Aihe: Mielenosoitus turussa!! 1 2 | |
---|---|
![]() 22.02.2005 10:59:41 | |
Joo, siis ajatuksessa sinänsä ei ole mitään heikkoa. Helkkarin hyvä että joku vielä viitsii mielenosoituksia järkätä. Olisipa vaan mukava nähdä asiasta jos toisestakin noita. Esimerkkinä, montako mielenosoitusta maamiinojen poistamisesta järjestettiin? Mielestäni kyseessä on maanpuolustuskykyä olennaisesti heikentävä juttu ja sen puolesta olisin kyllä voinut mieltä osoittaakin. Onhan tuossa toki sitten sekin, että jalkoja irti räjäyttelevää vehjettä on vähän hankalampi lähteä puolustamaan kuin halvempaa telkkarinkatselua. Mutta mikäpä siinä, kyllä minäkin varmaan jossain vaiheessa tyytyväinen olen jos maksu saadaan alemmas. Että tsemppiä täältäkin päin, vaikka ensimmäisessä viestissä vähän ärähdinkin. Takinkääntäjä. "Paa vattalles, röhnö! Mä tarviin sua!" -vanttera | |
![]() 22.02.2005 11:09:28 | |
Takinkääntäjä. Sinä et muutes tykkää musta, oon huomannut. "Komeita maalit eivät ole olleet, mutta tärkeitä siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi." - Bubi Wallenius | |
![]() 22.02.2005 11:31:13 (muokattu 22.02.2005 11:31:42) | |
Noita tulee lähinnä vain mainoskanavilta, eivätkä ne käsittääkseni saa senttiäkään niistä lupamaksurahoista, vaan rahoittavat toimintansa pääasiassa just niillä mainostuloillaan. Tätä yksinkertaista asiaa ei moni tunnu tajuavan kun TV-luvasta puhutaan.Ei voi antaa ohjelmien laatu vs.TV-luvan hinta -tyyppisille keskusteluille paljon arvoa kun huomaa ettei tämä tosiasia monestikaan ole hanskassa.Mitä on noita keskusteluja netissä/yleisönosastoissa tms.seurannut niin aina on joku/joitakin joiden mielestä on "turha maksaa TV-lupaa kun sieltä tulee vaan salkkareita,miljonääri-jussia jne."Sitten tuon jurnutuksen voi ottaa edes jossain määrin vakavasti kun faktat on ensin kohdillaan. Sori off-topic/pieni avautuminen ja onnea mielenosoitukseen vaan. Born to be wild - paitsi kotona | |
![]() 22.02.2005 16:51:48 | |
Tätä yksinkertaista asiaa ei moni tunnu tajuavan kun TV-luvasta puhutaan.Ei voi antaa ohjelmien laatu vs.TV-luvan hinta -tyyppisille keskusteluille paljon arvoa kun huomaa ettei tämä tosiasia monestikaan ole hanskassa.Mitä on noita keskusteluja netissä/yleisönosastoissa tms.seurannut niin aina on joku/joitakin joiden mielestä on "turha maksaa TV-lupaa kun sieltä tulee vaan salkkareita,miljonääri-jussia jne."Sitten tuon jurnutuksen voi ottaa edes jossain määrin vakavasti kun faktat on ensin kohdillaan. Sori off-topic/pieni avautuminen ja onnea mielenosoitukseen vaan. Tämä on ihan hyvä pointti. Toisaalta, tokihan se maksaminenkin voi tuntua helvetin tyhmältä, jos ei edes tiedä mistä maksaa. Aika moni kuitenkin ilmeisesti luulee tv-lupaa maksaessaan maksavansa juuri esim. salkkareista ja miljonäärijusseista. Se, että tuolla aloitusviestissä epäiltiin tämän porrastuksen lisäävän niin paljon maksajien määrää, että normaalituloisillakin tuo maksu putoaisi, voi kuitenkin olla kaukaa haettua. Tai riippuu tietysti tuosta porrastussysteemistä. Mutta jos esim. opiskelijoilla, joilla ei ole opintotuen lisäksi juurikaan muita tulola tuo maksu olisi lähes nimellinen, niin kyllä sen joku sitten joutuisi maksamaan. Tuo porrastussysteemi johtaisi siis siihen, että todennäköisesti jotkut joutuisivat maksamaan tv-luvastaan nykyistäkin enemmän. Siltikin olisin valmis puoltamaan tällaista systeemiä, kunhan se vaan kehitettäisiin järkevästi. Ne joilla oikeasti on varaa maksaa, maksaisivat enemmän kuin ne joilla ei ole. Ongelmahan on vaan siinä, että helvetinmoinen kitinähän siitä tietysti tulisi. Ja toisaalta tuollainen tuloihin sidottu maksusysteemi pitäisi käytännössä ehkä sitten muuttaa joksikin televisioveroksi. Ja senhän tietää, miten kansa suhtautuu veroihin. Tuossa olisi vaan se hyvä puoli, että jos kokonaisuudessaan tuota tv-lupapottia saataisiin kasvatettua, niin Yle pystyisi tarjoamaan (halutessaan) parempaa ohjelmaa ja laajempaa valikoimaa. "Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä | |
![]() 22.02.2005 17:28:39 | |
Ei luulisi olevan lähitulevaisuudessa mahdoton ajatus, että ne ketkä ylen kanavia haluavat katsoa, ostavat digiboksiin laitettavan kortin sitä varten... Muutenkin on aika hölmöä, että suhteettoman suuri osuus ylen ohjelmista on jotain fst:n böggels göggels-klubbenia. Ja tuossa maksujen suhteuttamisessa tulotasoon ei ole kyllä mitään tolkkua... Ehkä opiskelijoille ja työttömille voisi antaa halvemmalla tv-luvan, mutta kannattaako mennä johonkin Soviet Finland-meininkiin... Eiköhän progressiivinen verotus jo vähän auta asiaan... Mä seuduilla näillä oon tunnettu...
