J.Ahonen 22.02.2005 14:40:42 | |
---|
Kaduttaa jo kun tuli edes mainittua mokomasta :) Hyvä vain että vetosit ihmisten omaantuntoon, voinhan toki vaikkapa kirjautua 10 tunnuksella, ja käydä äänestämässä itseäni. Se lause minkä lainasin tuolla ylempänä oli vain sitä laatua, että moni saattoi ymmärtää sen väärin. (Itse en lukeudu tuohon joukkoon), |
Eiköhän äänestetä niitä, ketkä pisteet ansaitsevat. Ei anneta ulkomusiikaalisten seikkojen häiritä. Shall we? Hyviä periaatteita ovat, mutta henk.koht pidän palautetta paljon tärkeämpänä kuin pisteitä. Voittajahan vain joutuu duuniin?! Höh? Vetämään seuraavan kilpailun. ;) Mutta palaute on "kullan" arvoista. En antanut sitä itse tarpeeksi, kun en noviisina uskaltanut. Pande Ja moni muu antoi kuitenkin HYVÄN esimerkin, jota aion noudattaa. Mielipiteitä kun luulisi jokaisen kapaavan ja mahdollisimman laajalta sektorilta....siis laidasta laitaan. Itse olen kiitollin saamastani neuvosta/rohkaisusta. Vaikka sutaudunkin näihin juttuihin enemmän kieliposkessa, niin vilpitön arvostelu on paras "kasvuhormooni" jokaiselle. Huonoa makua ei ole olemassakaan. :) |
J.Ahonen 22.02.2005 16:30:21 | |
---|
Samaa mieltä. Ossallistuin itse ensimmäistä kertaa, ja palaute on todella kannustanut jatkamaan soittamista, sillä tähän osallistuinkin; tietää "missä mennään". |
Pande 22.02.2005 17:11:32 | |
---|
Huonoa makua ei ole olemassakaan. Huonon maun määritelmä saadaan ekstraktoitua seuraavasta: Egoisti on henkilö, joka ei pidä minusta ja jolla on huono maku. Muttajoo, samaa mieltä olen, niitä mielipiteitä/analyyseja mielellään lukisi, ja siksipä yritän itse sanoa mahdollisimman monelle jotain palautetta. Toisaalta yritän pitää palautteen sävyn positiivisena, ettei mnet-maailmaan tulisi lisää noita em. egoisteja. :) When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |
Urmas Potkuri 22.02.2005 18:17:54 | |
---|
Tarttee sitä saada negatiivistakin palautetta. Kyllä siihen tottuu.....uskokaa pois. Mää Tiedän. :) Se on tuo ego semmoinen juttu, jotta se tarvis saada mahtumaan suunnilleen samaan tilaan kuin henkilö itse. Muuten siitä saattaa seurata kipeitä tunteita ja ikeniä. Jos se ei tapa, se tekee vahvemmaksi...... |
Pande 22.02.2005 18:24:46 | |
---|
Tarttee sitä saada negatiivistakin palautetta. Kyllä siihen tottuu.....uskokaa pois. Mää Tiedän. :) Se on tuo ego semmoinen juttu, jotta se tarvis saada mahtumaan suunnilleen samaan tilaan kuin henkilö itse. Muuten siitä saattaa seurata kipeitä tunteita ja ikeniä. Jos se ei tapa, se tekee vahvemmaksi...... Kyllä, mutta on eri asia sanoa: "Vibrato vaatii työstämistä, samoin tatsi noin yleisesti. Harjottele ihmeessä myös skaaloja ja metronomin kanssa soittamista." kun vaikkapa "HAHAHAHA! VITTU SÄ OOT PASKA, HAJOO AAMUIHIS!", sentakia on hyvä pitää jonkinlainen kohteliaisuus siinä palautteessakin. Törkeä negatiivinen palaute saattaa sitäpaitsi heikomman sielun masentaa jolloin koko soittaminen jää, mikä ei (välttämättä) aina ole hyvä asia. Väitänpä että pulska ego on lähes jokaisen kitaristin ominaisuus, johtuen siitä että kitara on varsin helppo soitin, ja on helpohkoa langeta kuvittelemaan itsestään suuria. Ja eipä siinä mitään pahaa ole, paitsi silloin kun väittää tekopyhästi toisin. When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |
Urmas Potkuri 22.02.2005 18:37:31 | |
---|
Väitänpä että pulska ego on lähes jokaisen kitaristin ominaisuus, johtuen siitä että kitara on varsin helppo soitin Ja kitara kun EI ole helppo soitin. Eikä nokkahuilu. Eikä melodica.......eikä! |
Pande 22.02.2005 18:46:45 | |
---|
Ja kitara kun EI ole helppo soitin. Eikä nokkahuilu. Eikä melodica.......eikä! Kitaraa pidetään yleisesti helppona soittimena. No se on suhteellista, mutta helpompi useimpien mielestä kuin esim. viulu. Tietysti ei ole "helppoa" olla missään todella mestarillisen hyvä (liekö edes mahdollista), mutta perus sointurämpytykset sujuu kyllä useimmilta verrattaen vähällä harjoittelulla. When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |
Urmas Potkuri 22.02.2005 18:51:02 | |
---|
Joo. Tajusin toki pointtisi, mutta kun halusin kuitenkin rähjätä. Siis ihan ystävällismielisesti. ;) |
Jucciz 22.02.2005 19:21:32 | |
---|
Kyllä jos näitäkin sooloskaboja seuraa, niin aika tehokkaasti romuttuu väite, että kitara olisi helppo soitin. Tai sitten moni soittaa tahallaan huonommin kuin osaa. :) |
Kuha 22.02.2005 20:37:32 | |
---|
3p. Pande – Hienoa maalailua, sävy ja fiilis miellyttivät. Ehkä vähän enemmän malttia olisi voinut olla. 2p. ZernoBilly – Oikein hieno alku, mutta puolivälin jälkeen meininki hieman väljähtyi. 1p. E.Q. – Skaban erikoistehostepalkinto menee e.q:lle, parhaat jyrinät ja pamaukset! Muistakaa venytellä. |
LesPaul70 23.02.2005 09:27:57 | |
---|
Mr. Lespaul70 "stara", olisi kiva kuulla sinunkin soittosuorituksia, kun tunnut meidän aikaansaannoksia niin mielenkiintoisesti ja innokkaasti arvioivan. Kiitos, mutta tämä suutari pysyy mieluummin lestissään. :) Kuten jäsenkuvauksestani voidaan ehkä päätellä, kitara ei ole ollut minulla ykkössoittimena enää n. 15 vuoteen. Kitarointia tulee nykyään harjoitettua vain sen verran, mitä muulta soittamiselta ehtii. Jos sopiva inspis sattuu tulemaan, niin mikä jottei, mutta kun mun inspikset ei yleensä ehdi syntymään yhdessä viikossa (tai usein kahdessakaan), etenkään jos on orkan kanssa hektinen harjoitusjakso päällä (=yleensä aina on). "Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) |
Puavali 23.02.2005 09:39:46 | |
---|
Kyllä, mutta on eri asia sanoa: "Vibrato vaatii työstämistä, samoin tatsi noin yleisesti. Harjottele ihmeessä myös skaaloja ja metronomin kanssa soittamista." ... Pande, rakentavan kritiikin mestari ja esimerkki meille muille. + Kun aloittelija osaa sanoa, että toinen soitti huonosti tai "jotenkiin makeen kuuloisesti", niin osaava soittaja ja opettaja osaa sanoa "hieno bendi ja vibraatto" tai "treenaa metronomin kanssa". kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. |
E.Q 23.02.2005 21:53:00 | |
---|
