Aihe: Tama Royal Star
1 2 3 4 5
Tama (Royal Star)
20.02.2005 14:22:36
noin, eli omistan taman royal star rummut (kuten nickistäkin voipi päätellä), eli jos joku voi selvittää minulle pari seikkaa näistä rummuista, niin hyvä olisi (mutta kaikenlainen muukin keskustelu olisi tervetullutta;)

eli: tietääkö kukaan mistä nämä kannut on valmistettu? olen kysynyt jo muutamassa topikissa, mutten ole saanut oikein vastausta (tai sitten mulla on näössä vikaa).

sitten toinen seikka, mikä mua kiinostaa näissä on laatu: voittaako esim "made in taiwan" swingstarit?

ja vielä: mikä malli korvasi royal starin?
mikä ihmeen zildjian.....?
Bacchus
20.02.2005 14:43:12
eli: tietääkö kukaan mistä nämä kannut on valmistettu? olen kysynyt jo muutamassa topikissa, mutten ole saanut oikein vastausta (tai sitten mulla on näössä vikaa).

ja vielä: mikä malli korvasi royal starin?

80-luvulla niitä kai valmistettiin, tarkempaa en osaa sanoa. Ja eikös Rokkistarat korvannu noi?

sitten toinen seikka, mikä mua kiinostaa näissä on laatu: voittaako esim "made in taiwan" swingstarit?

Voittaa, ja voittaa japskiswinkutkin.
-
pehmo
20.02.2005 15:32:51

Mitä väliä, jos ne vaan kuulostaa hyvältä?
Tama (Royal Star)
20.02.2005 15:34:19 (muokattu 20.02.2005 15:35:27)

hienoa;)..... juuri näin:D

e:kiitos bacchus:D. jos jollain on vielä tietoa näistä, niin kehiin vaan!
ddrum54
20.02.2005 15:41:15

Tämä on oikeata meininkiä. Selkeään kysymykseen selkeä ja tyhjentävä vastaus. Kristallinkirkasta aivotoimintaa. Voi kun kaikki pystyis tähän.
2`n 4
AP
20.02.2005 20:13:46

Jossakin välissä Tama laittoi kaikkien malliensa nimet uusiksi. Tuli Artstar, Granstar, Rockstar... Swingstareja on välillä tullut ja mennyt. Taas niitä saa.

Ja moniko muistaa mallia nimeltä Crestar?
Semmoisten mainoiksen olen nähnyt yhdessä-kahdessa MD:ssa mutta juuri muuta juttua en. Muistaakseni Taman oma museo-osastokaan ei näitä mainitse...?!
K100 #7
hollmi-5
20.02.2005 20:36:00
Minä muistan Crestarin. Jotenkin sellainen fiilis jäi, että kyseessä oli Granstar, mutta maalatun pinnan tilalla oli muovipinta?
Mika Hollström
Bacchus
20.02.2005 20:42:54 (muokattu 22.02.2005 01:22:37)
Minä muistan Crestarin. Jotenkin sellainen fiilis jäi, että kyseessä oli Granstar, mutta maalatun pinnan tilalla oli muovipinta?

Pieni korjaus. Granstareja oli kahta mallia, Granstar ja Granstar Custom. Granstarissa on muovipäällyste, ja rummun sisäpinta on maalamaton, kun taas Granstar Customissa on lakkapinta ja rummun sisällä samanvärinen maali kuin ulkopinnalla.

Crestarista oon joskus kuullut, mutta nyt ei kyllä muistu mieleen onko koskaan tullut nähtyä. Hemmetti, pitääkin googlettaa.

EDIT:

Granstar 2:kin oli ilmeisesti joskus mallistossa.
-
Tama (Royal Star)
20.02.2005 21:58:36
joo. minusta kyllä tomipidikkeissä ole valittamista, ihan hyvin kestää paikallaan. basson jalat ovat kyllä vähän rimpulat, muttei se silti ole koskaan karkuun lähtenyt. sen äänenstä en osaa sanoa mitään, kyllä se minun korvaan hyvältä kuulostaa, mutta voihan joku ammattilainen sitä pitää huonona. virvelistä en osaa sanoa, en ole koskaan nähnyt royalien omaa virppaa.
NiQo
20.02.2005 23:59:05

Mitähän nuo Superstarit olivat? Ainakin dingon rumpalilla oli joskus sellatteet. Hintavia ainakin, kun joskus kattelin niitten hintoja käytettynä jostain.
hollmi-5
21.02.2005 00:32:21 (muokattu 21.02.2005 00:32:44)
Superstarit olivat koivua ja lakatulla pinnalla. Hyvät kannut. Taman kalleinta sarjaa aikoinansa. Nyt nimi tekee taas paluun. Superstareja saa taas.
Mika Hollström
Tama (Royal Star)
21.02.2005 09:19:01
eikös superit korvaa nyt rokki tähdet?
AP
21.02.2005 09:33:07
tomitelineet olivat todella onnettomia ja bassarin jalat myös.

