Ruutikallo 21.02.2005 20:34:56 | |
---|
Tilasin tossa jokin aika sitten kaksi Daven soololevyä, Transition ja mikäs se toinen nyt oli.. no kuitenkin siinä näkyy soittavan myös steve gadd. ihan mielenkiinnosta tilasin ku on huippu taitava soittaja, mutta pettymys oli i melko suuri. Ei sinänsä että itse rumpaloinnissa olis mitää vikaa mutta biisit on aivan kamalia. Osakseen jopa niin turhia ettei edes rumpaloinnin takia jaksa kuunnella. Omistaakohan joku enemmän kyseisen herran tuotantoa?? Mukava olis tietää että onko kaikki samaa soopaa. Tietysti tämä on vain minun mielipide. Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa... |
grooveman 21.02.2005 20:56:17 | |
---|
Kyllähän se vähän on niin että, kun yhden Wecklin soololevyn on kuullut on kuullut ne kaikki:) Itse omistan Masterplan ja Hard-wired nimiset levyt. Vähän aikaa sitten ostin Dave Weckl Bandin livelevyn joka oli äänitetty 2003 ja siitä kyllä pidin, kappaleet olivat paljon monipuolisempia kuin mitä noissa edellämainituissa levyissä. Kyllähän se oman naaman vetää aika valkoiseksi kun noita levyjä kuuntelee... ...jatsiahan mie olen aina halunnu soittaa. |
Niskamies 21.02.2005 21:21:03 | |
---|
Basistina diggailen kyllä bändin musiikista. Bassotyöskentely on hienoa, ja hienoja biisejäkin levyillä on. Synergyllä on paljon mahtavia biisejä, ja se on yksi sellaisista levyistä jonka ottaisin mukaan autiolla saarelle. Meitsi on meshissä. |
JeeVes 21.02.2005 23:26:59 | |
---|
Multa löytyy Synergy, Transition, Master Plan, Heads Up ja Rhythm of the soul. Jokaisella levyllä on näitä paskoja biisejä ja sitten muutama ihan sika hyvä. Jotkut biisit on kyllä yksinkertaisesti aivan kamalaa kräppiä. kalamies #15 >-)))> |
Speedy 22.02.2005 00:36:57 | |
---|
Joo onhan ne nuo uudemmat vähä erilaista tavara kuin ne vanhemmat. Itselläni on kaikki bändin levyt, ja jotenkin ne vanhemmat on parempia kuin uudemmat.. Ainakin rumpaloinnin kannalta.. biiseistä en sitten tiedä.. Kova rumpali silti ja rummuthan noissa kummiskin on varmaan tarkotus olla etusialla, ei niinkään biisin "hittiys"..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro ----------------------------- Rumputavaraa myytävänä, ostakkee poes!;) |
Mikael 22.02.2005 08:33:01 | |
---|
Jos musa on paskaa, niin miten rumpujen soitto voi olla hyvää? Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Roberto 22.02.2005 09:40:46 | |
---|
Jos musa on paskaa, niin miten rumpujen soitto voi olla hyvää? Hoho! Johtuu tietysti siitä että rumpujen soitolla ja levyllä olevalla "musalla" ei oo keskenään mitään tekemistä! Toinen on peniksenjatke ja toinen taustalöpinää, arvaa kumpi on kumpaa? |
J. Cool 22.02.2005 11:29:39 | |
---|
Jos musa on paskaa, niin miten rumpujen soitto voi olla hyvää? helposti. jos haluaa kokeilla weckliä niin kannattaa testata, iskeekö live and very plugged in. masterplanilla on kans hienoja ralleja, kuten myös synergyllä. don't touch my bumtsibum |
Mikael 22.02.2005 12:32:51 | |
---|
