Aihe: Tama Royal Star
1 2 3 4 5
Bacchus
21.02.2005 13:40:40
hetkonen, olivatko swingstarit sen ajan "halpikset" tamalta?

Jep, ja onhan ne vieläkin. Ei ne Japanissa valmistetut Swingstarit mitenkään kummosia ole, ovatpa vaan hieman parempia kuin nämä uudemmat painokset. Itsellä oli joskus tuollaiset japskiswinkut, kyllähän niillä soitteli, mutta halpikset ne kyllä on kaikilta ominaisuuksiltaan. Ainakin mun mielestä.
-
Tama (Royal Star)
21.02.2005 16:26:13
sit tulisi royal stari, sitten....?
mikä ihmeen zildjian.....?
hollmi-5
21.02.2005 16:45:14
Swingstar, Royalstar, Imperialstar (Pro-taso), Superstar. Joskus sai myös Fibrestaria. Se oli imperialstarin ja Superstarin välissä. Lasikuitupönttö.

Swinkut maksoi 70-luvun lopulla 3000, Royalstarit 4000, Imperialstarit 6000 ja Superstarit 7000 markkaa. Muistaakseni.
Mika Hollström
...And Justice For All
21.02.2005 17:57:21
Mikäs sitten on Taman "huippumalli"?
Starclassic maple?
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Bacchus
21.02.2005 18:02:59
Starclassic maple?

Häh?

Nyt siis puhutaan 80-luvun malleista.
-
...And Justice For All
21.02.2005 18:21:37
Häh?

Nyt siis puhutaan 80-luvun malleista.

Niin puhutaan mutta mä puhun tän päivän malleista. :)
Eli nykypäivän tamoista mikä olis ns. huippumalli? kiinnostaa vaan tietää
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
ltg
21.02.2005 18:47:01
Niin puhutaan mutta mä puhun tän päivän malleista. :)
Eli nykypäivän tamoista mikä olis ns. huippumalli? kiinnostaa vaan tietää

Starclassicit, sekä performer että maple. Performerit koivua, maplet vaahteraa. Onkohan artstaria ja artstar customia vielä mallistossa?
Varpunen lensi kuin paskaparvi.
dictatorsh*t
21.02.2005 19:05:45 (muokattu 21.02.2005 19:06:07)
Starclassicit, sekä performer että maple. Performerit koivua, maplet vaahteraa. Onkohan artstaria ja artstar customia vielä mallistossa?

Ei mun mielestä. Ainkaakan siinä luettelossa mikä mulla on. Vuoden 2003 tais olla, sitten on joku vuoden-pari aikaisempi missä vielä on.

E: vuoden 2002 kuvastossa vielä on, tarkistin
Hello to all of your swinging parts!
Melankolik
Myrikles!
Tama (Royal Star)
21.02.2005 21:24:27
super starit ei yllä starclassikoiden tasolle?
mikä ihmeen zildjian.....?
ddrum54
21.02.2005 21:59:37
Starclassic maple?

Sehän se, siis jatkuvassa tuotannossa olevista rummuista. Tama valmistaa myös pieniä sarjoja joistain hyper erikoisista puulajeista. Ne on huippukalliita.
2`n 4
tthei
21.02.2005 22:05:09

Sehän se, siis jatkuvassa tuotannossa olevista rummuista. Tama valmistaa myös pieniä sarjoja joistain hyper erikoisista puulajeista. Ne on huippukalliita.

Joku Starclassic Exotic oli/on joku sarja mitä tehtiin vaan pieni erä. Jotain koaa ja jotain tälläsiä puulajeja siinä oli. Olis kyllä omistamisen arvonen setti sellanen :)
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
ddrum54
21.02.2005 22:09:16
Joku Starclassic Exotic oli/on joku sarja mitä tehtiin vaan pieni erä. Jotain koaa ja jotain tälläsiä puulajeja siinä oli. Olis kyllä omistamisen arvonen setti sellanen :)

Joo, just tuota tarkoitin. Olisi mielenkiintoista kuulla soundia...
2`n 4
hollmi-5
21.02.2005 22:29:22
Vanhoilla ja uusilla Superstareilla ei ole muuta yhteistä, kuin nimi.
Mika Hollström
Niskamies
21.02.2005 22:52:48
Vanhoilla ja uusilla Superstareilla ei ole muuta yhteistä, kuin nimi.

