Puavali 14.03.2003 22:37:57 | |
---|
Mitä hyväsoundisia akustisia bassoja löytyy? Saako akustista bassoa kuulumaan ilman vahvistusta kun yksi tai kaksi akustista kitaraa soittaa omia juttujaan, vai peittyykö basso? |
Tmp 14.03.2003 22:52:04 | |
---|
Mitä hyväsoundisia akustisia bassoja löytyy? Saako akustista bassoa kuulumaan ilman vahvistusta kun yksi tai kaksi akustista kitaraa soittaa omia juttujaan, vai peittyykö basso? Tarkoitatko nyt akustista bassoa vai akustista bassokitaraa? Akustinen basso on semmonen läskibasso. Akustinen bassokitara taas on akustisen kitaran näköinen basso. Jos tarkoitat jälkimmäistä niin ei. Ei kuulu. Meidän basisti omistaa sellaisen ja siinä on hyvin heikko ääni akustisena. Se tarvii vahvistusta. Läskibasso taas todennäköisesti kuuluu. Tästä ei ole omia kokemuksi amutta olettamus. |
KMT 15.03.2003 01:10:17 | |
---|
Läskibasso taas todennäköisesti kuuluu. Tästä ei ole omia kokemuksi amutta olettamus. Erittäin hankalaa saada kova volumea, jousella ehkä saisin...
Mä olen vain tyhmä... |
Muhwi 15.03.2003 07:34:01 | |
---|
Kyllä saa kun vaan kunnolla pistää sormea mukaan näppäilyyn, asiaan vaikuttavat myös tietty itse soitin (joku vanerista tehty 500 euron vaatekaappi ei kuulu minnekään) ja kielet. Kyllä saa kontralla soitettua akustisten kanssa, kunhan eivät nyt aivan hillittömästi mätä. Kihihi. Hihi. Hi. Joo. |
Eclipse 15.03.2003 14:07:56 | |
---|
Mitä hyväsoundisia akustisia bassoja löytyy? Saako akustista bassoa kuulumaan ilman vahvistusta kun yksi tai kaksi akustista kitaraa soittaa omia juttujaan, vai peittyykö basso? Ei tietenkään peity. Akustisessa bassossahan on ihan sama idea kuin akustisessa kitarassakin. Ei tarvitse vahvistaa akustisia jameja varten. |
Eclipse 15.03.2003 14:11:57 (muokattu 15.03.2003 14:12:58) | |
---|
Tarkoitatko nyt akustista bassoa vai akustista bassokitaraa? Akustinen basso on semmonen läskibasso. Akustinen bassokitara taas on akustisen kitaran näköinen basso. Jos tarkoitat jälkimmäistä niin ei. Ei kuulu. Meidän basisti omistaa sellaisen ja siinä on hyvin heikko ääni akustisena. Se tarvii vahvistusta. Läskibasso taas todennäköisesti kuuluu. Tästä ei ole omia kokemuksi amutta olettamus. No kysyjä kyllä tarkoitti todennäköisesti akustista bassokitaraa. Läskibassoa yleensä sanotaan kyllä läskibassoksi tai kontrabassoksi. Peittyykö basso... No ei se basso yleensä mikään soolosoitin olekaan, eli kyllä se todennäkösesti kuuluu juuri sopivasti.
|
Eclipse Ei tietenkään peity. Painavakin käytännön kokemus? Akustisessa bassossahan on ihan sama idea kuin akustisessa kitarassakin. Ei tarvitse vahvistaa akustisia jameja varten. Kyllä, idea on sama. Mutta silti ainakin itse olen aika skeptinen tämän suhteen. Jos sinulla on tästä oikeaa tietoa niin jaa ihmeessä. Teoriassa on myös niin ettei basso kuulu parin akustisen skeban takaa kovin messevästi. No ei se nyt niin justiinsa ole... |
Cornflake 15.03.2003 14:18:06 | |
---|
Eclipse: Peittyykö basso... No ei se basso yleensä mikään soolosoitin olekaan, eli kyllä se todennäkösesti kuuluu juuri sopivasti. Eli sinulla ei ole minkäänlaista käytännön kokemusta. Itse olen muutamaan otteeseen kokeillut. Ei oikein vakuuttanut (sensijaan akustisen bassokitaran soundi oli sitäkin upeampi, ei vain riittänyt kunnolla samalle tasolle kitaroiden kanssa=) Näille kokemuksille en paljoa painoa laske, mutta isot pojatkin aina sanovat että vähän nihkeää on. Olisi kiva kuulla jos jollakulla on oikeaa tietoa. No ei se nyt niin justiinsa ole... |
Eclipse 15.03.2003 15:02:23 | |
---|
Eclipse: Eli sinulla ei ole minkäänlaista käytännön kokemusta. Itse olen muutamaan otteeseen kokeillut. Ei oikein vakuuttanut (sensijaan akustisen bassokitaran soundi oli sitäkin upeampi, ei vain riittänyt kunnolla samalle tasolle kitaroiden kanssa=) Näille kokemuksille en paljoa painoa laske, mutta isot pojatkin aina sanovat että vähän nihkeää on. Olisi kiva kuulla jos jollakulla on oikeaa tietoa. No mä nyt meinasin että sen basson ei varmaan tarvii hirveesti kuuluakaan. Sehän on tietty makuasia. Mutta jos menis vaikka ulos jammailemaan, niin mitkään vahvistimet eivät juuri tule kysymykseen. |
Prowleri 15.03.2003 15:25:52 | |
---|
Akustiset bassokitarat eivät kyllä kuulu oikein mitenkään, käytännössä tarvii esim. jonkun pienen 30w bassocombon siihen äänen vahvistamiseen. Joku kotimainen soitinseppä kyllä uhoaa tekevänsä sellaista akustista joka kuuluukin jo hyvin mutta mitä kuvia näin niin siinä oli aika suuri koppa sitten myös. Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää.
-Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa |
Cornflake 15.03.2003 15:39:18 | |
---|
Prowleri: Akustiset bassokitarat eivät kyllä kuulu oikein mitenkään, käytännössä tarvii esim. jonkun pienen 30w bassocombon siihen äänen vahvistamiseen. Näin olen antanut itseni ennenkin ymmärtää. No ei se nyt niin justiinsa ole... |
Tmp 15.03.2003 15:49:09 | |
---|
No kuten sanoin, meidän basistilla on akustinen bassokitara. Se ei kuulu kunnolla ilman vahvistusta. |
Cornflake 15.03.2003 16:07:34 | |
---|
Tmp: No kuten sanoin, meidän basistilla on akustinen bassokitara. Se ei kuulu kunnolla ilman vahvistusta. Niinpä teit. Tämä meni ohi. (Hyvä saada aina jonkun omia kokemuksia. Ei tästä muuten mitään tule=) No ei se nyt niin justiinsa ole... |
Puavali 15.03.2003 16:07:36 | |
---|
Akustiset bassokitarat eivät kyllä kuulu oikein mitenkään, käytännössä tarvii esim. jonkun pienen 30w bassocombon siihen äänen vahvistamiseen. Joku kotimainen soitinseppä kyllä uhoaa tekevänsä sellaista akustista joka kuuluukin jo hyvin mutta mitä kuvia näin niin siinä oli aika suuri koppa sitten myös. Tätähän minä epäilinkin, eli parempi soittaa sähköbassoa muuten akustista settiä treenatessa. Jää akustinen basso hankkimatta, kunnes on vara ostaa sellainen iso akustinen bassokitara. |
Pahisguy 15.03.2003 16:13:28 | |
---|
Joskus on jammailtu kitaristin kans akustisilla, yks akustinen kitara ja akustinen basso, joka on ihte tehty landolasta;) Mutta ihme kyllä kuulu. Mutta sitä soitinta ei tarvi varjella vaan saa raiskata miten tykkää, voi olla osasyynä siihen kuulumiseen. Ja eikä se kitaristikaan mitenkään mättäny. ...Tätä joutilasta kavahtakaa... |
poppamies 15.03.2003 23:08:58 | |
---|
Mitä hyväsoundisia akustisia bassoja löytyy? Saako akustista bassoa kuulumaan ilman vahvistusta kun yksi tai kaksi akustista kitaraa soittaa omia juttujaan, vai peittyykö basso? Kysyjä varmastikin tarkoittaa akustista bassokitaraa. Mulla on sellainen EKO merkkinen, valmistettu joskus 70-luvun puolivälissä. Todella isokoppainen. Syvyys lähellä 20 cm. Kuuluisi kyllä ilman vahvistintakin akustisten kitaroiden kassa mutta kun laitoin aikoinaan siihen tallamikin (alunperinhän siinä ei ollut minkäänlaista mikkiä)niin oli pakko täyttää kitara osittain vaahtomuovilla kierron estämiseksi. Käytän sitä aina pienen Gallien Kreuge'in kanssa ja yhteispeli toimii saumattomasti. Siinä on vähän kontramainen ääni. Tosiasiassa palattiin EKO'n kanssa hääkeikalta hetki sitten. "G-strings are for strippers" |
Puavali 16.03.2003 00:47:10 | |
---|
Kysyjä varmastikin tarkoittaa akustista bassokitaraa. Mulla on sellainen EKO merkkinen, valmistettu joskus 70-luvun puolivälissä. Todella isokoppainen. Syvyys lähellä 20 cm. Kuuluisi kyllä ilman vahvistintakin akustisten kitaroiden kassa mutta kun laitoin aikoinaan siihen tallamikin . Sellaista justiinsa tarkoitin. Et myö? Ja se akustisten kitaroiden kassa, onko siellä rahaa? Vai menikö ne rahat siihen tallamikkiin? Päätän täältä tähän.
|
poppamies 16.03.2003 14:21:37 | |
---|
Ja se akustisten kitaroiden kassa, onko siellä rahaa? Vai menikö ne rahat siihen tallamikkiin. Ei kyllä se akustisten kassa on ollut tyhjä jo pitemmän aikaa... ei ku hetkinen, taisin laittaa kaiikki rahat sinne bassoon samalla kun laitoin sen tallamikin. Se on kuule puolillaan paperirahaa. Hyvä kun muistutit! Puolet mulle, puolet sulle.
"G-strings are for strippers" |
jhy 08.02.2005 19:07:00 | |
---|
tottakai kuuluu! ei ehkä millään leluilla, mutta kunnollisilla kyllä. |
Bassballs 08.02.2005 19:43:27 | |
---|
Sellainen akustinen resonaattoribasso saattaisi kuuluakin. Ja on tosi hyvännäköinenkin. "Girls are shaking their butts and guys are watching!" |