Aihe: Cioks..Suriseeko? Huriseeko?
1
Jamminen
20.02.2005 11:25:07
No moron moro,

Cioksit ovat varmaankin laadukkaita virtalähteitä, mutta niissä ei kumminkaan ole eristettyjä lähtöjä tyyliin Pedal Power, vaan lähdöt on haaroitettu sisäisesti.

Kysymys: Millaisia kokemuksia teillä on näistä virtalähteistä, onko joitain tilanteita tullut vastaan, missä ne olisivat hurisseet?

Erityisesti minua kiinnostaa se, että onko noissa jotain erityisfiltterointia verrattuna esim. Bossin muuntajaan. Tulisi kumminkin paljon halvemmaksi ostaa em. muuntaja ja haaroittaa siitä piuhoilla. Vaan onko Cioks silti parempi, ja jos on, niin miksi?
Maybe nothing matters anyway...
Jamminen
21.02.2005 11:09:24 (muokattu 21.02.2005 11:09:44)
Nostin ylös.
Tomtom
21.02.2005 11:59:58
Mars lukemaan pedalboardkeskustelu ja sen jälkeen haulla virtalähde- jutut. Vastaukset löytyy sieltä.
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Jamminen
21.02.2005 12:48:31
Itse itseäni lainaten:

Erityisesti minua kiinnostaa se, että onko noissa jotain erityisfiltterointia verrattuna esim. Bossin muuntajaan. Tulisi kumminkin paljon halvemmaksi ostaa em. muuntaja ja haaroittaa siitä piuhoilla. Vaan onko Cioks silti parempi, ja jos on, niin miksi?
Jungleman
21.02.2005 14:46:34
Kysymys: Millaisia kokemuksia teillä on näistä virtalähteistä, onko joitain tilanteita tullut vastaan, missä ne olisivat hurisseet?

Minun laudassani Cioks aiheutti hurinoita vain ja ainoastaan silloin kun se oli kytketty yhtä aikaa Electro-Harmonix Small Cloneen ja mihin tahansa muuhun pedaaliin. Johtunee jostain napaisuus-/maa- tms. jutusta, joku muu tietää varmasti tarkemmin. Onneksi Small Clone ei juurikaan syö pattereita, se ja Fulltone '69 ovat laudassani ainoat vehkeet jotka eivät ole kytkettyinä Cioksiin. Ja laudan kuva löytyy löytyy siis omakuvasta.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Aardfather
23.02.2005 03:09:45
Fulltonet toimiikin vähän erilailla ja ne vaativat omanlaisensa muuntajan. EH:sta en ole varma.

Itelläni Cioks ei ainakaan hurise tippakaan vaikka kaikki kamat on kytkettynä maadoittamattomiin pistorasioihin.

- Aardfather
McNulty
23.02.2005 12:39:53
Miulla on Cioksin Iso-Johni tuossa laudassa kanssa kiinni ja siitä saa virtansa tällä hetkellä 4 laitetta (dunlop 535Q wah, mxr dime distortion ja pari digitechin spedua). Ei hurinoita, ei häiriöitä...

Aikaisemmin oli EHX:n holy grail kiinni ja sen kun löi päälle niin kuului pieni "naps"... jota sitäkään ei kyllä huomannut soitellessa niin hyvin. Aikaisemmin oli useampi spedu kiinni tuossa big johnissa ja kyllä se vatkata jaksoi... nykyään miulle kyllä riittäis se baby-versiokin.
Jungleman
23.02.2005 23:03:29
Fulltonet toimiikin vähän erilailla ja ne vaativat omanlaisensa muuntajan. EH:sta en ole varma.

Fulltoneja on erilaisia, ainakin '69 tarvitsee ihan oman virtasysteeminsä. Supa-Trem ja Fulldrive 2 eivät ole moksiskaan. Small Clonessa on plugimallinen virtapiuhaliitäntä, vaikuttaneeko asiaan jotenkin - maa menee eri paikkaan kuin muissa polkimissa?

Joopajoo. Taitaapa olla tuo Voodoo Lab Pedal Power se ainoa ratkaisu minun probleemaani. Olisi kiva päästä pattereista eroon - vaikka ne soundaavatkin paremmilta germaniumfuzzeissa XD
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)