Tasmaani 18.02.2005 12:28:33 | |
---|
Kautta Pergél Bal-Sebubin, en edes osaa soittaa muuta kuin blast beatia 350 bpm. Melkonen kynä taidat olla? ;D |
Suleima 18.02.2005 12:35:34 | |
---|
Joskus vaan tuntuu siltä että täällä osa on omasta mielestä liian käteviä. Itsehän olen huomannut toimivaksi tavaksi katsoa kerran päivässä pro-jannujen videoita drummerworldista. Muistaapahan pitaa jalat maassa. Normaalisti ku päässä soi "vittu mä oon paska"-mantra 24h/vrk, nii ei tuu annettua itsestään leuhkaa kuvaa. En kyllä väitä, että asenteessani olisi mitään tervettä :D |
vernie 18.02.2005 13:01:16 | |
---|
Kuten joku jo mainitsikin, kamoista on huomattavasti helpompaa keskustella, kuin esim. soitto-ongelmista, koska kamoihin liittyvät ongelmat ovat helpommin puettavissa sanoiksi. Mutta kyllä kaikki soittamiseen liittyvät aiheet ovat ainakin mun puolesta enemmän kuin tervetulleita. Eiköhän kaikki kuitenkin lukisi mieluummin keskusteluja, joista saisi vinkkejä soitto-ongelmiin, kuin väittelyä nopeimmista tuplapedaaleista :), mutta taitaa vain olla tyly fakta, ettei se komppi parane netissä surffaamalla. Kamat sitävastoin voivat hyvinkin parantua. jazzmies: Sen sijaan, että tyytyy valittamaan siitä, millaista keskustelun täällä tulisi olla, voisi kenties itse aloittaa mieleisiään aiheita..? "Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
Raakkis 18.02.2005 13:01:37 | |
---|
Niinno.. Koska ihmisillä pohjimmiltaan on aika suuri luontainen pätemisen tarve, on aloittelevan rumpalin helpoin päteä juuri kamoilla.. ja mikäpä sen mukavampaa ko kamarunkkaus? (; elämä on laiffii ja jokainen keikka on aina esiintyminen |
jazzmies 18.02.2005 13:14:01 | |
---|
jazzmies: Sen sijaan, että tyytyy valittamaan siitä, millaista keskustelun täällä tulisi olla, voisi kenties itse aloittaa mieleisiään aiheita..? Olen aloittanut keskusteluja kyllä, lähinnä neuvoja antavia ja musiikin arvoja koskevia. Olen kirjoittanut vähintään sata asiavastausta koskien rumpujensoittoa ja muutaman kymmentä soittimia koskevaa kirjoitusta. Itselläni on sellainen työyhteisö, ettei täällä tarviste kysellä samoja asioita uudelleen, mutta mielellään vastaisin soittamista koskeviin kysymyksiin, jos jollakin olisi jotakin kysyttävää: muuten se on moro! Mutta kuten sanottu, asiatopikit jäävät "paljonko kannattaa maksaa Paiste 502 20-tuumaisesta ridestä käytettynä" -aiheiden jalkoihin. Koko topikin pointti oli minne itse musiikki on kadonnut rumpaleiden korvienvälistä ja pitäisikö palstat eriyttää, jottei tarvitsi kissojen ja koirien kanssa etsiä rumpujen soittoa koskevia aiheita. |
Bacchus 18.02.2005 14:17:26 | |
---|
Olen jazzmiehen kanssa kyllä ihan samaa mieltä, mutta toisaalta miän vain on oikeassa siinä, että soittamista on melko vaikea ruotia näin netin välityksellä. Joko se menee typeräksi jargoninjauhamiseksi, tai sitten soittoa kuvaillaan sanoilla tirulii-töttöröö-pumpum. Eipä paljoa hyödytä. - |
kattila 18.02.2005 15:47:47 | |
---|
Paskat mikään välineharrastus. Mitä teet ferrarilla jos et osaa ajaa? Anteeksi taisin unohtaa sen hymiön perästä. Eli
:) Dust to dust |
Aegis 18.02.2005 16:22:55 | |
---|
