Penasol 21.02.2005 15:50:35 | |
---|
Kun ei oikein tuossa aiemmassa kyselyssä paljastunut, niin toiminniinkin härskisti, että teen uuden, ainoastaan tätä asiaa koskevan kyselyn. Kävi niin, että minusta taisi tulla basisti, ja nyt olisi aika hankkia laitteistoa. Basso minulla on, ja bassokäyttöön soveltuva nuppi myös. Kaappia olisin vailla. Minä kun en noista bassokaapeista ymmärrä hölökäsen pöläystä niin tahtoisin tietää, millaisia soundillisia eroja on 1x15", 2x10", 4x10" ja miksei vaikkapa jollain ?x12":lla toisiinsa nähden. Refleksiputkiahan noissa uusissa kaapeissa näyttää olevan, mutta mitenkäs suljettu rakenne, toimiiko? Ja kumpainenko mahtaisi olla parempi vaihtoehto jos on ainoastaan yksi kaappi. Suunnittelin ostavani (tai jopa tekeväni itse) 1x15"- kaapin, mutta pärjääkö sillä yksistään? Tahdon soundilta munaa, mutta olisihan se kivaa jos soundi ei olisi pelkkää bassoista mölinää. Tulevaisuudessa kun olen rikas ja kuuluisa, voin tietysti ostaa siihen vaikkas jonkin 2x10":n päälle, mutta nyt näin niinkuin aluksi olisi pärjättävä yhdellä kaapilla. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Incarnation 21.02.2005 15:55:58 | |
---|
Meikäläisen combossa on 1x15 + pilli ja toistaa ihan kaikenlaiset murinat ja sirinät (ainakin tarpeeksi) yksityiskohtaisesti. Mutta jos olet ainoastaan yhtä kaappia ostamassa niin ehkä 4x10 olisi se paras ja monipuolisin vaihtoehto. Rest in peace Dime |
Wil-J 21.02.2005 16:04:17 | |
---|
Mulla on tällä hetkellä 1x15 kaappi ja aion siihen 2x10 ostaa päälle kunhan on rahaa. Se toimii yksinäänkin ihan hyvin, mutta kun soittaa hiukan korkeammalta niin siitä jotenkin se isoin muna häviää. Mielummin ottaisin 4x10 jos yhdellä kaapilla tarkoitus vetää. Se on parempi "all around" kaappi. |
Mulla on 4x12 -kaappi. Siinä on sitä vintake-fiilinkiä. Kyllä tykkään enemmän kuin kokeilemistani 4x10 -kaapeista, huomattavasti munaisammat melut irtoaa ilman että yläpäiden herkkyys kärsii. Tosin 4x10 -kokemukseni perustuu lähinnä hartkeen. Varsinkin kun sä(kin) ilmeisesti tykität tolla TOP:illa, niin kannattaa tuota kaiutinpinta-alaa olla. Mun mielestä. Suosittelen siis kokemuksen perusteella 12-tuumaisia ennemmin kuin 10-tuumaisia. Does your mama like to reggae? |
hollstro 21.02.2005 18:14:45 | |
---|
Mulla on 4x12 -kaappi. Siinä on sitä vintake-fiilinkiä. Kyllä tykkään enemmän kuin kokeilemistani 4x10 -kaapeista, huomattavasti munaisammat melut irtoaa ilman että yläpäiden herkkyys kärsii. Tosin 4x10 -kokemukseni perustuu lähinnä hartkeen. Varsinkin kun sä(kin) ilmeisesti tykität tolla TOP:illa, niin kannattaa tuota kaiutinpinta-alaa olla. Mun mielestä. Suosittelen siis kokemuksen perusteella 12-tuumaisia ennemmin kuin 10-tuumaisia. Jostain syystä suurin osa basisteista on äänestänyt rahapussillaan 4x10" puolesta. Mulla ei ole faktaa, mutta perstuntumalla 4x12" elementeillä varustettuja on kymmenen kertaa vähemmän kuin 4x10"-kaappeja. Itse pidän myös 10" saundia parempana. 12" ämyri on "löysempi". Kaiutinpinta-alaa ja bassoa on toki hieman enemmän. 4x10" siis peliin. Sitten kun on kuuluista ja sitä rahaa on älyttömästi niin sen kaveriksi voi hommata joko 1x15" kaapin tai toisen samanlaisen. |
Penasol 21.02.2005 19:08:51 | |
---|
Mitenkäs nuo 2x10"- kaapit? Ei ole rahaa tosiaankaan paljoa käytettävissä. Mitenkäs sellainen riittäisi? Nyt ei ole bändihommia tällä hetkellä, mutta ei ole poissuljettu mahdollisuus, että niitä ilmaantuisi. Eli tällä hetkellä kot'käyttöön olisi vaatimus. Pitää tarkkailla käytettyjä ja kysellä tukiaisia ukilta... Ei huvittaisi välttämättä Behringeriä ostaa, kyseenalaistan niiden laadun, mutta passaa se sellainenkin jos ei budjetti riitä muuhun. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
hollstro 21.02.2005 19:47:32 | |
---|
