Aihe: EMG:n häiriöt
1
-K-
23.02.2005 23:46:39
Eli sain juuri laitettua EMG:n mikin kinni. Mallia 1hum ja 1vola. Nyt kuitenki ilmenee hurinoita kun koskee volapotikkaan tai itse mikkiin. Olen muutaman kerran ennenkin pelaillut EMGeiden kanssa että pitäisi olla oikein juotettu. Lisäksi kaikki maajohdot on sisältä poistettu etteivät pääsisi mihinkään koskemaan. Jakkina jouduin käyttämään kitaran omaa koska EMG:n ei ollut tarpeeksi pitkä, kuitenkin stereojakki ja näinpäin pois. Eli missä mahtaisi olla vika ja onko muilla ilmennyt samanlaisia onkelmia. ..Passiivi elektroniikan kanssa olen leikkinyt pirusti mutta nyt kyllä pääsi aktiivi pistämään kyykkyyn.
Ei suotta elämys.
Jumina5/6
24.02.2005 00:39:03
Lisäksi kaikki maajohdot on sisältä poistettu etteivät pääsisi mihinkään koskemaan.

Ööh, mitäs nyt tarkoitat tällä? Jos tuon olet tehnyt, ihme jos hurisee.
"Kaikkihan alkoi siitä, kun Tohtori YesBox ja Keskiyön Kemia saapuivat asunnolleni kello 14 päivällä, mukanaan kalsareihin kääritty mikseripöytä.."
trih
24.02.2005 01:20:07
Sama ongelma oli itsellä. En löytänyt mitään selvää vikaa mutta epäilin rikkinäistä volumepotikkaa tai piuhavikaa kun käytetystä läjästä oli kyse. Toisella piuhaläjällä sitten toimi. Jos tuotteet uusia(?) niin ei tätä ongelmaa pitäisi olla. Jokin juotos huono?
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
poppamies
24.02.2005 07:29:19 (muokattu 24.02.2005 07:44:33)

En voi muuta sanoa kuin että tuo ei ole normaalia eikähyväksyttävää.
EMG on täysin häiriötön systeemi kun kaikki on kunnossa. Ei saisi kuulua minkäänlaista hurinaa. Korkeintaan saisi vähän kihistä jos on aktiivi EQ ja treble kaakossa.
Ei kannata käyttää vanhoja passiivi johdotuksi vaan laittaa koko paska uusiksi tai ainakin varmistaa ettei mikään vanha maadoitus jää käyttöön. Se että kitara hurisee kun kosket metalliosiin viittaa siihen että joku maadoitus on edelleen kytkettynä.

Sinulla varmasti on kuvat kykennästä mutta kuitenkin...

http://216.26.190.134/downloads/wiringdiagrams/Humbuckers_active.pdf
"G-strings are for strippers"
janik
24.02.2005 08:28:42
Oliskohan se johto huonosti juotettu mikä on potikan rungossa kiinni?? siis se "vaippa"
Jormaz
24.02.2005 13:15:09
Mulla hurisi kunnes tajusin juottaa mikistä lähtevän valkoisen paksun piuhan "ulomman kerroksen" volapotikan pohjaan kii.
Alkoholit-on-vaihtoehto
-K-
24.02.2005 15:48:37
Mulla hurisi kunnes tajusin juottaa mikistä lähtevän valkoisen paksun piuhan "ulomman kerroksen" volapotikan pohjaan kii.

Joo nuo on noissa uusisssa jo valmiiksi kuorittu ja vanha 81setti kyllä toimii..
Ei suotta elämys.
-K-
24.02.2005 15:49:31
Sinulla varmasti on kuvat kykennästä mutta kuitenkin...

http://216.26.190.134/downloads/wiringdiagrams/Humbuckers_active.pdf

Juu käytönnössä tuo on tuo perus 1hum 1vol 1ton kaavion mukainen kytkös mutta tonepotikan heitin mäkeen.
Ei suotta elämys.
-K-
24.02.2005 15:54:12
Ööh, mitäs nyt tarkoitat tällä? Jos tuon olet tehnyt, ihme jos hurisee.

Siis se maadotus kielistä pitää poistaa aina kun pelailee EMG:n kanssa. Tulee joku hazardin vaara.
Ei suotta elämys.
Gypsy
24.02.2005 16:31:19 (muokattu 24.02.2005 16:35:00)
Siis se maadotus kielistä pitää poistaa aina kun pelailee EMG:n kanssa. Tulee joku hazardin vaara.

Sen kielimaadotuksen kanssa on aina se hazardin vaara, vaikka olis mitkä mikit.

Mutta siis, kaikki maadotukset poistettu? Kyllä siellä pitäis ne samat maadotukset olla kun passiivimikeilläkin. Ainoostaan toi kielimaadotus -johto pois.
Jumina5/6
24.02.2005 16:46:33
Mutta siis, kaikki maadotukset poistettu? Kyllä siellä pitäis ne samat maadotukset olla kun passiivimikeilläkin. Ainoostaan toi kielimaadotus -johto pois.

Niin tätä juuri tarkoitinkin, vaikken muistanutkaan että toi kielimaadoitus piti poistaa.
"Kaikkihan alkoi siitä, kun Tohtori YesBox ja Keskiyön Kemia saapuivat asunnolleni kello 14 päivällä, mukanaan kalsareihin kääritty mikseripöytä.."
-K-
24.02.2005 16:55:07
Sen kielimaadotuksen kanssa on aina se hazardin vaara, vaikka olis mitkä mikit.

No joo oli hieman väärin muotoiltu. Siis tottakai menee maadoitus bodyssä olevaan ruuviin potikan kannasta. Olen nyt juotellut noita uudestaan ja vieläkin hurisee.
Ei suotta elämys.
Gypsy
24.02.2005 17:00:46
Siis tottakai menee maadoitus bodyssä olevaan ruuviin potikan kannasta.

Meneehän jakille maadotusjohto?
-K-
24.02.2005 17:06:29
Meneehän jakille maadotusjohto?

Joo se menee kuten tuossa ylempänä olevassa kaaviossa eli myös potikan kantaan.
Ei suotta elämys.
janik
24.02.2005 17:48:05
Siis tottakai menee maadoitus bodyssä olevaan ruuviin potikan kannasta. Olen nyt juotellut noita uudestaan ja vieläkin hurisee.

Eihän tommosta johtoa tarvita, eikös toi justiinsa maadoita kieliin??? jos siis se johto on tallassa/jousissa kiinni
-K-
24.02.2005 18:01:41
Eihän tommosta johtoa tarvita, eikös toi justiinsa maadoita kieliin??? jos siis se johto on tallassa/jousissa kiinni

Eri piuha. Mutta asiasta anaaliseksiin niin juotin tuon vielä kertaalleen uudelleen ja nyt toimii, tiedä sitten mikä oli vikana. Vähän kyllä ihmetyttää.
Ei suotta elämys.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)