Aihe: Soittajan ruokailu
1 2 3 4
Sertzo S
21.02.2005 19:18:59
Jos ei ruoka kelpaa, sen voi jättää syömättä. Se ei ole velvollisuus!

Lammio
baron
21.02.2005 19:45:46

Jos ei ruoka kelpaa, sen voi jättää syömättä. Se ei ole velvollisuus!

Ruokapöydässä istuminen on palvelua, syöminen ei.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
kimmoke
22.02.2005 00:11:25 (muokattu 22.02.2005 00:13:47)

'vittumainen yli 2 metriä pitkä mulukku.

?

meille tärkeintä koko hommassa että saa ruokaa, kaikki muu on turhaa :)
Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille.
turhala
22.02.2005 16:32:43
Itselläni kun on kokemusta tiskin molemmin puolin aina on sopimukseen syömisista ja sekä ruokailuajoista niin silloin kun olin siellä laitto puolella ja myöskin kun on itse ollut keikalla.
Pakkohan ei syödä ole jos siitä soitto kärsii .Mutta siihen aikaan kun vielä bändit oli pitkillä 2-4 viikon kiinnityksillä paikassaan, kummasti kavereille ruoka kelpasi kun taisi olla monellekin se päivän ainoa ateria .
WanhaWetäjä
22.02.2005 20:47:28 (muokattu 22.02.2005 20:49:34)

Missä ravintoloissa sitten on ihan viime vuosina ollut ongelmia ruoan saannin suhteen?

Kaks tulee mieleen viimesen vuoden ajalta missä oon ollut:Kolibri/H-linna ja Musta Ori/Orimattila.

Molemmissa on jotain ruokaa mahdollista saada,mutta se maksaa,eli henkilökunnan hintaan...ei kuulu kuulemma sopimukseen,eli toimiston/kapakan välinen sopimus on se mikä pätee,ei Tes !?

Kolibrissa toi systeemi on ollut vuosikausia...

EDIT muutenkin noi paikat on aika perseestä;-)
KoskPaavo
22.02.2005 20:55:58
Olikos tuossa Kolibrissa edes keittiössä ketään, kahvia saatiin baarin pojilta.Älytön roudaus vars. poispäin turojen seassa.
Soittaja selviää aina.
uruttaja
22.02.2005 22:11:28
Kaks tulee mieleen viimesen vuoden ajalta missä oon ollut:Kolibri/H-linna ja Musta Ori/Orimattila.

Molemmissa on jotain ruokaa mahdollista saada,mutta se maksaa,eli henkilökunnan hintaan...ei kuulu kuulemma sopimukseen,eli toimiston/kapakan välinen sopimus on se mikä pätee,ei Tes !?

Kolibrissa toi systeemi on ollut vuosikausia...

EDIT muutenkin noi paikat on aika perseestä;-)

No eihän tuohon voi muuta sanoa ohjeeksi kuin sen. että kapakka lähettäkööt laskun toimistoon. Kyseessä on kuitenkin ravintolat?

Aiemmin on puhuttu Puustellista, jossa on seinällä oikein lappu ettei ruoka kuulu bändille. Olen käynyt siellä keikalla muutaman kerran, ja kun olen tilannut ruokaa 4:lle, ja on tullut puhe maksusta, minä olen sanonut että eipäs ole ollut tapana maksaa käteisellä, mutta meidän ja toimiston välisessä sopimuksessa ruoka ja majoitus kuuluu aina keikkaan, joten olkaa hyvä ja lähettäkää lasku suoraan toimistolle. He vastaavat siitä. Hyvin on kelvannut.
Tuota samaa kait ne tottelee muuallakin....
Puustellikin on perseestä.
uruttaja
22.02.2005 22:20:11
Mulla on aina suunnitelma siltä varalta, että ruokaa ei tarjottaisi.
Menisimme paikan parhaaseen pöytään ja tilaisimme paikallisen pizzataksin tuomaan safkat siihen.
Valitettavasti en koskaan ole päässyt toteuttamaan, en edes joutunut uhkailemaan tällä.

Näin tämän pitää mennä. Baron alkaa olla jäljillä. Asennetta vaan peliin, ei mitää uhkailua, tai väkivaltaa tai vitun haistatusta vaan tervettä itsetuntoa.
WanhaWetäjä
22.02.2005 23:19:35

Näin tämän pitää mennä. Baron alkaa olla jäljillä. Asennetta vaan peliin, ei mitää uhkailua, tai väkivaltaa tai vitun haistatusta vaan tervettä itsetuntoa.

No tota samaa pizzataxia on mietitty usein just ja erityisesti Kolibrissa;siellähän soittaja saa halutessaan sellasen pienen
pakastepitzan tai jotain pakastepyttipannua,oisko 4€ hinta...

Minkähänlaisia keskusteluja tietyt kapakat ja toimistot käyvät kun kauppoja tehdään,tuleeko se Tes ja siihen liittyvät velvoitteet jotenkin esille??Tuskin...

