MasterOfPuppets 21.02.2005 14:42:07 | |
---|
Oon ostamassa digitaalista moniraituria sooloiluun omaan käyttöön. Kolmea mallia oon katellu: Fostex mr-8 (350€), Tascam 788 (400€) ja ZOOM mrs-8sd (400€). Kaikissa taitaa olla rumpukone ja USB. Kaveri puhu jotain että jos aion suoraan efektipedaalista pistää raituriin plugin niin se tarviais väliin jonkun Line6 Guitar Portin?? Saako kaikista nauhoitukset ulos WAV-muodossa? |
StJerky 23.02.2005 08:32:00 | |
---|
Kannattaa tsekata myös Tascam DP-01 (tai DP-01FX jos tarvitset XLR liittimiä ja efektejä). On helppokäyttöinen, 2 inputia, USB, 40Gb levytilaa, 16bit/44khz pakkaamaton ääni. DP-01FX hinta 499€ Thomannilla. Perusversio halvempi. Minulla tuollainen ja olen tyytyväinen. |
kivi 23.02.2005 10:49:08 | |
---|
Kaveri puhu jotain että jos aion suoraan efektipedaalista pistää raituriin plugin niin se tarviais väliin jonkun Line6 Guitar Portin?? Kaveri puhui ns. paskoa. :-) Joku kaiutinmallinnus siinä edessä saattaa parantaa soundia kyllä, eikä ainakaan säröpedaalien kytkemine suoraan "pöytään" oo yleensä kovin hyväsoundisena pidetty ajatus. Mutta joka tapauksessa parempi tapa on mikittää vahvistin, tai sitten käyttää jotain mallinninta, digitaalista tai analogista - V-Amp, Pod, SansAmp... |
waukku 23.02.2005 20:32:00 (muokattu 23.02.2005 20:43:38) | |
---|
Eli tossa on toimiva mikseri kanssa? Eli ei tarvitse ostaa toista mikseria? Tai käydä tietokoneella säätämään? Mitä eri äänitys keinoja on? Vahvistimen mikitys,mutta miten muuten voin äänittää raiturilla? Eli siis suoraan raituriin. Jos noissa laitteissa on efektit niin mihin sitä vamppia enää tarvitaan? Tai no onhan se etuaste mutta eikö ole jotain halvempaa masiinaa raiturin ja kitaran väliin? E:Kivi tuossa vastasikin jo vähän kysymyksiini. Mutta vielä niitä riittää: Mitä tarkoitetaan haamuraidalla? Ja eikös periaatteessa 4-raitaa riitä jos tekee aina välimiksauksen ja vapauttaa näin raitoja. Ilmeisesti kasetti raitureissa äänenlaatu kärsii tuosta, mutta entäs digipeleillä? How can it mean anything to me if I really don't feel anything at all? |
Eli tossa on toimiva mikseri kanssa? Eli ei tarvitse ostaa toista mikseria? Tai käydä tietokoneella säätämään? Tascam DP-01 on mikserissä EQ high ja low (joiden taajuusalueet säädettävissä kanava ja piisikohtaisesti), efektilooppi ja PAN. Karvalakkiversiohan tämäkin on, mutta minulle riittää. Ja eikös periaatteessa 4-raitaa riitä jos tekee aina välimiksauksen ja vapauttaa näin raitoja. Ilmeisesti kasetti raitureissa äänenlaatu kärsii tuosta, mutta entäs digipeleillä? Mutta silloin et enää voi muokata niitä yhteenmiksattuja soittimia erikseen. Pitää osata arvata hyvin miltä ne kuulostaa uusien raitojen kanssa. Ainakaan sellaisilla digiraitureilla, jotka ei pakkaa ääntä äänenlaatu ei sinällään kärsi. Tuossa kuva siitä halvemmasta mallista: http://www.tascam.com/Press/Images/DP-01/DP-01_Left.jpg En ole muita 8-raitureita kokeillut, joten muut saa kertoa omistaan. Tämä on ainakin kasetti 4-raituriin tottuneelle helppokäyttöinen Edit: lisäsin loppuun kuvan ja juttua... |
Lucid Dream 22.03.2007 13:54:55 | |
---|
Onkos kokemusta tuosta Boss BR mallista ite olen miettinyt sellasen ostamista. |
Epik 22.03.2007 14:54:01 | |
---|
Bossin BR1600-cd:n kanssa oon pelaillu kaikennäköisiä demoja ja itekseen väsäilyyn se onkin ihan ok kun saa tarvittaessa rumpu- ja bassoraidatkin tehtyä koneella, jos vaan jaksaa. Suurin puute tuossa vaan on sen näytön auttamaton pienuus jolla ei ehkä niin väliä jos vain nauhoittaa mutta jos sillä jotain jälkikäsittelyä tai miksausta meinaa tehdä niiin hermot kyllä menee. Ne kitaramallinnoksetkin on aika hyviä siinä. |