Aihe: Kitarapiuhaa kolvaamaan..
1
Cujo
09.12.2004 21:56:06
Ostin tällaisia

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=fbfb8f25ba62392cf94559cae0c65a0f

ja tällaista

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=fbfb8f25ba62392cf94559cae0c65a0f

Ja kysymys kuuluu että mitenköhän nuo pitäisi juottaa kiinni toisiinsa? Eli mikä johto tökätään mihinkin? Tietääkö joku jotain nettisivua vai onko homma helppo jopa minulle? Neuvokaa.

Kiitoksia!
Suoraan sanottuna, suurinpiirtein, sellaista elämä on... Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
G-mies
09.12.2004 22:02:41 (muokattu 09.12.2004 22:04:41)
Simppeliä, katso esimerkkikuva vaikka sivulta http://www.rane.com/note110.html

Tuo sinun kaapelisi lienee noita Ranen termejä käyttäen "1-conductor shielded cable".
"Every breath you take, every move you make, I'll be watching you. That's police talk." -Sledge Hammer
Cujo
19.02.2005 21:15:09
Kokeilin kuoria tuota piuhanpäätä ja sovittaa sitä plugin sisään, mutta kun kiristin niin jenkat ei mahtunut kiinni. Kuorin ja katkoin ja pilkoin johtoa enkä vieläkään saa sitä kunnolla. Onko joku käyttänyt noita nimenomaisia plugeja? Ja voisiko neuvoa vaihe vaiheelta montako milliä mitäkin pitää kuoria jne.?

Kiitosta vaan, jos joku osaisi neuvoa. Anteeksi uusavuttomuus, viimeksi ala-asteella noita kolvannut...
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
kimmokel
19.02.2005 21:21:43 (muokattu 19.02.2005 21:32:20)

- kuori noin 2 senttiä kumia
- pyöritä säikeet sivuun
- kuori säikeiden alla oleva musta kerros lähes samaan tasoon kuminkuoren kanssa
- kuori valkosesta kerroksesta päästä sen verran että saat sen juotettua plugin keskellä olevaan pieneen metalliosaan jota ympäröi musta muovirengas/kaulus
- tinaa säikeet ohueen metalliulokkeeseen
- katko ylimääräset säikeet ja varmistu siitä, etteivät säikeet ja piuhassa keskellä kulkeva johdin pääse missään kosketuksiin

Siitä muovinpalasesta mikä tulee johdon ympärille ja joka pitää sen paikallaan plugissa, pitää ottaa niiden johtoa pitävien ulokkeiden päistä pari milliä pois, jotta plugin saa ruuvattua kiinni. Tämä johtuu tuon Cordialin paksuudesta.
Restless and Wild
Nulikka
22.02.2005 22:37:45
Minulla on sellainen ongelma näiden samojen osien + neutrik kulmaplugin kanssa että piuhat syö signaalin melkein kokonaan ja miltei kaikki treblet häviävät. Olen kahdesti juottanut plugit ja yhä reistailevat.
kimmokel
22.02.2005 22:54:36

Minulla on sellainen ongelma näiden samojen osien + neutrik kulmaplugin kanssa että piuhat syö signaalin melkein kokonaan ja miltei kaikki treblet häviävät. Olen kahdesti juottanut plugit ja yhä reistailevat.

kummallista. Mulla on noita nyt käytössä sekä kulmia että normaaleja ja en oo mitään tollasta huomannut
Restless and Wild
kimmokel
22.02.2005 23:28:36

Se säikeiden alla oleva musta kerros johtaa sähköä joten voi olla että ottavat sitä kautta säikeet keskelle.
Restless and Wild
Nulikka
22.02.2005 23:53:45
Se säikeiden alla oleva musta kerros johtaa sähköä joten voi olla että ottavat sitä kautta säikeet keskelle.

okei. Tämäpä tais just olla vikana.Kiitokset. ja eiku macgyver tunnaria tiluttamaan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)