Noniin.. nyt on minullakin äänikortin hankinta edessä. Paljon on täälläkin ollut erinäisisistä korteista keskustelua, mutten oikein ole päässyt selvyyteen mihin kallistua kun käyttötarkoitus olisi hyvinkin moninainen. Kortista tulisi irrota seuraavat ominaisuudet: - 5.1 tuki optisella ulostulolla - D3D tuki peleille - HYVÄ asio-tuki nauhoitukseen ja pieni latenssi - 2 kanavaa kerrallaan sisään, enempikin kelpaa - optiona jonkinmoinen ulkoinen boksi jossa suoraan isot plugiliitännät sisäänmenolle? Eli tarkoitus olisi pärjätä yhdellä ja samalla kortilla niin pelien, leffojen kuin äänittelyn & masteroinnin kanssa. Ehdotuksia? |
Juniper 24.02.2005 21:19:37 | |
---|
Tässä on varmaan parhaita vaihtoehtoja creativen audigy 2 zx platinum tai audigy 4 pro. Itsellä on audigy 4 ja toimii multimediassa aivan loistavasti ja kyllä se tossa nauhoitus puolessa toimii, ainakin paljon paremmin kuin SB live kx ajureilla. Tietysti jos haluaa olla pro niin pysyy poissa creativen tuotteista, mutta tällaiseelle harrastelijalle niin omasta mielestä aivan loistava kortti. |
kjh 25.02.2005 09:32:10 | |
---|
Hyviä äänikortteja muusikoille n. 100e: EMU 0404 M-Audio 2496 Hyviä äänikortteja pelaajille: SB xxxx Hyvä äänikortti kaikkeen: ?? |
d-iivil 25.02.2005 11:50:42 | |
---|
Hyvä äänikortti kaikkeen: ?? Juuri tätä meinasinkin... Mitenkäs nämä jotkut Terratecin mallit. Niistä ainakin speksien mukaan löytyy ASIO2-tuki ja ties mitä tukea pelipuolelle, mutta painiiko Terratec vielä ajureidensa kanssa samassa suossa kuin vuosi-pari sitten? |
Daunt 25.02.2005 12:39:24 (muokattu 15.04.2005 09:48:21) | |
---|
Juuri tätä meinasinkin... Mitenkäs nämä jotkut Terratecin mallit. Niistä ainakin speksien mukaan löytyy ASIO2-tuki ja ties mitä tukea pelipuolelle, mutta painiiko Terratec vielä ajureidensa kanssa samassa suossa kuin vuosi-pari sitten? Kyllä niissä jotain häikkää on edelleen. Mulla on miksauskoneessa Phase 28 -kortti. En saanut latensseja tarpeksi alhaiseksi ilman rätinää. Raportoin asiasta Terratecille ja vähän ajan päästä tuli uusi ajuripäivitys. Noh, latenssit sai kyllä pieneksi, mutta mailin lähettäminen Eudoralla aiheutti sinisen ruudun. Eipä siinä mitään, mutta samalla menivät kaikki merkinnät maileista (lukematta, vastattu jne.). Kokeilin vielä pari kertaa ja sama juttu. Soundatan tiedossa ei ollut mitään vastaavia ongelmia. Uutta ajuripäivitystä odotellessa. EDIT: Eudora päivittyi uuteen versioon, joten uskalsin kokeilla samoja ajureita uudelleen (uusia ei ole vielä tullut). Nyt kaikki toimii hienosti. |
Kukkis 25.02.2005 19:05:35 | |
---|
Mulla itsellä on ollu käytössä jo jonkin aikaa Terratec Phace 88 ja olen ollut tyytyväinen. Aina voi voittaa. |
d-iivil 18.03.2005 11:12:48 | |
---|
Heh, menin sitten kokeilumielessä ostamaan perus Audigy2:sen ja ainakin se onnistui minut yllättämään positiivisesti hinta / laatu-suhteeltaan. Latenssi on Cubasessa 4ms ilman rutinoita ja kohinatasokin on mulle ihan riittävän alhainen kun käytän erillistä mikkietusta ja otan äänen linjasta sisään. Niin ja mikä parasta, Richard Burns Rally sai ihan uutta eloa tuon EAX-tuen myötä kun spelailee kotiteatterilla :-P |