Aihe: Boss gt6 vai me-50 tai joku muu??
1 2 3 4
Migo
20.02.2005 20:21:39
Joo näistä on ollu keskusteluja mutta en aikaisemmista oikein kunnon vastauksia löytänyt. Eli olisi aika kokeilla noita multiefektejä mutta ainoa ongelma on siinä minkälaisen? Toi gt6 ja me-50 kiinnostaisi. Onko jotain kokemuksia ko. laitteista. Tai pikemminkin kumman valitsisit ja miksi..jos hintaa ei katsota. Yrittäkää kestää ja älkää avautuko..Tyhmempiäkin kysymyksiä täältä löytyy.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Boltsa
20.02.2005 20:25:00
Jos et tartte kaappimallinnuksia ja omistat ulkoisen eq pedaalin tai räkkieq:n, osta me-50. Tai jos haluat välttää valikkoselailut ja haluat nopeasti ja helposti säädettyä soundit, osta myös me-50.
No jo on ristuksen isoo krilli sanoo lapualaanen ku mäkronaldsin näki!
Miikathebest
20.02.2005 20:31:39 (muokattu 20.02.2005 20:39:07)

Jos et ole tyytyväinen spiderin soundiin, niin et varmaankaan ole tyytyväinen nuihin multilootiinkaan.
Mutta jos taso on riittävä, esim. GT-6 voisi olla hyvä.
Bossilta tulikin juuri uusi malli GT-8. Siitä löytyy hakua käyttämällä "paljon" juttua. Myös me-50 tuottaa monia tuloksia haulla.

Itse henkilökohtaisesti suosin erillisiä pedaaleja.

Minulla on paalljon kokemusta tuosta GT-6:sta... se on erittäin monipuolinen laite. Ja säädettävää riittää lähes loputtomiin.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Migo
20.02.2005 20:37:22
Jos et ole tyytyväinen spiderin soundiin, niin et varmaankaan ole tyytyväinen nuihin multilootiinkaan.
Mutta jos taso on riittävä, esim. GT-6 voisi olla hyvä.
Bossilta tulikin juuri uusi malli GT-8. Siitä löytyy hakua käyttämällä "paljon" juttua. Myös me-50 tuottaa monia tuloksia haulla.

Itse henkilökohtaisesti suosin erillisiä pedaaleja.

Joo olen kanssa itse pelannut noitten erillisten pedaalien kanssa. Mutta nyt tuli sellanen olo, että tollanen multihärpätin vois olla ihan jees. Ja ei tohon spiderin soundiin voi olla tyytyväinen ainakaan tohon I malliin säröt on aikasta hirveet.. Mutta uudelle vahvistimelle ajattelin jotain multiefektiä tarjota..Olen joskus omistan zoomin 505 mutta bossit taitaa olla kaukana tuosta??:). Täytynee nyt miettiä. Kyllähän tuo me-50 kiinnostaisi. Tekeekö mikään gt6:sta parempaa kuin me-50?
Miikathebest
20.02.2005 20:43:07

Joo olen kanssa itse pelannut noitten erillisten pedaalien kanssa. Mutta nyt tuli sellanen olo, että tollanen multihärpätin vois olla ihan jees. Ja ei tohon spiderin soundiin voi olla tyytyväinen ainakaan tohon I malliin säröt on aikasta hirveet.. Mutta uudelle vahvistimelle ajattelin jotain multiefektiä tarjota..Olen joskus omistan zoomin 505 mutta bossit taitaa olla kaukana tuosta??:). Täytynee nyt miettiä. Kyllähän tuo me-50 kiinnostaisi. Tekeekö mikään gt6:sta parempaa kuin me-50?

GT-6 sisältää vahvistinmallinnokset. Ja siinä on muutenkin enemmän kaikkea.

Osta hyvä vahvistin, josta lähtee _se_ soundi(sinun sormiasi käyttäen). Sitä sitten ruokit säröpurkeilla ja tarvitsemillasi efektillä.

Digibossit ainoastaan matkivat aitoja laitteita, eivätkä yllä samalle tasolle alkuperäisten erillispurkkien kanssa. Putkivahvistimista puhumattakaan.

Hiljaisessa kotikäytössä kuulokkeiden kanssa mallintavat on ihan jees.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Migo
20.02.2005 20:45:37
GT-6 sisältää vahvistinmallinnokset. Ja siinä on muutenkin enemmän kaikkea.

Osta hyvä vahvistin, josta lähtee _se_ soundi(sinun sormiasi käyttäen). Sitä sitten ruokit säröpurkeilla ja tarvitsemillasi efektillä.

Digibossit ainoastaan matkivat aitoja laitteita, eivätkä yllä samalle tasolle alkuperäisten erillispurkkien kanssa. Putkivahvistimista puhumattakaan.

Hiljaisessa kotikäytössä kuulokkeiden kanssa mallintavat on ihan jees.

Joo noi on just niitä asioita minkä kanssa olen tässä tapellut viime aikoina. Uudeksi vahvistimeksi aattelin hommata tuon randallin mallia en nyt muista.
Migo
21.02.2005 16:25:16
Mitäs mieltä siitä olette, että kannattaako sijoittaa reilu satanen enempi et saisi tuon gt-6?? Vai häviääkö me-50 paljonkin gt-6:lle??
Wickerman
21.02.2005 17:22:35
Minä käytän GT-6:sta 4 kaapelin menetelmällä siten että Mesan etunen on aina jossain kohtaa efektiketjua. Eli en käytä lainkaan laitteen särö ja preamp mallinnuksia vaan erillistä etuastetta. Soundi otetaan sitten kuulokkeille tai pienelle erilliselle putkicombolle.

