Aihe: Soundgarden
1 2 3 4 525 26 27 28 29
mikko1
16.03.2003 20:44:27
enpä nyt tiedä siitä 90-luvun parhaasta...en edes siitä seattle jutusta, kyllä se nirvana minusta vaan on parempi...
you could be mine...
waldemarx
17.03.2003 09:42:58
Olen sitä mieltä, että Audioslave on erittäin perseestä. Jos näitä jätkiä ei entuudestaan tuntis kukaan, niitä ei kuuntelis kukaan.

Mun mielestä jos diggaa Ratmia ja sg:tä, ei voi olla digagamatta Audioslavea.
Heavymetalmachine
waldemarx
17.03.2003 09:44:37
Olen sitä mieltä, että Audioslave on erittäin perseestä. Jos näitä jätkiä ei entuudestaan tuntis kukaan, niitä ei kuuntelis kukaan.

Mun mielestä jos diggaa Ratmia ja sg:tä, ei voi olla digagamatta Audioslavea.
Heavymetalmachine
paavi
17.03.2003 09:46:20
miks muuten kaikki jaksaa jauhaa näistä vitun kuus vuotta sitten haudatuista bändeistä? Kai sitä musiikkia nytkin tehdään. Eteenpäin!

Eteenpäin, tottakai, mutta ei kai sitä nyt voi kaikkea hienoa taakseen jättää? Olankohautuksella. Jauhetaanhan sitä kymmeniä vuosia sittenkin kuopatuista bändeistä - ja ihan syystä.
Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut.
mikko1
17.03.2003 16:08:04
onhan audioslavekin kova...morello on sairaan hyvä kitaristi...
you could be mine...
bedlam
21.03.2003 23:10:02 (muokattu 21.03.2003 23:10:39)

Jos näitä jätkiä ei entuudestaan tuntis kukaan, niitä ei kuuntelis kukaan

Pikemminkin päinvastoin. Jos heppuja ei tuntisi kukaan, kyseessä olisi yksi kovimmista debyyttilevyistä aikoihin. Mutta kun kummankin orkesterin faneilla oli liian kovat odotukset levyn suhteen... Itse kyllä diggaan, varsinkin toka biisi iskee kyllä ihan helvetisti.
http://www.mikseri.net/kiasma
Nulikka
24.03.2003 18:55:02
Audioslaven levyltä 2 kevyempää biisiä Like a stone ja Getaway car onnistuvat luomaan voimakkaan tunnelman vähän niin kuin Soundgardenin My wave.
Morello on kyllä kova kitaristi. Pistää yksittäisen sävelen paikkaan, johon moni laittaisi väh. 2 kitaraa ja 3 eri synaääntä. Soolot on vain monesti liian voimakkaasti efektoitu kuten like a stonessa.
Korzen
25.03.2003 17:07:24
Juu, toi uus sinkku Like a stone on aikas hauska poppipiisi!
Margarita
27.03.2003 00:15:45
Mun mielesta kylla tuo ihanainen Soundgarden oli jotenkin vapautuneempi kuin Audioslave. Niilla oli ihan omat sfaarit. Mielettoman visuaalista, jykevaa rokkia, varsinkin Badmotorfinger ja Superunknown. Onneksi olin kahdella Helsingin keikalla paikalla. Oi niita aikoja...
gorak
15.10.2003 15:58:46
Soundgarden on kyllä helvetillisen hyvä bändi. Ei yhtään huonoa levyä.
John Bonham on hullu mursu.
KillingMachine
05.11.2006 13:46:36
Mielestäni kyseessä on ehkä paras yhtye koko 90-luvulta. Badmotorfinger ja Superunknown ovat semmoisia päätä huimaavia mestariteoksia että ei voi kuin kumartaa. Soundgarden oli minulle se yhtye, joka tutustutti minut rennompaan rockiin ja silloin jäi hevin kuuntelu hyvin vähälle. Niin on asia nykyäänkin. Yhtyeen vahvuus oli kenties neljä hyvää biisinkirjoittajaa, joista ehkä eniten pidin Ben Shepherdin omaperäisemmästä tyylistä. Ja Chris Cornell, voiko yhtyeellä parempaa keulakuvaa olla? Tuskin, ainakaan minun mielestäni. Toisaalta olen myös helpottunut että yhtye hajosi ennen kuin siitä olisi muodostunut samanlainen riitojen kanssa painiskeleva ja turhilla levyillä rahastava yhtye kuten Misfits nykään.
jvanhata
06.11.2006 15:05:29
Soundgardenilta julkaistiin bändin hajoamisen jälkeen 1997 kokoelma A-sides. Kim Thayil kertoi samoihin aikoihin haastatteluissa, että tämän pariksi olisi valmisteilla myös B-sides-levy, joka olisi sisältänyt sinkkujen b-puolia ja mahdollisesti julkaisematta jäänyttä materiaalia. B-sidesiä ei kuitenkaan tähän mennessä ole julkaistu, mikä on tavallaan sääli koska sinkuiltakin löytyi mielenkiintoista materiaalia. Yksi tarttuvimpia b-puolia oli Burden In My Hand -singlellä ollut Bleed Together, joka ei ehtinyt mukaan Down On The Upsidelle. Se tosin nostettiin sitten A-sidesille, vaikka olikin alun perin b-puoli.

