillaan oli mielestäni molemmissa hommissa ensimmäisen soololevynsä (Play Me Out) aikoihin. Eli soul- ja funk- äijä se on sisimmältään, mutta kun on pakko rokata, että levyt myis. |
onde 26.02.2005 13:01:49 (muokattu 26.02.2005 13:03:30) | |
---|
Hyvä basisti ja vielä kun saisi pidettyä sen laulun aina kurissa. Parhaimmillaan oli mielestäni molemmissa hommissa ensimmäisen soololevynsä (Play Me Out) aikoihin. Eli soul- ja funk- äijä se on sisimmältään, mutta kun on pakko rokata, että levyt myis. Joo mä kans tykkään tosta vanhemmasta Hughesista, niillä noi laulu melodiat on parempia kuin näillä uusilla levyillä. Soul Mover on aika raskasta tavaraa kieltämättä. Kyllähän Glenn aikanaan Purplessa oli komee ilmestys Rickenbackereineen ja ehkä vaikutti itteenikin sen verran että aikanaan 70-luvun lopulla tuli hommattua Rickenbacker ittelleni! Tosin kyllä Lemmy ja Geddykin hieman avittivat silloista osto päätöstä! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
2541 26.02.2005 16:56:36 | |
---|
Kyllähän Glenn aikanaan Purplessa oli komee ilmestys Rickenbackereineen ja ehkä vaikutti itteenikin sen verran että aikanaan 70-luvun lopulla tuli hommattua Rickenbacker ittelleni!
Tais vaan olla Glennin Rickenbacker -kausi Blackmoren miellyttämistä, kun se kuitenkin aika pian vaihtoi takas Fenderiin. |
sirdickyj 26.02.2005 20:05:46 | |
---|
Tais vaan olla Glennin Rickenbacker -kausi Blackmoren miellyttämistä, kun se kuitenkin aika pian vaihtoi takas Fenderiin. ...eikä silti miellyttänyt Blackmorea, nimittäin juuri tuo Hughesin lanseeraama funk-osasto oli kuulemma se, mikä viimeistään sai Blackmoren häipymään bändistä. Niin, itse esittämääni kysymykseen vastaan myös minä, että hieno muusikko tuo Hughes, vaikka nyt ei tietenkään sillä bassonsoitollaan ketään häikäise, ei kai lie tarkoituskaan. Oliskohan hää enemmän semmoinen soittaja, jolle se Basso on oman biisiteon ja itseilmaisun jatke? Tiesittekö muuten, että Blackmore aikoinaan vaati Gloveria (loistava ja omaleimainen basisti) erotetavaksi Purplesta, koska ei bassottelutyyli miellyttänyt? Hassua, sittenhän Glover kumminkin soitti Rainbowssa vuosikaudet. Blackmorea ei taida miellyttää ikinä mikään. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Teijo K. 26.02.2005 20:19:13 | |
---|
...eikä silti miellyttänyt Blackmorea, nimittäin juuri tuo Hughesin lanseeraama funk-osasto oli kuulemma se, mikä viimeistään sai Blackmoren häipymään bändistä. Niin, itse esittämääni kysymykseen vastaan myös minä, että hieno muusikko tuo Hughes, vaikka nyt ei tietenkään sillä bassonsoitollaan ketään häikäise, ei kai lie tarkoituskaan. Oliskohan hää enemmän semmoinen soittaja, jolle se Basso on oman biisiteon ja itseilmaisun jatke? Tiesittekö muuten, että Blackmore aikoinaan vaati Gloveria (loistava ja omaleimainen basisti) erotetavaksi Purplesta, koska ei bassottelutyyli miellyttänyt? Hassua, sittenhän Glover kumminkin soitti Rainbowssa vuosikaudet. Blackmorea ei taida miellyttää ikinä mikään. R.B hän se vaati kaikki eroamiset Purplessa kuulemma. Ihan niistä ekoista kun Gillan ja Glover tulivat bändiin. Mutta Gloverin kohdalla taisi olla muista syistä, Gloverhan oli aloitellut tuottamista siinä vaiheessa kun eron sai, ei tainnut RB tykätä vain siitä että bändikaveri oli sanomassa mitä tehdään ja miten. Glover on kyllä mainio soittaja. Hieno soundi niissä vanhoissa Purpleissa. Kunnon murinaa. |
sirdickyj 26.02.2005 20:40:10 (muokattu 26.02.2005 20:41:59) | |
---|
Gloverin kohdalla taisi olla muista syistä, Gloverhan oli aloitellut tuottamista siinä vaiheessa kun eron sai, ei tainnut RB tykätä vain siitä että bändikaveri oli sanomassa mitä tehdään ja miten. Ei ku kyllä mä luin semmosen Purple-historiikin, jossa sanottiin että Blackmore ei nimenomaan digannut Gloverin soittoa. Sitäpaitsi tuo tuottamishomma ei siinä mielessä natsaa, että tuottihan Glover Rainbowtakin, mikä oli kyllä täysin Blackmoren bändi. Etenkin sen jälkeen kun Dio häipyi. Samaten jossain Ranbowta käsitelleessä jutussa kummeksuttiin Gloverin liittymistä bändiin, "because he was one of the main reasons Blackmore split the Purple mark 2" Glover on kyllä mainio soittaja. Hieno soundi niissä vanhoissa Purpleissa. Kunnon murinaa. Niin, hassua muuten, että Machine Headia remixattaessa Glover olisi halunnut muuttaa sen bassosoundin lähes cleaniksi, koska ei digannut sitä särösoundia. Olivat sitten saaneet sen pään käännytettyä, Onneksi. Vaikka joka kertahan meikäläisen täytyy sanoa tää sama totuus; Purplet Mark 3 ja 4 on kumminkin SE juttu, ja niissä on bassossa ja etenkin laulussa Hughes. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |