deevee 21.02.2005 20:02:47 | |
---|
Jos et tartte kaappimallinnuksia ja omistat ulkoisen eq pedaalin tai räkkieq:n, osta me-50. Tai jos haluat välttää valikkoselailut ja haluat nopeasti ja helposti säädettyä soundit, osta myös me-50. Olen itsekin miettinyt tuon ME-50:n ostamista. Onkohan tuo EQ mikään tärkein asia noissa efekteissä kumminkaan? Kyllähän vahvistimesta saa aika hyvin säädettyä hyvän äänenvärin ja siihen sitten vain laittaa efektin päälle. Onko paljonkin bossia kalliimpi? Thomannilla G-major 400e, kun taas GT-6 380e ja ME-50 270e. do it |
Nazareth 21.02.2005 22:20:06 | |
---|
Kysyn tässä välissä että onko pakko tossa Boss ME-50:ssä käyttää Bossin omaa poveria, kun laitteen perspuolella niin kehotetaan? "man who buys a drowned cat pays for wet pussy"IMIK #27 |
Wickerman 21.02.2005 22:45:40 (muokattu 21.02.2005 22:48:06) | |
---|
Haluaisin siis käyttää GT-6n efektejä, en mallinnuksia. Säröä pitäis saada itse Englistä, mutta Thunder ei suostu Clean:ltä siirtymään tuonne Lead-kanavalle. Englin luupissa GT-6 pelittää ihan ok. Mulla oli sama juttu kun ekan kerran kokeilin 4 kaapelin jutskaa että ei saakeli saanut säröjä päälle. Vilkaiseppa sinne Engl Thunderin taakse. Josko siellä olisi jossain semmoinen kytkin kuin FX loop; auto solo/auto clean/footswitch tai vastaava. Mulla oli tuo auto cleanilla ja sen takia tyrkki aina puhdasta kanavaa päälle vaikka teki mitä tahansa Mesan etupaneelista. Tuntuu ihan itsestäänselvyydeltä, mutta kun mulla on laitteet vielä silleen seinää vasten että ei aina muista edes sinne etusen takaosaan katsoa ja tosimiehethän ei manuaaleja lue....Piti sitten hommata se footswitchi jottei aina tarvi räveltää siellä takana, Eli ei vika välttämätää GT-6:ssa vaan voi olla joku kytkin Thunderissa väärin. En tosin tunne ko. peliä että onko siinä lainkaan tuollaista kytkintä. Mutta itse törmäsin tähän. |
ReBeat 21.02.2005 22:50:44 | |
---|
Kysyn tässä välissä että onko pakko tossa Boss ME-50:ssä käyttää Bossin omaa poveria, kun laitteen perspuolella niin kehotetaan? Ei ole pakko käyttää. Muuntajan antamaan sähköön ei ole koodattu kopiosuojauskoodia. Jos Land Rover valmistaisi spekseiltään ME-50:lle sopivaa muuntajaa niin mikään ei estäisi käyttämästä sitä. |
Migo 21.02.2005 23:14:19 | |
---|
Hoh. Eikö kenelläkään ole kokemusta tuosta digitech:stä?? Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
SininenIII 22.02.2005 05:31:39 (muokattu 22.02.2005 05:54:34) | |
---|
Hoh. Eikö kenelläkään ole kokemusta tuosta digitech:stä?? On kokemusta GNX3sta sellaisen omistajana, mutta mulla ei taasen ole kokemusta juurikaan noista Bossin laitteista, joten olen jäävi sanomaan mikä sitten onkaan parhain vaihtoehto. Tästä GNX3stahan oli jo omakin otsikkonsa johon vastailin, mut vastataan taas kun tässä on vielä hetki työaikaa jäljellä. Tuo GNX3 ei ehkä aluksi ole kaikista helppokäyttöisin, mutta kun sen kanssa pelaa aikansa niin jipot valkenee ja soundeja ainaskin omaan makuuni olen löytänyt. Vahvistinmallinnoksia voi sekoitella, ja näin olenkin löytänyt itselle tuoreen kuuloisia soundeja, eikä kyllästymistä ole päässy vielä 4kuukaudessa tapahtumaan. Mutta kannattaa kokeilla jos jossain mahdollisuus. Mä tilasin tietämättä siitä juuri mitään, mutta onneksi ei tullu hutia. |
