Aihe: Nauhattoman basson otelauta
1
N_Bates
15.03.2003 00:08:24

Kertokaas ihmiset minkälaisia ratkaisuja teillä on ton otelaudan kulumisen ehkäisemiseksi. Flatwoundeilla soittaminen innostaa yhtä paljon kun bänditreeneissä soittaminen ilman vahvistinta, joten jotain tarttis tehdä. On jo valmiiksi aika kulunut otelauta, joten hiomaan sen nyt joutuu ainakin piakkoin.. Mietin sitten että josko vetäisi vaikka kovaa lakkaa päälle.. Kertokaa ideoita!

otelaudan materiaali on ruusupuuta..
nro5
15.03.2003 10:49:03
älä päästä otelautaa kuivumaan. öljyä se säännöllisin väliajoin. käytä pressurewoundeja tms. puolihiottuja kieliä.
Prowleri
15.03.2003 14:41:12
Laita Rotosoundin Jazz 77:t siihen, lähtee mäh:iä, ei kulu otelauta, ja maailmakin pelastuu.

En nyt tiä onko tuo otelaudan kuluminen niin ongelma, saa ainakin pari vuotta roundeilla sitä hinkata että hiomista vaatii. Tietty lakka auttaa kulumisenestoksi, ja jos päällystää niin saundikin muuttuu vähän 'lasimaisemmaksi'.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
PaavoMik
11.03.2007 12:56:22
Heittelet siihen jotain kiinanpuuöljyä päälle niin hyvä tulee...
absqua
11.03.2007 13:08:55
Mulla on epoksi siinä pinnassa ja toimii ihan kympillä sekä soundin että kestävyyden puolesta. Teetin homman Lottosella.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
poppamies
11.03.2007 18:25:45

Heittelet siihen jotain kiinanpuuöljyä päälle niin hyvä tulee...

Sitten kun/jos siihen laittaa jotain öljyä niin epoksilla päällystäminen on sen jälkeen mahdotonta.
G strings are for strippers!
willie
11.03.2007 19:21:48
Mulla on epoksi siinä pinnassa ja toimii ihan kympillä sekä soundin että kestävyyden puolesta. Teetin homman Lottosella.

Juuri näin.. ja hyvä tilaisuus tässä suositella Lottosta, kelpo mies kertakaikkiaan.

http://www.lottonen.com/
Bassoa vuodesta 1972.
Basismi
11.03.2007 21:06:35
Hiotut kielet toimii munsta soundiltaan yhtä hienosti kuin roundit mutta säästää samalla otelautaa. Aika oivat on myös sormille nuo.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
absqua
11.03.2007 21:12:33
Sitten kun/jos siihen laittaa jotain öljyä niin epoksilla päällystäminen on sen jälkeen mahdotonta.

Näin on. Sitäpaitsi ei mikään öljy mun järjen mukaan suojaa sitä otelautaa mekaaniselta kulumiselta. Sormien rasvat ym paska ei tartu pintaan niin helposti, mutta siihen se jää.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
PaavoMik
13.03.2007 19:46:27
No sitten ei laiteta epoksia...
stenel
13.03.2007 20:28:27
Itse roiskaisin oman nauhattoman otelaudan päälle lasikuituhartsia.Ei ole halkeillut tai lohkeillut(yllättävää kyllä).
Jag känner en bott
leksi-B
13.03.2007 20:50:16
Meikä lykkäs vanhemman basson kaulaa mehiläisvahaa ku se näytti vähä kuluneelta ja paskaselta ( siis tietenki pesin eka otelaudan) mut hyvältähän toi nyt tuntuu ja näyttää (kuin uusi)
Basso se mukava soitin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)