Aihe: YleX live:Sonata arctica tänään.
1 2 3
MV
21.02.2005 01:24:10
Esitys ehkä energisempi, mutta ei pärjää musiikillisesti Stratolle. Minua ainakin alkoi vituttaa se jatkuva tuplien polkeminen ja sama nopea rumpukomppi. Puuduttavaa. Ei oo koskaan meikälle iskenyt tämä bändi, liian kikulia.

No joo kieltämättä sama täällä ja mielestäny kakko on paska laulaja...Tai ei välttämättä paska laulaja mutta en tykkää yhtään hänen äänestään...

Toi on muuten kumma juttu toi kun tässä alkoi just vähän vituttamaan tuo samanlaisuus kun kikkelimatsku ei pahemmin nappaa...Mutta miettikääpä vaikka Slayerin Reign in bloodia...Aika samaa kamaa alusta loppuun...Jotenkin se vaan miellyttää enemmän kuin tämmönen...
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
juhopetteri
21.02.2005 08:34:59
oli muute iha paska
Born to lose Live to win
kimple87
21.02.2005 10:07:29
ei oikein iskenyt toi keikka...
Jeesus on Herra kalamies#8 >-)))>
Lapis
21.02.2005 10:09:27
Sonatan eka oli mun mielestä ihan hyvä ja livenäkin näin Gamma Rayn lämppärinä. Nää uudet on helvetin taitavasti soitettu jne. mutta ne melodiat ei vain iske. Ei jää päähän mitenkään.
Basil79
21.02.2005 15:27:06
Edellisen kanssa samaa mieltä. Eka levy oli todella miellyttävä melodioiden ja biisien osalta. Sen jälkeen nuo biisit on vain tuollaista egoilua, että hei kato ku me osataan soittaa ja kui se kakko pääsee korkeelle. Toisinsanoen muutamaa poikeusta lukuunottamatta täyttä paskaa kyseinen bändi rautaisen debyytin jälkeen.
Jokunen
21.02.2005 16:02:01
Edellisten kanssa aika lailla samoilla linjoilla. Ecliptica oli hyvä levy, sen jälkeen kiinnostus lopahti melkein täysin. Eilen näytettyä keikkaa kattelin kuitenkii ihan mielellään. Oli siellä jotain ihan laatukamaakin! Kakon äänikin kesti vähän paremmin, ku Kilven vokalistin ääni viime sunnuntain ykeX livessä. Basarin hillitön polkeminen puudutti kyl jonki verran.
HA!
Ticeto
21.02.2005 16:02:58
Mielestäni oli onnistunut veto Sonatalta tuo taltiointi. Oli sekä vanhempaa materiaalikin että sitä uudempaakin.

Olen aina pitänyt Kakon äänestä enemmän kuin esim. Kotipellon. Onkohan Tony treenannut sitä ääntään enemmän vai onkohan autotune pistetty kehiin? Kuullosti nimittäin sen verran puhtaalta.

Onneksi se rumpali on sentään älynnyt treenata, oli se niin kuraa ainakin sillä yhdellä livellä (Oisko ollut Successor?)
These are the last words I'll ever speak And they'll set me free
Kiviniemi
21.02.2005 16:04:44
...ja joka ikinen kerta kun Sonata Arcticaa kuulee livenä niin ei voi muuta kuin ihmetellä sitä, kuinka upesti Tony Kakko hallitseekaan finglishin. Kyllä se ärrä niin komiasti sorahtaa korvaan, esimerkiksi Kingdom for a Heart-biisi meinasi jo ruveta naurattamaan. Kotipeltokin on just samanlainen.
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
Pelsi
21.02.2005 16:15:21
Toisinsanoen muutamaa poikeusta lukuunottamatta täyttä paskaa kyseinen bändi rautaisen debyytin jälkeen.

Näin. Komp komp. Ecliptica oli vielä ihan kelvollista powerijyystöä, mutta Silence oli mielestäni huomattavasti heikompi. Sen jälkeen aika täyttä paskaa.
Kalamies #3 >-)))>
Super-Jari
21.02.2005 16:35:50
Ensimmäinen on minun mielestä liian Stratovariusta. Silence taas iski minuun parhaiten. Last drop falls, End of this chapter ja Power of one on loistavia biisejä. Winterheartilta taas Gravenimage ja Broken iskee. Reckoning taas meni täysin ohi.