Jackson Dinky 22.02.2005 07:05:31 (muokattu 22.02.2005 07:10:02) | |
---|
Joo näistä on ollu keskusteluja mutta en aikaisemmista oikein kunnon vastauksia löytänyt. Eli olisi aika kokeilla noita multiefektejä mutta ainoa ongelma on siinä minkälaisen? Toi gt6 ja me-50 kiinnostaisi. Onko jotain kokemuksia ko. laitteista. Tai pikemminkin kumman valitsisit ja miksi..jos hintaa ei katsota. Yrittäkää kestää ja älkää avautuko..Tyhmempiäkin kysymyksiä täältä löytyy. Kuuntele mun musanäyte. Siinä on vedetty tolla me-50. Tosin en sit tiedä sun soundimieltymyksistä. edit: jaa ei tätä kyllä kysyttykään (naurava hymiö) Jau jau! |
Kuuntele mun musanäyte. Siinä on vedetty tolla me-50. Tosin en sit tiedä sun soundimieltymyksistä. edit: jaa ei tätä kyllä kysyttykään (naurava hymiö) Soundimieltymykset on nykyään hyvin laajat. Senpä takia haluaisin tuollaista multiefektiä katsastaa. Olen nyt vahvasti tuon digitech gnx3 kannalla. Taidanpa sen hommata. Niin ja jos jotakuta kiinnostaa digitechin metal master ja bossin md-2 niin olis myynnissä. Melkein uusia. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
hanipai 22.02.2005 20:13:21 | |
---|
Mites GNX2 onko siinä paljon eroa verrattuna GNX 3:een? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Migo 22.02.2005 20:35:02 | |
---|
Mites GNX2 onko siinä paljon eroa verrattuna GNX 3:een?Siinä oli jotain eroja..en nyt muista.Käy vilkasemassa tuolta digitech kotisivuilta löytyy hyvin tietoa. www.digitech.com Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
SininenIII 23.02.2005 01:20:18 | |
---|
Mites GNX2 onko siinä paljon eroa verrattuna GNX 3:een? Jos kävit Digitechin sivulla, niin varmaan huomasitkin että GNX2ssa ei ole 8raituria kuten GNX3ssa. Tuopa se on tuottanut suurta hubaa minulle. Ensinnäkin riffit saa muistiin, ja sittenhän siihen voi äänitellä monen kitaran juttuja (vaikka ne 8 päällekkäin, tosin siinä voi käydä ettei enää saa juurikaan selvää), löytyy jonkinnäköstä rumpukomppiakin mitä voi ottaa mukaan. Sitten on tietokoneelle jotain softaa mistä en osaa sanoa mitään koska en ole kokeillut vielä. Valmistajan sivuilta löytyy tosiaan lisää tietoa. Jos ostat, niin osta se Smartmedia-muistikortti (max128megan) samaan kyytiin, ilman sitä äänitysresurssit ovat vähintäänkin mitättömät. |
SininenIII 23.02.2005 01:35:44 (muokattu 23.02.2005 01:36:58) | |
---|
Oho, nyt tuli painettua väärää.. |
LesPaul70 23.02.2005 08:57:46 | |
---|
