Aihe: Korg ax1500g
1
maelstorm
24.02.2005 16:18:01
Aika moni on varmaan kokeillut Korgin AX1500G multiefekti laitetta,ja todennu että tehdasvalmisteiset soundit ovat aika surkeita, mutta ei laitetta kannata aliarvioida,sillä siitä saa kyllä hyviä soundeja aikaan jos vain jaksaa aikansa säätää ja leikkiä (itse olen saanut hyviä aikaan). Minkälaisia hyviä soundeja te ootte saanu aikaseks?

mulla on korgin vielä vanhempi isoveli tuosta, AX1G tms. käytän mallintavan etuasteen edessä, hyvää jalalla ohjattavaa lo-fi filtteriä, random möhentelyitä, talkboxausta ja loop funktioita on tullut käytettyä. Muuten olen ajanut patcheistani kaikki soundiin vaikuttavat pois päältä tjsp, ja painellut korgilta vain näitä efektejä. Kivaa!
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
LesPaul70
25.02.2005 09:07:51 (muokattu 25.02.2005 10:04:47)
Toi on vähän sellainen juttu, että yksi patchi kuulostaa toisen korvissa hyvältä ja toisen korvissa hevon veeltä.
Yhden käyttäjän kohdalleen säätämät patcit sitä paitsi harvoin toimivat sellaisenaan toisella käyttäjällä jo pelkästään senkin takia, että erilaisen vahvarin kautta ja erilaisella kitaralla ne kuitenkin kuulostavat erilaiselta. Eli yleensä nuo toisten tekemät patchit ovat hyödyllisiä lähinnä lähtökohtana, josta sitten lähdetään viilaamaan sitä itselle mieluisaa patchia.

Tässä on joka tapauksessa pari saittia, joissa on patch-ehdotuksia AX-1500G:hen.
http://web.archive.org/web/20030628 … ds/extras/ax1500gprgs/jspatches.htm
Sisältää 10 Joe Satrianin laatimaa patchia AX-1500G:lle. Sen verran mitä olen itse noita testinyt, niin Clear ja Submerg ovat kuulostaneet aika hyvältä. Joihinkin patcheihin Joe-setä on laittanut mielestäni vähän turhan ronskisti efektejä tai kaikua, mutta eihän noita tarvitse orjallisesti noudattaa.
Valitettavasti alkuperäinen sivu on jo poistettu, joten sivua voi katsella tällä hetkellä vain Web Archiven kautta. Voisi olla hyvä idea tallentaa tuo sivu (Save) tai printata se, ennenkuin se katoaa Archivestakin.

http://www.geocities.com/t_jauhari/

http://membres.lycos.fr/korgax1000gfx/both/patches.htm
Korg AX-1000G:n patcheja, toimivat myös AX-1500G:ssä.

EDIT: Ai niin, tässähän kysyttiin millaisia saundeja olen saanut ITSE aikaiseksi.
1) Ainakin yhden Eppu Normaali -soundin ("Rupisia riimejä" -tyylisen särökomppisoundin). Kohtuullinen, mutta ei erinomainen.
2) Hendrix/Blackmore-henkinen 70-luvun vintage-särö. Onnistui melko hyvin. Rakensin tuon Eppu-soundin pohjalta.
3) Kasarihenkinen lead-soundi, jossain Maidenin Live After Deathin ja Eddie Van Halenin välimaastossa. Taisin käyttää phaseria tässä.

Noita yllä olevia mulla ei tosin taida enää olla tallessa, ne kun olivat vain sellaisia adhoc-pikasäätöjä, joita tarvittiin jossain tietyssä tilanteessa esim. kaverien kanssa soiteltaessa.

Sen lisäksi olen saanut laitteella aikaiseksi...
4) Tuhat ja yksi kreisimpää soundia kuin esim. Bossin GT-6:lla. Esimerkkejä:
-Päättymätön delay. Siihen soittelee sekaisin pari ylinousevaa ja vähennettyä sointua, ja avot. Patchin nimi: *KAOZ*
-Epäonnistunut yritys tehdä jotain järkevää pedaali-Chorus/Flangerilla. Kun pedaalia painaa, laite alkaa putputtaa kuin vanha kaksitahtimoottori.
-Kaikki patchit, joissa olen yrittänyt käyttää pedaalilla ohjattavaa Ring Modia.
-Jne jne.

Ai hyviä? No ainakin ne olivat hassuja. :)
"Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua)
maelstorm
25.02.2005 12:28:12
-Epäonnistunut yritys tehdä jotain järkevää pedaali-Chorus/Flangerilla. Kun pedaalia painaa, laite alkaa putputtaa kuin vanha kaksitahtimoottori.

Kumma, alkoi heti kiinnostaa ;) Teitkö tän sillä ax1000g:llä vai tarvittiinko kaksitahtimoottorin rakentamiseen 1500-malli? kerro millaiset säädöt laitan. tahtoo tyyppää! ;D
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
LesPaul70
28.02.2005 08:21:36 (muokattu 28.02.2005 08:26:02)
Kumma, alkoi heti kiinnostaa ;) Teitkö tän sillä ax1000g:llä vai tarvittiinko kaksitahtimoottorin rakentamiseen 1500-malli? kerro millaiset säädöt laitan. tahtoo tyyppää! ;D

1500G oli käytössä, mutta eiköhän samat säädöt onnistu 1000G:ssäkin. Tosin vähän epäröin laittaako tätä tänne, koska kyseessä on meikäläisen persoonallinen "signature"-soundi. :) Olkoon, menköön yhteiseen käyttöön.

Ulkomuistista:
Pedaaliefektinä Chorus/Flanger
Time: 4
Feedback: 10
Speed: 9
Depth: 3
Tuo "feedback 10" taitaa olla ratkaisevinta homman onnistumisen kannalta.

Muistakaa laittaa minun nimeni krediitteihin, kun käytätte tuota soundia levyllä! ;) (Rahaa/provikkoja en tietenkään vaadi.)
LesPaul70
02.03.2005 18:48:37
No ni, nyt on AX1500G nokan edessä. Depthin olin muistanut väärin, se oli tietysti myös kybällä!
Eli oikeat asetukset:
Chorus/Flanger
Time: 4
Feedback: 10
Speed: 9
Depth: 10

Näillä lähtee niin äärimmäiset 2-tahtiputkutukset, että kelpaisi vaikka tuohon Äänimuljutin-ketjuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)