Aihe: Premier Artist Maple
1 2
U-rip
22.02.2005 11:17:02
Olen nyt ostamassa mahdollisesti Premierin Artist Maple tuplasettiä ja kysyisin hieman kokemuksia setistä.
Vielä vähän aikaa paukuttelen Starclassic Maplella.
Onkohan niillä minkälainen ero saundillisesti?
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
tthei
22.02.2005 12:00:43

Olen nyt ostamassa mahdollisesti Premierin Artist Maple tuplasettiä ja kysyisin hieman kokemuksia setistä.
Vielä vähän aikaa paukuttelen Starclassic Maplella.
Onkohan niillä minkälainen ero saundillisesti?

Nyt en kyllä tajua että mikä järki tässä on. Miks vaihdat SC Maplet Artist Mapleihin? Starclassicithan on se Taman "huippusarja" Artistit on Premierin keskitason sarja.

No mutta itselläni on Premier Artist Birch setti ja siihen ainakin olen täysin tyytyväinen. Eli ei tuo Artist Maplekaan mikään täysi floppi voi olla ;)
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
U-rip
22.02.2005 12:18:44
Nyt en kyllä tajua että mikä järki tässä on. Miks vaihdat SC Maplet Artist Mapleihin? Starclassicithan on se Taman "huippusarja" Artistit on Premierin keskitason sarja.

No mutta itselläni on Premier Artist Birch setti ja siihen ainakin olen täysin tyytyväinen. Eli ei tuo Artist Maplekaan mikään täysi floppi voi olla ;)

No, sanotaan että vaihtelu virkistää ;)
Aikansa kutaki. Nyt tuli vain mieleen että kokeilenpas jotain muutakin merkkiä välillä.
hollmi-5
22.02.2005 13:11:04
Ei kannata vahtaa kehnompiin. Ei nuo Artist Premierit huonot ole. Tamat ovat paljon laadukkaammat. Tarkoitat varmaan sitä Premierin Series-sarjaa? Se on sitten jo pro-kamaa Artisteihin verrattuna ja vaihtoehto myös Starclassickeille.
Mika Hollström
Bacchus
22.02.2005 13:17:02
Ei kannata vahtaa kehnompiin. Ei nuo Artist Premierit huonot ole. Tamat ovat paljon laadukkaammat. Tarkoitat varmaan sitä Premierin Series-sarjaa? Se on sitten jo pro-kamaa Artisteihin verrattuna ja vaihtoehto myös Starclassickeille.

Taitaa tarkoittaa sitä Premierin Artist tuplasettiä mikä on torilla myynnissä.

Mutta, ihan samaa mieltä kuin hollmi, mitä sie U-rip sekoilet?;)
-
U-rip
22.02.2005 14:13:28
Taitaa tarkoittaa sitä Premierin Artist tuplasettiä mikä on torilla myynnissä.

Mutta, ihan samaa mieltä kuin hollmi, mitä sie U-rip sekoilet?;)

Ajattelin vain, onhan noita starclassicceja tullut paukuteltua jo ihan nokko. En varmaan muuten laittais pois mutta Starcalssicceihin on pirun kallis ostaa lisää kamaa, esim toinen bassari jota olen kauan haaveillut maksaa pelkästää toistatuhatta euroa. Ja siihen lisäksi vielä 10" tomi niin oho, tulipa kallista.

Ja meneehän tuossa laadukas setti ihan hukkaan heviä paukutellessa, basarit trigataan kuitenki ja tomit ei kuitenkaan kuulu mekkalan läpi minnekkään;)

Onhan se kenties hullun kuulosta vaihtaa cadillac mazdaan mutta käytännöllisyys ennenkaikkea.

Ja ONHAN TUPLABASARIT MELKO MIEHEKKÄÄT ;)
JeeVes
22.02.2005 15:17:06
Ja ONHAN TUPLABASARIT MELKO MIEHEKKÄÄT ;)

Mutta ihan sika perseestä roudata! Tuplabasarit on ihan persiistä, se on mun mielipide, tosin aika kärkäs sellainen.
kalamies #15 >-)))>
Youni
22.02.2005 17:56:40
Mutta ihan sika perseestä roudata! Tuplabasarit on ihan persiistä, se on mun mielipide, tosin aika kärkäs sellainen.