If you fail to see the problem we have, one room full of walls
Siinä on hieno rivi tekstiä. Huonoja rivejä voi poimia sitten enemmän.
HAAAMÖÖÖ SMÄÄÄÄ FÖÖÖÄÄÄ
Sergei Fallinen
21.02.2005 17:16:17
Kyllä silence on sonatan paras levy, eclipticakin ihan ok, mutta siitä lähtien taso on laskenut jyrkästi.
Turzuke
21.02.2005 18:16:45
Kyllähän se oli ihan ok, mutta jotenki oli vaisumpi kuin mitä yleensä. Itse pidän Sonatasta tosdella paljon!
Fuck Off!!!
Defrayer
21.02.2005 18:30:01
Keikka odottelee nauhoitettuna dvd-soittimessa katsomistaan. Kommentoin sitä myöhemmin.

Niin ja mielestäni Silence taitaa olla bändin paras levy, tai sitten Ecliptica. Mutta kuitenkin toinen tulee aika lähellä toisen perässä. Muilla levyillä on lähinnä pari loistavaa biisiä ja lopusta en niin välitä. Varsinkin tämä Reckoning Night, en jaksa kuunnella, en niin yhtään.
"This is gonna suck for sure, so don't stress over Pastilli?" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16.
Turmis
21.02.2005 19:50:30

Ihan mukava keikka oli. Mielestäni Kakko lauloi melko hyvin, eikä ääntäminenkään pistänyt pahasti korvaan.. sanoisin että olen jopa positiivisesti yllättynyt.

Sonatan kappalemateriaali on mielestäni aika ailahtelevaa, keskinkertaisia kappaleita ei oikeastaan ole. Minulle yksi piisi voi olla hirveää kakkaa, kun taas seuraava on taas järjettömän hyvä. Itse pidän etenkin vähän hillitymmistä vedoista, esim. Broken, Silver Tongue ja uudelta etenkin Blinded No More kuulosti todella hienolta.

Jos unohtaisivat ne nopeimmat kikkelitukutakut, niin tässä olisi suorastaan loistava bändi (siis musiikillisesti).

...Niin ja tietenkin Sonataa pitää verrata Stratovariukseen: Sonata vie 9-1. :)
Jokunen
21.02.2005 21:15:23
...Niin ja tietenkin Sonataa pitää verrata Stratovariukseen: Sonata vie 9-1. :)

Totta vie!
HA!
Fukker
21.02.2005 21:31:06
Kokonaisuutena ihan ok keikalta vaikutti.

Miinukset:

-Eikö muita häiritse rumpalin liiallinen tuplabassarien käyttö?
-Enemmän voisi olla biiseissä taukoja ynnä muita koukkuja.
Jormaz
21.02.2005 22:02:51
Kitarasoolojen ystävänä mua puudutti huono soundi ja tylsän kuuloset soolot vaikka kyseessä on niinkin taitava soittaja. Marsun putkipääte näytti olevan mutta mikähän mahto olla etuasteena? Anteeksi kamafriikkailu.
Alkoholit-on-vaihtoehto
ten
22.02.2005 00:21:40
Keikka oli silkkaa suorittamista! Ei tullu sielusta ensimmäistäkään nuottia! Selvästi näki, ettei jätkiä napannu soittaminen/laulaminen ollenkaan! Olen pahoillani että tällaisia bändejä on päästetty pompsahtelemaan pinnalle!
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Antti90
22.02.2005 08:59:29

Kitarasoolojen ystävänä mua puudutti huono soundi ja tylsän kuuloset soolot vaikka kyseessä on niinkin taitava soittaja. Marsun putkipääte näytti olevan mutta mikähän mahto olla etuasteena? Anteeksi kamafriikkailu.

Mesa/Boogie Triaxis on Janilla se etuaste.
Mie tykkäsin keikasta kyllä, olisivat voineet soittaa vielä Victoria's Secretin ja Replican.
Äänitys oli aika huono, välillä ei kuulunut juuri ollenkaan koskettimia tai kitaroita ja Kakon laulu kusi pahemman kerran joissain kappaleissa,niin myös taustalaulukin.
Saatiin muuten keikalla juomat ilmatteeks ja ei tarvinnu maksaa mitään! Pastilli?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)