Cornflake 21.02.2005 15:07:42 | |
---|
Mä olen dikannut tuosta BDDI:stä. Nykyään käytän ihan backlinen etusena + linjassa. Itseasiassa en ole blend-namiskan kunnolla edes ruuvaillut, tapissaan on ollut. Itseasiassa tuossahan pystyy säätämään middleä... Manuskan mukaan middle on 700 Hz kohdalla ja leikkautuu / korostuu sen mukaan miten bass ja treble potikat ovat. Eli leikkaat molempia niin 700 Hz kohdilla on mukava puukko. Anyway, laitos on suht monipuolinen. Parin kolmen kuukauden käytön jälkeen olen löytänyt eniten miellyttävimmät säädöt jotensakin siten että treble klo 9, bass klo 2, precense klo 1 ja drive klo 11. Noin bauttiarallaa lonkalta heitettynä. Gainia sitten maun mukaan. Mulla tosin on tuossa edessä EQ josta olen leikellyt 50Hz alasapäin ja 10KHz ylöspäin. Väliltä sitten pientä hienosäätöä, riippuen kielten kuolleisuusasteesta ja Jupiterin asennosta. Asiallinen peli kyllä on, siitä ei pääse yli eikä ympäri. |
Cornflake 21.02.2005 15:14:29 | |
---|
Pikanttina yksityiskohtana sanottakoot että lainasin vehjestä yhdelle suht tiuhaan keikkailevalle basisti-kaverilleni, joka innostui siitä ihan tosissaan. Todennäköisesti painelee minihame päällä jossain tälläkin hetkellä yrittäen tienata paksit omaansa. Kaupan käynnistä en tosin ole ihan vakuuttunut...:-) Ja noihin säätöihin vielä, itse melkein dikkaan enempi repiä sieltä presencestä sitä napsua / yläpäätä. Jotenkin tulee asiallisempi soundi kuin treblen kautta. |
balzary 21.02.2005 15:18:58 | |
---|
Ja noihin säätöihin vielä, itse melkein dikkaan enempi repiä sieltä presencestä sitä napsua / yläpäätä. Jotenkin tulee asiallisempi soundi kuin treblen kautta. saman oon ite huomannu, munakkaammat soundit saa ku trebleä pois ja presenceä kehiin. Why be in when you can be out? |
Cornflake 21.02.2005 16:26:27 | |
---|
balzary: saman oon ite huomannu, munakkaammat soundit saa ku trebleä pois ja presenceä kehiin. Kai sillä on tekemistä sen kanssa että treble on kylmä hylly (vuosisadan vetaus!), sensijaan tuo presence korostaa kerrannaisia ja silleen. Eli ei välttämäti kaikkea hamaan taajuusvasteen loppuun saakka. Oli miten oli, tuo tosiaan toimii tällä hetkellä paremmin. Huomenna varmaan toimii taas joku muu:-) Kalja on ainoa mikä maistuu aina. Basso-soundi on niin liukas otus ettei meinaa pysyä aloillaan vaikka nuijalla tainnuttaisi. |
Wil-J 21.02.2005 16:28:11 | |
---|
Kalja on ainoa mikä maistuu aina. Basso-soundi on niin liukas otus ettei meinaa pysyä aloillaan vaikka nuijalla tainnuttaisi. No eikä maistu. Sunnuntai aamuna ei olisi maistunut. |
Cornflake 21.02.2005 16:28:56 | |
---|
Wil-J: No eikä maistu. Sunnuntai aamuna ei olisi maistunut. -> Lääkäriin. |
Wil-J 21.02.2005 16:40:33 | |
---|
-> Lääkäriin. Kiitos neuvosta, noudatan sitä. |
Cornflake 21.02.2005 16:41:43 | |
---|
Wil-J: Kiitos neuvosta, noudatan sitä. Kuulosti senverran vakavalta että pakkohan tuohon oli jotakin sanoa. |
Wil-J 21.02.2005 16:42:26 | |
---|
Kuulosti senverran vakavalta että pakkohan tuohon oli jotakin sanoa. Ihan hyvä tuo isällinen neuvo, sillä itse sitä ei erehtyväinen ihmislapsi aina tiedä omaa parastaan. |
marlow 21.02.2005 16:53:51 | |
---|
Joo, vaikka sansamp on loisto boxi, niin varsinkin isompien bassokamojen kanssa tulee noita mainitsemiasi ongelmia. Ite pääsin kerran vetämään yhden keikan Ampegin svt2+8x10:llä jonka perään tyrkkäsin sansamppini. Kyseisen lootan tuoma pyöreys soundiin oli aika toimiva mielestäni..vähän pehmensi nupin soundia, kuitenkin niin ettei attacki kärsinyt. Vaikka kyllä siitä rantasaunasta varmaan sais saman soundin muutenki ruuvaamalla. Sitä ku on amatööri nii ei osaa.. "If you have an idea, don't play it" |
Cornflake 21.02.2005 16:59:41 | |
---|
Mun mielestä se pyöreys tulee juurikin siitä että vedetään ne bassot ja treblet kaakkoon. Tuo basso-puoli on aika julman tehokas lootassa. Ja siitä presencestä olikin jo puhetta. Varsinkin jos buustaa bassoa tuolla, kannattaa kokeilla kostoksi leikata sitä alinta mömmöä jollain pois. Jos ei siis tykkää pehmeästä soundista. Minusta ainakaan moinen ei bändin kanssa toimi. -> On totta että purkki kaipaa jotain lisää ollakseen Se juttu. Tosin toinen tykkää äidistä ja toinen lampaista, sehän on selvä. |
marlow 21.02.2005 17:05:54 | |
---|
Samaa mieltä ton bassohomman suhteen. Ite boostaan bassoja sansampista ja leikkaan vahvistimesta. Pitää tutustua noihin blendi ja presence potikoihin tarkemmin, molemmat ku on ollu mulla tähän asti melkein kaakossa.. "If you have an idea, don't play it" |
turson 21.02.2005 17:57:29 | |
---|
Eiks mikropassit olis mitää puhuttavaa? :) |
rijopu 21.02.2005 21:54:03 (muokattu 21.02.2005 21:55:03) | |
---|
Mä hankin ton EBS:n Microbassin pari viikkoa sitten juuri ennen isohkoa keikkaa siitä syystä, että tarvitsin fiksun etusen, johon voi liittää nauhattoman ja tavallisen basson. Ja jossa on DI- ja line out-liitännät. Matkalla keikalle luin liikennevaloissa manuaalista ohjeet ja ennen keikkaa räpläsin vermeen käyttöön. Laite hämmästytti mut keikalla monipuolisuudellaan ja helppokäyttöisyydellään (kunhan oli lukenut muutaman jipon manuaalista). Ja kun testailin laitetta kotona, löytyi siitä mukavat soundit. Tosin uuden laitteen karenssi on vielä päällä, joten en kerro siitä enempää. Nyt on suunnitelmissa hankkia PA-vahvistin ja rakennella 1x15 ja 2x10 kaapit ja käyttää EBS:ää etuvahvistimena. Tosin taitaa tuo EBS tarvita vielä putkietusen vahvistamaan signaalia ennen päättärille menoa. Vahvistimelle menevä signaali kun on pikkasen vaisu. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
Keny 22.02.2005 08:52:57 | |
---|
Paul jackson ja Victor Bailey esim käyttävät paljon tuota microbass lootaa kun reissaavat paljon ympäri eri studioita ja pienempiä keikka mestoja ja haluavat silti sen hyvän EBS soundin. Ymmärtää hyvin että ei oo mitään järkee roudaa mukanaan kammoo stäkkiä kun sillä pienellä laatikolla saa sen haluamansa soundin. Victorkin hehkutti yhessä mailissa minkä luin kuinka hyvin siitä saa fafnerin soundin ulos tarvittaessa. Tää nyt oli taas yks pieni esimerkki lisää. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
bassotus 22.02.2005 10:23:55 | |
---|
Itse tulen paljon paremmin toimeen tuon microbassin kuin SansAmpin RBI-mallin kanssa; hyvä soundi(tm) löytyy helpommin eikä siinä nyt niin kauheasti niitä namiskoja ole (tosin antavat kyllä köyttä ihan riittämiin jos kaikkea lähtee ruuvailemaan). Ulostulo on vaan sen verran hiljainen ettei ihan sellaisenaan riitä ajamaan päättäriä aivan täpöille. Tykkäisin vielä enemmän jos drive-namiskalle olisi oma jalkakytkin.. "When I come back in my next life as a bass amp builder I'm going to design a powered 1x10 that can fill 1000 seat halls and has one knob that says 'More.' " |
onde 22.02.2005 11:55:48 | |
---|
Mä olen kans huomannut että toi EBS:n ulostulo on aika hiljanen ja päätteestä joutuu nostaa volkkaa aika paljon. Mitä suosittelette Microbassin kaveriks, millä ton tason sais päätteeseen voimakkammin? But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
M.Hanski 22.02.2005 12:19:51 (muokattu 22.02.2005 12:20:18) | |
---|
Mä olen kans huomannut että toi EBS:n ulostulo on aika hiljanen ja päätteestä joutuu nostaa volkkaa aika paljon. Mitä suosittelette Microbassin kaveriks, millä ton tason sais päätteeseen voimakkammin? Kokeile aktiivista DI-boksia plugiulostulon perään. Joku Behringerin halpis toiminee ihan mainiosti. |
rijopu 22.02.2005 12:24:05 (muokattu 22.02.2005 12:24:34) | |
---|
Mitä suosittelette Microbassin kaveriks, millä ton tason sais päätteeseen voimakkammin? Viime keikalla mä laitoin Microbassin ja vahvistimen väliin vielä DBX:n minipre putkietusen nostamaan signaalia. Tykkäsin kovasti tuosta yhdistelmästä. Potkua tuli riittävästi vahvistimelle ja soundi oli tanakan murea. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
Mitä suosittelette Microbassin kaveriks, millä ton tason sais päätteeseen voimakkammin? EBS-1 -etunen ;) .. Kokeilin tuossa aiemmin Ebtechin LineLevel shifteriä, tuloksetta. "When I come back in my next life as a bass amp builder I'm going to design a powered 1x10 that can fill 1000 seat halls and has one knob that says 'More.' " |