Aihe: Millainen rumpali olet ?
1 2 3 4 5
nauskis
20.02.2005 15:12:48
hyvä ku ootta huomannu :D

ohoi perkele meni väärälle kommentti :D sorke
wc duck, menee sinne minne sinä et!!! :D :D
nauskis
20.02.2005 15:13:19
Jaska Raatikainen on bodomin rumpali ja on muuten pirun hyvä!

joo o... hyvä ku ootta huomannu :D
wc duck, menee sinne minne sinä et!!! :D :D
Aegis
20.02.2005 22:16:24
Jostain syystä olen aina metallibändeihin päätynyt ja on tullut deathiä ja etenkin thrashiä jonnin verran. Nykyään soittelen myös hard-rock bändissä, jossa vedellään covereita bändeiltä tyyliin, Motörhead, Thin Lizzy, Doc holliday, Peer Günt, AC/DC jne.

Inspiraatiota on tullut haettua enimmäkseen 70 ja 80-luvuilta ja semmoisilta nimiltä kuin _Bill_Ward_, Dave Lombardo, Charlie Benante ja Ian Paice. 90-luvulta sitten Vinnie Paul ja Hellhammer (Mayhemin De Mysteriis Dom Sathanas -levyllä) ovat tartuttaneet minuun tautinsa. Yleisesti myös AC/DC:n peruskomppia takoneet rytmijyrät viehättävät suuresti. Kaikista suurin on kuitenkin Tomas Haake.

Olen jyräävien ja voimakkaiden rytmien ystävä ja se heijastuu soittooni koko ajan. Minä en mitään splashejä käytä, enkä yleensäkään harrasta mitään turhaa hiplakikkailua. Pitäydyn perusasioissa ja haluan että biitissä Munaa. Jazzia kokeilin joskus, mutta ei minua sytyttänyt, kuten eivät lattaritkaan tai humppahommat. Kaikesta huolimatta en pyri heiluttamaan kapuloitani kuin moukareita, vaan pyrin ihan oikeasti jopa soittamaan.

Tällä hetkellä soittelen bändeissä Nailgunner, Grotesk, Marttyyrioperaatio, Abstract ja se nimetön cover-pumppu. Nailgunner on thrash metallia, Grotesk svengaavaa ja kokeilevan puoleista death/horror metallia, Marttyyrioperaatio grindcore/goregrind ja Abstract hiiiidasta doom-metallia.

Kaipa minäkin olen sitten sitä keskitasoa.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
kamelisko
20.02.2005 22:52:33
Olen huono, vaikka olen soitellut enemmän ja vähemmän 12 vuotta.
hard rokkia ja heviä olen pääasiassa harrastanut mutta pikkuhiljaa haluisin soittaa jotain muutakin. Kunhan rummut saan hankittua niin sitten...
Antakee mulle rahaa rumpuihin jooko?
Muovinen
20.02.2005 23:36:49 (muokattu 20.02.2005 23:37:38)

Millainen rumpali olet ? Hevi, rock, jazz vai mikä ?

Kokeileva, pieniä nyansseja rakastava rock-takoja, jonka suurimpia syntejä ja vahvuuksia ovat hallitsematon itseanalyysi ja -kritiikki.

Oletko taitava, erittäin- , vai vasta aloittelija, millainen rumpali tahtoisit olla/mitä et osaa vielä, mutta haluaisit ? Millaista musiikkia soitat mielelläsi ?

Noin 9 vuotta (sisältää taukoja) itseopiskelua takana, joten en mitenkään loistava ole, varsinkaan tekniikan osalta. Uskottelen itselleni omaavani suht hyvän tyylitajun. Parhaimmat fiilikset irtoaa kunnon peikkorock-jameilla, jotka käsittää kaiken heavystä etnoon...

Suurimpia vaikuttajiani ovat olleet herrat Grohl, Stanier, Carey. Yhdenkään tekniikkaa en jumaloi, mutta minulle onkin tärkeintä biisin tukeminen ja "tunne".

EDIT: yksi "n" lisätty
"Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham
narzghail
21.02.2005 12:02:34
Soitan rumpuja pyrkimyksenäni luoda impressio mahtavasta, primitiivisestä ynnä brutaalista voimasta, täysin riippumatta musiikillisista mieltymyksistäni noin yleensä. Sydämeni pyrkimys kuitenkin rajaa kykyjäni musiikin saralla paljonkin, sulloen minut lähinnä äärimmäisten marginaalityylisuuntien nurkkiin (Black/Death metal lieveilmiöineen). Joinakin kauniina hetkinä tahdon groovata ja kenties vispatakin, mutta sitä tapahtuu surullisen harvoin. Useimmiten tahdon vain jyristä kuin mikäkin epämusikaalinen ryökäle.