Minulle tämä paikka on aina ollut lähinnä tiedonlähde juuri kamoja koskien. Eli kyselen aina mitä kamoja kannattaa ostaa ja mitä ei. Kaikenlaiset korjaushommat ja muut vinkit ovat todella tarpeellisia, joten niistä pitää ehdottomasti keskustella. Kovasti on minua eteenpäin auttanut tämän palstan ihmiset, että kiitoksia vaan kaikille! Soittamisesta en ole jaksanut paljon kirjoitella ja kysellä, kun en ole juuri nyt oikein minkäänlaisessa etsikkovaiheessa. Rokin, metallin ja grindin esteetiikka aukesi minulle kuin suurena vyyhtinä ja täytti minut viisaudella. Nykyään tietää tasan tarkkaan mitä haluaa kuulla ja soittaa. Olen saavuttanut ne perustaidot jotka tällä hetkellä koen itselleni tarpeellisiksi ja aina kun näyttää siltä että jotain pitäisi oppia lisää, niin opettelen, unohtamatta tietenkään vanhojen taitojen loputonta hiomista. Pitäisi kuitenkin aina lähteä siitä, että taidot kehitetään ilmaisua varten, eikä toisinpäin. Jazzia en osaa soittaa kuin ehkä yhden kompin ja fillin, mutta se ei olekaan sellainen laji jonka kautta haluaisin itseäni ilmaista, saati sitten latino, humppa tai moni mukaan juttu. Oho, tästähän tulee nyt sitä filosofiaa. Vanhemmilta soittajilta pyydän kärsivällisyyttä meitä nyyppiä kohtaan. On kuitenkin parempi että kysytään edes jostakin soittoon liittyvästä, vaikka siitä nopeudestakin, kuin ettei kysellä mistään. Klassisen "Miten tupliin saa nopeutta?" kysymyksenkin kautta voidaan asiallisen vastauksen kautta johtaa muusikonalku moneen uuteen musiikilliseen löytöön. Kyllä sitä yleensä iän myötä kiinnostuksen kohteet lisääntyvät, mutta jos aluksi kiinnostavat vain jotkin tietyt osa-alueet soitossa, niin edes niitten kehittämisestä voisi opastaa ja kertoa millä voi soittoaan kehittää. Esim. Death metal --> Thrash metal --> 70-luvun hevi --> Blues --> Jazz --> vaikkapa latino ym. Tuossa siis miten voi hakea muista tyyleistä vaikutteita sen oman juttunsa rikastamiseksi. Vähän off-topiccia, mutta etkös jazzmies juuri tätä halunnut? Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium. |
Triskal 18.02.2005 16:28:24 | |
---|
Melkonen kynä taidat olla? ;D Apua, olen lyijykynä...? |
mr_b 18.02.2005 16:32:49 | |
---|
Itsehän olen huomannut toimivaksi tavaksi katsoa kerran päivässä pro-jannujen videoita drummerworldista. Muistaapahan pitaa jalat maassa. Normaalisti ku päässä soi "vittu mä oon paska"-mantra 24h/vrk, nii ei tuu annettua itsestään leuhkaa kuvaa. Loistavan suomalainen asenne :-) We have ways of making you think. |
Tasmaani 18.02.2005 19:57:13 | |
---|
Apua, olen lyijykynä...? Kyllä, jos 350 bpm lähtee. |
Triskal 18.02.2005 20:11:22 | |
---|
Kyllä, jos 350 bpm lähtee. Ei lähde. |
Anonymous-jazz 22.02.2005 19:31:27 | |
---|
Kyllä varmaan pitää paikkaansa mutta koskaan ei pidä yleistää asioita. Koska eivät kaikki taimissa soittavat rumpalit opiskele konservatorioilla tai oleile täällä. Minun mielestäni jokaisen henkilökohtainen soittokehitys vaati paljon itseoppimista. Siis nämä itseperustetut rock-yhtyeet eivät välttämättä aina tarjoa sitä parasta mahdollista kehittymis ja kasvualustaa kohti musiikin ammattilaisuutta. Rumpaleilla musikaalisuus on tärkeä osa sitä kokonaisuutta hallita intrumenttinsa niin että sillä kykenee ottamaan leipänsä. Suomessa on myös monia ammattirumpaleita joiden ammatti pyörii vain yhden tunnetun rockbändin siivellä. Jos bändi hajoaa niin voi olla että hommia ei enää ole. Siinä mielessä freelance-rumpaleiden hommat ovat helpommat jos on kontaktit kunnossa. Teemujazz |