GT-6:sta en ostaisi kuitenkaan seuraavista syistä: -Vahvistinmallinnukset huonompia kuin kilpailijoilla. Tämän allekirjoitan. Bossin vahvistin-/säröboksimallit ovat käyttökelpoisia lähinnä overdrivena boostaamassa esim. vahvistimen putkisäröä, mutta eivät kovin vakuuttavia sellaisenaan. Toisaalta GT-6:ssa on onneksi mahdollisuus käyttää "ulkoista" (External) särölähdettä, joka voidaan vieläpä sijoittaa kunkin patchin loopissa mihin tahansa. Itse - silloin kuin GT-6:tta käytän - kytken sinne yleensä esim. Podin, ja yhdistelmä on pelittänyt hyvin. -Värittää soundia pelkkänä efektilootana käytettynä (vaikka efektejä ei olisi yhtäkään päällä). Tämäkin totta. Menee luokkaan "ketä haittaa, ketä ei". Kannattaa kokeilla, ja jos haittaa, niin sitten ehkä mieluummin jokin G-major-tyylinen laite. -Ne 1001 asetusta ja valikkoa..niitä on ärsyttävää selailla. Toisaalta hyvin harvat oikeasti tarpeelliset asetukset (FX-1:n ja FX-2:n asetuksia lukuunottamatta) ovat vain valikoissa ilman pikapotikkaa. Patchin täydellinen ohjelmointi alusta alkaen on iso homma, mutta kun efektit on saatu kerran kohdalleen, hienosäätö (esim. Gainin määrä, B/M/T-eq jne.) onnistuu helposti lennossa pikapotikoilla. Itselläni on pari kertaa ollut GT-6 live-tilanteessa, ja hyvin toimi. Käytin laitetta Manual-tilassa eli valitsin sopivan patchin ja kytkin sitten efektejä päälle ja pois pedaaleilla. Säröä tarjoili External-loopista Pod. Hela hoito meni noilla kerroilla kiipparivahvistimeen. Ei nyt paras live-soundi, millä olen soitellut, mutta GT-6:n monipuolisuus oli plussaa. Jos se patchien ohjelmointi nyppii, niin sitten voi myös katsastaa ME-50:n, mutta siinä ei voi esim. luoda omia särö- ja wah-malleja, määrittää patch-kohtaista efektijärjestystä, määrittää mitä efektiä/parametria milläkin polkimella ohjataan patchissa, jne. GT-6:ssa voi. ME-50 on karvalakkimalli. GT-6:sta löytyy tällä hetkellä hyviä tarjouksia monissa paikoissa, sillä korvaava malli (GT-8) on juuri tullut markkinoille. Johonkin 300-400 euron hintaan se on todellinen löytö, eipä löydy tuosta hintaluokasta samantasoista kilpailijaa, jossa olisi yhtä paljon ominaisuuksia. "Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) |
PoLFus 23.02.2005 10:34:33 | |
---|
onkos tuossa ME-50:ssä pitchshifteriä, joka toimii sillä pedaalilla ? "Hippi mieheksi." - Mirrinsane |
Tmp 23.02.2005 12:54:53 (muokattu 23.02.2005 12:56:41) | |
---|
Olen itsekin miettinyt tuon ME-50:n ostamista. Onkohan tuo EQ mikään tärkein asia noissa efekteissä kumminkaan? Kyllähän vahvistimesta saa aika hyvin säädettyä hyvän äänenvärin ja siihen sitten vain laittaa efektin päälle. No ei se ole ME-50:ssä sen tärkeämpi kun esim erillispedaalien kanssa. ME-50 kun on periaatteessa monta erillispedaalia yhdessä. Joku kysys pitch-shifteristä. ME-50:ssä on sellainen mahdollisuus. Saa siis yhden oktaavin ylös tai alas polkemalla pedaalia. Toimii vain nuotti kerralla. LesPaul70: ME-50 on karvalakkimalli. No eikä ole. ME-50:n toimintaperiaate ja idea on ihan eri kun GT-6. Joku sanoi että siitä puuttuu se säätämisen ilo. Mä sanon että siitä on poistettu se säätämisen "ilo". "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
hanipai 23.02.2005 14:54:22 (muokattu 23.02.2005 15:02:51) | |
---|