Näin tehtynä voi käyttää näppärästi delayta, reverbiä, chorusta,wahia, EQ:ta ja FX1 ja FX2 efektejä. Olen laitteen omistanut 3 kuukautta ja nyt sen käyttöä alkaa tajuamaan jo paremmin kuin alussa.

Nuo särö ja preamp mallinnukset on kaikenmaailman nettibrochyyreissä kovin mainostettuja, mutta ei ne kyllä pärjää millään putkisoundille. En käytä niitä koskaan. Sen sijaan noita efektejä, mitkä listasin, voi nyt ruuvata suuntaan jos toiseen ja saa erilaisia ja varsin makeitakin soundeja. Efektien laatu on mielestäni OK. Hiukan vehje värittää sitä kitaran omaa soundia, mutta niin kai kaikki mallintavat.

Lopputuomiona sanoisin että ihan hyvä peli se kuitenkin on, siinä on vaan paljon sellaista jota minä en tarvitse laisinkaan.
Se on myös välillä harmillista että aikaa saa säätämiseen kulumaan, mutta ei se lopulta minua suuresti haittaa. Kunhan muistaa soittaakin välillä.

En itse kadu että ostin, koska tiesin jo ennakkoon millä tavalla vehjettä käytän ja kyllä siitä iloakin on ollut. En tiedä oliko tästä ketjun aloittajalle apua, mutta esitin tässä vain tavan jolla laitetta voi käyttää aika mukavasti.
hanipai
21.02.2005 17:48:52
Mua kiinnostais Digitechin Gnx2 ja Gnx3, että onko niistä Bossin veroseks?
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
hanipai
21.02.2005 18:25:45 (muokattu 21.02.2005 18:28:06)
Hitto mä en näköjään osaa käyttää tätä, kun lautan uuden viestin aina. Täytyy muistaa se muokata kohta :)
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
hanipai
21.02.2005 18:27:15
GT6:ia on muuten ebäyssä kunnon läjä. Onko muuten wahwah mistään kotoisin tuossa laitteessa?
Niknak
21.02.2005 18:32:19
Minä käytän GT-6:sta 4 kaapelin menetelmällä siten että Mesan etunen on aina jossain kohtaa efektiketjua. Eli en käytä lainkaan laitteen särö ja preamp mallinnuksia vaan erillistä etuastetta. Soundi otetaan sitten kuulokkeille tai pienelle erilliselle putkicombolle.

Anteeksi derailaus, mutta en viitsi aloittaa uutta ketjua:

En ymmärrä oikein tuota 4n kaapelin menetelmää. Olen yrittänyt sillä kytkeä GT-6sta Engl Thunderiin, lopputuloksena vahvistin, jossa on aina vain Clean-kanava päällä ja vain master volumea voi säätää.

Luulen, että piuhat on kytketty oikein. Särö on custom/external asetuksella. Pitääkö mun säädellä GT-6sta sitä efektiketjua vai mitä?

Haluaisin siis käyttää GT-6n efektejä, en mallinnuksia. Säröä pitäis saada itse Englistä, mutta Thunder ei suostu Clean:ltä siirtymään tuonne Lead-kanavalle. Englin luupissa GT-6 pelittää ihan ok.

Auttakee tyhmää.
LaXu
21.02.2005 18:32:45
GT6:ia on muuten ebäyssä kunnon läjä. Onko muuten wahwah mistään kotoisin tuossa laitteessa?

Ainakin Crybaby mallinnoksesta tykkäsin. Vertasin "aitoon" perus-Crybabyyn ja aika lähelle pääsi. GT-6:sta en ostaisi kuitenkaan seuraavista syistä:

-Vahvistinmallinnukset huonompia kuin kilpailijoilla.
-Värittää soundia pelkkänä efektilootana käytettynä (vaikka efektejä ei olisi yhtäkään päällä).
-Ne 1001 asetusta ja valikkoa..niitä on ärsyttävää selailla.
Migo
21.02.2005 18:35:27
No kysytään näin, että onko mitään hyvää multiefektiä?? Varmasti nuo bossit hyviä on mutta löytyykö parempia?
ReBeat
21.02.2005 18:39:55

Tarvitko parametrien reaaliaikaista ohjausta expression-pedaalilla vai riittääkö pelkkä presettien vaihto? Voisiko räkkimylly + erillinen midilauta tulla kyseeseen?
Fortune
21.02.2005 19:28:44
No kysytään näin, että onko mitään hyvää multiefektiä?? Varmasti nuo bossit hyviä on mutta löytyykö parempia?

TC Electronic G-major. Se oikeasti multiefekti, ei mitään etuasteita yms.

Ja saa edullisesti nykyään.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel
Migo
21.02.2005 19:44:26
TC Electronic G-major. Se oikeasti multiefekti, ei mitään etuasteita yms.

Ja saa edullisesti nykyään.

Onko paljonkin bossia kalliimpi?
hanipai
21.02.2005 19:56:42
Entäs jos lattialaitteissa pitäydytytään, niin mikäs sitten on hyvä.
Migo
21.02.2005 20:00:20
Entäs jos lattialaitteissa pitäydytytään, niin mikäs sitten on hyvä.
Tämän minäkin haluaisin kuulla. Onkosta tuosta digitech gnx3 mihinkään?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)