SoulMan 21.02.2005 18:43:47 | |
---|
Nyt tarvitseis tuttu rockabilly kontrabasson ja pitäis saada halvalla hyvä (niinkuin aina). Mistäpäs lötyis "mummo" halattavaksi? Tukholmasta saa n.700€, mutta onko muita vaihtoehtoja? Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
kalzu 21.02.2005 18:47:42 | |
---|
Eikö muka kotosuomesta saa samaan hintaan? Kyllä vähän luulisin että saat jos täältä ostat. Matkatkaan mitään ilmasia ole kuitenkaan, ja kontran roudaaminen yleisillä kulkuvälineillä jostain muusta maasta on kallista. Ja aina kannattaa suosia kotimaista, jos voit. Sitäpaitsi saat varmaan tingittyä paremman hinnan itsellesi täältä kun esim. Ruotsista, ellet sitten puhu ruotsia uskottavasti.. Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.) |
Tirehtööri 21.02.2005 19:40:27 | |
---|
Eaglen Stellaako tarkoitat? Myyvät sitä Ruattissa Jam:illa, eli löytyy www.jam.se. Olen samaa kattellu ja miettiny joskos olis käypä peli? Onkohan kellään kokemuksia tosta? Mites Thomanin "halpis" kontrat, onko niistä mihinkään? Blue/rock läpsyttely olis suunnitteilla. |
SoulMan 21.02.2005 22:14:29 | |
---|
Eaglen Stellaako tarkoitat? Myyvät sitä Ruattissa Jam:illa, eli löytyy www.jam.se. Juu se on se just 700€ peli ja se on tuossa 20 minuutin matkan päässä, mutta kiinnostaa onko Tallinan bassokaupoista kenelläkään tietoa, koska ostaja (frendi) kävisi mieluiten sieltä? Kyllä mä noi thomannit katsoin, mutta kontra ei kyllä ole näkemättä ostettava peli ja Thomannit ei kiinosta muutenkaan periaateesta. Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
Teijo K. 21.02.2005 22:32:24 | |
---|
Eaglen Stellaako tarkoitat? Myyvät sitä Ruattissa Jam:illa, eli löytyy www.jam.se. Olen samaa kattellu ja miettiny joskos olis käypä peli? Onkohan kellään kokemuksia tosta? Mites Thomanin "halpis" kontrat, onko niistä mihinkään? Blue/rock läpsyttely olis suunnitteilla. Ainakin Casiot oli kalliimpia tuolla kuin Suomessa. Voi olla kontratkin. |
helperi 23.02.2005 01:32:36 | |
---|
Kitarapajallahan on tuo liekkimaalattu kontra myynnissä vaivaseen 2300 euron hintaan! Siittä kaverilles rokkipasso. Mitenkäs muuten tuollainen kontran yltympäri maalaaminen vaikutta sointiin? Onkos tietoa kellä mimmoista? On päiviä jolloin... |
Karlsson 23.02.2005 08:37:47 | |
---|
Kitarapajallahan on tuo liekkimaalattu kontra myynnissä vaivaseen 2300 euron hintaan! Siittä kaverilles rokkipasso. Mitenkäs muuten tuollainen kontran yltympäri maalaaminen vaikutta sointiin? Onkos tietoa kellä mimmoista? Luulatavasti vaikuttaa jonkin verran, mutta en usko että rock-a-pili käytössä on merkitystä. Vinkkinä, että suomessa on silloin tällöin näkynyt ihan uusia kiinalaisia bassoja alta 900€:n. Ei missään nimessä suositeltava soitin (ainakaan testaamani), mutta jos nyt on ihan pakko saada... "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |
Niskamies 23.02.2005 10:37:07 | |
---|
Vinkkinä, että suomessa on silloin tällöin näkynyt ihan uusia kiinalaisia bassoja alta 900€:n. Ei missään nimessä suositeltava soitin (ainakaan testaamani), mutta jos nyt on ihan pakko saada... Kannattaa testata noikin. Helsingissä Woodwinfs myy noita, ja hintalaatusuhde on useissa bassoissa enemmän kuin kohdallaan. Itse ostin kiinalaisen Fu Yiner kontrajousen tuolta, ja se on kyllä todella hyvä, varsinkin ottaen huomioon hinnan. Meitsi on meshissä. |
Karlsson 23.02.2005 10:46:54 (muokattu 23.02.2005 10:47:10) | |
---|
