FatSam 17.02.2005 16:59:40 (muokattu 17.02.2005 17:02:28) | |
---|
Vähän niinkuin horsemen kun siinä ei soiteta sitä rauhallisempaa sooloa... Koskahan tuo on muuten soitettu livenä? Onkohan edes koskaan? Vai tuleekohan se vielä tuossa -85-keikalla, täytyy tarkistaa. E: tulee se ainakin noilla -83 ja -85-vuosien keikoilla, mitä on koneella. Justice-kiertueella tuota väliosaa ei enää soitettu |
FatSam 17.02.2005 17:04:23 | |
---|
Nuo toisen kertosäkeistön jälkeen tulevat instrumentaaliosiot ovat aina olleet mielestäni melkeinpä juuri herkullisimpia juttuja Metallican biiseissä. Battery, Leper Messiah, Damage Inc, Master of Puppets, My Friend of Misery, Frayed Ends of Sanity, Holier Than Thou... Ihan totta muuten. Hienoja kohtia. Myös Fight Firen jälkimmäinen soolo on hienoutta. Siis se, jonka kummatkin vetää. |
moottorisaha 17.02.2005 17:28:50 (muokattu 17.02.2005 17:35:44) | |
---|
Jos olet kymmenen vuotta soittanut todellakin, niin tässä vaiheessa viimeistään kannattaa tutustua toveri metronomiin... Metronomin kanssa olen soittanut kahdeksan vuotta, ja äsken pistin itseasiassa sen hakkaamaan Justicen biisien päälle, ja täysin tempossa meni alusta loppuun asti. Nyt kun tarkemmin kuuntelin, niin jossain kohdissa nuo tuplabasarirykäisyt menee hieman kiilaten. Ei kyllä haittaa ainakaan minua hevonvittuakaan. "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Nulikka 17.02.2005 20:28:10 (muokattu 17.02.2005 20:33:21) | |
---|
Nuo toisen kertosäkeistön jälkeen tulevat instrumentaaliosiot ovat aina olleet mielestäni melkeinpä juuri herkullisimpia juttuja Metallican biiseissä. Battery, Leper Messiah, Damage Inc, Master of Puppets, My Friend of Misery, Frayed Ends of Sanity, Holier Than Thou... Masterilla on kyllä tajuttoman hienoa bassottelua, esim. orionin hitaassa väliosassa Hammetin soolon jälkeen tulee bassolla edellisen soolon kevyesti tunnelmassaan pesevä bassosoolo. Ja damagen alun basso-efekti-orkestraatio-kikkailu on myös jotain erinomaisen hienoa. |
Ozzman 17.02.2005 22:49:45 | |
---|
Ei perkele. Eipä olisi uskonut, että minä Metallicaa kritisoin, mutta tulkoon nyt tämän kerran. Jamesin laulu tosiaan vähän kusee nykyään, liian puhtaasti, korkealta ja eikä aina niin nuotilleenkaan. Ei haittaa silti paljon, mutta jotenkin se -90-luvun alun semipuhdas karjunta oli hienomman kuuloista. En tiedä, kestäisikö miehen ääni enää tuollaista. Mutta James on silti parhaita vokalisteja ja rytmikitaristeja sekä legenda ja idolini. Hammett taasen voisi vähän treenailla sooloja. Aika kaameita nuo soolot joissain vanhemmissa biiseissä viime kiertueella. Ainakin Blackenedissä. Ei varmaan paljoa vaadi opetella soittamaan oma soolo oikein. Oli Hammett silti Dyers Even soolon opetellut. Soitto ei myöskään ole ihan taimissa aina. Ei Kirkistäkään muuta pahaa sanottavaa, on hänkin ollut suunnannäyttäjä ainakin aikoinaan. Jotkut eivät tykkää miehen tatsista ja soittotyylistä, minkä ymmärrän. Mutta hienoja sooloja on levyille joskus vääntänyt. Lars nyt on Lars. Itse on sanonut, ettei voisi vähempää kiinnostaa rumputreenit. Sen kyllä välillä kuulee. Mutta soitto sopii Metallicaan ja onhan Larssikin levyille aika legendaarisia rumpuraitoja paukutellut. Tuossa oli tuollaisia seikkoja, jotka tuli viime kiertueen livejä kuunneltua huomattua. Muuten oli loistava kiertue, hyvä meininki ja kovet settilistat. Vaikka St.Anger levystä jokseenkin tykkäänkin, luulen että se oli vähän sellainen nopeasti kyhätty levy, jolla puhdistettiin ilmapiiri ja aloitettiin tyhjältä pöydältä uudestaan. Jotkut sanovat, että St.Anger jakaa täysin mielipiteet, sitä joko rakastaa tai vihaa. NO, minä en kumpaakaan, se on vain OK levy. Uskon, että seuraava Metallica-levy on loistava. Ihminen, ihminen joka ajattelee niinkuin minä. Haluasitko tulla meille kahville? Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä.
Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87 |
Ozzman 17.02.2005 22:52:50 | |
---|
Ja Metallica on ollut minulle se esikuva jo kakarasta asti. Etenkin Hetfield, haluasin tilaisuuden kätellä miestä, ja sanoa, että kiitos. Sen verran on Jamesin biisit elämääni vaikuttaneet. Levyistä sen verran, että Kill,Ride,Master,Justice ovat levyjä joita ei koskaan tule muut levyt ohittamaan. Blacki on loistava myös. Onko yleensä metallikeikoilla semmosia hulluja remuleijonia, jotka tulevat ja hakkaavat toisiaan siellä.
