kimmoke 21.02.2005 08:52:42 | |
---|
...Pahinta siinä on se että nää turakaissoittajat/artistit ei vittu itte tajua/hyväksy sitä tosiasiaa että ne on dokuja,pitäs varmaan ottaa videolle niitä toilailuja että menis jotain sinne viinalla marinoituun kaaliin,joku järjen valo pitäs syttyä ... jooo! järjestettiin tosa just parin tutun bändin kanssa yksityispirskeet ja tietysti janojuomaa oli pakko maistella tuelta. Täytyhän se hauskuus videolle ottaa...eikä se satana ollut vakuuttavan näköistä toilailua :) Onneks yleisö oli samassa/pahemmassa "tilassa". No kaipa sieltä setistä muutama oikeakin sävel löytyi, mutta alkoholin haittavaikutusten-opetusvideona oikein hjuva. ps. vieläkin heikottaa.... Työtä työttömille, maata maattomille ja sianvihtaa köyhille. |
clave 21.02.2005 12:07:11 | |
---|
Hassua että mua ei oo koskaan haitannut bändikavereiden dokaaminen. Ei keikalla, ei myöskään ennen taikka jälkeen keikan. Sanoihan jo Eugen Malmstenkin, että konjakin nauttiminen pitäisi lailla sallia viihdyttäjille työaikana. Enemmän puskis suonta jos bändissä olis pipot kireellä. Heikkohermoisen valittajan kanssa ei pärjää mutta kunnon juopon kanssa pärjää aina. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
riff 21.02.2005 12:22:24 | |
---|
Hassua että mua ei oo koskaan haitannut bändikavereiden dokaaminen. Ei keikalla, ei myöskään ennen taikka jälkeen keikan. Sanoihan jo Eugen Malmstenkin, että konjakin nauttiminen pitäisi lailla sallia viihdyttäjille työaikana. Enemmän puskis suonta jos bändissä olis pipot kireellä. Heikkohermoisen valittajan kanssa ei pärjää mutta kunnon juopon kanssa pärjää aina. Komp. Ainoana poikkeuksena se, jos joutuu kunnon juopon kanssa samaan hotellihuoneeseen ja se höpöttää pelti kiinni aamu yhdeksään asti jotain musiikin teoriaa ja tän selvän pitäis muutaman tunnin päästä lähteä ajamaan keikkabussilla vaikkapa 400 km. Kiva, kiva, oukki doukki! |
Sertzo S 21.02.2005 12:43:05 (muokattu 21.02.2005 12:49:38) | |
---|
kunnon juopon kanssa pärjää aina. Vitut pärjää, kun tarpeeksi kauan katselee ja tarkoitan vain soittohommia, muista juopotteluista en puhu mitään! Kyllähän ne kännistä tehdyt mokailut soittohommissa ovat niitä vittumaisempia jälkihoitoineen, etenkin liidaushommissa, jos yhteiset säännöt on kuitenkin sovittu viinan suhteen. Kokemusta on tarpeeksi. Eikä ne pipot kiristy selvin päin niinkään, kuin juuri työaikana kännnätessä. |
clave 21.02.2005 12:59:43 | |
---|
Hauskahan noita pikku hiprakassa pyörivien kollegoiden juttuja on vuosien varrella ollut katsella. En koe sen olleen mitenkään ylivoimaista. Monet hauskat hetket on koettu ja jaettu. Jos ei sotke cocktailiin muuta kemiaa kuin vaan läträä niin kyllähän sellainen ihminen puhetta uskoo. Sanoo vaan, että nyt riittää tai nyt nukutaan niin kyllähän nuo on tähän mennessä uskoneet. Kukaan ei ole myöskään jäänyt velkaa, kaikki vipit on maksettu. Ja onhan se niinkin, että kun oikein muistelee niin taiteellisimmat, lahjakkaimmat ja herkimmät ihmistyypit ovat olleet niitä joilla alttius juopumiseen on ollut suuri. Mun mielestä tästä työssä juomisasiasta ei kannattaisi tehdä suurempaa numeroa kuin se onkaan. Enempi on vituttaneet sellaset elämäntapastalinistit jotka otsat rypyssä tappaa - jo olemuksellaan - kaiken hyvän meiningin. Ne on sellasia neutronipommimuusikoita jotka tappaa ympäriltään kaiken inhimillisen hauskan mutta säilyy itse ehjinä. Ja sitten ne besserwisseroi kaikkea maan ja taivaan väliltä. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
mack the knife 21.02.2005 13:21:28 | |
---|
Siitähän se pipo just lähtee kiristymään, jos joku ehdottaa "yhteisiä pelisääntöjä viinan kanssa". Voi helevetti. Mitäs se semmonen on. Eikö bändissä yleensä tehdä paljon tärkeämpiä pelisääntöjä esim. soittamisesta, aikatauluista ja muista. Taitaa olla sillä itsellä ongelmia, joka yrittää viinasta tehdä noinkin tärkeän keskustelunaiheen. Kuulin just tämmösenkin, että yksi lauluhölmö oli meinannu antaa rumpalille kenkää yhden kaljapullon juomisesta ruuan kanssa ennen keikkaa. Kylläpä se kaveri varmaan tulikin niin pirun känniin siitä pullosta että. Mulla on sen verran ikää, että mä otan ryypyn silloin kun mua huvittaa, en kysele lauluhölmöiltä enkä paljon muiltakaan. Enkä vedä kuin sen verran kuin huvittaa. -Mistä otteesta tää menee? |
baron 21.02.2005 13:26:17 | |
---|
Hassua että mua ei oo koskaan haitannut bändikavereiden dokaaminen Sulle ei sellaisia varmaan ole sattunut kohdalle? Mulle: - Basisti sammuu lavalle kesken soiton - Rumpali unohtaa koko settinsä keikkapaikalle. Sitä ennen on kesken setin rynnännyt mikin kimppuun ja kuuluttanut seuraavaksi piisiksi sellaisen, jota en ole koskaan kuullut. Myöhemmissä selvityksissä kävi ilmi, ettei itsekään ole kuullut, sellaista ei varmaan ole olemassakaan. Children of Baron: Magic in Keyboards.
Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta! |
pekkajau 21.02.2005 13:37:48 (muokattu 21.02.2005 13:50:21) | |
---|
Mulle: - Rumpali "sammuu" lavalle kesken soiton ja tipahtaa lavan ja takaseinän välissä olevaan "kuiluun" lämpöpatterin päälle vieden mukanaan kunnon ryminällä komppipellin ja virvelin ja mikkitelineen mukanaan! -Hääpaikalle ajetaan pihaan ja vänkärin puoleiselta penkiltä tipahtaa pihalle ensin umpihumalainen rumpali ja sitten kaljakassi ja pari tyhjää makuaaripulloa! Piha on täynnä hääväkeä! - Hanuristi sekoilee pierussa midi-vehkeittensä kanssa ja "asentaa" ja säätää niitä kesken biisin perse pystyssa yleisöönpäin ja ryömii piuhojensa ja pedaaliensa kanssa lattialla. jne... |
uruttaja 21.02.2005 13:38:52 | |
---|
Mulle: - Basisti sammuu lavalle kesken soiton - Rumpali unohtaa koko settinsä keikkapaikalle. Rumpari oksentaa kapulapussiin kesken biisin. |
Eköhän tuossa yllä ole jo tarpeeksi tarinaa niille, joille yhteiset säännöt eivät kelpaa työmaajuopottelusta. Puhun todellakin vain JUOPOTTELUSTA TYÖAIKANA, enkä kaljapullon juomisesta ruuan yhteydessä! edit: Tulin juuri töistä, joten taidanpa nauttia kaljan tai kaksi;) |
baron 21.02.2005 14:34:18 | |
---|
Eköhän tuossa yllä ole jo tarpeeksi tarinaa niille, joille yhteiset säännöt eivät kelpaa työmaajuopottelusta. Puhun todellakin vain JUOPOTTELUSTA TYÖAIKANA, enkä kaljapullon juomisesta ruuan yhteydessä! Enhän mä nyt lapsenvahdiksi ala aikuisten miesten kanssa, mutta meillä on mun säännöt ja ne on ne, että viina ei saa heijastua soittoon, ainakaan negatiivisesti. Children of Baron: Magic in Keyboards.
clave 21.02.2005 14:39:33 | |
---|
Kyllä juopon ihmisen kanssa pärjää kuten sanottua, kai se on vähän omista ihmissuhde-, ja vuorovaikutustaidoistakin kiinni. Todellakin haastavimpia bändikavereita ovat nämä elämäntapazapat ja pipolakit kireellä viilettävät liiderit ja liiderien apulaiset, eivät rehellisesti viinaa juovat kunnon soittajakollegat. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
baron 21.02.2005 14:42:28 (muokattu 21.02.2005 14:44:18) | |
---|
ja pipolakit kireellä viilettävät liiderit. Siinähän harjoittelevat mun kanssa toimeen tulemista! Joskus ovat jotakin uhonneet, mutta eivät saa edes treenejä aikaiseksi ilman mua, "lapsiraukat", keikasta puhumattakaan. Children of Baron: Magic in Keyboards.
clave 21.02.2005 14:43:48 | |
---|
Miitä? Luulin sun Baron olevan humanisti isolla HOOLLA:) "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
baron 21.02.2005 14:46:39 | |
---|
Miitä? Luulin sun Baron olevan humanisti isolla HOOLLA:) Tä: lasten ja soittajien kasvattamisen hallitsevat periaatteet: - lahjonta - kiristys - uhkailu Mun sivubändissä mä oon rivimies ja nautin suunnattomasti, hirveän helppoa kun soittaa vain, mitä eteen annetaan ja nipottaa, että treeniajat ei sovi ja keikat huonoja. Children of Baron: Magic in Keyboards.
clave 21.02.2005 14:47:39 | |
---|
tai -rajat -rakkaus -risut/ ruusut "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
WanhaWetäjä 21.02.2005 15:17:50 | |
---|
Kyllä juopon ihmisen kanssa pärjää kuten sanottua, kai se on vähän omista ihmissuhde-, ja vuorovaikutustaidoistakin kiinni. Todellakin haastavimpia bändikavereita ovat nämä elämäntapazapat ja pipolakit kireellä viilettävät liiderit ja liiderien apulaiset, eivät rehellisesti viinaa juovat kunnon soittajakollegat. Sun mielestäs juoppo on kunnon kollega,just,just...oikeen paskahousun,säälittävän holistisoittajan kaa ei voi pärjätä kukaan,kun se ei pärjää edes itse itsensä kanssa...sulle ei ole ilmeisesti kohdalle sattunut sellasta,goog for you! Kireepiposet liiderit on oma osastonsa,joskus niissä on vanhoja juoppoja,ne on pahimpia moralisteja,mä en ole vanha juoppo,enkä absolutisti...mutta se on totta että jos bändissä on kolme jäsentä,kaks vetää viinaa,yks joutuu ajaan,niin voi siinä ruveta vähän pipo kiristään sillä joka ajaa(aina)... Mun mielestä dokaaminen keikalla ei ainakaan ole mikään etu siinä kohtaa kun etsii töitä,vai meneekö se sitten näin: "Juoppo soittaja etsii hommia mielellään juoposta bändistä,että vois edellenkin vetää,kun siitä edellisestä sain kenkää juomisen takia,kun olivat niin vitun kireepiposia äijiä..." |
Martso 21.02.2005 15:23:22 | |
---|
Siitähän se pipo just lähtee kiristymään, jos joku ehdottaa "yhteisiä pelisääntöjä viinan kanssa". Voi helevetti. Mitäs se semmonen on. Eikö bändissä yleensä tehdä paljon tärkeämpiä pelisääntöjä esim. soittamisesta, aikatauluista ja muista. Niin no ihen miten vaan... Meillä nuo "yhteiset pelisäännöt" on olemassa ja hyvin toimii. Ennen keikkaa ei päivällä oteta edes sitä korjaavaa, eikä keikan aikana. Keikan jälkeen on sitten jokaisen ihan perskohtainen asia, mitä naamaansa kaataa. Kyllä tämä on hyvin toiminu ja tulee toimimaan. Hullu mikä hullu! |
mack the knife 21.02.2005 15:32:31 | |
---|
"Juoppo soittaja etsii hommia mielellään juoposta bändistä,että vois edellenkin vetää Hienoa! Miten ei ole tullutkaan mieleen. Pitääpä laittaa työnhakuilmoitus just näillä sanoilla parin toimiston ilmoitustaululle. Saat gramexit ja teostot, jos saan lainata lausetta. Ja lisäksi pullon jalua. -Mistä otteesta tää menee? |
Sertzo S 21.02.2005 16:09:45 (muokattu 21.02.2005 16:10:39) | |
---|
Niin no ihen miten vaan... Meillä nuo "yhteiset pelisäännöt" on olemassa ja hyvin toimii. Ennen keikkaa ei päivällä oteta edes sitä korjaavaa, eikä keikan aikana. Keikan jälkeen on sitten jokaisen ihan perskohtainen asia, mitä naamaansa kaataa. Kyllä tämä on hyvin toiminu ja tulee toimimaan. Mulle on nykyisin aivan sama kuka juo ja missä ja milloin. Mutta monasti asiat olisivat toimineet paremmin ilman ylimenevää ryyppäystä, jota on joutunut aikoinaan sietämään. "Nuoraltatipahtamista" vailla se on itselläkin muutaman kerran ollut ja tämä siksi tunnustuksena, ettette aivan kireäpipoisena synnittömänä pidä. Kenkää olen joutunut kavereille muutaman kerran antamaan viinan vuoksi, anteeksi useammin niissä pändeissä, joiden liidaamiseen olin suostunut tai ryhmän perustanut. Eivät ole vihamiehiä olleet jälkeenpäin, vaan käsittäneet tapahtuneen niin kuin oli sovittu. |