Kannattaa testata noikin. Helsingissä Woodwinfs myy noita, ja hintalaatusuhde on useissa bassoissa enemmän kuin kohdallaan. Itse ostin kiinalaisen Fu Yiner kontrajousen tuolta, ja se on kyllä todella hyvä, varsinkin ottaen huomioon hinnan. Laitapa talkbassiin hakusana Cremona tai Palatino... Kiinasta tulee hyvääkin kamaa, mutta halpa on aina halpaa, tuli se mistä vaan. 800€:n uusi kontra ei voijärisyttävän laadykas olla ja kaikki mitä olen kokeillut ovat olleet kyllä ihan Harley-Benton laatua, niinko. Rahalla saa, tässäkin tapauksessa. "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |
omarklah 23.02.2005 12:41:12 | |
---|
Tää sit sanois tälleen... |
Karlsson 23.02.2005 12:44:04 | |
---|
Ite olen harkinnut tätä: http://www.musik-produktiv.de/shop2 … p;sid=!18121995&quelle=volltext Hintaan (399 Eur) kun lisää toimituskulut (n 150 Eur) on silti vielä halpa peli. Hinnassa mukana gigbag ja jousi. Houkuttaisi ihan kotikäyttöön kokeiltavaksi tuollainen hankkia... Markku :o) Todnäk onnoita samoja kiinasoittimia, mut eri nimilapulla. Mutta toi nyt alkaa olee semmone hinta että jossei muuta ni lämmittää sillä saunaa vaikka. "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |
Tossa Eaglen Stellassa näyttäis olevan tollanen "soololovi" tossa kopan muotoilussa. Kysynkin että kun olen vasuri niin mikä kontra kannattais hankkia? Tartteeko oikeekätiseen tehdä jotain muutakin kuin vaihtaa kielten paikkaa? T-kaupassa oli joskus myynnissä vasurimalli, muttei taida olla enää. Itseänikin on alkanut vaivaamaan kontran ostovimma. Niin ja akustisen bassokitaran ostovimma. Hommaan vaan toisen, mutten vielä tiedä kumman ja millä rahalla. "I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill |
Puavali 23.02.2005 19:43:15 | |
---|
Tossa Eaglen Stellassa näyttäis olevan tollanen "soololovi" tossa kopan muotoilussa. Kysynkin että kun olen vasuri niin mikä kontra kannattais hankkia? Tartteeko oikeekätiseen tehdä jotain muutakin kuin vaihtaa kielten paikkaa? T-kaupassa oli joskus myynnissä vasurimalli, muttei taida olla enää. Itseänikin on alkanut vaivaamaan kontran ostovimma. Niin ja akustisen bassokitaran ostovimma. Hommaan vaan toisen, mutten vielä tiedä kumman ja millä rahalla. Hehe, kontraa soitetaan vasen käsi kaulalla, oli soittaja sitten vasuri tahi oikeakätinen. Tai mitä se mulle kuuluu. Onko kontrassa niinkuin viulussa, kannessa sisäpuolella toisella puolen bassopalkki ja toisella puolen diskanttipinni? Niitä en ite viittis vaihtaa puolelta toiselle. Olis ehkä syytä, jos meinaa vaihtaa kielet toiseen järjestykseen, samoin joutuu tallaa passailemaan uudestaan. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
rattledad 23.02.2005 21:57:26 (muokattu 23.02.2005 21:58:24) | |
---|
Onko kontrassa niinkuin viulussa, kannessa sisäpuolella toisella puolen bassopalkki ja toisella puolen diskanttipinni? Niitä en ite viittis vaihtaa puolelta toiselle. Olis ehkä syytä, jos meinaa vaihtaa kielet toiseen järjestykseen, samoin joutuu tallaa passailemaan uudestaan. Tallahan olisi kai helppo kääntää (edit: tai ehkä ei), mutta bassopalkin liimaaminen toiselle puolelle kantta olisi kyllä sellainen homma jota ei kehtaisi korjaajallakaan teettää... Veikkaanpa ettei googlettamallakaan löydy vasenkätisiä kontrabassoja tai muita jousisoittimia? " How would broken find the bones?" - Lucinda Williams: World Without Tears |
Karlsson 24.02.2005 09:37:26 | |
---|
Tallahan olisi kai helppo kääntää (edit: tai ehkä ei), mutta bassopalkin liimaaminen toiselle puolelle kantta olisi kyllä sellainen homma jota ei kehtaisi korjaajallakaan teettää... Veikkaanpa ettei googlettamallakaan löydy vasenkätisiä kontrabassoja tai muita jousisoittimia? Ison maailman bassopalsta Talkbass on turissut aiheesta näin: http://www.talkbass.com/forum/showt … hp?t=60068&highlight=lefthanded Eli näemmä ainakin jenkeissä on yksi jälleen myyjäjolta saa noita alusta alkaen vasureiksi tehtyjä bassoja. "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |