Aihe: Komppauksesta
1
Kostello
17.03.2003 00:07:35

No tahtilajista nyt voi jotakin päätellä. Mutta kappaleiden tempoja ei oo taittu merkitä. Eli kuulematta biisiä voi olla aika vaikea soittaa yks yhteen. Ei muuta kuin omia versioita vääntämään.
kimurantti1
17.03.2003 21:58:43
No tahtilajista nyt voi jotakin päätellä. Mutta kappaleiden tempoja ei oo taittu merkitä. Eli kuulematta biisiä voi olla aika vaikea soittaa yks yhteen. Ei muuta kuin omia versioita vääntämään.

niimpä, omien versioiden vääntäminen ns. "klassikko kappaleista", varsinkin kevyen musiikin saralta on aivan perkeleen hauskaa puuhaa...esim. olen kyllä proge tyyppi, mutta soitamme koulumme kevätjuhlassa
tiktakin piisin...tai siis oman versiomme siitä...heh
Kimurantti on homojen kunkku!
ForSakeN
18.03.2003 15:37:01
kerran oli jännä juttu kun olin sovittanu kitaroille version finlandiasta ja sain sitten kuulla, että siitä biisistä ei saa muuttaa sävellajia. Olin sovittanu sen f:ään ja se muistaakseni meni d:stä. Että, näinkin voi käydä kun biiseistä tekee omia versioita. Tosin finlandia voi olla jonkinlainen poikkeustapaus. :)
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
kimurantti1
19.03.2003 20:18:25
kerran oli jännä juttu kun olin sovittanu kitaroille version finlandiasta ja sain sitten kuulla, että siitä biisistä ei saa muuttaa sävellajia. Olin sovittanu sen f:ään ja se muistaakseni meni d:stä. Että, näinkin voi käydä kun biiseistä tekee omia versioita. Tosin finlandia voi olla jonkinlainen poikkeustapaus. :)

Niin no, itse olen hieman yksinkertaisempaa sovittamista harrastanut, muistaako kukaan sitä juttua kun tiktakin jäästä sai lauluraidan netistä ja siitä sitten piti tehdä oma versio???
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)