helposti. jos haluaa kokeilla weckliä niin kannattaa testata, iskeekö live and very plugged in. masterplanilla on kans hienoja ralleja, kuten myös synergyllä. Kuunneltu on. Ei iske. Mun mielestä soitto on silloin hyvää kun musa kuulostaa hyvältä ja noi ei kuulosta. Tietty jos kysymys on jostain muusta kuin musiikista niin juttu on eri. Davesta voidaan sanoa että jäbän puuhat on teknisesti vaativia ja tollain urheilu-/sirkusmielessä hämmästyttäviä, mutta musiikki ja urheilu on ainakin mulle ihan eri asioita. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
MK73 22.02.2005 13:00:18 | |
---|
En tykkää; rumpuraidat ahdettu liian täyteen, tasapaksua, pliisua, mielikuvituksetonta. |
J. Cool 22.02.2005 13:10:29 | |
---|
Mun mielestä soitto on silloin hyvää kun musa kuulostaa hyvältä ja noi ei kuulosta. . tuohan nyt ei ole kovin järkevä ajatus. jos et tykkää tietyntyylisestä musiikista niin turha siinä on sanoa, että joku tietty soitin on soitettu huonosti. emmäkää hauku lombardoa ja kumppaneita paskoiksi vain siksi etten itse satu tykkäämään sentyylisistä jutuista. ja rummut voi olla hyvin soitettu vaikka musa olis paskaa. mitä tapahtuu jos pannaan kuoppis johonkin autotallibändiin soittelemaan jotain uunoja biisejä? rummut hyvin soitettu, musassa ei välttämättä mitään ideaa ja kuulostaa surkealta, koska muut ei osaa soittaa tai biisi on huono. wecklin bändissähän kaikki todellakin osaa soittaa, varsinki basisti tom kennedy. don't touch my bumtsibum |
Roberto 22.02.2005 14:50:49 | |
---|
tuohan nyt ei ole kovin järkevä ajatus. jos et tykkää tietyntyylisestä musiikista niin turha siinä on sanoa, että joku tietty soitin on soitettu huonosti. Toihan just on se järkevä ajatus. Ja pointti oli kai se, että jos musa _kuulostaa_ hyvältä, joka on eri asia kun se tykkääkö siitä vai ei. wecklin bändissähän kaikki todellakin osaa soittaa, varsinki basisti tom kennedy. Osaa onanoida soittimilla on varmaan parempi ilmaus. |
J. Cool 22.02.2005 17:05:08 (muokattu 22.02.2005 17:06:59) | |
---|
Toihan just on se järkevä ajatus. Ja pointti oli kai se, että jos musa _kuulostaa_ hyvältä, joka on eri asia kun se tykkääkö siitä vai ei. eli mä voisin suorilta sanoa, että kaikki metalli on pelkkää kuraa, koska kuulostaa ihan siltä itteltään. vai mitä. eli kakkaa. se mikä kenestäkin kuulostaa hyvältä on nimenomaan täsmälleen sitä, että tykkääkö vaiko eikö. jokasella on oma mielipide siitä, mikä kuulostaa hyvältä ja mikä ei. mun korviin trance, tekno ja muut vastaavat kuulostaa ihan hirveeltä eikä ole edes musiikkia. joku dj vois taas sanoa mulle, että vaikkapa sting ei kuulosta hyvältä. Osaa onanoida soittimilla on varmaan parempi ilmaus. osaa soittaa on järkevämpää, koska sitähän se on. onanoinnit erikseen. musatyyli toki on aika instrumenttimasturbaatiomaista. eli kun voi soittaa mitä vain niin soittaa sellaista, josta tulee parhaat kiksit. niinkun dream theaterit ja monet jazz/fuusio-poppoot. jotkut löytää niistä juttuja, jotka tekee jutusta "hyvän kuulosta". jazzistakin tykkää enemmän kun tietää jonkun verran teoriaa ja ymmärtää miten biisi koostuu ja miksi. kun tajuaa, mikä tekee soolosta hyvän jne. tavallisen tallaajan korvaan voi olla "milesin tylsää trumpetin pilitystä, missä se musiikki? soittakaa levoton tuhkimo!" don't touch my bumtsibum |
Anonymous-jazz 22.02.2005 18:56:33 (muokattu 22.02.2005 18:56:55) | |
---|