Oon kuullut, että eturivissä tulee aina ruumiita. -Linkinpark87 |
FatSam 17.02.2005 23:39:57 | |
---|
Ihminen, ihminen joka ajattelee niinkuin minä. Haluasitko tulla meille kahville? No ei sen väliä. Sano vielä, että olet nainen. Eiku älä sanokaan. |
Dropped C 18.02.2005 00:01:17 | |
---|
Miksi Kill'em all:lla basso vielä kuuluu vielä ihan hyvin ja kuulostaa hyvältä? Kahdella seuraavalla levyllä se muuttui sellaiseksi huminaksi ja Justice:lla sitä ei ole ollenkaan. Olisin kyllä itse halunnut kuulla ainakin Cliffin bassottelua enemmän (selvästi). |
Incarnation 18.02.2005 08:16:20 | |
---|
Miksi Kill'em all:lla basso vielä kuuluu vielä ihan hyvin ja kuulostaa hyvältä? Kahdella seuraavalla levyllä se muuttui sellaiseksi huminaksi ja Justice:lla sitä ei ole ollenkaan. Olisin kyllä itse halunnut kuulla ainakin Cliffin bassottelua enemmän (selvästi). Oiskohan Cliff siirtynyt ekan levyn jälkeen vähän teknisempään soittotyyliin ja ruvennut käyttämään wahia ja muffia. Näin uumoilisin. Rest in peace Dime |
bedlam 18.02.2005 09:32:05 | |
---|
Miksi Kill'em all:lla basso vielä kuuluu vielä ihan hyvin ja kuulostaa hyvältä? Kahdella seuraavalla levyllä se muuttui sellaiseksi huminaksi ja Justice:lla sitä ei ole ollenkaan. Olisin kyllä itse halunnut kuulla ainakin Cliffin bassottelua enemmän (selvästi). Onhan Ridella ja Puppetsilla kummallakin vielä bassosoolojakin, joka on melkoisen harvinaista metallimusiikissa. Ja verrattaessa nykyheviin, basso kyllä on muutoinkin miksauksessa kohtuullisen selvästi kuultavissa. http://www.mikseri.net/kiasma |
moottorisaha 22.02.2005 00:41:36 | |
---|
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
Incarnation 22.02.2005 08:17:53 | |
---|
Rest in peace Dime |
bedlam 22.02.2005 10:16:59 | |
---|
Miksi se on yleensä pitänyt kääntää? Parempi se minusta levyllä on. Turhan tavanomainen melodiakulku alunperin. http://www.mikseri.net/kiasma |
SSilver 22.02.2005 10:57:21 (muokattu 22.02.2005 10:57:35) | |
---|
Metallica on paska GÖÖ!1!!! |
merix 22.02.2005 11:20:45 | |
---|
Te ette kuule niitä soittovirheitä mitä siellä on ja aivan joka kappaleessa. Siis rummuilla. Lisäksi se rumpusaundi on aina vituttanut minua. Mielestäni rummut ovat hyvät. Mukavia komppeja jotka sopivat monimutkaiseen musaan hyvin. Vaikka toteutus ontuu niin biisit ovat loistavia. Soundit ovat kieltämättä aika kököt. Mä taas en hirveesti pidä kitarasoundeista. |
minkä takia kaikki metallica-topikit menee tähän lars on paska- jauhamiseen? Sori ku tää ei nyt liity mihinkään mutta on ärsyttävää lukea aina nämä samat larshommat läpi. Parempi paska laulu, kuin ei ollenkaan. |
MV 22.02.2005 20:49:54 | |
---|
minkä takia kaikki metallica-topikit menee tähän lars on paska- jauhamiseen? Sori ku tää ei nyt liity mihinkään mutta on ärsyttävää lukea aina nämä samat larshommat läpi. En tiedä itsekkään? Kai se sitten on niin paska ja on pakko se sanoa... Itse kuuntelen nyt tätä Metallican Hesan keikkaa enkä minä ainakaan kuule mitään mullistavan paskaa soittoa mutta minä en olekkaan mikään muu kuin jonkunnäkönen sohlo kitaran kanssa:) mitä tähän pitäis laittaa perkele? |
Heathen 23.02.2005 10:44:20 | |
---|
Ei Lars ehkä tekniikaltaan se maailman kovin rumpali ole, mutta asenne sillä ainakin on kohdallaan. :D Hirvee meno päällä. Joo, eiköhän nää keskustelut oo käyty 100:n kertaan läpi, eli miksiköhän tämänkin kirjoitin..? Se, joka menettää järkensä on yleensä viimeinen, kuka sitä kaipaa. |
...And Justice For All 23.02.2005 13:24:33 | |
---|
Käviskö kaikille että jätetään Larsin soittotaito aiheena pois kokonaan? Ettei tää topikki muutu Lars väittelyks....(taas...) Mä oon vähän "kyllästynyt" Metallicaan... kun on kaikki levyt ja paljon livejä niin jotenkin se on liian tuttua... pitäis keksiä jotain millä innostua Metallicasta "uudestaan" ....:| © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
Jannipaali 23.02.2005 15:11:36 | |
---|
Olettekos katsoneet sen SKOM elokuvan? Mä katoin sen elokuvissa ja nyt se on dvd:llä, aivan vitun hyvä! *R.I.P Dimebag Darrell 1966 - 2004* |