Aihe: Teoriaa oppimaan
1 2
Boge
16.03.2003 09:05:01
Elikkäs on jäänyt tuo teoriapuoli hieman vähemmälle ja kelailin tässä että se vois helpottaa tai auttaa joitain asioita niin kyselisin semmosta että voisitte listata joitain kirjoja ym. sälää joissa pääsisi teorian maailmaan järjestelmällisesti ja selkeesti
Cletus Awreetus
16.03.2003 10:04:20
Felix Krohn - Lyhyt musiikkioppi
Kirahvi sanoo öri öri
hörhö
16.03.2003 10:16:44

Lue oppikirjat siinä järjestyksessä, kun ne opiskellaan. Eli alkaen 1/3.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Boge
16.03.2003 10:32:24
niin onkos musiikkiopistoissa niille teorioille omat kirjansa, saako niitä jostain ostettua?
sahava
16.03.2003 11:22:55
Minä suosittelin ja suosittelen tuota Musiikkitieto-sarjaa. Parhaitenhan se toimii ihan jonkun teoria-kurssin ohessa, mutta kyllä itseopiskelullakin toimii. Kannattaa katsoa, sen perusteella mitä tiedän, aika moni musiikkiopisto käyttää ko. kirjasarjaa.

Terve, Simo
Shake it and break it
Boge
16.03.2003 11:42:06
joo, englannin kieli menee siinä missä suomikin. varmaan pitää kattella tota musiikkitieto sarjaa. Ois varmaan ihan hyvä ostaa omaks tommoset teoriakirjat ku jos kirjastosta lainaa ni ei oikeen kerkee niellä niitä tietoja kun jo pitää palauttaa, ku ainahan ne pitää soveltaa käytäntöön jne.
Kostello
16.03.2003 11:47:55 (muokattu 16.03.2003 11:48:39)

Oon itse viime joulusta lähtien ollut enemmän tai vähemmän päivittäin kiinni Ralph Denyer:n "The Guitar Handbook"-nimisessä opuksessa. Todella monipuolinen kirja, jossa käsitellään kitaran rakenteen, valmistajien ja kuuluisien soittajien kautta itse soittamista, rytmiä, melodiaa, sekä harmoniaa, edeten perusteista hyvinkin pitkälle. kaiken sen jälkeen palautetaan vielä huomio välineiden maailmaan, jossa käydään perusteellisesti läpi pala palalta efektilaitteita sun muuta. . . tutustumisen arvonen!

Eikös tuo ole suomeksikin julkaistu nimellä Suuri Kitarakirja, vai onko sama. Sekin on Denyerin kirjoittama ja sisältää kitara-asiaa laidasta laitaan. Sieltä on tullut itse jonkin verran ammennettua tietoutta.
Ja Ilpo Saastamoisen 70-luvulla julkaistu kitarakirja, jonka nimeä en muista, oli myös hyvä. Sitä ei varmaan muualta löydy kuin kirjastoista.
Boge
16.03.2003 11:52:22
mulla tais olla toi suuri kitarakirja joskus kirjastosta lainassa. muuten osaatteko yhtään sanoa paljonko tuo suuri kitarakirja ja ne musiikkitieto kirjat maksaa?
kimurantti1
17.03.2003 21:59:39
niin onkos musiikkiopistoissa niille teorioille omat kirjansa, saako niitä jostain ostettua?

kyllä kirjakaupoista tai musiikkiliikkeistä niitä saa=)
Kimurantti on homojen kunkku!
Nuages
17.03.2003 22:20:05
mulla tais olla toi suuri kitarakirja joskus kirjastosta lainassa. muuten osaatteko yhtään sanoa paljonko tuo suuri kitarakirja ja ne musiikkitieto kirjat maksaa?

Ei kuulema saa mistään enää...

...siis sitä kitarakirjaa
Kaukana väijyy ystäviä...
funkypick
18.03.2003 08:08:17

Ei kuulema saa mistään enää...

...siis sitä kitarakirjaa

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos … r_aps_books_1_1/026-1090678-4371630

Tuollainen ainakin löytyy.
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough.
Iso-V
18.03.2003 10:37:43

suurta kitarakirjaa saa f- musiikista hintaan 40 euroa...
ainaski vielä pariviikkoa sitten näin hyllyssä!
Iso-V jyrää
Hermanni
18.03.2003 11:25:53
teoriatunteja suosittelen. niitä järjestävä kansalaisopistotkin. siinä voi myös suorittaa kyseisen kurssin päätteeksi tutkinnonkin jos haluaa.
MacGyver
18.03.2003 12:04:34
Terminologia pitää kuitenkin opetella suomeksi. Mitäköhän järkeä on puhua englannin termeillä suomeksi? Kun on yksinkertainen järjestelmä sävelien nimeämiselle, joka on muuten latinasta napattu.

-MacGyver
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
hörhö
18.03.2003 13:24:13

Tottakai tunneilla opit tehokkaimmin ja helpoimmin, mutta ne kaikki oppikirjat teorian hamaaseen loppun asti on saatavilla kirja- ja musiikkikaupoista.
musatuukka
18.03.2003 16:36:47
teoriatunteja suosittelen. niitä järjestävä kansalaisopistotkin. siinä voi myös suorittaa kyseisen kurssin päätteeksi tutkinnonkin jos haluaa.

Olen tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä......

Itse olen opiskellut opistossa 1/3 2/3 3/3 ja musatiedon sekä katellu joskus noita 1:sen jutttuja myös tosin en hirveesti. Teoriat oppii siellä kyllä hyvin ja opeilta saa lisä tietoa , jota kirjat ei kerro. Nyt jälkeenpäin niitä asioita on tarvinnut aika paljon vaikka silloin toisin usko. Opisto tasolla se on vaikeempaa koska ne on pakko suorittaa toisin ku kansalaisopistossa. Tai eihän niitä oo pakko suorittaa mutta ei kyllä sitte oo asiaa eteenpäinkään....

Uskallan väittää ,että teorian käynti olisi hyvä käydä ,että voisi ikäänkuin tajuta enemmän mitä soittaa ja miten. Se tuo myös sävellykseen huomattavasti uusia juttuja , joita sitten voi hyödyntää myöhemminkin.
"Before anyone did anything,Elvis did everything."
Boge
18.03.2003 21:47:00
Joo, tarkotus olis hakee tän vuoden aikana musaopistoon, jos sinne nyt sit vaikka pääsis. Mitenkä nopeesti tohon 3/3 asti voi suorittaa?
hörhö
19.03.2003 08:14:15

Joo, tarkotus olis hakee tän vuoden aikana musaopistoon, jos sinne nyt sit vaikka pääsis. Mitenkä nopeesti tohon 3/3 asti voi suorittaa?

No riippuu motivaatiosta ja oppimisnopeudesta. Helppoja asioita nuo on. Ei nyt kellään pitäs ikinä kahta vuotta pidempään mennä. Vuosikin riittää helposti. Useimmat teistä osaa kuitenkin tiettyjä perusteita.
funkypick
19.03.2003 09:15:34

No riippuu motivaatiosta ja oppimisnopeudesta. Helppoja asioita nuo on. Ei nyt kellään pitäs ikinä kahta vuotta pidempään mennä. Vuosikin riittää helposti. Useimmat teistä osaa kuitenkin tiettyjä perusteita.

Kerroppas nyt mitä tuo suunnilleen maksaa ja miten sinne haetaan, kun olen itse niin laiska etten jaksa ottaa selvää :) Ja voikohan noita kokeita käydä ihan vaan tekemässä ilman niitä varsinaisia teoriatunteja?
You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)