Aihe: Putkivahvistimet
1
HulluSimo
16.03.2003 14:03:59
Niin, mitenkäs tällaiset esim. 40W putkivahvarit riittää bändin kanssa treenaamiseen?
Vaikka tällenen Fender Hot rod deluxe?
Whole lotta shakin' in my heart
Jusstus
16.03.2003 14:13:23
Niin, mitenkäs tällaiset esim. 40W putkivahvarit riittää bändin kanssa treenaamiseen?
Vaikka tällenen Fender Hot rod deluxe?

Kokemuksesta voin sanoa, että aivan mainiosti. Jos tota luukuttaessa loppuu tökö, niin laittaa sitten vaikka pa:n kautta loput. Ja tyylikin tietysti vaikuttaa tähän seikkaan. Rokkipändit tapaa vetää hieman kovemmilla volyymitasoilla, mutta en usko, että tolla hirveesti häviää niissäkään piireissä. Tosin toi ei ehkä se ihan rokein vahvari oo, mutta monipuolisuutta voi sitten rakentaa pedaaleilla lisää

Kerro vähän lisää musiikkityylistäsi ja siitä, millaiseen kokoonpanoon tarttet tota...
"These go to eleven.."
Ville81
16.03.2003 15:20:43
Saattas riittää jopa 20w putkikone. Mut joo...
AoA
16.03.2003 19:41:54
No kyllähän se vois riittää, kun tällasta bluesia ja rock 'n' rollia soitellaan?

tuo todellakin riittää, tuosta lähtee kyllä meteliä lähtee jos jostain, ja sopii mainiosti rock-vahvariksi vaikka ei tuo säröpuoli mikään huippuaan ole mutta kun ei liikaa pistä niin rockiin irtoaa.
Laitetaan vähän soittimeen.
Juutas
17.03.2003 17:08:39
Mulla on itsellä ollut tuollainen Hot Rod viitisen
vuotta ja olen tykännyt kovasti. Tehoa tuppaa vain
olemaan liikaa meidän bändin tarpeisiin ja koskaan
ei voi luukuttaa säröpuolta nelosta isommalla.
(Tyhmänä en ostaessa tajunnut, että 40 putkiwattia vastaa tuommoista sataa transistoripelistä irtoavaa...) Jostain syystä
Hot Rodia on lyöty täällä muusikoiden netissä kuin vierasta sikaa sen säröpuolen soundin takia, mutta itse kyllä tykkään tuon tyyppisestä rososta... =)

Ja tehoa tosiaan löytyy sen verran, että kaikissa
keikkapaikoissa joissa olen käynyt, miksaaja on
pyytänyt laskemaan tasoa alle bändikämppä
tasomme! (Keikalla kannattaa vetää osa kitarasta
kuitenkin PA:n kautta niin saa kokonaissoundin ja
balanssin paremmin hallintaan.)
HulluSimo
17.03.2003 17:18:48
Jeps. Kiitos kommenteista! Itelläni ei oo yhtään kokemusta vielä näistä putkivahvistimista, niin ei voi tietää :).
Whole lotta shakin' in my heart
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)