Tosin toi Tes on osin muinaisjäänne ajoilta jolloin bändit veti samassa mestassa viikon,kaks,siinähän on paljon kohtia jotka ei enää tänä päivänä päde,ja monessako tanssi"ravintolassa"on enää ruokailumahdollisuutta,nehän on juottoloita suurin osa...sehän on oma vaivansa järjestää soittajille soppaa jos ei talossa ole edes toimivaa keittiötä ;-)
pekkajau
23.02.2005 14:00:32
Tikkupizzaa on syöneet vaan harvat ja valitut! Nimittäin aikoinaan Puumalan baarissa "henkseli-Heikki" teki soittajille piippu hampaissa "pitsat" ja yhdessä oli sitten kärähtänyt tikkuaski mausteena kun sitä ruvettiin syömään ja uakomaan! Vittu kun huvitti... paitsi sitä jolle se pitsa sattui!
Sertzo S
23.02.2005 14:16:11

Tosin toi Tes on osin muinaisjäänne ajoilta jolloin bändit veti samassa mestassa viikon,kaks,siinähän on paljon kohtia jotka ei enää tänä päivänä päde,ja monessako tanssi"ravintolassa"on enää ruokailumahdollisuutta,nehän on juottoloita suurin osa...sehän on oma vaivansa järjestää soittajille soppaa jos ei talossa ole edes toimivaa keittiötä ;-)

Noin se näyttää noissa pubiräkälöissä vakavasti puhuen juuri olevan! Ei naurata yhtään ja kateeksi käy!
clave
23.02.2005 14:22:40

Noin se näyttää noissa pubiräkälöissä vakavasti puhuen juuri olevan! Ei naurata yhtään ja kateeksi käy!

Onneksi ei tartte enää kiusata itseään noilla keikkailuun liittyvillä epäkohta-asioilla!!
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
uruttaja
23.02.2005 14:37:23
Onneksi ei tartte enää kiusata itseään noilla keikkailuun liittyvillä epäkohta-asioilla!!

Ahaa!!:) Mutta minun pitää. Olen ajatellut asian niin, että jos kapakassa on keittiö ja siitä kapakasta saa ostaa ruokaa, niin silloin semmonen vaaditaan ehdottomasti. Toinen juttu on sitten ne paikat, joissa ei ole edes keittiötä, saati ruoanlaittotaitoista henkilökuntaa. Silloin yksi vaihtoehto on sopimusta tehdessä neuvotella tilaajan kanssa luonasseteli- tai sopimusruokailu naapuriravintolaan.

Ei tuon ruokailun nyt pitäis elämää suuremman ongelman olla. Väitteet ettei ruokailu sisälly sopimukseen, voi kyllä unohtaa kokonaan. Kyllä kuuluu ja se tulee vaatia. Aivan samoin kuin palkka.
PL
23.02.2005 14:37:26

Mutta on niitä pirun kiva muistella ja kertoilla kauhutarinoina nuoremmille.
baron
23.02.2005 14:56:33

Ei tuon ruokailun nyt pitäis elämää suuremman ongelman olla. Väitteet ettei ruokailu sisälly sopimukseen, voi kyllä unohtaa kokonaan. Kyllä kuuluu ja se tulee vaatia. Aivan samoin kuin palkka.

Ollaan soitettu ulkoilmatilaisuuksissa, joissa yleisölle on myytävänä kahvia, makkaraa ja hernesoppaa ja kyllä ne aina soittajille on kuuluneet (ja kelvanneet, ei ole käynyt mielessä hovimestarin tarjoaman gourmet-aterian vaatiminen tällaisissa)
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
Have
23.02.2005 16:22:23
Kannelmäessä on se yks kuppila, jossa on tullu vedettyä. Viimeks kun käytiin, tytöt sano, että ei tehdä, mutta jos itse väännätte, niin olkaa hyvä....... En muista koskaan aikasemmin, enkä sen jälkeen syöneeni niin täyttävää pitsaa.
Martso
23.02.2005 16:25:00
Kannelmäessä on se yks kuppila, jossa on tullu vedettyä. Viimeks kun käytiin, tytöt sano, että ei tehdä, mutta jos itse väännätte, niin olkaa hyvä....... En muista koskaan aikasemmin, enkä sen jälkeen syöneeni niin täyttävää pitsaa.

Mulla on vähän samantapaisia kokemuksia. "Tee itte ruokas!" Topi ei vaan tienny, että olen elättäny itteni myös kokkina! :)
Hullu mikä hullu!
uruttaja
23.02.2005 16:54:53
Mulla on vähän samantapaisia kokemuksia. "Tee itte ruokas!" Topi ei vaan tienny, että olen elättäny itteni myös kokkina! :)

Jess Etelänmies:) Ne ei tajua että kun meidät, edes tämän kokoiset esat, päästää puikkoihin, niin sahrami on halvin mauste jota käytetään. Vähän sama asia, kun voittehan te viinapalkalla soittaa yhden tunnin lisää?
clave
23.02.2005 18:12:42

Jess Etelänmies:) Ne ei tajua että kun meidät, edes tämän kokoiset esat, päästää puikkoihin, niin sahrami on halvin mauste jota käytetään. Vähän sama asia, kun voittehan te viinapalkalla soittaa yhden tunnin lisää?

hohoo, voissa paistettua sahramikermaa tanakasti liekitettynä
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)