Jep, nuo bassarinkoivet ei ole pitävimmät mahdolliset.

Tilannetta voi korjata toki melko helposti hakemalla kaupasta lyhyitä kattohuopanauloja tms. Sitten jalkojen päistä ne kumitutit veks (lähtevät ihan vetämällä) ja työnnetään naula tahi muu löytynyt piikki sisäpuolelta kumitötsän läpi niin, että kumin alapintaan muodostuu "nasta". Sen piikin ei tarvitse tulla kuin milli-pari kumin läpi ja pito paranee kummasti..

Toinen vaihtoehto on sitten istuttaa bassariin nykyaikaiset "pinta-asennusjalat", jotka tekevät keksinnöstä paljon vakaamman + antavat hitosti ilmettä setille.
(Operaatio ei ole kovin vaikea, jos minäkin vitosen puutyötaidollani siitä selvisin...)
K100 #7
hollmi-5
21.02.2005 09:35:32 (muokattu 21.02.2005 09:42:09)
Superstarit tulevat Rockstarien paikalle. Kuitenkin jonkinlainen parannushan tuo on. Valuvannetta ja koivupintaa, lugiupdate...

Crestarista löytyi sellainen tieto, että olisivat olleet koivua maalipinnoin.

Royalstarien ihan sitä ensimmäistä tomitelinettä moitiskelin. Sitten se omniball-systeemi toimi jo paremmin. Kuitenkin ne tomeissa olevat muhvit eivät oikein vanhemmiten pidä. Tamallakin asia huomattiin ja laitettiin sarviin muistilukot.
Mika Hollström
Daunt
21.02.2005 10:18:20
Ja moniko muistaa mallia nimeltä Crestar?
Semmoisten mainoiksen olen nähnyt yhdessä-kahdessa MD:ssa mutta juuri muuta juttua en. Muistaakseni Taman oma museo-osastokaan ei näitä mainitse...?!

Crestarin omistaja ilmoittautuu. Tässä infoa Taman vanhoilta sivuilta:

"Granstar Custom drums were originally offered from 1987 until 1990, when they were discontinued. Birch shells contributed to their outstanding tone and performance, and their outstanding lacquer finishes are still sought after to this day.

As an interesting side note, these drums were originally offered for a very brief period in 1986 as Crestar drums. Apart from the different name, the drums were identical to each other."
Dauntless -Death/Thrash Metal-
hollmi-5
21.02.2005 10:21:32
Kiitos Daunt. Pro-vehkeet siis nämä Crestarit.
Minulla on jossakin esitekin niistä, mutta en löytänyt.
Mika Hollström
Timi
21.02.2005 11:51:41
Heh! Minulla oli aikoinaan Swinginstarit,josain 70 luvulla,saakelin komeat punaiset ,taitaa olla vanha kuvakin tallella keikalta Haukilahden Haikaranpesästä.Tomi kannattimet oli aivan hetkut ne läsähti sillee sivuilleen,eikä basari oikein pysynyt paikoillan,joten seuraava hankinta oli valkoiset Slingerlandit.jotka ovat käytössä tänäänkin!
Tama (Royal Star)
21.02.2005 13:14:04
Heh! Minulla oli aikoinaan Swinginstarit,josain 70 luvulla,saakelin komeat punaiset ,taitaa olla vanha kuvakin tallella keikalta Haukilahden Haikaranpesästä.Tomi kannattimet oli aivan hetkut ne läsähti sillee sivuilleen,eikä basari oikein pysynyt paikoillan,joten seuraava hankinta oli valkoiset Slingerlandit.jotka ovat käytössä tänäänkin!

enolla on kromin väriset slingerlandit, muuten tosi laatupelit mutta niissä ne tomiholderit näyttävät todella heppoisilta (en kyllä käytännössä tiedä, mutta omien tamojen holderi näyttää todella järeältä siihen verrattuna ;). mutta onhan siinä kuiteskin bassossa tupla jalat kummallakin puolella jne....

mulla noissa tomiholdereissa on kyllä muistilukot... on aika orvot ilman niitä.
Tama (Royal Star)
21.02.2005 13:21:03
hetkonen, olivatko swingstarit sen ajan "halpikset" tamalta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)