kalamies#4 >-)))> | |
![]() 22.02.2005 17:36:00 | |
Törkeetähän tämä on. Jokainen opiskelija joutuu solukämpässäkin maksamaan oman telkkulupansa, kun taas 15-henkinen lestadiolaisperhe pärjää yhdellä luvalla (tosin tämä on sikäli hypoteettista, että heidän keskuudessaan telkkari ei taida nauttia kovinkaan suurta suosiota). En kyllä maksa. Ai niin... Ei mulla ole kyllä telkkariakaan. :) Nam. | |
![]() 22.02.2005 17:49:34 | |
Ei tartte olla edes opiskelija vaan ihan normaali pientuloinen, on siinä 200 egussa maksettavaa ihan riittävästi. Ja mitä sillä saa? Jotain vitun buu-klubbenia tosiaan. Ylen kanavilta mä en taida kattoa mitään muuta kuin Tinan keittiön ja isoimmat urheilukisat. En kato edes uutisia, samat uutiset näkee vaikka Neloselta ja vielä vähemmän rautakanki perseessä-mentaliteetilla. Uutinen on uutinen vaikka sen kertoisi puhuva lammas. Ylipäänsä mä en Suomen tv-toiminnassa ymmärrä sitä että ohjelmat loppuu jo puoliltaöin ja sitten tulee jotain vitun tekstarivisaa tai muuta tekstarisontaa. Näyttäisivät nyt edes uusintoja, ei varmaan olisi mahdotonta neuvotella sellaista sopimusta. Ja Yle varmaan omistaa oikeudet moniin ohjelmiin mitä se näyttää mutta niitäkään ei uusita niille joilla on vähän erilainen vuorokausirytmi. Kyllä, videot on keksitty mutta en omista. Alkoholit-on-vaihtoehto | |
![]() 23.02.2005 09:31:41 | |
Ei luulisi olevan lähitulevaisuudessa mahdoton ajatus, että ne ketkä ylen kanavia haluavat katsoa, ostavat digiboksiin laitettavan kortin sitä varten... Varsin mahdollista.Digitalisoituminen tuo lähemmäs "maksat-vain-siitä-mitä-katsot"-ajattelua.Toisaalta tämähän saattaa murentaa myös mainosrahoitusta koska maksu tulee suoraan käyttäjältä. Born to be wild - paitsi kotona | |
![]() 23.02.2005 09:45:06 | |
Varsin mahdollista.Digitalisoituminen tuo lähemmäs "maksat-vain-siitä-mitä-katsot"-ajattelua. Tuo olisi ihan hyvä keksintö. Voisi aloittaa lopettamalla tyhmän kommunistisen tv-luvan kokonaan ja muuttamalla Ylenkin kaupalliseksi. | |
![]() 23.02.2005 21:37:33 | |
Ja Yle varmaan omistaa oikeudet moniin ohjelmiin mitä se näyttää mutta niitäkään ei uusita niille joilla on vähän erilainen vuorokausirytmi. Kyllä, videot on keksitty mutta en omista. Niijjust. Öisin ohjelmia myäs. Tosta Digi-TV -kortista sanon sen verta, että näin perstuntumalla tuntuis notta se saavuttais aika vaisua suosiota. Ylelle parempi varmaan näinkin. Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta. | |
![]() 23.02.2005 22:55:48 | |
Mielestäni tv-lupa voitaisiin lakkauttaa ja ottaa Ylen määrärahat suoraan verotuloista. Nykyään tv on jo sen verran yleinen kapistus, että tämä olisi perusteltua. Vedestä nousee kasvi! | |
![]() 23.02.2005 23:42:18 | |
TV-lupa = televisiovastaanottimen omistuslupa. Ei tule mieleen Pohjois-Korea, ei sitten millään. Yleisradion täytyy olla olemassa mutta sen rahoitus televisiovehkeen omistusluvilla on naurettavaa. Alkoholit-on-vaihtoehto | |
![]() 23.02.2005 23:52:42 | |
TV-lupa = televisiovastaanottimen omistuslupa. Ei tule mieleen Pohjois-Korea, ei sitten millään. Yleisradion täytyy olla olemassa mutta sen rahoitus televisiovehkeen omistusluvilla on naurettavaa. Radiolupaa ei sentään enää onneksi ole. The road never ends for me, kid. | |
![]() 24.02.2005 08:24:09 | |
Mielestäni tv-lupa voitaisiin lakkauttaa ja ottaa Ylen määrärahat suoraan verotuloista. Nykyään tv on jo sen verran yleinen kapistus, että tämä olisi perusteltua. Ylen määrärahatkin voisi ottaa suoraan mainostuloista. Mainoksia Ylelle siis. Tällöin Yle voisi pudottaa ohjelmistostaan kaikki lakisääteiset ohjelmansa ja tuoda kulttuurin tilalle chatteja ja saippuasarjoja. | |
![]() 24.02.2005 11:38:18 | |
Ylen määrärahatkin voisi ottaa suoraan mainostuloista. Mainoksia Ylelle siis. Tällöin Yle voisi pudottaa ohjelmistostaan kaikki lakisääteiset ohjelmansa ja tuoda kulttuurin tilalle chatteja ja saippuasarjoja. Ylen kulttuuri = Buu-klubben! Mä seuduilla näillä oon tunnettu...
