Aihe: Tekemässä pedalboardia
1 2
hanipai
14.03.2003 10:30:06
Kysyisin, että missä kulmassa sen laudan ois hyvä olla, jotta se ois optimaalinen jalan asennolle eikä esim. väsyttäis jalkaa liikaa esim. wahia käytettäessä. Joku saattaa sanoa, että kokeile, mutta en viitsis roudata pedaaleja puutyöpajaan. Paljon siis asteita, onko 25 astetta hyvä? Kertokaa kokemuksianne, älkääkä vittuilko.
Fortune
14.03.2003 10:33:06
Minä tekisin kyllä tasapohjaisen, johon sitten voi jyrsäistä vaikkapa sinne etureunaan uran korotusrimaa varten. Teet vain niitä rimoja muutamaa eri kokoa niin on mistä valita.

Yleensä nuo ovat siis ihan vaakatasossa, niinhän pedaalit muutenkin ovat. Wahwahin kanssa tulee jyrkällä kulmalla ainakin ongelmia, kun pitää soittaa takakenossa, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Jusstus
14.03.2003 10:43:30
Mä sanoisin ihan samaa. Koska noi keinukytkimelliset polkimet kuten wah on ne ehkä tolta kantilta kriittisimmät. Ja mä oon kyllä sitä mieltä, että kyllä ne peruswahit (cb, vox ym) on ihan hyvässä asennossa jo luonnostaan. Eli tekisin (ja omistankin jo) litteän laudan. Jos sitä haluaa kallelleen asetella, niin sitten joku tollanen erillinen ratkaisu. Mut litteä lauta voi lähtökohtaisestikin olla tukevampi ja varmempi ratkaisu.
"These go to eleven.."
Juzzu
14.03.2003 10:51:40
älkääkä vittuilko.

No ei varmaan! ;o)

Tee tämmönen! http://muusikoiden.net/keskustelu/p … mp;t=23647&o=0&x=258b5c30e2
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
hanipai
14.03.2003 11:00:09
ForSakeN
14.03.2003 11:23:42
Kyllä ne pedaalien ergonomia on alunperin suunniteltu jo niin, että niitä käytetään vaakaasennossa. Huomaa: Miks wah-pedaali on tietyssä kulmassa jo alunperin. Toki jos haluaa nostaa esim wahin kulmaa jyrkemmäks niin voi tulla vastaan jo nilkan taipuvuus ja sitä myötä huono käytettävyys. Samoin myös muiden pedaalien osalta. Pedaalien painikkeet painuvat tietyn verran alaspäin ja jos esim niiden kulmaa menisin muuttamaan jonkun 30 astetta vois olla paljon vaikeampaa saada lattiatasossa olevaa pedalia saada painettua pohjaan asti. Mutta toki tämä oli vain oma mielipide ja hieman faktaa.
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
Dumb
14.03.2003 13:52:03

Kyllä minäkin olen ihan tuon vaakatason kannalla. Ainoastaan Morleyn wahi voisi olla sellainen, jonka kallistaisin hieman (jos sellainen olisi), sillä niissä mua häiritsee aika paljon se, että se keinupedaali menee aivan vaakatasoon; on ikävä nilkalle.
hanipai
14.03.2003 15:10:28
Kyllä minäkin olen ihan tuon vaakatason kannalla. Ainoastaan Morleyn wahi voisi olla sellainen, jonka kallistaisin hieman (jos sellainen olisi), sillä niissä mua häiritsee aika paljon se, että se keinupedaali menee aivan vaakatasoon; on ikävä nilkalle.

No kai se on tehtävä sitten vaakatasoon, vaikka mullaon kylläkin Morleyn wahi :)
Dumb
14.03.2003 15:19:34

Pistä muut vaakatasoon ja joku rimanpätkä sinne Morleyn wahin yläosan alle?
Fortune
14.03.2003 15:24:20
Pistä muut vaakatasoon ja joku rimanpätkä sinne Morleyn wahin yläosan alle?

Ei minun Morleyni polkeminen ainakaan mitenkään vaikeaa ole vaakatasossakaan, kyllä se nilkka siihen mainiosti taipuu (paitsi jollet soita metsurinsaappaat jalassa).
Juzzu
14.03.2003 15:34:39
paitsi jollet soita metsurinsaappaat jalassa

Häh?!?! Soitat sä vai ilman metsurinsaappaita?!?
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Dumb
14.03.2003 15:38:48

Ei minun Morleyni polkeminen ainakaan mitenkään vaikeaa ole vaakatasossakaan, kyllä se nilkka siihen mainiosti taipuu (paitsi jollet soita metsurinsaappaat jalassa).

Niin, no, kaipa tämäkin on vain tottumiskysymys.
Fortune
14.03.2003 16:03:31

Häh?!?! Soitat sä vai ilman metsurinsaappaita?!?

Kyllähän tämä vähän hölmöä ja hullunrohkeaa on, mutta kun tyyli on liian tärkeä turhamaiselle, niin olen ottanut riskin.
Kitarasankari
14.03.2003 16:11:13
kyllä morley toimii mun mielestä parhaiten ihan tasasella maalla en mihinkään kulmiin sitä laittais!!
Pulla on inspiraation lähde...
Dumb
15.03.2003 11:53:28

Täytyy muuten vielä sen verran sanoa noista pedaalilaudoista, että mä en ole oikein koskaan lämmennyt noille valmiille laudoille, joita esim. Jenkkilässä myydään. Mielestäni itse tehdyt ovat vaan jotenkin hienompia ja ovat samalla vielä tehty juuri niiden omien tarpeiden mukaan.
PolkaTulk
15.03.2003 19:18:09
onko sitten sellasia muuntajia mihin sais monta pedaalia kerralla kiinni ja vaan yhen töpselin seinään,vai pitääkö jokaisell ostaa oma?tulee nimittäin tuo patterien ostelu himppa kalliiks...
Boge
15.03.2003 19:33:38
joo, ostaa vaan tarpeeks tehokkaan muuntajan ja siihen sitten jatkohaarokepiuhan, esim. yhestä muuntajasta saa vaikkapa 3:een tai 5:een speduun virrat
Vilppu
15.03.2003 19:59:10
ainakin Voodoo labilla on pedal power tuohon tarkoitukseen, ja eiköhän niitä muiltakin löydy...

onko sitten sellasia muuntajia mihin sais monta pedaalia kerralla kiinni ja vaan yhen töpselin seinään,vai pitääkö jokaisell ostaa oma?tulee nimittäin tuo patterien ostelu himppa kalliiks...
Fortune
15.03.2003 20:02:35
ainakin Voodoo labilla on pedal power tuohon tarkoitukseen, ja eiköhän niitä muiltakin löydy...

Jälleen kerran, ostakaa vaikka Mascotin virtalähde luokkaa 1,5A ja jakopiuha tai sokeripalakisko, niin säästätte kallisarvoista rahaa muuhun mukavaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)