Sekä valmistaja.

Ovatko vanhat Superstarit täyskoivurumpuja? Ja eivätkös ne olleet Taman vastine Yamahan Recording Customeille?
Meitsi on meshissä.
hollmi-5
21.02.2005 23:18:59
Koivua olivat. Vastineesta en osaa sanoa. Mielestäni Superstareissa oli kiiltävät lakkaukset ensin ja sitten tuli Recording Customit. Miten lie se 9000 sarja sitten. olisiko se ollut innoittajana materiaalinsa suhteen. Koivua nekin olivat ja rec. customit olivat suoraa jatkoa 9000 sarjalaisille.
Mika Hollström
Bacchus
21.02.2005 23:19:45 (muokattu 21.02.2005 23:21:34)

Tais olla vuoden 2003 tuotantoa kun tekivät Exotic settiä Afrikkalaisesta Bubingasta. Levytukussa oli yksi setti myynnissä, 5 tomia ja basari, hinta 3500€. Loppujen lopuks ei edes niin kallis kuin voisi kuvitella. Kyllä sitä sitten kuolasinkin...;)

EDIT:

Niitä on itseasiassa tehty muutamakin sarja, olisko kolmena eri vuonna ja eri materiaaleista. Kooaa oli ja sitten ainakin Bubingaa yhtenä vuonna.
-
tthei
22.02.2005 00:41:15 (muokattu 22.02.2005 00:42:01)

Niitä on itseasiassa tehty muutamakin sarja, olisko kolmena eri vuonna ja eri materiaaleista. Kooaa oli ja sitten ainakin Bubingaa yhtenä vuonna.

Mun muistaakseni niissä seteissä ne rungot koostu ainakin kahesta eri puulajista. Ja toinen tais olla toi bubinga. Eli mun käsittääkseni ne rungot koostu bubingasta ja kooasta molemmista. En tiiä sitten että miten se oikeesti oli mutta näin muistaisin.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Bacchus
22.02.2005 00:59:37 (muokattu 22.02.2005 01:21:39)
Mun muistaakseni niissä seteissä ne rungot koostu ainakin kahesta eri puulajista. Ja toinen tais olla toi bubinga. Eli mun käsittääkseni ne rungot koostu bubingasta ja kooasta molemmista. En tiiä sitten että miten se oikeesti oli mutta näin muistaisin.

Ei, kyllä niitä löytyy täysin Bubingasta tehtynäkin. Voi kuitenkin olla, että siinä Kooa setissä oli myös bubingaa.

Googlettamalla löytyy paljon tietoa ja kuvia, esim. tämä:

http://namm.harmony-central.com/WNA … 5/Content/Tama/PR/SE722EAWV5-lg.jpg

Ylläolevasta linkistä löytyvä setti on tämän vuoden Exotic-malli. Samanlainen kattaus kuin siinä Levytukussa olleessa, unohdin että siihen kuului virvelikin. Perkule kun silloin olis ollu tarpeeks hynää taskussa...;)

EDIT:

Täältä löytyy muuten muutamia kuvia Taman eri mallistoista (vanhoista ja uudemmista), sekä joitain sivuhuomautuksia:

http://tamarchive.tripod.com/tamaindex.htm
-
Youni
22.02.2005 10:50:29 (muokattu 22.02.2005 10:51:16)
Joo, just tuota tarkoitin. Olisi mielenkiintoista kuulla soundia...

Tulkaa Riihimäelle testaamaan! Täällä on saakelin upea Starclassic Exotic, puulajia en muista. Näyteikkunassa luki, että ainoat laatuaan suomessa. Vissiin viisi tomia, 8" 10" 12" 14" ja 16", basari 22" ja 14" snare. Peruskoot siis. Todella upea pinta, vaikea edes kuvailla. Tarkalleen tuollainen setti: http://www.hoshinogakki.co.jp/hoshino_j/event/fair2003/images/01.jpg . Parempaa kuvaa en löytänyt. Hintaa en muista, kutosella tai seiskalla se alkoi ja vielä kolme numeroa perään. Tämä kai siis ilman hardwarea.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)