Aihe: Muovikielet
1
Einherjar
21.02.2005 01:45:16
Joskus aikoinaan muistan soittaneeni joillakin ihmeellisillä muovista valmistetuilla (tai oletettavammin pinnoitetuilla), mustilla kielillä ja tässä äkkiseltään tuli mieleen, että olis ihan kiva päästä taasen testailemaan semmoisia.

Onko kellään hajua mistä tämmöisiä voisi saada, tai mitä merkkiä/mallia pitäisi yleensäkkin kysellä?
Heikki L.
21.02.2005 01:48:35

Rotosound valmistaa nuita ainaskin. Soundatasta ostin omani.
Shack!
poppamies
21.02.2005 07:52:31 (muokattu 21.02.2005 07:53:13)

...Onko kellään hajua mistä tämmöisiä voisi saada, tai mitä merkkiä/mallia pitäisi yleensäkkin kysellä?

"Black Nylon Tape Wound" on eräs nimike.
Näitä kieliä löytyy kyllä monenkin merkkisinä ja pitäisi olla hyllytavaraa hyvinvarustetuissa musiikkiliikkeissä.
"G-strings are for strippers"
Karlsson
21.02.2005 07:57:15
Fenderillä on parikin eri versiota. Toisessa on roundwound-kieli, jonka päällä on pinnoite ja toinen taas omaa vain metallisen sydänlangan ja loppu on muovia.

Itselläni on jälkimmäiset tumputtelu-basossa.
"Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman
Prowleri
21.02.2005 14:24:30
Joku firma, muistaakseni GHS, toi juuri markkinoille värilliset kielet, tosin tässä tapauksessa väri on anodisoitu metallin pintaan, vaihtoehdot musta/punainen/sininen.

Ibanezillahan oli taannoin BTB-sarjan tullessa markkinoille tehdasasennettu noihin sellaiset kielet missä oli toinen pintalanka normaali ja toinen anodisoitu sininen, hassun näköiset :)
"Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri
pardy
21.02.2005 14:49:06

Joku firma, muistaakseni DR (myöskin?) , toi juuri markkinoille värilliset kielet, tosin tässä tapauksessa väri on anodisoitu metallin pintaan, vaihtoehdot musta/punainen/sininen.
Basisti.
Prowleri
21.02.2005 15:02:09
Eikäkö DRhän se olikin. Ei siis GHS.
"Ei niin, mutta ei toki huonoakaan. Eivät soittimet yleensäkään tee kenestäkään yhtään mitään." -Ylläri
L.Ruoska
21.02.2005 15:14:26 (muokattu 21.02.2005 15:14:53)

DR Black Beauties. Piti ostaa kun olin jenkeissä alkukuukaudesta, mutta kun palasin liikkeeseen niin niitä ei enää ollu hyllyssä. Punasia olis ollu mutta minkä kanssa ne nyt sopii?

Tatsiltaa ihan mukavat, medium-karheat kielet noi DR:n värjätyt (Peacock blues, Red devils, Black beauties..kielet samat, väri vain eri). Ei mitään erityistä sanottavaa hyvässä tai pahassa, en ostais muuten kun värin vuoks.
poppamies
21.02.2005 15:24:22

...on anodisoitu metallin pintaan, vaihtoehdot musta/punainen/sininen...

Varmaan näyttää siisteiltä jossain hevibassossa mutta en usko että kysyjä näitä hakee vaan n.s. kumikieliä.
"G-strings are for strippers"
Puavali
21.02.2005 21:54:10
DR Black Beauties. Piti ostaa kun olin jenkeissä alkukuukaudesta, mutta kun palasin liikkeeseen niin niitä ei enää ollu hyllyssä. Punasia olis ollu mutta minkä kanssa ne nyt sopii?...

Vaahteraotelautainen basso.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
Charger
21.05.2006 14:53:45
Nostetaan nyt tooodella vanha teksti. Tilasin meinaan tuommoiset Black Beauties -kielet ihan kokeilu mielessä ja masennus iski heti kun avasin paketin... Nää perhanan kielet on tarkoitettu ilmeisesti bassoille joissa kielet menee rungon läpi ennen tallaa. JA MULLA ON PERKELE PRESARI! Kielet on siis molemmista päistä todella ohuet. Hassua ettei tuosta mainittu mitään tuolla DR:n kotisivuilla tai edes kielipaketissa (tai sitten lontoontaitoni on hyvin huono)! Joku saa täältä kielet edulliseen 17 € hintaan (postit sisältyy hintaan). Laittakaa privaa!
Teijo K.
21.05.2006 14:59:53 (muokattu 21.05.2006 15:00:17)

Nostetaan nyt tooodella vanha teksti. Tilasin meinaan tuommoiset Black Beauties -kielet ihan kokeilu mielessä ja masennus iski heti kun avasin paketin... Nää perhanan kielet on tarkoitettu ilmeisesti bassoille joissa kielet menee rungon läpi ennen tallaa. JA MULLA ON PERKELE PRESARI! Kielet on siis molemmista päistä todella ohuet. Hassua ettei tuosta mainittu mitään tuolla DR:n kotisivuilla tai edes kielipaketissa (tai sitten lontoontaitoni on hyvin huono)! Joku saa täältä kielet edulliseen 17 € hintaan (postit sisältyy hintaan). Laittakaa privaa!

Kyllä ne on tarkoitettu ihan tavalliseen bassoon, vaikka niissä ei punosta olisikaan kielen loppupäässä. Siis myös presariin. (tallapaloja täytyy hieman nostaa jos ne presariisi laitat)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)