Olen pahainen aloittelija, soitettuani vaihtelevalla antaumuksella noin kuusi vuotta. Olen tähän asti koittanut kehittää soittoani tekniikan puolesta rennommaksi ja elää soitossani, antaa jokaiselle iskulle oman äänensä lisäksi myös oman sielun.

Esikuvia minulla ei sinänsä ole. Jokainen lahjakas rumpali ja muusikko käy esikuvasta ja inspiroijasta.
Haluaisin olla kaikinpuolin rutolti enemmän "jazz" tuntemuksiltani ja kyvyiltäni. Sitä odotellessa.
"Shop smart, shop AOFSound!"
JeeVes
21.02.2005 12:23:59
Eli millainen rumpali olet ?

Soitan tosi fiilis pohjalta. Joskus ylitän itseni joskus taas en. Aika perus kamaa soitan, ei mitään hulluja fillejä tai mitään.

Hevi, rock, jazz vai mikä ?

Popia, rokk, funk ja muu kevyt musa.

Oletko taitava, erittäin- , vai vasta aloittelija, millainen rumpali tahtoisit olla/mitä et osaa vielä, mutta haluaisit ?

Kyllä minä olen. Tahtoisin vielä kehittyä teknillisesti ja oppia enemmän kuuntelemaan vielä muita soittajia orkesterissa ja sitä kautta laajentaa omaa soittoa.

Millaista musiikkia soitat mielelläsi ?

Poppia ja groovee.

Mun soittoon on paljon vaikuttanut Luke Munns niminen heppu.
kalamies #15 >-)))>
ltg
21.02.2005 12:37:33 (muokattu 21.02.2005 12:38:44)
Rokkirumpali lähinnä, tosin funkia ja muuta häröilyä soitan mieluiten. Heviäkin tulee paukutettua, kun tuplat hankin. Ei pelkkää tukutukua kuitenkaan. Jazzia haluaisin soitella hyvin, mutta kun en osaa. Omasta soitostani sen verran, etten ikinä soita biisiä kahta kertaa täysin samalla tavalla, tykkään improvisoida paljon. Joskus liikaakin, ja soitto lässähtää tai muuttuu ihme puuroksi.

Niin, ja esikuvina pidän useita rumpaleita, Kuoppista olen viime aikoina kuunnellut. Dennis Chambers innosti sooloilemaan.
Varpunen lensi kuin paskaparvi.
lethus1
21.02.2005 13:01:48
Mölyä soittelen mieluiten. Tasoltani taidan olla päivästä ja varsinkin tsägästä riippuen hyvä, joskus huono. Peltejä on paljon että osuisi kiireessä johonkin. Onhan noita erikuvia. Kuoppamäki ja monta hevistelijää, mm. Hahto, Saarenpää jne. Sandoval ja Roddy menee tuolle "miten helvetissä kukaan jaksaa ja ehtii" -puolelle mutta mielenkiintoisia rumpaleita he eivät oikein ole. Joskus olen soitellut muutakin.
jussiohman
21.02.2005 13:22:14
Bändin mukaan määräydyn kait rock-rupnaliksi. Aloittelija - tasoa.
Lihava sinkku hakee kontaktia
porcupine
21.02.2005 15:50:41
Perusrockrumpali. Askeleen aloittelijasta edennyt, tosin varmaankin vain omasta mielestäni, vaikka soittovuosia on takana jo useita. Tai siis uuden tulemisen jälkeen 2-3. Treeniä max 4 kertaa kuussa, ja aina bändin kanssa. Perusvarmuutta olisi hienoa saada lisää, nyt kun tahtoo väliin tulla niitäkin päiviä, jolloin mikään ei luonnistu. Itseoppinut – on ollut helppoa, kun on soittanut samojen tyyppien kanssa koko elämän, niin on taidot vielä riittäneet. Tosin pian testaan elämäni ensimmäistä projektityyppistä bändiä, jolloin varmaan ekan kerran saan selville, osaanko oikeasti mitään.

Vaihtaisin milloin vain Ei ilmestyneen ekan käsinpiirretyn painokseni Tomi Krutsinin soittotaitoihin. Että viidelläkympillä virtuoosiksi...