Kaikki ei vain tajua fuusiojazzin ydintä harmoonisessa rakenteessa. Minä saan kiksit siitä kun Jay Oliverin tekemissä biiseissä menee sävelkulut niin taivaallisesti ja monille muille sellainen on täyttä kuraa. Dave Wecklin soololevyt sisälsivät sitä melodisempaa matskua 1990-1994 ja muut taustamuusikot (blosarit) levyillä olivat maailman eliittiä. Sen jälkeen Dave Weckl Band on edustanut sitä groove edusteisempaa puolta ja meininki verottui todella paljon kun Jay Oliver lähti kiippareista omille urilleen vuonna 2000 ja Transitionin levyllä ei enää Oliveria ollut. On tosiaan itse tullut noiden levyjen kanssa soiteltua viimeiset 10-vuotta ja edelleenkään en ole kyllästynyt. Teemujazz |
Speedy 22.02.2005 20:45:53 | |
---|
Kateellisten panettelua.. Tässä maailmassa jossa DJtkin on muusikoita (soittavat levyjä, mitä kukavaan osaa tehdä kotonakin, eli kaikki me olemme muusikoita) on monen laista mielipidettä siitä, mikä on hyvä ja mikä ei, mutta eikai se tarkota että kukaan ei osaa soittaa.. Täällä Kuopiossa (ainakin) kävi Nykänen jonkun poppoon kanssa soittamassa Led Zeppeliniä. Itse en tykkää kyseisestä bändistä, tai juri siitä musiikkityylistäkään. Noh, tästä voidaan päätellä että Nykänen on täys xxxkx,. Mutta toisaalta, Huseband soittaa aika hyvää progea/fuusioo, mistä tykkään.. onkohan se sama Nykänen.. ei varmaan..=I Kuitenkin, Wekkeli on loistava rumpali.. Sekin varmaan on sitten eri Weckl joka soittaa Corean ja GRP:n ja muiden kumppaneiden kanssa.. Siellä luulisi olevan ainakin hyviä biisejä.. Pidetään sitten kaikki vaan itsestämme..;) "All I think about is time and groove" J. Porcaro ----------------------------- Rumputavaraa myytävänä, ostakkee poes!;) |
Tähän kohtaan sopii hienosti Frank Zappa-lainaus vuoden 1984 PMRC-aiheisesta tv-haastattelusta: "You guys should get out more." :) |
J. Cool 23.02.2005 17:28:51 | |
---|
Tähän kohtaan sopii hienosti Frank Zappa-lainaus vuoden 1984 PMRC-aiheisesta tv-haastattelusta: "You guys should get out more." :) tuo lausahdus pitäis lukea jo tietokoneen näytössä don't touch my bumtsibum |
Epämuusikko 23.02.2005 20:50:26 | |
---|
Täällä Kuopiossa (ainakin) kävi Nykänen jonkun poppoon kanssa soittamassa Led Zeppeliniä. Oli muuten oulussa samaisella bändillä keikka. paras keikka mitä oon vähään aikaan nähny. Myytävänä Tosco 22" ride! |
Speedy 23.02.2005 22:54:26 | |
---|
Oli muuten oulussa samaisella bändillä keikka. paras keikka mitä oon vähään aikaan nähny. Soittiko Nykänen soolon? Ei nyt mikään yli suuri keikka ainakaan täällä, vaikka hyvin soittivatkin ei sillä..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro ----------------------------- Rumputavaraa myytävänä, ostakkee poes!;) |
Speedy 23.02.2005 23:15:02 | |
---|
Kattoinpa tuossa muuten Wekkelin uuden videon drummerworldista.. on se kova äijä.. Oma biisikin muuten, mikä on ihan hyvä itse asiassa.. Tai en tiedä onko oma mutta ainakin Bandin levyllä.. Weckli on siitä ihmeellinen rumpali että harvemminsen näkee soittavan mitään "samaa", aina on jotain uutta kun soittaa sooloa. Monella rumpalilla on ne tietyt jutut mitä ne kelaa ees takasin.. Mutta olipa taas tuossa videolla aika käsittämättömiä kohtia.. Se on äijä..=D "All I think about is time and groove" J. Porcaro ----------------------------- Rumputavaraa myytävänä, ostakkee poes!;) |