Moni hevirumpali pitääkin kahta basaria vaan näyttävyyden vuoksi, tuplapedaali monella on. Sunnuntainakin Sonatan livekeikkaa tuli Yle 2:lta ja kuvassa kaksi nuijaa vaan hakkasivat kalvoon, mutta toinen basari oli vieressä. En kyllä tiedä mitä järkeä tässä on. Varmasti samassa vireessä? Helpompi mikittää?

En sanoisi, että tuplabasarit ovat perseestä, ihan hienothan ne. Mutta makuasiahan tämä.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
ltg
22.02.2005 19:14:41
Moni hevirumpali pitääkin kahta basaria vaan näyttävyyden vuoksi, tuplapedaali monella on. Sunnuntainakin Sonatan livekeikkaa tuli Yle 2:lta ja kuvassa kaksi nuijaa vaan hakkasivat kalvoon, mutta toinen basari oli vieressä. En kyllä tiedä mitä järkeä tässä on. Varmasti samassa vireessä? Helpompi mikittää?

En sanoisi, että tuplabasarit ovat perseestä, ihan hienothan ne. Mutta makuasiahan tämä.

Jep. Olen miettinyt toisen basarin hommaamista ihan ulkonäön vuoksi, kun tuplistakin saa kätevästi kaksi sinkkua. Tulee vaan loppupeleissä hankalaksi haitsun käytön kannalta. Tarviisi ehdottomasti clampin, jolla haikkastandin saa basariin kiinni. Eipä kirjoitus oikein liittynyt aiheeseen tosin.
Varpunen lensi kuin paskaparvi.
Remo
22.02.2005 20:02:43
Jep. Olen miettinyt toisen basarin hommaamista ihan ulkonäön vuoksi, kun tuplistakin saa kätevästi kaksi sinkkua. Tulee vaan loppupeleissä hankalaksi haitsun käytön kannalta. Tarviisi ehdottomasti clampin, jolla haikkastandin saa basariin kiinni. Eipä kirjoitus oikein liittynyt aiheeseen tosin.

Mitä eikö sen haikan voisi laittaa aivan normi paikkaan laittaa vaan sen basarin siihen eteen. :D Ei kyllä liity paljoa aiheeseen mutta kumminkin.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
pehmo
22.02.2005 22:05:06

Mitä eikö sen haikan voisi laittaa aivan normi paikkaan laittaa vaan sen basarin siihen eteen. :D Ei kyllä liity paljoa aiheeseen mutta kumminkin.

Kipittele settisi eteen ja kuvittele toinen basari nykyisen hattisi ja basarisi väliin.
Je dois partir
TheImp
23.02.2005 12:08:19
Moni hevirumpali pitääkin kahta basaria vaan näyttävyyden vuoksi, tuplapedaali monella on. Sunnuntainakin Sonatan livekeikkaa tuli Yle 2:lta ja kuvassa kaksi nuijaa vaan hakkasivat kalvoon, mutta toinen basari oli vieressä.

Kyllä ne ihan omiin basareihin naputtivat. Se vain on kuvattu jännästi. Kyllä sen huomaa, kun tarkasti kattoo, että kyllä ne sen verran kaukana ovat toisistaan. Ja Jyväskylän keikallakin kanssa ihan omat pedaalit basareissa oli. Ja kyllä sillä portimolla on muuten hemmetin hienot premierit.
The Gods made heavymetal
Velli
23.02.2005 14:44:31
Ja kyllä sillä portimolla on muuten hemmetin hienot premierit.

Se on kuulemma aika paska rumpali. Karmila oli jotain niiden levyä miksatessaan tuskaillut kun rumpalin jokainen isku täytyy tietokoneella siirtää kohdalleen. Ei ollut vissiin oikein uponnut Portimolla..
Myynnissä mm. Ibanez RG420FAWN.
Youni
23.02.2005 15:32:34
Kyllä ne ihan omiin basareihin naputtivat. Se vain on kuvattu jännästi. Kyllä sen huomaa, kun tarkasti kattoo, että kyllä ne sen verran kaukana ovat toisistaan. Ja Jyväskylän keikallakin kanssa ihan omat pedaalit basareissa oli. Ja kyllä sillä portimolla on muuten hemmetin hienot premierit.