Mitenkäs nuo 2x10"- kaapit? Ei ole rahaa tosiaankaan paljoa käytettävissä. Mitenkäs sellainen riittäisi? Nyt ei ole bändihommia tällä hetkellä, mutta ei ole poissuljettu mahdollisuus, että niitä ilmaantuisi. Eli tällä hetkellä kot'käyttöön olisi vaatimus. Pitää tarkkailla käytettyjä ja kysellä tukiaisia ukilta... Ei huvittaisi välttämättä Behringeriä ostaa, kyseenalaistan niiden laadun, mutta passaa se sellainenkin jos ei budjetti riitä muuhun. Kotikäyttöön ja maltillisella metelillä soitteluun riittää ihan mikä vaan. Kitarakaappikin. Jos kuitenkin haluat varautua mahdolliseen treenikäyttöön kohtuullisella volyymilla niin 2x10" riittää alkuun ihan hyvin. |
Herra A 21.02.2005 20:06:54 | |
---|
Kyllä 4x12 on todella hyvä vaihtoehto jos haluaa nimenomaan yhdellä kaapilla pärjätä. Kymppituumaisistakin kaapeista valmistajilla on usein paria eri mallia, joista yleensä toinen on tarkoitettu pärjäämään yksin. Tsekkaa 4*12-tuumaisista vaikka ebs, ampeg,marshall ...hmmm ashdownilla ei taida niitä olla vaikka muuten loistavia kaappeja rakentelevatkin .. tosin eipä niitä enää kukaan taida maahantuodakaan. :( btw. kannattaa muistaa myös 6*10 kaapit! Mist ripples round your thin white neck
And draws me a line
Cold fingers mark this dying wreck
This moment is mine |
Niskamies 21.02.2005 20:14:42 | |
---|
...hmmm ashdownilla ei taida niitä olla vaikka muuten loistavia kaappeja rakentelevatkin .. tosin eipä niitä enää kukaan taida maahantuodakaan. :( Kyllä Soundata tuo Ashdownia maahan. Kannattaa kanssa tsekata 2x12" kaapit. Esimerkiksi EBS:n 2x12" ovat mainiota, ja niitä saa sekä Neo:na ja tavallisina. Meitsi on meshissä. |
Herra A 21.02.2005 20:17:07 | |
---|
Kyllä Soundata tuo Ashdownia maahan. Ei tuo enää. Mist ripples round your thin white neck
And draws me a line
This moment is mine |
Niskamies 21.02.2005 20:20:09 | |
---|
Ei tuo enää. Ei vai? No perhana, mitäs nyt tehdään. Kait se on pakko sitten ruveta ostamaan EBS:ää... Meitsi on meshissä. |
Herra A 21.02.2005 20:27:40 | |
---|
Joo oli kuulemma vähän nihkeetä kun toimituksissa kesti aina kuukausitolkulla, asiakkaat ei tietenkään jaksaneet odotella puolta vuotta kamppeitaan ... no mutta ebs:n ostaminenhan on kuin panisi rahaa pankkiin, eikö? ;) Mist ripples round your thin white neck
And draws me a line
This moment is mine |
Ylläri 21.02.2005 20:28:12 | |
---|
Ei tuo enää. Jopa nyt jotakin. Soundatan nettisivuilla Ashdown kyllä vielä kummittelee entiseen tapaan, mutta ilmeisesti tieto on luotettavasta lähteestä, -kö? Jano!
-Pave Maijanen |
Herra A 21.02.2005 20:30:47 | |
---|
Jopa nyt jotakin. Soundatan nettisivuilla Ashdown kyllä vielä kummittelee entiseen tapaan, mutta ilmeisesti tieto on luotettavasta lähteestä, -kö? Myyjä sen kertoi, joten eiköhän. Mutta luulisi niitä siellä varastoissa olevan vielä viimeisille nopeille. Mist ripples round your thin white neck
And draws me a line
This moment is mine |
Niskamies 21.02.2005 21:04:47 | |
---|
no mutta ebs:n ostaminenhan on kuin panisi rahaa pankkiin, eikö? ;) No onhan se melkein:) Kokeilin tossa pari päivää sitten EBS:n 2x15" kaappia, ja siitä puuttui kaikki metallisuus mistä en digannut kun testailin 4x10" kaappia. Pitäisi testata uudestaan noi kaapit rinnan ja kattoa onko maku muuttunut. Jostain syystä on ruvennut tekemään mieli 2x12" kaappia, johtunee tosta 2x15" kaapin muhkeudesta. Jospa siinä olisi 4x10":n selvyys ja atakki ja sitten 1x15" botne, tai olisi edes noiden kompromissi. Meitsi on meshissä. |
chief 21.02.2005 21:43:09 | |
---|
Häh? |
Incarnation 21.02.2005 21:54:18 | |
---|
Rest in peace Dime |
kalzu 21.02.2005 22:03:28 | |
---|
Onko muuten kellään oikeesti kokemusta noista 5" elementeistä? Entisellä basso-opellani oli 8x5" ja hän kehui sitä ainakin todella hyväksi soundiltaan, sekä myös erittäin roudausystävälliseksi. Olisi mielenkiintoista kuulla. Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.) |
pardy 21.02.2005 22:15:45 | |
---|
Basisti. |
hollstro 22.02.2005 09:51:13 | |
---|
|