Eelsin Butch on myös jonkinasteinen esikuva.
Ei kukaan, tai kun kerran kaikki muutkin. -Tommi Liimatta
Stereophile
22.02.2005 12:53:36

Rankempaa rokkia soittelen. Välillä vähän kevyempääkin, suomirokkiosastoa. Joskus tullu myös slayer-covereita soiteltua, tällä hetkellä jalat ei toimi tarpeeksi, johtunee suurimmaksi osaksi surkeasta tuplapedaalista (ainakin haluan itse uskoa niin) :)

Soittoa takana n. 13 vuotta, ei tunteja (itse itsenäisesti opiskellu), ja pidän itseäni kohtuullisen taitavana.

Näytteitä löytyy osoitteesta www.bleakcrowd.does.it
Vuoden vanhaa materiaalia, uuden promon nauhoitukset kesken (kehitys huomattavaa...)

Sanokaatten muut, olenko taitojeni suhteen hakoteillä... :)
Bacchus
22.02.2005 13:01:03
Sanokaatten muut, olenko taitojeni suhteen hakoteillä... :)

Hyvältä sun soittos kuulostaa, perusvarmaa menoa. Sopii musaan.

Musiikista puheenollen, oottekos koskaan kuullut sellaista bändiä kuin Sentenced?;) Ei mut ihan tosissaan, kuulostaa jo plagiaatilta. Ei millään pahalla, mutta se iskee aivan liian selkeästi läpi.
-
Stereophile
22.02.2005 13:09:36

Musiikista puheenollen, oottekos koskaan kuullut sellaista bändiä kuin Sentenced?;) Ei mut ihan tosissaan, kuulostaa jo plagiaatilta. Ei millään pahalla, mutta se iskee aivan liian selkeästi läpi.

Minä en oikein itse ymmärrä mistä ihmeestä kaikki vetää tuon Senarin aina mukaan. Okei myönnetään, että sentenced on ollu suuri vaikuttaja meidän musaan, mutta on yritetty siitä leimasta päästä eroon. Meillä vaihtu just laulaja, toivottavasti se auttaa...

Minkä biisin muuten kuuntelit?
Bacchus
22.02.2005 13:26:55
Minä en oikein itse ymmärrä mistä ihmeestä kaikki vetää tuon Senarin aina mukaan. Okei myönnetään, että sentenced on ollu suuri vaikuttaja meidän musaan, mutta on yritetty siitä leimasta päästä eroon. Meillä vaihtu just laulaja, toivottavasti se auttaa...

Minkä biisin muuten kuuntelit?

Ei ollut tarkoitus mitenkään olla vittumainen, omaan korvaan vaan kävi pahasti.

Kuuntelin tuon Torch Of Souls, muistaakseni. Mun mielestä laulajakin oli ehkä hieman liikaa ottanut vaikutteita Laihialalta. Mutta, täytyis varmaan kuunnella muutkin biisit vielä. Eivät vaan suostuneet toimimaan meikäläisellä.

Hyvin te kyllä soitatte, ei siinä mitään.
-
Mikko/DE
22.02.2005 14:20:07 (muokattu 22.02.2005 14:20:20)

Monta vuotta oon soittanu, kehityin ehkä ekat pari vuotta, sitten en oo kerenny treenaan, jos vaikka syksyllä vähän. Soitan lähinnä sellasta Shaggy-tyylistä Deathreggeta.
ramzuz
24.02.2005 01:57:14
Olen Rumpali!!!
oon soittanu reilun vuoden kunnolla! tosin oman setin sain vasta nyt jouluna. ja siitä lähtien treenannu tiukkaa tahtia! ja kyl tulostaki näkyy!
Olen rumputunneilla tällä hetkellä.
musatyylejä mitä soitan on: Hevi, funkki, hiphop, pop, rock. jazz. sun muuta mut sellasta perus rokua tuleee eniten paukutettua.
Nolte
24.02.2005 12:30:25
Melko iso. Lievästi ylipainoinen siis.

Jaa soittajana? Aloitteleva "peräkylän phil rudd". Ac/Dc:tä mm. soittaisin, mut kukaan ei halua soittaa miun kaa. No, mutta ilmeisesti keski-iän kynnyksellä soiton aloittanut rokkiin suuntautunut henkilö on niin harvinainen otus, ettei samanhenkisiä kummajaisia löydy itkemälläkään. Treenipaikasta puhumattakaan.

Ugh! Olen narissut.
Ei prkl, miten voi seota tuolleen peruskompissa???
Mosse0
24.02.2005 13:54:25
Kuudetta vuotta soitan, en ole paska, enkä ole hyvä. Olen keskitasolla oleva ja soitan kaikkein mieluiten metallia ja sen eri alagenrejä, mutta kyllä rock menee siinä missä metallikin. Esim. Hassisen Konetta on todella mukavaa soittaa.

Esikuviksi voin laskea Manowarin Scott Columbuksen ja Sonata Arctican Tommy Portimon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)