Aihe: Soundi!
1
Mr. Sly
22.02.2005 17:13:38 (muokattu 22.02.2005 17:16:29)
Hyvä topic muuten. Tätä voisi varmasti moni meistä rumpaleista miettiäkin. Itse olen vasta muutamina viime vuosina ruvennut oikeasti miettimään soittoa myös soundin kannalta. Ja onhan se aivan mahdottoman suuri osa sitä miten soitto toimii.
Ollaan myös bändin kanssa ruvettu miettimään erityisesti dynamiikkaa osana soittoa ja siinä samalla on pitänyt tietysti ajatella omaa soittoaankin uudelleen. Dynamiikkaerot tuo musiikkiin lisää "makua" ja ulottuvuutta.
En tiedä menikö nyt aivan aiheen vierestä, mutta kyllähän tuo dynamiikka ainakin omasta mielestäni kuuluu kovastikin soundiin.
Sen olen myös huomannut että samasta kompista saa huomattavan paljon eri versioita pelkästään tatsia ja sitä kautta soundia muuttamalla. Ei pidä kangistua kaavoihin.
"Keep it simple, stupid!"
Mikko/DE
22.02.2005 17:18:01

Kyllä mä aika paljon kelailen treeneissä soundia ja balanssia. Keikoilla sitten miksaaja saa murehtia siitä, tietysti sillä on helpompaa jos soitan balanssissa, mutta aina ei voi...
Youni
22.02.2005 17:46:18 (muokattu 22.02.2005 17:46:42)
Soitan aika montaa musiikkityyliä tuolla orkesterissa, niin pakostakin on joutunut miettimään. Välillä halutaan tukevaa komppia, välillä elävää, välillä iskevää sun muuta. Kyllä siihen on tullut kiinnitettyä huomiota.

Markus Ketolan sanoin " Rummut ovat hyvin yksinkertainen soitin äänen ja rytmin tuottamiseen. Vaikeus alkaa siinä kun ryhdytään etsimään niitä värejä sekä syvyyttä siinä soittamisessa"

Näinhän se on.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)