Mä oon kyllä kallistumassa GNX2:een päin. Oon kyllästynyt hankaliin käyttöliittymiin enkä tarvitse välttämättä 8-raituria, kun tavaraa voi syöttää koneelta digitechiin ja ulos sieltä. Onhan se varmasti kätevä ominaisuus, mutten tiedä viittinkö maksaa siitä, kun mulla on kuitenkin hyvä äänikortti. Lukekaas tää http://groups.google.fi/groups?q=di … 0000705%40mb-m07.aol.com&rnum=3Molemmissa malleissa GNX3 ja 2 on liitäntöjä paljon ja miikinkin saat siihen liitettyä XLR:nä, jos haluat. Koko eroa on leveydessä noin 8cm. Eikä toi 8-raituri ole laadukaskaan, kun 16-bittinen on. Haluan kuitenkin korostaa, että se on varmasti hyvin kätevä ja voi olla, että ei tule mitään purkitettua koneelle vaikka sisäiselle kasiraiturillle tulisikin :( Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Jackson Dinky 23.02.2005 16:09:36 | |
---|
onkos tuossa ME-50:ssä pitchshifteriä, joka toimii sillä pedaalilla ? Mun mielestä kyllä. Jau jau! |
Wickerman 23.02.2005 16:24:52 | |
---|
GT-6:sta löytyy tällä hetkellä hyviä tarjouksia monissa paikoissa, sillä korvaava malli (GT-8) on juuri tullut markkinoille. Johonkin 300-400 euron hintaan se on todellinen löytö, eipä löydy tuosta hintaluokasta samantasoista kilpailijaa, jossa olisi yhtä paljon ominaisuuksia. No Gt-8 näytti olevan Thomannilla vain 444 euroa. Ja Gt-6 369. Miten voi olla noin halpa uusi malli? Olisi luullut että se on 700 euroa tässä vaiheessa. No, kun ostin Vaasasta marraskuussa Gt-6:sen reilulla 400 eurolla niin mennään nyt sillä. Jos en olisi ostanut, niin nyt kyllä harkitsisin vakavasti GT-8:a tuolla hinnalla. |
Migo 23.02.2005 16:54:26 | |
---|
Mä oon kyllä kallistumassa GNX2:een päin. Oon kyllästynyt hankaliin käyttöliittymiin enkä tarvitse välttämättä 8-raituria, kun tavaraa voi syöttää koneelta digitechiin ja ulos sieltä. Onhan se varmasti kätevä ominaisuus, mutten tiedä viittinkö maksaa siitä, kun mulla on kuitenkin hyvä äänikortti. Lukekaas tää http://groups.google.fi/groups?q=di … 0000705%40mb-m07.aol.com&rnum=3 Molemmissa malleissa GNX3 ja 2 on liitäntöjä paljon ja miikinkin saat siihen liitettyä XLR:nä, jos haluat. Koko eroa on leveydessä noin 8cm. Eikä toi 8-raituri ole laadukaskaan, kun 16-bittinen on. Haluan kuitenkin korostaa, että se on varmasti hyvin kätevä ja voi olla, että ei tule mitään purkitettua koneelle vaikka sisäiselle kasiraiturillle tulisikin :(Niin onhan noilla thomanilla hinnassa 100euroa eroa. Mitä sitten on gnx2 vähemmän kuin 3? Muutakin kuin 8-raituri.. Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....? |
Juutas 23.02.2005 17:54:38 | |
---|
Kysyn tässä välissä että onko pakko tossa Boss ME-50:ssä käyttää Bossin omaa poveria, kun laitteen perspuolella niin kehotetaan? Kuten edellä raapustellut henkilö jo sanoikin - ei ole pakko. MUTTA Bossin takuuehtojen mukaan Bossiin saa käyttää vain Bossin omaa virtalähdettä, muuten takuu raukeaa. SE miten Rolandin heput saavat takuutilanteessa selville mitä virtalähdettä on käytetty, onkin jo suurempi mysteeri. Itse epäilen että kyseessä on meedio ja olen jo päättänyt kysellä Japanista seuraavan viikon lottonumeroita... Ostan Rolandin GI-10:n - halvalla tietysti! =) |