kalamies#4 >-)))> | |
![]() 24.02.2005 12:18:53 | |
193,95 vuodessa?? Huh huh. En kyllä maksa. Speed kills but beauty lives forever | |
![]() 24.02.2005 13:31:57 | |
Ja millähän perusteella naurettavaa hommaa? Melkein 200€ vuodessa ei ole hirveän mukava siivu opiskelijan pussista. Helppohan siellä on huudella, kun isi hoitaa tai sitten ei maksa ollenkaan. En maksa ollenkaan enkä maksaisi vaikka mikä olisi. Televisio kun mielestäni toimii vain DVD:N/ VHS:n tai Tietokoneen vastaanottimena. Eli jos en teeveetä katso muutakuin aniharvpin ja yleä en käytännössä koskaan, niin miki ihmeessä maksaisin. Lupatarkastajaa ei tarvitse päästää sisään ilman kotietsintälupaa, mitä ne ei yleensä jaksa edes säätää ellei ole mieleenpainuva yksilö ja muutenkin ajatus siitä että moinen lisävero maailma kymmenenneksi kalliimmassas kaupungissa ja maassa on edes olemassa vain suuttuttaa. EDIT: Vaikka en hirveästi uskokaan mielenoisoituksen voimaan, niin hieno homma että aktivoidutte siellä Suomen per... kauneimmassa kaupungissa. Samaa mieltä. Tehkää niinkuin minä. Kapinoikaa maksamattomuudella. | |
![]() 24.02.2005 14:07:03 | |
Samaa mieltä. Tehkää niinkuin minä. Kapinoikaa maksamattomuudella. Tässähän siis puolustetaan YLE:ä, mutta kyseenalaistetaan sen rahoitusta. chatit ja shaize saa rauhassa tulla kaupallisilta kanavilta. Kaupallisuus on siitä arveluttava asia, että firmat hyppii toisten firmojen tahtiin. Lypsäminen menee kaiken edelle. Ylen ei tähän tarvitse ryhtyä, koska niillä on varmat massit. Tulee yleltä muutakin kuin buu-klubbenia. Koittakaahan vaik sunnuntai-iltojen lyhytelokuvia tai svt:n nuortenohjelmia... tyylikästä. Mielenilmaisun on siis järjestämässä mediaopiskelijat. Jotka muuten tekee juttuja ylelle. potkitaan vähän isäntää nilkoille... Puhu hitaasti, olen titokone. | |
![]() 28.02.2005 11:39:34 | |
nostinpahan vaan ylemmäs... Puhu hitaasti, olen titokone. | |
![]() 01.03.2005 10:54:06 | |
Jos mainoksia tulee YLE:lle niin lopetan kyllä telkkarin katsomisen kokonaan. Kyllä jokainen työssäoleva varmasti pystyy TV-luvan maksamaan kun minä sen sivarirahoistani maksan. Tässä huudetaan että chatit ja reality-tv:t pois, mutta samalla ei haluta maksaa vaihtoehdosta. Eikö yleltä tule sunnuntaisin Live-keikkoja? Lastenohjelmatkin ovat muuta kun väkivallalla mässäämistä, ja kaikki sarjat eivät ole niin helvetin sensaationhakuista eikä tarvi katsoa miksi pitäisi ostaa uusinta partakonetta. Jos oikeasti ajattelee miten köyhää yksityisten kanavien tarjonta on niin itkettää. Ajatteletteko koskaan miten TURHIA mainokset ovat? Olen usein ajatellut että yksityiset kanavat viritän pois, mutta on niiltä kiva bongata jotain leffoja ja sarjoja. Ilman YLE:ä niin ei kuitenkaan jaksaisi. Kaikki vähänkin kiinnostavimmat ohjelmat tulee YLE:ltä(enkä nyt tarkoita roskaviihdetta, kuka syö hevosen peniksen nopeammin ja sit näytetään kun häviäjä itkee). Tästä nyt tuli tämmönen vuodatus mutta olkoot... "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)