Soundgardenin sinkkujen b-puoliin tutustutaan tiistaina 7.11. klo 18-20 Radio Noisen Voimasointu-ohjelmassa. Radio Noisea voi kuunnella Internetissä osoitteessa http://radio.noise.fi
KillingMachine
06.11.2006 15:23:32
Hmmm... Nuo tosiaan ovat ihan kelvollista materiaalia nuo Soundgardenin B-puolet. Tätähän kappaletta "She Like's Suprises" voidaan pitää b-puolena kun se löytyy ainoastaan joltain Superunknownin euroopan versioilta ja amerikassa se on saatavilla vain Songs from the Superunknown-EP:llä ja muistaakseni jollain singlellä.

Omia Soundgarden -suosikkeja ovat:

Burden in My Hand
Like Suicide
Head Down
Superunknown
Let Me Drown
Black Hole Sun
The Day I Tried To Live
Slaves & Bulldozers
Jesus Christ Pose
Searching With My Good Eye Closed
maple
01.01.2010 11:12:39 (muokattu 01.01.2010 11:13:37)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1151 päivää vanhaan ketjuun!

No on jo aihettakin!!!

"The 12 year break is over & school is back in session. Sign up now. Knights of the Soundtable ride again!" www.soundgardenworld.com

E: Lähde: http://twitter.com/chriscornell
"The light was yellow, sir." -Elwood Blues
HaloOfFlies
01.01.2010 14:02:05

maple: Huom! Olet kirjoittamassa yli 1151 päivää vanhaan ketjuun!

No on jo aihettakin!!!

"The 12 year break is over & school is back in session. Sign up now. Knights of the Soundtable ride again!" www.soundgardenworld.com

E: Lähde: http://twitter.com/chriscornell

Ui saatana! Eipä olisi vuosi 2010 voinut paremmin alkaa!
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
FrankComa
01.01.2010 18:30:27
danny: Ui saatana! Eipä olisi vuosi 2010 voinut paremmin alkaa!

Sano elä muuta.
Give The Mule What He Wants!
Planetist
01.01.2010 18:34:53
Mahtaako tyypeillä olla mitään annettavaa
bedlam
01.01.2010 18:57:03

Mahtavaa! Viikon ollu kuumeessa, keikka peruttiin ja parit hyvät pippalot myös, mutta tämä uutinen pyyhki kaiken veks. Kertakaikkisen hienoa.
PlaneettaKaravaanari
02.01.2010 00:05:24
Vihdoin! Nyt kun on ollu näitä comebackeja (FNM, tämä) niin sais kyllä jatkuakin esimerkiksi Kyuss tai Led Zeppelin tai... No joo vähän offtopicia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)