PL 23.02.2005 15:18:22 | |
---|
Minun mielestäni jokaisen henkilökohtainen soittokehitys vaati paljon itseoppimista. Siis nämä itseperustetut rock-yhtyeet eivät välttämättä aina tarjoa sitä parasta mahdollista kehittymis ja kasvualustaa kohti musiikin ammattilaisuutta. Rumpaleilla musikaalisuus on tärkeä osa sitä kokonaisuutta hallita intrumenttinsa niin että sillä kykenee ottamaan leipänsä. Suomessa on myös monia ammattirumpaleita joiden ammatti pyörii vain yhden tunnetun rockbändin siivellä. Jos bändi hajoaa niin voi olla että hommia ei enää ole. Siinä mielessä freelance-rumpaleiden hommat ovat helpommat jos on kontaktit kunnossa. Tähän liityen: oli Erkinharjukin jonkinlaisessa kusessa ensimmäisissä Cowboys treeneissä, mutta jompi kumpi kuitenkin oppi, joko Erkki soittamaan muiden kanssa tai muut Erkin kanssa.
|
AP 23.02.2005 19:03:35 | |
---|
Tähän liityen: oli Erkinharjukin jonkinlaisessa kusessa ensimmäisissä Cowboys treeneissä, mutta jompi kumpi kuitenkin oppi, joko Erkki soittamaan muiden kanssa tai muut Erkin kanssa. No, tuossa tapauksessa tuskin oli kyse ainakaan siitä, etteikö molemmilla puolilla olisi soittotaito riittänyt. Samalle aaltopituudelle pääseminen, se onkin sitten jo toinen juttu... K100 #7 |
Puavali 23.02.2005 19:31:16 | |
---|
..Tuommoiset epäolennaiset asiat karsiutuvat kyllä pois iän, kokemuksen ja oman tyylin löytämisen myötä. Miten ihminen muka oppii laulamaan, jos sen käskee pentuna olemaan hiljaa koko ajan?... Eikä lasta tarvitse edes montaa kertaa käskeä, niin on pahin into hävinnyt. Mitä ihmettä minä teen rumpsutuspalstalla? kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
Progressor 23.02.2005 20:19:37 | |
---|
Mitä ihmettä minä teen rumpsutuspalstalla? Sisäinen rumpalisi alkaa herätä. Älä vastustele. Se on väistämätöntä. Olisi oikeastaan ihan mukavaa, jos ihmiset osallistuisivat keskusteluun myös muilla palstoilla kuin "omallaan". Voisi tulla uusia näkökulmia asioihin, luulen. Ja musikaalisuutta rummutukseen. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
pasij66 23.02.2005 20:46:36 | |
---|
Otsikkoa vähän laajentaen... Olen huomannut, että ihmisillä osaa olla järkyttävän huono rytmitaju Odotas kun pääset armeijaan, niin näät miten on tahtimarssikin ylitsepääsemättömän vaikea asia joillekin =D Hyvä Urmas hipin surmas |
miän vain 23.02.2005 21:25:27 | |
---|
Sisäinen rumpalisi alkaa herätä. Älä vastustele. Se on väistämätöntä. Hitot, siinä meni sekin bändi sitten. :p Meillä nimittäin muut jäsenet hakkaavat tahtia jatkuvasti, kun eivät soita omaa soitintaan. Pienikin breikki, ja heti. Omivat kapulat ja tunkevat setin taa tauoilla. Hmm, olipa tarpeellinen viesti. Viimeksi kun kävin bassopalstalla, siellä oli puha basistin ja rumpalin yhteensoitosta ja siitä, mitä se on. Yleinen mielipide tuntui olevan, että se on sitä, kun ovat kahdestaan kämpillä jammailemassa, kun muut ei tulleet treeneihin. Hienoa. Ei siinä uskaltanut kitaristien juttuja enää katsella. |
Perhana, sekotin tän topikin tohon alempaan, ja luin että tän topikin nimi ois ollu "Sähkörummut katoamassa rumpaleilta":D Meitsi on meshissä. |