3p.Pande - aloitus vähän jotenkin ihmeellinen mutta toisaalta ovela, sehän juuri pistääkin kuuntelijan heti ymmälle ja laittaa keskittymään siihen että: mitäs sieltä oikein on tulossa ? Ja loistavaa kitarointiahan sieltä sitten tulikin, soundi meikäläisen makuun vähän jotenkin liian suodatettua "tai sitten mun vanhat korvani vaan eivät enää kuule ylä-ääniä" mutta kun on taitavasti soitettu soolo niin ei siinä pikkuasiat niin haittaa. 2p.ZernoBilly - Tämä kyllä kuulostaa hyvän erilaiselta kuin kaikki muut. Ei varmaankaan olisi ollut mitään ilman sitä peukalonmentävää reikää siinä kitarassa. Niin, ja nyt kun olet jo "vanha tekijä" voitkin sitten neuvoa vähän meitä muitakin miten sillä cooleditillä saadaan tollasta jälkeä aikaiseksi. 1p.drlecter - tämän pistesijan kanssa meinasikin sitten tulla tenkkapoo, tähän oli ehdokkaita useitakin, mutta tässä kai oli sitten jotain joka erottui muista enemmän.Taisi olla se loppupuolella oleva voimakohta joka vei bointsin kotiin. Plussat: Kuha Safaweb Timo Tolkku Jucciz heikkiha Plussaa myös kurkulle "näinä viiruksien aikoina" K100#10 |
J.Ahonen 24.02.2005 16:58:16 | |
---|
voitkin sitten neuvoa vähän meitä muitakin miten sillä cooleditillä saadaan tollasta jälkeä aikaiseksi. http://www.accessorystore.co.uk/acatalog/06-9341.JPG Tuommoinen toimi "mikkinä". Laitoin äänityksen kahteen kanavaan. Toinen kanava tulee miltein kokonaan Vasemmasta,, ja toinen oikeasta. Toisessa enemmän volumea vähemmän kaikua, kun taas toisessa enemmän kaikua, vähemmän volumea. Tuota kaikua oli pakko laittaa aika perkeleesti, jotta sai sustainia tohon paskaan. Siinä loppuränkytyksessä kuuluu kuinka perkeleesti siinä on sitä kaikua todellisuudessa. Niin ja Rec volumea on aika runsaasti, jotta sai vähän "hyökkäävämmän" soundin. Se loppu hieman epäonnistui, ideana oli saada siihen kielen katkeamisääni, ei onnistunut vaikka kuinka yritin. Aito meininki olisi kadonnut sivuleikkureilla. Yamaha c-40 toimi "kitarana". 0.11-0.15 kuuntelemalla tarkemmin, huomaatte mitä tarkoitaa kun hienovire on päin helvettiä. |
RekoS 24.02.2005 18:01:45 | |
---|
1pts = Timo Tolkku 2pts = arkkikansleri 3pts = Anselmi83 |
heikkiha 24.02.2005 18:23:28 (muokattu 24.02.2005 18:23:45) | |
---|
arkkikansleri 3p erittäin hyvää soittoa, sopi tähän hyvin. tästä ehkä puuttui kuitenkin joku sellanen yllärisektori tai jotain... no en tiiä olen perseestä muutenkin jos siitä lähetään... kuitenkin hyvä veto Cflempka 2p jokin kaoottimaisen katastrofimainen kakofonia toi lämmintä tuulta jostain idästä... en tiiä, näin korva kertoi... Jucciz 1p sen verran hyvä parodia että yks piste... kyllä vähän huvitti... Aina ei voi voittaa |
Timo Tolkku 26.02.2005 02:07:23 (muokattu 26.02.2005 02:12:37) | |
---|
3p Heikkiha: Välillä mietin, että mentiinköhän tässä metsään, mutta EI MENTY! Loistavaa! 2p Pande: Sopi taustaan kuin katto kruunuun. 1p ZernoBilly: Tämä oli kyllä yhden pisteen arvoinen. Allekirjoitus sekä Jau. |
hylsy 26.02.2005 14:41:36 | |
---|
3p. Pande - kaikin puolin erinomainen veto 2p. Zernobilly - hieno soolo, sopi taustaan 1p. Juccizelle, Suomen farerille! |
Pande 26.02.2005 21:05:38 | |
---|
Seon loppu ny! Tulokset: I - Pande - 26 pistettä II - Zernobilly - 23 pistettä III - EQ - 11 pistettä IV - Heikkiha - 7 pistettä Tässä tarkemmin: www.cc.jyu.fi/~mkkoykka/ss21tulokset.png Zernobilly tekee näinollen seuraavan taustan! When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness." |