Anteeksi virheeni...se näytti kyllä ihan tuplapedaalilta. On se hieno setti, rumpalin tasosta en tiedä. Mutta silti, on Sonatalla hyvä livemeininki, vaikka en ollut paikallakaan, enkä edes pidä yleensä tuontyyppisestä musiikista.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
TheImp
24.02.2005 08:56:05
Se on kuulemma aika paska rumpali. Karmila oli jotain niiden levyä miksatessaan tuskaillut kun rumpalin jokainen isku täytyy tietokoneella siirtää kohdalleen. Ei ollut vissiin oikein uponnut Portimolla..

Studiohommasta en tiiä, mutta kyllä se livenä on ihan vakuuttanut.
The Gods made heavymetal
jazzmies
24.02.2005 09:19:00
Ja meneehän tuossa laadukas setti ihan hukkaan heviä paukutellessa, basarit trigataan kuitenki ja tomit ei kuitenkaan kuulu mekkalan läpi minnekkään;)

Mielestäni Starclassikit ovat todella onnistunut setti Tamalta. Tulet kaipaamaan niitä todella. Mutta nuo sinut triggauspuheet ja arvot ovat sellaiset, että tuollaisella asenteella saatkin myydä hyvät kamat pois, jos huippukamatkin täytyy trigata. Jos ei nopeus riitä, niin dopingilla sitten, good luck!
Mikko/DE
24.02.2005 13:28:22 (muokattu 24.02.2005 13:31:19)

No kyllä kai nykyään joka levyllä käydään rumpuraidat läpi isku kerrallaan vaikkei korjattavaa olisikaan, samallahan siinä sitten korjaa jos on korjattavaa.

Meillä ainakin studiossa vedetään niin monta ottoa että purkissa on 5 täydellistä ottoa/riffi, niistä valitaan parhaat ja sitten vielä käydään isku kerrallaan läpi kaikki raidat, koska kaikkea ei kuule korvalla.(timmiys paranee jos viilaa vähän silmälläkin)
Turha siinä tuskailla jos työtään tekee...

edit: niin ja kyllä siihen timeen vaikuttaa studiossa muukin kuin soittotaito, esim huono klikki tai vaikkapa huonot kuulokkeet, paskat kielisoittajat....
U-rip
24.02.2005 16:08:59
Jos ei nopeus riitä, niin dopingilla sitten, good luck!

Jaa nopeus ei riitä?
Triggereilläkö sitä nopeutta saa?
eiköhän trigatuilla rummuilla soittaminen vaadi pikkasen "tavallista" tarkempaa soittamista?
Vittu että vituttaa tollaset Puristit.
Kukin taablaa tavallaan.
miän vain
24.02.2005 19:41:56

Jaa nopeus ei riitä?
Triggereilläkö sitä nopeutta saa?
eiköhän trigatuilla rummuilla soittaminen vaadi pikkasen "tavallista" tarkempaa soittamista?
Vittu että vituttaa tollaset Puristit.
Kukin taablaa tavallaan.

Trigattua rumpua voi hipelöidä vaikka tulitikulla, ja silti kuulostaa kuin lyötäisiin olan takaa. Tietyn rajan jälkeen ei pysty soittamaan nopeammin menettämättä volyymia. Voima ei riitä. Iskun pituutta lyhentämällä nopeus kasvaa, ja trigattu kun ei tarvitse voimaa soidakseen, voi nuijat laittaa vaikka sentin päähän kalvosta. Tuollaisella tyylillä akustinen rumpu ei kuulu mihinkään, trigattu kyllä.

Tuolta pohjalta voi sanoa, että triggaus parantaa nopeutta. Ja on ihan perusteltua väittää hommaa fuskaamiseksi, dopingiksi.

Oikeasta rummusta saa kyllä ääntä nopeallakin tempolla, mutta se vaatii treeniä. Paljon treeniä. Tietenkin siinäkin on rajansa, jonka jälkeen triggaaminen on melkeinpä pakollista, mutta enpä usko että tällä laudalla on kukaan edes lähellä.
When we paint the town we always use primer
--
Monochromatic - bändi
--
semisuper.tk - rumpusivut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)